Hoe overleef jij de hittegolf?
vrijdag 27 juli 2018 om 09:03
Mijn overburen liggen vanaf 7 uur pontificaal op hun balkon in de zon. Smeren, keren en met de zon meedraaien. Zelfs vanaf deze afstand (50 mtr denk ik) zie je ze met de minuut bruiner worden.
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Vriendelijk.
vrijdag 27 juli 2018 om 11:56
Ik zit in bikini achter mijn laptop thuis te werken (klanten zouden moeten weten...). Ventilator op m'n rug en straks na de lunch vul ik een koud voetenbadje.
Net een wasje gedraaid maar verder kan het huishouden de pot op. Morgen naar m'n ouders. Hopelijk wat koeler, maar als ik m'n moeder mag geloven, is dat niet het geval.
Ik kijk met smart uit naar de nachten van 14 graden volgende week. Kom maar door!
Net een wasje gedraaid maar verder kan het huishouden de pot op. Morgen naar m'n ouders. Hopelijk wat koeler, maar als ik m'n moeder mag geloven, is dat niet het geval.
Ik kijk met smart uit naar de nachten van 14 graden volgende week. Kom maar door!
vrijdag 27 juli 2018 om 12:06
vrijdag 27 juli 2018 om 12:06
Nummer*Zoveel schreef: ↑27-07-2018 12:06Ik had afgelopen week een conference call, waarbij één van de deelnemers zich niet realiseerde dat zijn camera aan stond. Die man zat ook in zijn zwembroek![]()
vrijdag 27 juli 2018 om 12:08
Heerlijk! Dat vond ik zo fijn aan de zomer t/m maandag. Het was overdag lekker warm, niet overdreven maar lekker. En 's nachts echt koel. Ideaal weer vind ik.MiniMe3 schreef: ↑27-07-2018 11:56Ik zit in bikini achter mijn laptop thuis te werken (klanten zouden moeten weten...). Ventilator op m'n rug en straks na de lunch vul ik een koud voetenbadje.
vrijdag 27 juli 2018 om 12:12
Nummer*Zoveel schreef: ↑27-07-2018 12:06Ik had afgelopen week een conference call, waarbij één van de deelnemers zich niet realiseerde dat zijn camera aan stond. Die man zat ook in zijn zwembroek![]()
vrijdag 27 juli 2018 om 12:27
Ik geloof dat ik de sarcasme miste haha!
vrijdag 27 juli 2018 om 12:30
Ik heb een scooter en dan moest ik 's morgens vroeg echt nog een jas aan. Zo'n weer mag het van mij wel weer worden. Maar gelukkig wordt het vanaf morgen koeler.
vrijdag 27 juli 2018 om 12:31
Nou het is meer dan 10 gr kouder dan het was dus een dikke trui kan dan echt geen kwaad.
De overgang is echt te groot.
vrijdag 27 juli 2018 om 12:32
vrijdag 27 juli 2018 om 12:37
Wat trek je dan aan als het écht koud is? Niet dat ik 22 graden koud vind, prima temperatuur juist. Veel beter dan de temperaturen van de afgelopen dagen en weken.
Ik snap dat de overgang ineens best groot is, maar een dikke trui is nogal overdreven vind ik.
vrijdag 27 juli 2018 om 12:41
22 graden 's avonds en ik zit in een dikkere trui of vest. Overdag dan iets met 3/4 mouwen. Ik ben een enorme koukleum.Nectarinepit schreef: ↑27-07-2018 12:37Wat trek je dan aan als het écht koud is? Niet dat ik 22 graden koud vind, prima temperatuur juist. Veel beter dan de temperaturen van de afgelopen dagen en weken.
Ik snap dat de overgang ineens best groot is, maar een dikke trui is nogal overdreven vind ik.
vrijdag 27 juli 2018 om 12:42
Door rustig te blijven, veel te drinken en lekker voor de ventilator. Ik werk vanuit huis dus in zo weinig mogelijke kleding. Kids zijn boven aan het spelen met de lego. Tussendoor even een bammetje, gekookt ei met wat zout en veel drinken. Straks mss ff naar mn moeder kunnen ze ff in de tuin onder de sproeier. Hier is de tuin onbegaanbaar wegens een verbouwing...is het eens een mooie zomer, kunnen de kinderen niet buiten spelen hahahaha.
dikkoppie wijzigde dit bericht op 27-07-2018 12:44
Reden: Typefout
Reden: Typefout
1.56% gewijzigd
vrijdag 27 juli 2018 om 12:44
Ik zal er de volgende keer een smiley bij zetten
vrijdag 27 juli 2018 om 13:06
Dit vind ik ook echt te warm, hoor. Alleen in de schaduw en binnen terwijl ik niets hoef te doen vind ik het wel fijn. Maar doe mij maar 25 graden. Niet te warm en niet te koud. 30 graden en meer vind ik voor een poosje ook geen drama. Maar wel de hete nachten.Nectarinepit schreef: ↑27-07-2018 12:45Overigens overleef ik de hittegolf door zoveel mogelijk binnen te blijven en de zon te vermijden. Verder zoek ik plekken met airco op.
Ik heb een hekel aan de zomer, dus het is puur overleven. Vanaf september bloei ik weer op.
vrijdag 27 juli 2018 om 13:38
Ik woon in het buitenland waar het elk jaar zo warm is, dus ben wel wat gewend.
Nu zit ik heerlijk op m'n werk met de airco aan
vanochtend alle rolluiken van m'n flat dichtgedaan en vanavond ga ik ff naar de winkels voordat ik weer naar huis ga.
Man en kinderen zijn op familiebezoek in een veel koelere omgeving, dus die hebben het gelukkig niet zo warm.
Vanavond om een uur of 10 ff de planten op m'n balcon water geven en lekker de ventilator aan. Dan mogen ook de luiken weer omhoog en vanaf een uur of 11 mogen ook de ramen weer open, joehoe
Gisteren was het om 22u 29° bij mij thuis
Nu zit ik heerlijk op m'n werk met de airco aan
vanochtend alle rolluiken van m'n flat dichtgedaan en vanavond ga ik ff naar de winkels voordat ik weer naar huis ga.
Man en kinderen zijn op familiebezoek in een veel koelere omgeving, dus die hebben het gelukkig niet zo warm.
Vanavond om een uur of 10 ff de planten op m'n balcon water geven en lekker de ventilator aan. Dan mogen ook de luiken weer omhoog en vanaf een uur of 11 mogen ook de ramen weer open, joehoe
Gisteren was het om 22u 29° bij mij thuis
vrijdag 27 juli 2018 om 14:42
Ik was een keer op vakantie naar de Cariben en Florida. Toen het daar overdag rond de 25 graden was vond ik het gewoon te koud om aan het strand/zwembad te liggen. Maar daar waaide het de hele dag, dat zal wel schelen. Was wel jammer, maar toen had ik wel energie om wat anders te gaan doen/naar toe te gaan.
vrijdag 27 juli 2018 om 15:10