Relatie met getrouwde man, voor wie kiest hij??

24-07-2009 20:43 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.

Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!

Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.

Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.

Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.

Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.

Wel heeft hij aan zijn vrouw verteld dat hij verliefd is geworden op iemand anders, maar niet dat er al maanden van alles speelt tussen ons.

Hij was er op dat moment van overtuigd dat hij met mij verder wilde.

Ook zijn twee puberende kinderen heeft hij verteld wat er speelde en ook zijn familie is op de hoogte. Sindsdien woont hij ergens alleen, dat is nu sinds drie weken.

Hij zegt dat hij tijd nodig heeft om na te denken wat hij precies wil.

Maar nu hij thuis weg is mist hij zijn kids en begint te twijfelen of dit wel de goede keuze is.

Hij zegt dat hij niet twijfelt dat hij met mij verder wil, maar hij is ook heel bang om zijn gezin uit elkaar te laten vallen.

Het huwelijk met zijn vrouw liep al jaren niet goed meer. Ze zijn meer dan 20 jaar samen maar compleet uit elkaar gegroeid. Ze weten amper nog van elkaar wat hen bezig houdt, en ook hun sexleven is niet veel meer.

Ik zit nu dus al vijf maanden te wachten tot hij een beslissing neemt, en dacht een paar weken geleden ook dat het eindelijk ging gebeuren, maar nu blijkt dat toch weer niet zo te zijn!

Het is zo frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent! De angst dat hij toch ineens bij zijn gezin blijft, alleen maar vanwege zijn kids, groeit steeds meer...

Hebben jullie nog tips of een bemoedigend woordje voor mij?

Ik word langzaamaan helemaal gek namelijk!
bloosje schreef:
28-07-2018 14:26
Omdat je niet weet wat er allemaal uitgevroten wordt vrouw.. geloof me.. En met jouw insteek is dat maar beter ook.. voor beide partijen
Misschien heb jij in jouw omgeving veel types die van alles uitvreten. Dan heb ik echt medelijden met je. Niet iedereen vreet van alles en nog wat uit. Ik zeg niet dat er in mijn omgeving niks gebeurt, zeker niet. Overal gebeurt wel eens wat. Maar als jouw wereldbeeld is dat iedereen van alles uit vreet, poeh, wat een triest wereldbeeld heb je dan...
Viva2018 schreef:
28-07-2018 14:33
Ik heb dat nog niet meegemaakt in mijn omgeving. Misschien een unicum. Dat kan. Eerlijk antwoord, ik zou er wel echt moeite mee hebben. En ook best teleurgesteld zijn in die persoon. Hoe het dan daarna verder zou gaan, ik weet het niet.
Oké, fair antwoord.
Dat je er moeite mee zou (kunnen) hebben snap ik, maar zou diegene dan ook een kutkarakter hebben?
There is always something happening, and it's usually right now
honingbijtje schreef:
28-07-2018 14:34
Dat het lang geleden is, maakt het niet ineens ok. Als je vreemdgaat, blijf je je leven lang een vreemdganger, dat veranderd niet meer. Verjaring van een misdrijf, delict oid gaat over het niet vervolgen door de rechtbank,niet over dat een fout ineens goed wordt. Post je die fout op een forum, dan krijg je meningen. Ook na 10 jaar nog.

Ook mede vanwege mensen die wel eens kunnen denken dat ja, het duurt tien jaar maar daarna is alles koek en ei. Nee, het blijft gewoon fout geweest. Het doet nog altijd af en toe pijn, het is een litteken dat nooit meer verdwijnt.
Niemand zegt toch dat het oké is? Incluis TO.. niemand zegt dat alles nu koek en ei is. TO is gelukkig met haar man en de kinderen, maar ik weet zeker dat dat niet onder trompetgeschal is gegaan.. ook zij hebben een prijs betaald voor het vreemdgaan. Zie hier hoe mensen los gaan, dat zal irl niet anders zijn.

En meningen zijn oké, is alleen zo zonder als de meningen letterlijk en figuurlijk overschreeuwd worden met gescheld.
Nou ja.. dat dus..
Viva2018 schreef:
Ik heb dat nog niet meegemaakt in mijn omgeving. Misschien een unicum. Dat kan. Eerlijk antwoord, ik zou er wel echt moeite mee hebben. En ook best teleurgesteld zijn in die persoon. Hoe het dan daarna verder zou gaan, ik weet het niet.
Ik heb wel vriendinnen die zijn vreemdgegaan. Ze weten dat ik vreemdgaan afkeur en het zelf nog nooit gedaan heb en niet snel zou doen. Maar aangezien ze mij niet hebben bedrogen, veroordeel ik ze verder niet als persoon. Ze hebben mij niets misdaan. Ook al begrijp ik het niet altijd en zou ik het zelf niet doen, ik probeer diegene toch wel te steunen en in zijn waarde te laten.
honingbijtje schreef:
28-07-2018 14:34
Dat het lang geleden is, maakt het niet ineens ok. Als je vreemdgaat, blijf je je leven lang een vreemdganger, dat veranderd niet meer. Verjaring van een misdrijf, delict oid gaat over het niet vervolgen door de rechtbank,niet over dat een fout ineens goed wordt. Post je die fout op een forum, dan krijg je meningen. Ook na 10 jaar nog.

Ook mede vanwege mensen die wel eens kunnen denken dat ja, het duurt tien jaar maar daarna is alles koek en ei. Nee, het blijft gewoon fout geweest. Het doet nog altijd af en toe pijn, het is een litteken dat nooit meer verdwijnt.
Het hoeft niet altijd een vreemdganger te blíjven.
Het ligt ook aan hoe een relatie in elkaar zit. Als je totaal geen aandacht krijgt neig je misschien eerder naar vreemdgaan.
Het is fout maar het litteken kan verdwijnen doordat je een liever persoon tegenkomt.
eslarealidad wijzigde dit bericht op 28-07-2018 15:34
0.05% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eens met Bloosje.
Ouwedibbes schreef:
28-07-2018 12:01
Het is fijn dat Mutsie gelukkig is met haar man en kind. Ongeacht de start. Wat krom is valt echter niet recht te praten, als je dat probeert val je vroeg of laat toch door de mand. Het beste is om eerlijk en open naar de gebeurtenissen te durven kijken. Volgens mij doet Mutsie dat ook. Je permanent schuldig voelen is niet constructief en onnodig. Het verleden is geweest en is niet meer terug te draaien. Leren los laten is voor ieder mens vaak een goed idee.

Haar man? of die man met wie ze destijds vreemd ging?
missie_m wijzigde dit bericht op 28-07-2018 14:44
0.56% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Viva2018 schreef:
28-07-2018 14:38
Misschien heb jij in jouw omgeving veel types die van alles uitvreten. Dan heb ik echt medelijden met je. Niet iedereen vreet van alles en nog wat uit. Ik zeg niet dat er in mijn omgeving niks gebeurt, zeker niet. Overal gebeurt wel eens wat. Maar als jouw wereldbeeld is dat iedereen van alles uit vreet, poeh, wat een triest wereldbeeld heb je dan...
Zonde dit vrouw... had het niet meer of minder over dat overal weleens wat gebeurt. En nu gaat het over mijn trieste wereldbeeld.

Niet mijn manier van communiceren.. gaat je goed vrouw, ik haak af.. Je hoeft geen medelijden met mij te hebben.
Nou ja.. dat dus..
Eslarealidad schreef:
28-07-2018 14:31
:heart: :heart:
En labiel ben je niet.
Dat is ook schelden.
Ik snap niet dat je er nog op in gaat.
Dank je :)

Anarion houdt er inderdaad een vreemde standaard op na. Iemand labiel noemen vindt ze blijkbaar normaal. Neem ik verder niet serieus hoor. Ze oordeelt maar lekker. Zegt veel over haar. Maar dat ziet ze zelf ongetwijfeld niet zo :facepalm:
missie_m schreef:
28-07-2018 14:43
Haar man? of die man met wie ze destijds vreemd ging?
Dat is één en dezelfde Missie..
Nou ja.. dat dus..
bloosje schreef:
28-07-2018 14:43
Zonde dit vrouw... had het niet meer of minder over dat overal weleens wat gebeurt. En nu gaat het over mijn trieste wereldbeeld.

Niet mijn manier van communiceren.. gaat je goed vrouw, ik haak af.. Je hoeft geen medelijden met mij te hebben.
Het is wel jouw manier van communiceren vrouw. Je hebt ook nog al wat conclusies getrokken over mij met dat ik vast vindt dat ik nogal wat mensen met kutkarakters om me heen heb. En met wat voor leven heb je dan. Je communiceert juist op dezelfde manier...

Goed weekend nog verder!
bloosje schreef:
28-07-2018 14:48
Dat is één en dezelfde Missie..
Dat weet zij ook.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Je hebt er niet in gelezen wat ik bedoelde.. en dat is prima..
Nou ja.. dat dus..
Viva2018 schreef:
28-07-2018 14:50
Het is wel jouw manier van communiceren vrouw. Je hebt ook nog al wat conclusies getrokken over mij met dat ik vast vindt dat ik nogal wat mensen met kutkarakters om me heen heb. En met wat voor leven heb je dan. Je communiceert juist op dezelfde manier...

Goed weekend nog verder!
Gewoon ieder je eigen mening houden. En geen controle over een ander zijn mening.
Anders gaat het inderdaad over en weer. Op dezelfde manier. :proud:

Jij ook een goed weekend!
Grobbekuiken_ schreef:
28-07-2018 14:39
Oké, fair antwoord.
Dat je er moeite mee zou (kunnen) hebben snap ik, maar zou diegene dan ook een kutkarakter hebben?
Ik vind het veel zeggen over iemands karakter. Zeker
Je bent al wat minder stellig.
Je zegt eerder nog dat die 'kutkarakter' uitspraak voor de hele groep vreemdgangers geldt.
Zou je, weet ik veel....je broer of zo.... ook vertellen dat zijn karakter kut is en 'm laten vallen?
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 28-07-2018 15:08
66.93% gewijzigd
Viva2018 schreef:

Ik denk eigenlijk dat je het niet weet. Ook in jouw omgeving gaan mensen vreemd, je weet alleen niet wie.

Nederlands onderzoek
Het meest recente (serieuze) onderzoek naar vreemdgaan in Nederland, werd uitgevoerd door psycholoog Henk Noort. Hij onderzocht 1700 heteroseksuele mannen en vrouwen tussen 20 en 45 jaar. Uit dit onderzoek blijkt dat 25 procent van de Nederlanders vreemdgaat. Dit cijfer lijkt aan de lage kant. Uit het jaarlijkse seksonderzoek van Durex blijkt dat 31 procent van de Nederlanders vreemdgaat. Wereldwijd is dat (volgens Durex) 22 procent.

Uit ander onderzoek blijkt dat de kans dat je tijdens een vaste relatie te maken krijgt met overspel, ergens tussen de 40 en 76 procent ligt. Overspel wordt trouwens door ongeveer 30 procent van de stellen genoemd als belangrijkste oorzaak voor het beëindigen van de relatie.

Bron: http://www.vreemdgaan-overspel.nl/feiten.html

Nogmaals: ik praat vreemdgaan niet goed. Dat zoveel mensen het doen maakt het nog steeds niet ok. Maar ook mensen die jij leuk lief en aardig vindt doen het.
Wat maar weer eens blijkt uit dit topic en vele andere topics is dat vreemdgaan ongelofelijk veel verdriet, schade, woede en levenslange trauma’s veroorzaakt bij de betrokkenen. Sommige mensen komen er nooit meer overheen. Zoals ik al schreef : je kunt niet recht praten wat krom is. Je moet de schade toegebracht aan anderen door vreemdgaan en medeplichtigheid door een relatie met een getrouwde man te beginnen niet onderschatten of bagetalliseren. Het leed wat het veroorzaakt is daarvoor te groot. Om die reden snap ik wel waarom Mutsie’s update 9 jaar na dato nog steeds boze reacties oproept. Het is de toon die de muziek maakt. Misschien had zij er beter aan gedaan om bescheiden te genieten van haar geluk met haar gezin, zonder daar ietwat triomfantelijk de loftrompet over te blazen.
Grobbekuiken_ schreef:
28-07-2018 15:01
Je bent al wat minder stellig.
Je zegt eerder dat die 'kutkarakter' uitspraak voor de hele groep vreemdgangers geldt.
Dat is ook zo. Vind ik nog steeds. Ook als het iemand is die dichtbij mij staat.
Marana-- schreef:
28-07-2018 15:06
Ik denk eigenlijk dat je het niet weet. Ook in jouw omgeving gaan mensen vreemd, je weet alleen niet wie.

Nederlands onderzoek
Het meest recente (serieuze) onderzoek naar vreemdgaan in Nederland, werd uitgevoerd door psycholoog Henk Noort. Hij onderzocht 1700 heteroseksuele mannen en vrouwen tussen 20 en 45 jaar. Uit dit onderzoek blijkt dat 25 procent van de Nederlanders vreemdgaat. Dit cijfer lijkt aan de lage kant. Uit het jaarlijkse seksonderzoek van Durex blijkt dat 31 procent van de Nederlanders vreemdgaat. Wereldwijd is dat (volgens Durex) 22 procent.

Uit ander onderzoek blijkt dat de kans dat je tijdens een vaste relatie te maken krijgt met overspel, ergens tussen de 40 en 76 procent ligt. Overspel wordt trouwens door ongeveer 30 procent van de stellen genoemd als belangrijkste oorzaak voor het beëindigen van de relatie.

Bron: http://www.vreemdgaan-overspel.nl/feiten.html

Nogmaals: ik praat vreemdgaan niet goed. Dat zoveel mensen het doen maakt het nog steeds niet ok. Maar ook mensen die jij leuk lief en aardig vindt doen het.
Ik zeg ook niet dat het niet gebeurt toch? Alleen dat ik het nog niet heb meegemaakt. Ieder zijn eigen mening wat die er van vindt als iemand zoiets doet. Als ik het zou weten zou ik heel veel moeite hebben met die persoon en zou het ook echt impact hebben op onze vriendschap. Hoe dat daarna verder zou gaan weet ik ook niet. De een vindt zoiets erger dan een ander. Ik vind zoiets heel erg. Mijn mening. Mag toch?
appelientjex schreef:
28-07-2018 14:12
Tuurlijk, dat is zo. Maar denk dat niemand hier het vreemdgaan heeft goed gekeurd? Het is allemaal heel stom en schofterig geweest. Het had anders gemoeten. Maar hee het is 9 jaar geleden, dus kunnen we dan nu ook gewoon verder? Die ex is er allang overheen mag ik aannemen en mag ook blij zijn dat ze van hem af is.
Je kan het blijven afkeuren, maar wat wil je er mee? Dat TO na 9 jaar op haar knieën gaat om excuses te maken, of de relatie verbreekt omdat haar man een affaire heeft gehad met haar? Dat slaat toch nergens op?

Wat me vooral zo stoort is dat TO hier zo triomfantelijk komt melden dat het haar toch gelukt is om het eerste huwelijk van haar man op te breken (lekker puh!) en vooral dat ze daarbij het vreemdgaan nog steeds bagatelliseert. Ze heeft er volgens mij niet eens spijt van (want ja, het huwelijk was toch al lang op, weet je hoe lang een scheiding duurt, blablabla). En mensen die zeggen dat er geen enkele goede reden is om vreemd te gaan (want als je gevoelens krijgt voor een ander of als de koek in je relatie op is kun je dat ook gewoon eerst met je partner bespreken, zonder 'als geintje' meteen buiten de deur te neuken) worden weggehoond en als vervelende moraalridders neergezet. Een beetje meer zelfinzicht had TO niet misstaan.
Maar goed, zij was zelf al net zo'n vreemdganger en had tien jaar geleden blijkbaar ook al geen moraal.
Viva2018 schreef:
28-07-2018 15:12
Ik zeg ook niet dat het niet gebeurt toch? Alleen dat ik het nog niet heb meegemaakt. Ieder zijn eigen mening wat die er van vindt als iemand zoiets doet. Als ik het zou weten zou ik heel veel moeite hebben met die persoon en zou het ook echt impact hebben op onze vriendschap. Hoe dat daarna verder zou gaan weet ik ook niet. De een vindt zoiets erger dan een ander. Ik vind zoiets heel erg. Mijn mening. Mag toch?
Mag, zeker.
Maar iemand dan meteen een algeheel kutkarakter toedichten gaat wat mij betreft wel heul ver.
Viva2018 schreef:
28-07-2018 14:44
Dank je :)

Anarion houdt er inderdaad een vreemde standaard op na. Iemand labiel noemen vindt ze blijkbaar normaal. Neem ik verder niet serieus hoor. Ze oordeelt maar lekker. Zegt veel over haar. Maar dat ziet ze zelf ongetwijfeld niet zo :facepalm:
Goed lezen vrouwtje. Ik zeg dat jouw gescheld labiel overkomt. En oordelen..tja, ik zie hier inderdaad iemand die dat heel hard doet.
Oja, hier schelden met kutkarakter en klootzak zegt ook bijzonder veel over jou.
anárion wijzigde dit bericht op 28-07-2018 15:31
8.06% gewijzigd
...
Viva2018 schreef:
28-07-2018 13:21
Daarover verschillen we dan van mening dat kan. Ik blijf het bijzonder vinden dat je over toonzetting en taalgebruik zo valt, terwijl je op het vreemdgaan niet reageert. Maar iedereen is anders qua normen en waarden. Wij denken blijkbaar erg verschillend. Dat kan.
Ja niet bij iedereen staat “ niet vreemdgaan” bovenaan de lijst normen en waarden. En niet iedereen heeft de norm dat je naar hartelust mag schelden en veroordelen zolang/als je maar niet vreemdgaat.
Dat kan idd.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Nou als ik iedereen had weggezet die ooit is vreemdgegaan als zijnde een klootzak of kutkarakter had ik niemand meer overgehouden. Bijna geen vriendin, mijn vriend en mijn vader niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven