Gezondheid alle pijlers

Genezen tepelpiercing

27-07-2018 11:05 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb de verschillende berichten over tepelpiercings doorgelezen, en wat afgegoogeld maar kan antwoord niet vinden. Misschien kan 1 van jullie me helpen?

De info die ik vind over verzorging/genezing en zetten van de piercing is ontzettend divers.

Vond het zetten erg meevallen, was meer wespensteek. Even pijnscheut, daarna paar uur wat irritant. Verder geen last.

Zoveel mogelijk aangehouden wat piercer mij aangeraden heeft. In mijn geval; eerste 2 weken 2x daags spoelen met zoutoplossing, afdrogen met keukenrol, elke dag schone bh, niet aanraken etc.
Gezwommen met aquapleister etc. Alleen snachts slapen met strak shirt/topje lukte me niet.

Ik heb er eigenlijk helemaal geen last van. Geen korstjes of pus, niet warm, dik of gevoelig. Gaatjes zijn mooi roze en zien er gewoon uit als mijn oorbelgaatjes.

Nou staat er overal 3-9maand voor genezing en lees je overal wat te doen bij ontsteking/irritatie. Maar kan het ook zijn dat het veel sneller geneest? En hoe weet je of het genezen is.

Ben echt niet van plan om er direct mee te gaan zwemmen of zo. Maar meer qua aanraking, gevoel etc ben ik wel benieuwd. En wou over paar weken anders weer naar de sauna.

Ik heb hem nu exact 4 weken.

Alvast bedankt.
Ja hoor, dat kan!
Fijn toch dat het bij jou zo snel geneest? Je moet het zien als een wondje, heb je er geen last van en is het volgens jou gdnezen, dan is dat alleen maar prettig!
Sommigen genezen heel snel. Ik ben een langzame genezer, dus als er staat 9-12 maanden doe ik er gerust 14-16 maanden over.

Iemand in mijn omgeving heeft een helix laten zetten en die heeft echt geluk: geen zwelling, niet warm, niet rood, geen pijn. Maar pas wel op, ook bij huidpiercings, van buiten lijkt het genezen, maar je lichaam heeft wel echt die tijd nodig om van binnenuit ook volledig te genezen. Blijf het goed verzorgen, het kan ook later nog komen.
Als je het goed schoon houdt dan is de kans minder groot dat het gaat ontsteken, fijn toch dat je er geen ontsteking bij krijgt.

Ik zou wel uitkijken waar je de piercing aan bloot stelt, aan de binnenkant is het nog niet 'genezen', er is nog een Open verbinding naar je vlees. Daar kunnen makkelijk bacteriën bijkomen als je naar sauna gaat, handdoek gebruikt etc.. Ik zou het risico niet nemen..
Dan voor jullie reacties. Ik houd hem sowieso goed in de gaten, en zoals nou met veel zweten etc spoel ik soms nog wel een keer.

Maar dan weet ik dat een "gewone rustige tepel(piercing)" ook mogelijk is binnen korte tijd. Mocht ik over een aantal weken naar sauna gaan dan let ik ook wel op dat ik nog even geen aufguss pak, niet zwem etc. Maar gewoon relax.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven