Hoe overleef jij de hittegolf?

27-07-2018 09:03 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn overburen liggen vanaf 7 uur pontificaal op hun balkon in de zon. Smeren, keren en met de zon meedraaien. Zelfs vanaf deze afstand (50 mtr denk ik) zie je ze met de minuut bruiner worden.
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Vriendelijk.
Darthmee schreef:
27-07-2018 15:24
Ik werk in een horeca gelegenheid, zonder terras. En binnen is het nu 28 graden en super druk en hele opgefokte gasten die snel snel koude drankjes willen. Dus loop het zweet in mn bilnaad hahaha.
Ik verlang nu al naar een frisse douche...
Dat kan ik me voorstellen! Heel irritant ook dat soort gasten.
Net thuis, ben bij mijn ouders geweest eerst vader in verzorgingstehuis en daarna naar mijn moeder. Ruim een uur gelopen in de hitte. Boodschappen voor mijn moeder gedaan en daarna haar haar gewassen in mij ondergoed :blob: . Nu thuis moet ook nog boodschappen doen, maar mijn voeten branden. Heb net mijn schoenen uitgeschopt. Zit op de bank ruik ik mijn voeten bah O_o
Kleurfoutje schreef:
27-07-2018 18:12
Net thuis, ben bij mijn ouders geweest eerst vader in verzorgingstehuis en daarna naar mijn moeder. Ruim een uur gelopen in de hitte. Boodschappen voor mijn moeder gedaan en daarna haar haar gewassen in mij ondergoed :blob: . Nu thuis moet ook nog boodschappen doen, maar mijn voeten branden. Heb net mijn schoenen uitgeschopt. Zit op de bank ruik ik mijn voeten bah O_o
Wat een drukke en extra warme dag voor jou! Kun je niet morgen boodschappen doen? Eet je gewoon wat simpels en dan lekker onder de douche.
Coconuts12 schreef:
27-07-2018 15:26
Dat kan ik me voorstellen! Heel irritant ook dat soort gasten.
Een stel werd zelfs boos omdat ik even 2 min naar het toilet was. Ze hadden haast en wilden drinken. Zo kort waren de lontjes vandaag helaas...
Darthmee schreef:
27-07-2018 18:23
Een stel werd zelfs boos omdat ik even 2 min naar het toilet was. Ze hadden haast en wilden drinken. Zo kort waren de lontjes vandaag helaas...
Echt, sjongejongejonge. Jouw reactie was stiekem niet dit :moon:
Coconuts12 schreef:
27-07-2018 18:25
Echt, sjongejongejonge. Jouw reactie was stiekem niet dit :moon:
Vond het jammer dat mn blaas al leeg was haha, hier appelsap :puh:
Darthmee schreef:
27-07-2018 18:29
Vond het jammer dat mn blaas al leeg was haha, hier appelsap :puh:
:rofl:
Kleurfoutje schreef:
27-07-2018 18:12
Pittig.
Vriendelijk.
Coconuts12 schreef:
27-07-2018 18:20
Wat een drukke en extra warme dag voor jou! Kun je niet morgen boodschappen doen? Eet je gewoon wat simpels en dan lekker onder de douche.
Ja, dat was het zeker.
Ben net boodschappen wezen doen, daarna lekker onder de douche, bij het afdrogen een kleine ventilator aan. Ik heb een salade gemaakt en zit nu opnieuw op de bank. Lekker fris ruikend en een Radler erbij :cheers:
Kleurfoutje schreef:
27-07-2018 19:16
Ja, dat was het zeker.
Ben net boodschappen wezen doen, daarna lekker onder de douche, bij het afdrogen een kleine ventilator aan. Ik heb een salade gemaakt en zit nu opnieuw op de bank. Lekker fris ruikend en een Radler erbij :cheers:
Lekker. Vanavond hoef je niets meer te doen :cheers:
Met moeite. Heb astma en nu ook acute bronchitis. Dit weer is niet goed voor me. Ik drink wel veel water en regelmatig bloedsuiker meten want ook nog eens diabeet. Dus met deze hitte vaker hypo en hyper. Ik heb het liefst temperatuur tussen de 15 en 20 graden, klein briesje.
Coconuts12 schreef:
27-07-2018 19:17
Lekker. Vanavond hoef je niets meer te doen :cheers:
Nee, heerlijk :hello:
nartjie schreef:
27-07-2018 19:19
Met moeite. Heb astma en nu ook acute bronchitis. Dit weer is niet goed voor me. Ik drink wel veel water en regelmatig bloedsuiker meten want ook nog eens diabeet. Dus met deze hitte vaker hypo en hyper. Ik heb het liefst temperatuur tussen de 15 en 20 graden, klein briesje.
Ohh dat is naar zeg, ja als gezonde mensen al problemen hebben met dit weer, hoe zouden zieke mensen het dan hebben. Nou zo dus :@@:
Heel veel sterkte, hoop voor jou dat het snel ‘slechter’ weer wordt. :hug:
nartjie schreef:
Oh wat rot! Ik wens je veel sterkte met deze warmte nog en hopelijk voor jou wordt het snel wat minder warm.
nartjie schreef:
Ook pittig! Sterkte.
Vriendelijk.
Wel apart, ik zet in de winter de verwarming nooit hoger dan 19,5 graden en nu is het 31 graden binnen :-O$. Das wel effe wennen zeg O_O
Ik heb de afgelopen dagen nog echt Mn best gedaan qua een fatsoenlijke maaltijd op tafel zetten. Zelfs de oven aangehad met die bloedhitte.
Vandaag kant en klare carpaccio van de Lidl. Voor man met een broodje, voor mij zonder. Wat schaaltjes met plakjes komkommer en tomaat. Er stond nog n bakje olijven. Stukje kaas erbij. En straks meloen.
Vriendelijk.
Kleurfoutje schreef:
27-07-2018 20:18
Wel apart, ik zet in de winter de verwarming nooit hoger dan 19,5 graden en nu is het 31 graden binnen :-O$. Das wel effe wennen zeg O_O
Bij mij gaat de verwarming in de winter tussen de 20 en de 22 graden. Anders zit ik de hele tijd kou te lijden. Binnen is het 28 graden nu. Best te doen. Zometeen lekker met een boek naar buiten.
Coconuts12 schreef:
27-07-2018 20:29
Bij mij gaat de verwarming in de winter tussen de 20 en de 22 graden. Anders zit ik de hele tijd kou te lijden. Binnen is het 28 graden nu. Best te doen. Zometeen lekker met een boek naar buiten.
Pffft ik heb het snel warm :flag:
patatjedubbelmayo schreef:
27-07-2018 20:23
Ik heb de afgelopen dagen nog echt Mn best gedaan qua een fatsoenlijke maaltijd op tafel zetten. Zelfs de oven aangehad met die bloedhitte.
Vandaag kant en klare carpaccio van de Lidl. Voor man met een broodje, voor mij zonder. Wat schaaltjes met plakjes komkommer en tomaat. Er stond nog n bakje olijven. Stukje kaas erbij. En straks meloen.
In de keuken is het ook vreselijk warm, alleen de magnetron gaat soms aan en dan maak ik dat ik wegkom :worship:
Gewoon, doorgaan met leven, genoeg drinken, en niet elke minuut puffen dat het zo heet is. Helpt toch niks.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Rond drie uur vanmiddag was ik er opeens helemaal klaar mee. Toen ben ik eerst in een lauw bad gaan liggen en daarna heb ik een uur geslapen. Nu voel ik me wel weer oké.
Hier in huis ook 31 graden. Bedacht me dat ik laatst in de sauna heb gezeten van 90 graden, dan valt 31 wel mee haha.
Ik heb een warm huis en ik werk thuis, dus ik drink allerlei koude drankjes en ik leg kruiken in de koelkast, die ik s'avonds mee naar bed neem. Heerlijk! Zeker in combinatie met een ventilator.
Overdag werken we, dan eten we (met dit weer vaak soep) en daarna gaan we zwemmen. Heerlijk om de zon aan het water onder te zien gaan. Dan krijg je direct een vakantiegevoel!
Gewoon een pan goulash gemaakt vanmiddag, kom nou, girlpowerrr :P
Daarna met dochter besproken dat we over een paar maandjes alweer onze elektrische dekens moeten installeren :rofl:
jooppie wijzigde dit bericht op 28-07-2018 00:08
0.27% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven