Hoe overleef jij de hittegolf?
vrijdag 27 juli 2018 om 09:03
Mijn overburen liggen vanaf 7 uur pontificaal op hun balkon in de zon. Smeren, keren en met de zon meedraaien. Zelfs vanaf deze afstand (50 mtr denk ik) zie je ze met de minuut bruiner worden.
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Vriendelijk.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:10
Vanmorgen een geplande BBQ vanavond met vriend en kinderen gecancelled. Het is gewoon te warm in de tuin dan. Komt wel een middag/avond met betere temperatuur. Gisteren de hele middag met een koud voetenbad in de schaduw en onder een boom gezeten. Ben boeken aan het herlezen van een van mijn favoriete schrijvers. Huishouden ligt even op zijn kont, doe het hoogst noodzakelijke. Volgende week zie ik wel weer hoor. Alles kalmpjes aan..
Horen, zien en .... reageren
vrijdag 27 juli 2018 om 10:13
Alvast gefeliciteerd Summerdance! Ik wens jullie een prachtige dag toe, waar jullie een leven lang fijne herinneringen aan zullen hebben.
Ik overleef de hitte door... Al niksdoend op m'n schaduwrijke balkon me te verheugen op de lange rit naar zuid-europa die ik zaterdagmiddag ga beginnen.
Bezopen eigenlijk, het is daar koeler dan hier... Het is dat m'n reisgenoten echt niet eerder weg kunnen i.v.m. werk, anders vertrokken we NU. Net weer Videocall met m'n lief die daar al is en djiezzzzzz... Alles is daar gewoon nog groen buiten en het wordt er vandaag maar 27 graden, vertelde hij terwijl hij de open haard(!) aan het aansteken was omdat het wel koud was geworden in huis vannacht...
Nou ja, heb m'n boodschappen al gedaan en nog een doos waterijsjes kunnen bemachtigen dus ik zie het allemaal wel vandaag. Ga zo ramen en gordijnen dichtdoen, het is binnen afgekoeld (hahahahaha...) tot 28 graden en daar zal ik het mee moeten doen denk ik.
Ik overleef de hitte door... Al niksdoend op m'n schaduwrijke balkon me te verheugen op de lange rit naar zuid-europa die ik zaterdagmiddag ga beginnen.
Bezopen eigenlijk, het is daar koeler dan hier... Het is dat m'n reisgenoten echt niet eerder weg kunnen i.v.m. werk, anders vertrokken we NU. Net weer Videocall met m'n lief die daar al is en djiezzzzzz... Alles is daar gewoon nog groen buiten en het wordt er vandaag maar 27 graden, vertelde hij terwijl hij de open haard(!) aan het aansteken was omdat het wel koud was geworden in huis vannacht...
Nou ja, heb m'n boodschappen al gedaan en nog een doos waterijsjes kunnen bemachtigen dus ik zie het allemaal wel vandaag. Ga zo ramen en gordijnen dichtdoen, het is binnen afgekoeld (hahahahaha...) tot 28 graden en daar zal ik het mee moeten doen denk ik.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
vrijdag 27 juli 2018 om 10:14
Gefeliciteerd! Ik wens jullie een hele mooie dag vandaag!Summerdance schreef: ↑27-07-2018 09:55Gaat helemaal Goed komen
Ik trek vanmiddag mijn jurk aan, zoek een plekje in de schaduw onder de bomen en ik ga me toch een partij gelukkig zitten wezen
vrijdag 27 juli 2018 om 10:18
Gefeliciteerd Summerdance! Ik wens jullie een gezellige dag!
Ik heb net mijn tas in staan pakken voor de vakantie. Morgen om 9:00 uur vertrekken we naar de Antillen.
en volgens mij zijn we door het huidige weer al goed geacclimatiseerd.
Verder houd ik me vandaag zo rustig mogelijk.
Ik heb net mijn tas in staan pakken voor de vakantie. Morgen om 9:00 uur vertrekken we naar de Antillen.
Verder houd ik me vandaag zo rustig mogelijk.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:18
Gefeliciteerd Sum, en een heel gelukkig huwelijk toegewenst!Summerdance schreef: ↑27-07-2018 09:52Wij vinden het hier thuis een mooie dag om te trouwen!
Om 16.00,lekker op het heetst van de dag geven wij elkaar het jawoord in onze tuin![]()
vrijdag 27 juli 2018 om 10:25
Net een boodschap gedaan. Voor de rest blijf ik binnen met de deuren dicht. Vind het heel naar, zo heet.
Steek regelmatig mijn hoofd onder de kraan. Ga regelmatig op de grond liggen in de studeerkamer. Daar ligt dunne vloerbedekking waar de koelte van het beton doorheen komt. Veel drinken. Beetje lezen. Hazenslaapjes. En heel blij zijn dat het vanaf morgen koeler wordt!
Steek regelmatig mijn hoofd onder de kraan. Ga regelmatig op de grond liggen in de studeerkamer. Daar ligt dunne vloerbedekking waar de koelte van het beton doorheen komt. Veel drinken. Beetje lezen. Hazenslaapjes. En heel blij zijn dat het vanaf morgen koeler wordt!
vrijdag 27 juli 2018 om 10:33
Wordt naast de hitte niet vrolijk van de vele vliegen...
Wel een hor naar de tuin maar bij t raam.er tegenover niet met doorluchten.
Buiten en nu ook binnen stikt het ervan gatver.
Er zit hier een manege om de hoek en mijn container zit aardig vol net als van al mijn buren.
Wordt eens in de 3 weken geleegd ipv 2 wekelijks voorheen.
Rotbeesten steken ook nog...zouden ook stal vliegen zijn.
Iand ook last van.
Heb zo'n autan spray maar boeit ze niet.
Er zit hier een manege om de hoek en mijn container zit aardig vol net als van al mijn buren.
Iand ook last van.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 27-07-2018 10:37
7.12% gewijzigd
vrijdag 27 juli 2018 om 10:36
Veel knoflook eten.Heb ook knoflookpillen van de Hema.Donna1971 schreef: ↑27-07-2018 10:33Wordt naast de hitte niet vrolijk van de vele vliegen...
Wel een hor maar buiten en nu ook binnen stikt het ervan gatver.
Iand ook last van.
Ben dit jaar nog maar 1 keer gestoken.
vrijdag 27 juli 2018 om 10:40
wat een prachtige dag heb je vandaag, en gefeliciteerd met je huwelijk!Summerdance schreef: ↑27-07-2018 09:52Wij vinden het hier thuis een mooie dag om te trouwen!
Om 16.00,lekker op het heetst van de dag geven wij elkaar het jawoord in onze tuin![]()
vrijdag 27 juli 2018 om 10:51
IJsblokje in zijn waterbakje gooien. En je kunt ook verkoelend halsbandje of koeltedekentje kopen. Hijgend opstaan is niet goed. Kan gevaarlijk zijn voor honden. Een teken dat hij zijn warmte niet kwijt kan. Houdt hij van water? Dan badje buiten neerzetten.Nummer*Zoveel schreef: ↑27-07-2018 09:59Ik heb vannacht voor het eerst in al mijn jaren onder een natte handdoek geslapen. Het was vanochtend beneden (waar het koeler is) nog 29 graden in huis, ondanks dat alles overdag dicht zit en in de nacht open staat.
Ik heb vooral medelijden met de hond. Ik moet er niet aan denken, met dit weer in zo’n dikke vacht te moeten lopen. Het beestje doet het op zich prima en slaapt heel veel momenteel, maar hij doet ook minder slimme dingen. Een enthousiast rondje rennen door de tuin en zon met zijn botje is bijvoorbeeld niet echt handig. En dicht tegen mij aankruipen is ook niet zo slim. Hij is zo warm, dat hij vandaag al hijgend op stond. En het badje laat hij jammergenoeg grotendeels links liggen.
lila01 wijzigde dit bericht op 27-07-2018 10:52
0.10% gewijzigd
vrijdag 27 juli 2018 om 10:54
Donna1971 schreef: ↑27-07-2018 10:33Wordt naast de hitte niet vrolijk van de vele vliegen...
Iand ook last van.
Klopt, wat wel helpt (stinkt ook maar dan ben je wel van die kolerelijers af is een andijviemiddeltje. ui pellen door tweeen snijden en zowel binnen en buiten wat halve uien leggen. hebben ze een hekel aan
vrijdag 27 juli 2018 om 11:08
Hij hijgde wel vanochtend, maar geen kwijlen gelukkig.
Er staat buiten een badje voor hem, maar daar gaat hij nauwelijks in, natte of koele dingen dult hij niet tegen zijn lijf, en te koud drinken gaat hij van overgeven en aan de race, wat met dit weer natuurlijk ook geen goed idee is.
Maar, hij lust en krijgt wel af en toe een ijsje, en daar heeft hij minder last van omdat hij langzaam likt en het dus al redelijk opgewarmd zijn buik in gaat. Ook heb ik hem nu eindelijk zover dat hij voor de ventilator gaat liggen/zitten (hij vindt het zelf niks, maar als ik ervoor zit wil hij toch wel graag bij mij zijn). En hij hijgt nu niet meer en ligt rustig te slapen.
Het zal wel los lopen met echt oververhitting, maar evengoed vind ik het sneu dat ik niet meer voor hem kan doen.
vrijdag 27 juli 2018 om 11:32
Gefeliciteerd summerdance!
Een mooie dag toegewenst
Ik merkte vanmorgen op dat er hier een heel ritueel ingeslopen is deze week.
Smorgens om 5:30/6 uur worden de kleintjes wakker. Dan gaan we de hond uitlaten,kindjes op de fiets/tractor/loopauto/step.
Daarna spelen kinderen en hond nog even buiten en zet ik alles tegen elkaar open. Tegen 8 uur loopt de temperatuur weer op en gaan we naar binnen,alles dicht en ventilatoren aan.
Dan wat boodschapjes doen, geen haast in de winkel
.
De rest van de dag tv kijken,gamen, zoutjes en ijs eten ......
Na het avondeten zet ik de voordeur open (noord) en gaan kinderen en hond daar spelen.
Voor kinderbedtijd gaan we uitgebreid lauw douchen.
Tegen 21 uur zet ik alles weer tegen elkaar open tot ik naar bed ga.
En vanavond ga ik met de oudsten
om 22 uur buiten zitten met chips en cola om (hopelijk) de bloedmaan te kunnen bewonderen!
Een mooie dag toegewenst
Ik merkte vanmorgen op dat er hier een heel ritueel ingeslopen is deze week.
Smorgens om 5:30/6 uur worden de kleintjes wakker. Dan gaan we de hond uitlaten,kindjes op de fiets/tractor/loopauto/step.
Daarna spelen kinderen en hond nog even buiten en zet ik alles tegen elkaar open. Tegen 8 uur loopt de temperatuur weer op en gaan we naar binnen,alles dicht en ventilatoren aan.
Dan wat boodschapjes doen, geen haast in de winkel
De rest van de dag tv kijken,gamen, zoutjes en ijs eten ......
Na het avondeten zet ik de voordeur open (noord) en gaan kinderen en hond daar spelen.
Voor kinderbedtijd gaan we uitgebreid lauw douchen.
Tegen 21 uur zet ik alles weer tegen elkaar open tot ik naar bed ga.
En vanavond ga ik met de oudsten
om 22 uur buiten zitten met chips en cola om (hopelijk) de bloedmaan te kunnen bewonderen!
vrijdag 27 juli 2018 om 11:36
Summerdance van harte gefeliciteerd! Veel geluk
Binnen is het 30 graden, niets doen dan gaat het wel, maar bij het minste wat ik doen zweet ik als een otter. Ik heb een mobiele airco in de huiskamer, dan is het wel wat koeler, maar niet veel. Oud ding inmiddels en mijn orichideen zijn allemaal overleden door de wind
Slapen gaat voor geen meter, ja zo tegen de ochtend, als ik er weer uit moet
Binnen is het 30 graden, niets doen dan gaat het wel, maar bij het minste wat ik doen zweet ik als een otter. Ik heb een mobiele airco in de huiskamer, dan is het wel wat koeler, maar niet veel. Oud ding inmiddels en mijn orichideen zijn allemaal overleden door de wind
Slapen gaat voor geen meter, ja zo tegen de ochtend, als ik er weer uit moet
vrijdag 27 juli 2018 om 11:46
Summerdance gefeliciteerd, ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben vandaag!
Ik zit binnen met de ventilator op me gericht en zo kan ik het wel uithouden. Helpt ook mee dat er een nieuw seizoen Orange is the New Black online komt vandaag. Verder moet ik helaas even naar de Action vandaag, en heb al besloten dat ik liever iets verder rijd om met de auto naar de andere kant van de stad te gaan, dan op de fiets naar de dichtstbijzijnde Action te gaan.
Ik zit binnen met de ventilator op me gericht en zo kan ik het wel uithouden. Helpt ook mee dat er een nieuw seizoen Orange is the New Black online komt vandaag. Verder moet ik helaas even naar de Action vandaag, en heb al besloten dat ik liever iets verder rijd om met de auto naar de andere kant van de stad te gaan, dan op de fiets naar de dichtstbijzijnde Action te gaan.
The eyes are useless when the mind is blind.