Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
BruinHondje schreef:
29-07-2018 00:26
Voor mij kan een vrouw een afknapper compenseren met een hele goede eigenschap. Als de lijst met afknappers echter te groot wordt, dan houdt het op.

Ik kijk naar heel veel dingen bij vrouwen. Voor mij enkele belangrijke afknappers zijn:

- Kleine / donkere / onscherpe / weinig foto’s
- Profielfoto met meerdere personen
- Foto’s met mannen die geen familie zijn
- Spiegelselfie
- Uitsluitend selfies
- Geen lichaamsfoto
- Teveel make up
- Bepaalde uiterlijke eigenschappen (ik wil niemand kwetsen, dus houd ik prive)
- Liegen over leeftijd
- Serieuze psychische problemen
- Asociaal zijn
- Gebrek aan assertiviteit
- Niet kritisch, logisch en vooruit kunnen denken (gebrek aan ‘niveau’)
- Niet kunnen relativeren
- Koppigheid
- Kudde/schapengedrag
- Zeer extravert zijn
- Niet elegant zijn, in de breedste zin
- Bepaalde rugzakjes, met name voorgaande relaties
- Alleen op sex uit zijn
- Kinderen hebben (een enkele uitzondering daar gelaten)
- Leeftijd <18 of >45 (dit zijn mijn uiterste grenzen voor een date)
- Grote hoeveelheid spel- en grammaticafouten
- Bepaalde politieke standpunten
- Moraalridder zijn
- Koningshuis liefhebben
- Grote financiele problemen
- Gold digger zijn
- Veel waarde aan sociale status en bezittingen hechten
- Kruiwagen gehad hebben en op minder fortuinlijke mensen neerkijken
- Roken en drugsgebruik
- Gezondheid verwaarlozen
- Teveel drinken
- Enorme feestbeesten
- Weinig waarde aan privacy hechten
- Telefoon-, televisie- en/of socialmediaverslaving

Best wel een lange lijst eigenlijk ;)
je maakt een grap toch?!
Hoi, hoi terug van een tijdje weg geweest ;)

Wat vinden jullie de meest irritante Tinder vragen / opmerkingen

Ik trap af

1) Zit je hier al lang?
2) Heb je kinderen? Terwijl dat in de profiel tekst staat.
3) Vragen zoals "waar woon je" terwijl je daar al 2 keer op hebt geantwoord
(kortom met 10 mannen tegelijk in gesprek)
Bruinhondje, heb je wel eens een vrouw gevonden die helemaal naar je smaak was?
Als er echt een klik is dan maken dat soort dingen toch veel minder uit?
Mijn echte afknappers zijn: ernstige psychische problemen, erg religieus en dat erg praktiseren, beroepen in de seksindustrie of in het leger. En in iets mindere mate een bepaalde politieke voorkeur die nogal haaks op de mijne staat.

@titanic, inderdaad van die onpersoonlijke dingen. Vaak merk je ook wel of een bericht ge-copy-paste naar iedereen is.

Hebben jullie wel eens echt een rampendate gehad trouwens?
Ik kijk eigenlijk meer naar de Do's die vind ik leuker dan de Don'ts..

Ik vind financiëel alles op orde hebben bv heel belangrijk. Echter... ik heb t nu heel gezellig met een tinderman, blijkt hij geen werk te hebben ivm afgekeurd te zijn... Natuurlijk denk ik dan.. shit, aan de andere kant heb ik zo iets. We zien wel waar we heen varen, ik ga hem er noet gelijk op afkraken aangezien de rest tot zo ver wel prima is.
Ja, ik heb ook zo’n soort voorbeeld in de praktijk. Het is meestal gewoon niet zo zwart wit.
Ik kijk toch eerst alleen of de foto's me aanspreken en dat heb ik niet heel snel. Vervolgens blijkt in de chat wel of het verder een beetje klikt en een mogelijke match is. Met iemand kunnen lachen is dan het belangrijkst voor mij. Ik heb geen standaard lijstje met eisen of afknappers. Houd er zelf ook niet van als het een interview gesprek word.
winkje87 schreef:
29-07-2018 12:13
Bruinhondje, heb je wel eens een vrouw gevonden die helemaal naar je smaak was?

Nee :)
Don't follow me. I'm lost too..
ywtje schreef:
29-07-2018 08:48
Bruinhondje, wat ben jij dan voor wereld exemplaar dat je vindt dat zo'n enorme waslijst je recht doet?
Speciaal voor jou heb ik de lijst nog wat uitgebreid, dan weten we zeker dat we niet bij elkaar passen :thumbsup:
Anárion schreef:
29-07-2018 08:56
Zeg dat. Ik vind het een bizar lange lijst. Ik dacht dat ik al veel eisen stelde.
Ik kan je vertellen dat jij ook veeleisend bent.

Tja, ieder zo z'n voorkeuren toch? ;)
Pinda-Kaas schreef:
29-07-2018 10:30
je maakt een grap toch?!

Nee :hyper:
BruinHondje schreef:
29-07-2018 14:02
Nee :)
Dat gaat je niet lukken ook. kans is groter dat je zo verliefd zal worden dat 1 van je punten er in 1x niet meer zal toe doen.
depster schreef:
29-07-2018 14:16
Dat gaat je niet lukken ook. kans is groter dat je zo verliefd zal worden dat 1 van je punten er in 1x niet meer zal toe doen.
Wie weet.. ;-))

Zoals ik al schreef: je kunt bij mij een afknapper met een goede eigenschap compenseren.
De allerbelangrijkste eigenschap : echt zijn. Wat het is, is het.
Geen mooie praatjes of bizarre wendingen om jou te behagen. Wat hij zegt te zijn en wat hij is moet hetzelfde zijn.
Wel een man die niet van lezen houdt, ook al doe ik niets liever. Niet de man die van literatuur zegt te houden en geen enkele auteur kan noemen.
Heeft hij geen baan en geen huis (liever niet natuurlijk) dan hoeft dat geen dealbreaker te zijn.
Dat is het zonder pardon wel wanneer na lang doorvragen en gissen blijkt wat ‘wachten op een opdracht’ en ‘ ik pas op de stacaravan van mijn vriend’ inhoudt.
Best moeilijk om dit tegen te komen trouwens.
Koffiekopjes schreef:
28-07-2018 15:58
Zes maanden op reis is zes maanden rondneuken. Zo een hoef je niet hoor.
Wat een aanname. Ik heb geen problemen met iemand die lang op reis gaat. Kan allemaal prima naast elkaar bestaan.
Om kort daarvoor iets op te bouwen met iemand die je net kent is alleen wat lastig dan.
depster schreef:
28-07-2018 20:08
Zodat ze zich niet belemmerd hoeven te voelen als ze wel iemand tegen komen? Ik snap het wel, alleen zou ik een leuk/mooi persoon er niet voor laten schieten. Andere wel..
Precies dit.
Mijn definitieve besluit niet meer te internetdaten levert echt wat op zeg. Gisteren gaan festivallen met een hele groep. Vrienden van vrienden mee, zo'n leuke klik met iedereen. Vanaf het eerste moment raak met vrienden, nieuwe mensen etc. En 1 man in het bijzonder. Wat een heerlijke dag met elkaar. Zijn vrienden zeiden tegen me, jij past volgens mij zo goed bij hem. Zoals je overkomt nu etc.
Mijn vriendinnen zeiden: dat is nou echt jouw type. Die man zie ik wel naast je.
En zonet appt hij dat hij graag weer afspreekt.
Zo leuk, die vrienden van hem waren zo enthousiast naar en over me ook.

Werkelijk ben al vijf jaar vrijgezel! Kom nooit mannen tegen in het wild. Ja vorige week, een hele leuke bezette. En dan nu deze, niet bezet, nog leuker zelfs. Vrienden die aangeven wat een leuke, betrouwbare man hij is met het hart op de goede plek haha.

Zit even op een klein roze wolkje. What happend.... :flirting:
Dus het ontdekken is begonnen en dit voelt nu al anders dan dat internet daten. Ook omdat iedereen onderling elkaar weer kent, we elkaar echt nog wel tegenkomen. Dus dan hoef ik niet bang te zijn voor rare fratsen, maar gewoon eerlijkheid en respect als het uiteindelijk toch niet klikt.

Maar hoop van harte dat, dat wel zo is.

Ben even super enthousiast :-D moest het kwijt
BruinHondje schreef:
29-07-2018 14:22
Wie weet.. ;-))

Zoals ik al schreef: je kunt bij mij een afknapper met een goede eigenschap compenseren.
Hee waar heb ik dit eerder gelezen?! ...
ZeepBelle schreef:
28-07-2018 16:53
heel erg mee eens!
alleen maar selfies - heb je geen vrienden dan?
alleen maar je hoofd op je foto - ik wil graag ook een full body foto. of twee.
profielen zonder bio - hup, naar links
vanwege mn werk geen foto - tjongejonge zeg
foto's met gedrogeerde wilde dieren - echt? moet ik dat uitleggen?

ik wil meer van jouw persoonlijkheid weten. laat dat zien! in fotoos en in tekst ajb

en ja, daar doe ik ook mn best op.

Exact... Het is daarbij ook nog eens zo dat de nono foto's hoogst onorigineel zijn... Er bestaan honderden dezelfde profielen. Zelfde poses, zelfde achtergrond...
Wat maakt je bijzonder, dát wil ik weten!
Ik had vandaag een date maar knapte af op zijn gebit en vieze handen. Dat zag je niet op de foto's.

Nu ben ik er wel echt even klaar mee.
@Ywtje: superleuk, klinkt veelbelovend dit! Wist trouwens niet dat je het internetdaten had afgezworen, maar goed, dat maakt niet uit. Hou ons op de hoogte!

@Delila-: goed om van je te horen. Ik snap dat je het lastig vindt te begrijpen, misschien moet je dat niet meer willen? Een man die met meer vrouwen tegelijk bezig is, past gewoon niet bij jou, punt. Ook niet bij mij overigens dus ik snap je. Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt.
Magister schreef:
29-07-2018 18:58
Exact... Het is daarbij ook nog eens zo dat de nono foto's hoogst onorigineel zijn... Er bestaan honderden dezelfde profielen. Zelfde poses, zelfde achtergrond...
Wat maakt je bijzonder, dát wil ik weten!
Ik vind niet dat je in je profieltekst hoeft te vermelden hoe speciaal je wel niet bent, in welke bewoordingen dan ook.
Ik heb nog nooit een profieltekst gehad, en geen match minder hoor. Tijdens de chat merk ik wel of het een leuk gesprek wordt, of een suf interview.
...
Anárion schreef:
29-07-2018 23:41
Ik vind niet dat je in je profieltekst hoeft te vermelden hoe speciaal je wel niet bent, in welke bewoordingen dan ook.
Ik heb nog nooit een profieltekst gehad, en geen match minder hoor. Tijdens de chat merk ik wel of het een leuk gesprek wordt, of een suf interview.
:yes:
Anárion schreef:
29-07-2018 23:41
Ik heb wel een profieltekst, maar bij interviews haak ik ook meteen af. Mensen die met lijstjes aan komen zetten zijn voor mij sws een enorme afknapper.
Delila- schreef:
30-07-2018 09:22
Ik heb wel een profieltekst, maar bij interviews haak ik ook meteen af. Mensen die met lijstjes aan komen zetten zijn voor mij sws een enorme afknapper.
Ik heb laatst bijvoorbeeld een enorm leuk gesprek gehad. Na een paar uur kwam ik erachter dat we nog niet eens aan elkaar hadden gevraagd wat voor werk we deden.
Mannen die enorm hun best doen op een profieltekst, tja..ik weet het niet. Heel soms zit er wat origineels tussen, maar vaak komt het erg gemaakt over. Heb ook wel eens van die 'hiephoi kijk mij eens leuk, spontaan en avontuurlijk zijn'-profielen gezien, en vervolgens komt er bij de man niet veel meer uit dan 'hey, hoe is het?'
Lijstjes met eisen in een profieltekst gaan sowieso naar links.
...
kopstoot schreef:
29-07-2018 22:13
@Ywtje: superleuk, klinkt veelbelovend dit! Wist trouwens niet dat je het internetdaten had afgezworen, maar goed, dat maakt niet uit. Hou ons op de hoogte!
Dank je wel Kopstoot!
Had het hier wel een paar keer gezegd. Na de aflevering 'love me Tinder' op zembla was ik er echt klaar mee. Sowieso kost het veel energie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven