Iets wat ik niet zo goed snap

10-03-2009 11:35 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms zit ik wel eens met verbazing te lezen waarom mensen vragen op een forum;

Zou ik wel of niet een derde kindje willen

Moet de tweede snel na de eerste of juist niet

Wel of geen tweede kind

Ik snap wel dat het misschien voor je beeldvorming handig is, maar dat zijn toch vragen die je met je partner hoort te overleggen? En dan ben je eruit dat je wel een tweede wil, naar aanleiding van de discussie het forum. Wat dan als je partner dat niet wil? Wat heb je daar dan aan? Ga je dan tegen je partner alle argumenten opnoemen die anderen op het forum genoemd zijn?

Serieus hoor, ik wil niemand aanvallen, maar soms snap ik bepaalde topics gewoon niet zo. De keuze voor je gezin, dat is zoiets persoonlijks tussen je partner en jezelf.
Stressed is just desserts spelled backwards
Bepaalde vragen zou ik ook nooit op het forum neerzetten hoor. En de meeste persoonlijke dingen hou ik ook gewoon voor me. Maar voor bepaalde dingen vind ik het forum wel heel fijn om 'anoniem' te vragen naar de mening van een ander. Niet zozeer om op basis daarvan mijn partner te overtuigen o.i.d. maar wel als een klankbord zoals eerder gezegd.

Tuurlijk heb je normaal gesproken ook mensen om je heen in real life met wie je dingen bespreekt en je partner om zulke persoonlijke dingen als gezinsuitbreiding mee te bespreken. Maar juist als je 'kwesties' voorlegt aan vreemden zoals hier op het forum vind ik dat je vaak antwoorden krijgt waar je zelf nog niet eens aan had gedacht. Moet je dan wel voor open staan hè. Dus dan heb ik het inderdaad niet over mensen die hier hun verhaal neerzetten, vragen wat een ander ervan vindt en vervolgens boos worden als die ander niet zegt wat zij verwachten.
quote:sprokkelientje schreef op 10 maart 2009 @ 12:08:

Als ik al een wens zou hebben om zwanger te worden of whatever zou ik dat never, nooit, niet op de horrorpijlert melden brrrrrrrrrrrrr, die pijler geeft mij echt koud zweet als ik sommige topictitels alleen al voorbij zie komen.

Zo, wat een verbitterd en verZUURde reactie zeg! Ik zou zeggen, ren hard weg, ga niet langs start en sla 9 beurten over op de horrorpijler!
Maar is niet het hele internet voornamelijk gebaseerd op "onzin"? Als ik iets Google, dan zijn de eerste hits altijd forums.

En is het dan ook niet meteen echt heerlijk om alles te kunnen vragen? Bv over "ben ik zwanger?": je bent bezig om zwanger te worden, moet nog een paar dagen wachten voordat je kunt testen, maar zou toch al graag je symptomen willen bespreken. Als je dit niet aan de grote klok wil hangen bij vrienden en familie, dan is een topic openen op bv het Viva-forum toch ideaal? Het is waarschijnlijk een zinloos topic, maar voor degene die het opent een heerlijk moment van van je afschrijven.
Ik vind het helemaal niet vreemd.

Want volgens mij is deelnemen aan een forum oa om meningen van anderen te horen, te discussieren en je eigen mening (opnieuw) te bepalen. En wel of geen derde....nee...niemand kan daar tegen je zegen: je moet het wel of niet doen. Dat moet jezelf samen met je partner. (maar in the end ligt die keuze bij jezelf, wil ik een derde of niet) Maar door ervaringen te lezen kun je wel je mening vormen.Ik ken 1 gezin met 3 kinderen in mijn omgeving. Door naar je omgeving te kijken, krijg je een beeld hoe het zou kunnen zijn. Ik weet niet goed hoe het met 3 kinderen is. Omdat ik maar 1 gezin ken, en ik dat als redelijk chaotisch ervaar....ben ik op zoek naar meerdere voorbeelden om mijn mening op te kunnen baseren.

Net zoals ik heb gekeken naar gezinnen om mij heen met kinderen in diverse leeftijdsverschillen. Om mijn mening te kunnen vormen wat ik denk dat het 'fijnst' is.

Tuurlijk zijn die beelden gekleurd. Niemand is ons gezin dus bij ons is het altijd weer anders. Maar je kunt je wel beter een beeld vormen en proberen te vertalen naar je eigen situatie.

Ik weet trouwens volgens mij echt niet diep van binnen of ik een derde wil of niet.
quote:Annie Ooi schreef op 10 maart 2009 @ 13:02:

[...]

[afbeelding]

Zo, wat een verbitterd en verZUURde reactie zeg! Ik zou zeggen, ren hard weg, ga niet langs start en sla 9 beurten over op de horrorpijler!

Ok als jij topics over klussende hubbies, slijmdraden die je moet trekken, de vraag waar jij je vruchtwater liet vallen wanneer je NOD dag is, ploppende follikels etc. normaal vind prima maar ik vind het vooral een beetje ranzig.

Wel bedankt voor de augurk trouwens...vind ik best lekker, ook zonder "wondertje" in mijn buik
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Nou, ik hoef dat ook allemaal niet een ander te weten, laat staan dingen over uitscheuren, stolsels, winderigheid en de geur van afscheiding. Maar soms lijkt het wel dat je een complete randdebiel bent als je wel kinderen hebt/ wilt.quote:sprokkelientje schreef op 10 maart 2009 @ 13:11:

[...]

Ok als jij topics over klussende hubbies, slijmdraden die je moet trekken, de vraag waar jij je vruchtwater liet vallen wanneer je NOD dag is, ploppende follikels etc. normaal vind prima maar ik vind het vooral een beetje ranzig.

Wel bedankt voor de augurk trouwens...vind ik best lekker, ook zonder "wondertje" in mijn buik
quote:Annie Ooi schreef op 10 maart 2009 @ 13:20:

Nou, ik hoef dat ook allemaal niet een ander te weten, laat staan dingen over uitscheuren, stolsels, winderigheid en de geur van afscheiding. Maar als het jou alleen maar om dat soort topics gaat dan moet je het niet doen lijken dat je een complete randdebiel bent als je wel kinderen hebt.

[...]

Dat heb ik nooit gezegd...weet dan ook niet hoe je daarbij komt. Heb alleen gezegd dat ik (vanwege al dit soort topics) waarmee deze pijler wordt bevolkt...ver hier vandaag zal blijven zou ik ooit zwanger (willen) worden.
Heb mezelf al genuanceerd, sorry. heb een beetje last van PMS ofzo... quote:sprokkelientje schreef op 10 maart 2009 @ 13:23:

[...]

Dat heb ik nooit gezegd...weet dan ook niet hoe je daarbij komt. Heb alleen gezegd dat ik (vanwege al dit soort topics) waarmee deze pijler wordt bevolkt...ver hier vandaag zal blijven zou ik ooit zwanger (willen) worden.
ja de relatie- en psychepijlers zijn ook wel apart. (en ik post er zelf ook nog ) Zoveel heftigheid als je daar voorbij ziet komen.

Maar in dat geval snap ik bij de meeste topics wel mensen het plaatsen; zijn vaak dingen waar je niet zo 123 tegen je collega's of op het schoolplein van je kinderen over begint. Bovendien is het, nog los daarvan, ook veel makkelijker om via internet lotgenoten te vinden dan irl. De 'vijver' waarin je vist is simpelweg groter.

Maar die 'derde kindje nemen'-topics... ik snap het toch ook niet goed. Dit lijkt me bij uitstek een niet-beschamend onderwerp waar je vrijelijk met allerlei 'ervaringsdeskundigen' op schoolpleinen over kunt praten.

OK je kunt dmv zo'n topic alvast 'testen' wat andere mensen ervan zullen vinden, maar zou dat voor zoveel mensen zo belangrijk zijn dat ze er serieus een topic over openen? Ik zie zulke topics wel erg váák nl (in de top-10; kom op deze pijler zelf amper wegens gebrek aan kinderen )
quote:Annie Ooi schreef op 10 maart 2009 @ 13:24:

Heb mezelf al genuanceerd, sorry. heb een beetje last van PMS ofzo...

[...]

Neem je toch ook zo'n lekkere augurk als die je mij net aanbood?
phien, ik sta niet op het schoolplein....(maar in de klas, haha) Kan dus niet beppen over een derde...(althans niet daar)
ik snap het wel hoor, ik bespreek dit soort dingen thuis, met vrienden, maar andere meningen, andere invalshoeken. Ik snap dit soort topics overigens beter dan zou ik zwanger kunnen zijn, die snap ik nou werkelijk nooit. Of alle mogelijke miskraam signalen. Sowieso gezondheidstoestanden zou ik het forum niet voor gebruiken, ik heb buikpijn rechts, wie ook? dat soort topics.
oh en eowynn, met jouw leeftijd, lekker nog 3-4 jaar wachten. Zonder enige twijfel zou ik daar voor kiezen in jouw positie. Als je uberhaupt een derde zou willen / aandurven.

quote:njb schreef op 10 maart 2009 @ 13:46:

phien, ik sta niet op het schoolplein....(maar in de klas, haha) Kan dus niet beppen over een derde...(althans niet daar)

nee dat wordt dan lastig

Maar áls je zelf al wel kinderen hebt (en de vraag 'wel of niet een derde' dus uberhaupt een issue kan zijn) dan zijn er voor ouders toch legio gelegenheden om een heleboel andere ouders tegen te komen?
quote:arwen173 schreef op 10 maart 2009 @ 14:10:

ik snap het wel hoor, ik bespreek dit soort dingen thuis, met vrienden, maar andere meningen, andere invalshoeken. Ik snap dit soort topics overigens beter dan zou ik zwanger kunnen zijn, die snap ik nou werkelijk nooit. Of alle mogelijke miskraam signalen. Sowieso gezondheidstoestanden zou ik het forum niet voor gebruiken, ik heb buikpijn rechts, wie ook? dat soort topics.
Tja, het zal dan wel aan mij liggen, maar zoveel ouders kom ik niet tegen. Mijn kinderen zijn 16 maanden en 5 weken oud. (ben al blij als ik buiten kom, poor me, hahahaha, nee hoor maar het is wel een onderneming)

Kind gaat naar kdv, maar haal hem altijd vroeg, en heel af en toe is er 1 andere ouder om kind op te halen die ik zou kunnen aanspreken.

Speeltuin/vriendjes ed lukt nog niet echt goed omdat zoon nog niet kan lopen. Kids die we wel zien zijn voornamelijk de neefjes en nichtjes. En van mn broers en zus weet ik nou wel waarom ze zoveel kinderen hebben als ze hebben.

Dus dan is zo'n forum best handig. En aan een actief sociaal leven kom ik nu even (? wishful thinking) niet toe met 2 kids geboden aan slaapjes en borstvoeding en huiluurtjes.

Wat voor berichten horen volgens jou Maleficent dan wel thuis op een forum? Want zo kun je bij bijna alles wel wat bedenken....ik vind de quinny buzz geweldige kinderwagen maar er zijn legio mensen die dat niet vinden. Of vragen over slapen/huilen ed....daar vind je ook 1000 meningen en ervaringsverhalen die niet op je kind slaan want jij hebt een ander kind. Volgens mij is een forum bedoeld om lotgenoten te vinden, andere meningen te horen en lekker te discussieren.
quote:Maleficent schreef op 10 maart 2009 @ 12:02:

Bij sommige mensen werkt het wel echt zo hoor. Die plannen hun hele leven en alles klopt ook meteen ik ken ze wel in ieder geval.

nou ik heb het eerder ook eens gepland en toen kreeg ik 2 miskramen en gegeven moment ben je zover in je leven dat een kind welkom is wanneer dan ook, nutteloos om dat te bespreken met een ander, ben toen gewoon een productie ingestapt en het was toen volkomen onhandig als ik dan zwanger zou worden, dus werd ik zwanger, nou we hebben gewoon op de buhne gestaan tot 1 week voor de bevalling, maar als ik naar mensen had geluisterd , had ik weer een seizoen moeten wachten etc etc.

dat bedoel ik meer, op een gegeven moment wil je ze en daarmee klaar.
njb, je opent me de ogen! Wordt weer heel wat begrijpelijker allemaal. (zo zie je maar wat voor nitwit ik op kindergebied ben)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven