Jongensnamen topic
zondag 22 juli 2018 om 22:21
maandag 23 juli 2018 om 20:02
Ik snap je zorg. Ik zou voor een andere, eveneens Noorse, naam gaan, eventueel met Olaf als tweede naam.Envelop schreef: ↑21-07-2018 21:08Lucas staat hier hoog op de lijst
Ik vind alle drie de namen leuk maar Arthur de minste. Moet direct aan king Arthur denken en vindt het wat te klassiek.
Hier ook nog een vraag, Olaf is een naam die bij ons beide steeds terug komt en we erg leuk vinden. Om twee reden twijfelen we, hoe goed is dat uit te spreken in het engels maar vooral worden we geen Frozen gezin zo?onze dochter heet Elsa en we hebben de eerste grap al gehad of we ons zoontje dan nu naar de sneeuwpop Olaf gaan vernoemen... we hebben verder overig niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak qua namen.
Vinden jullie het kunnen of is het echt not done?
Adam
Aksel
Agner
Alek
Andor
Arnt
Aron
Arvid
Bendt
Brynjar
Casper
Einar
Elias
Isak
Jonas
Jorg
Lars
Mads
Nils
Orjan (met een streepje door de o)
Otto
Oyvind
Ralf / Rolf
Roald
Stian
Stig
Sverre
Tycho
Viggo
dinsdag 24 juli 2018 om 22:56
dinsdag 24 juli 2018 om 23:08
Ik zou het echt niet doen. Je wordt nog steeds overal doodgegooid met Frozen en het klinkt echt alsof jullie enorme superfans zijn. Of totaal fantasieloos. Ik zou denk ik ook spontaan in de lach schieten als ik op de crèche of straks op het schoolplein zou horen dat een broertje en zusje Elsa en Olaf heten. Of spontaan Let it gooooooooooooo! gaan zingen.Envelop schreef: ↑21-07-2018 21:08Lucas staat hier hoog op de lijst
Ik vind alle drie de namen leuk maar Arthur de minste. Moet direct aan king Arthur denken en vindt het wat te klassiek.
Hier ook nog een vraag, Olaf is een naam die bij ons beide steeds terug komt en we erg leuk vinden. Om twee reden twijfelen we, hoe goed is dat uit te spreken in het engels maar vooral worden we geen Frozen gezin zo?onze dochter heet Elsa en we hebben de eerste grap al gehad of we ons zoontje dan nu naar de sneeuwpop Olaf gaan vernoemen... we hebben verder overig niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak qua namen.
Vinden jullie het kunnen of is het echt not done?
Am Yisrael Chai!
dinsdag 24 juli 2018 om 23:19
Frozen is de succesvolste animatiefilm aller tijden en zelfs een van de succesvolste films (dus ook vergeleken met gewone films) aller tijden.NoPepsiPlease schreef: ↑24-07-2018 22:56
Die film is al bizar lang populair (was dat vroeger met Ariel en Belle ook zo lang?) en ik ben benieuwd of je mensen treft die die associatie niet direct hebben.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 27 juli 2018 om 13:08
Wij hebben de film zelf nog nooit gezien (wel de helft gekeken toen we erachter kwamen dat er ook een Elsa in frozen zit) en ik verbaas me er ook over dat het blijkbaar nog zo leeft. Als je zelf nog geen jonge kids hebt krijg je dat niet zo mee.
Door de vergelijking met Ariel en Belle heb ik de knoop doorgehakt, die namen blijven zo lang hangen... Het wordt dus geen Olaf! Wat het dan wel wordt weet ik nog niet maar Oscar is een kanshebber.
Door de vergelijking met Ariel en Belle heb ik de knoop doorgehakt, die namen blijven zo lang hangen... Het wordt dus geen Olaf! Wat het dan wel wordt weet ik nog niet maar Oscar is een kanshebber.
zondag 29 juli 2018 om 00:11
Leuk dat Oscar een kanshebber is!Envelop schreef: ↑27-07-2018 13:08Wij hebben de film zelf nog nooit gezien (wel de helft gekeken toen we erachter kwamen dat er ook een Elsa in frozen zit) en ik verbaas me er ook over dat het blijkbaar nog zo leeft. Als je zelf nog geen jonge kids hebt krijg je dat niet zo mee.
donderdag 2 augustus 2018 om 12:19
Ik ben nog lang niet uitgerekend, en wil ook niet weten of het een jongen of een meisje wordt, maar ben wel benieuwd welke jongensnaam nou bij mijn twee andere kindjes past.
Dochter heeft een oerhollandse naam, eindigend op ~tje.
Zoon heeft een weinig voorkomende, ook lekker oubollige, Friese jongensnaam. Eindigend op ~e.
We zitten niet persé vast aan Fries. Wel Nederlands. Liefst niet al te veel voorkomend maar wel 'gewoon' (dus niet iets heel ongebruikelijks). We houden van namen die al lang bestaan.
Dochter heeft een oerhollandse naam, eindigend op ~tje.
Zoon heeft een weinig voorkomende, ook lekker oubollige, Friese jongensnaam. Eindigend op ~e.
We zitten niet persé vast aan Fries. Wel Nederlands. Liefst niet al te veel voorkomend maar wel 'gewoon' (dus niet iets heel ongebruikelijks). We houden van namen die al lang bestaan.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
donderdag 2 augustus 2018 om 14:57
Gefeliciteerd!
Wat suggesties, waaraan ik gelijk moest denken;
Klaas, Jort, Joep, Dirk, Maurits, Kees, Arjan.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
donderdag 2 augustus 2018 om 19:25
donderdag 2 augustus 2018 om 19:26
donderdag 2 augustus 2018 om 19:27