Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
Leuk Ywtje, ben heel benieuwd hoe dit gaat verlopen!
Ik heb die docu volgens mij ook lang geleden eens gezien, voelde me er alleen niet echt door aangesproken. Als ik me goed herinner was er een man die elke avond een andere date had? Die had het er echt heel druk mee.
Voor mij maakt het niet via welke weg ik iemand ontmoet, al vind ik spontane ontmoetingen in het wild wel het leukste natuurlijk. Maar hoe dan ook, moet het klikken, er moet aantrekkingskracht zijn. Allemaal dingen die je pas kunt ontdekken na een ontmoeting. En zelfs dan, als alles qua gevoel klopt, dan nog kan het niet matchen omdat er verschillende toekomstverwachtingen zijn (kijk naar mijn laatste 'date avontuur'). Ik heb momenteel geen zin meer om te Tinderen, maar sluit niet uit dat ik het wel weer ga doen.
depster schreef:
29-07-2018 12:26
Ik kijk eigenlijk meer naar de Do's die vind ik leuker dan de Don'ts..

Ik vind financiëel alles op orde hebben bv heel belangrijk. Echter... ik heb t nu heel gezellig met een tinderman, blijkt hij geen werk te hebben ivm afgekeurd te zijn... Natuurlijk denk ik dan.. shit, aan de andere kant heb ik zo iets. We zien wel waar we heen varen, ik ga hem er noet gelijk op afkraken aangezien de rest tot zo ver wel prima is.
Die man is ziek en kan dus niet werken. Het is niet alsof hij lui op de bank zit en niet wil werken. En hij heeft gewoon een inkomen, hoor.
Magister schreef:
29-07-2018 18:58
Exact... Het is daarbij ook nog eens zo dat de nono foto's hoogst onorigineel zijn... Er bestaan honderden dezelfde profielen. Zelfde poses, zelfde achtergrond...
Wat maakt je bijzonder, dát wil ik weten!
ja. dat! Wat is jóúw 'unique selling point?' mompel ik regelmatig tegen een profiel
kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
Delila- schreef:
30-07-2018 10:33
Leuk Ywtje, ben heel benieuwd hoe dit gaat verlopen!
Ik heb die docu volgens mij ook lang geleden eens gezien, voelde me er alleen niet echt door aangesproken. Als ik me goed herinner was er een man die elke avond een andere date had? Die had het er echt heel druk mee.
Voor mij maakt het niet via welke weg ik iemand ontmoet, al vind ik spontane ontmoetingen in het wild wel het leukste natuurlijk. Maar hoe dan ook, moet het klikken, er moet aantrekkingskracht zijn. Allemaal dingen die je pas kunt ontdekken na een ontmoeting. En zelfs dan, als alles qua gevoel klopt, dan nog kan het niet matchen omdat er verschillende toekomstverwachtingen zijn (kijk naar mijn laatste 'date avontuur'). Ik heb momenteel geen zin meer om te Tinderen, maar sluit niet uit dat ik het wel weer ga doen.
Bij mij was het meer. dat ik al doodvermoeid was van al dat internet daten. En dat er tijdens die aflevering duidelijk naar voren kwam dat Tinder niet perse gemaakt is voor relaties, maar gemaakt is op de verslavingsgevoeligheid van mensen. Had meteen een boycot gevoel haha.
Ah dan snap ik het, daar heb ik gelukkig geen last van. Ik date echt sporadisch omdat ik alleen date met mensen die mijn interesse vangen op de chat. Dat is hooguit 3 a 4 keer per jaar, haha. Mannen die openen met 'hey' of andere standaard korte zinnen negeer ik.Oeverloze gesprekken voer ik ook niet met meerdere mensen. Als ik iemand interessant vind, dan ben ik daar alleen mee bezig. Kortom, daten speelt een te kleine rol in mijn leven denk ik. Totdat ik iemand tref die ik leuk vind, dan verandert het.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 12:13
50.00% gewijzigd
Anárion schreef:
29-07-2018 23:41
Ik vind niet dat je in je profieltekst hoeft te vermelden hoe speciaal je wel niet bent, in welke bewoordingen dan ook.
iedereen is op zijn eigen manier bijzonder. ik wil graag iets bijzonders wat mij raakt
Ik heb nog nooit een profieltekst gehad, en geen match minder hoor. Tijdens de chat merk ik wel of het een leuk gesprek wordt, of een suf interview.
ik vind dat juist wel prettig! en de praktijk bevestigt deze 'strategie' voor mij.

na een aantal matches en dates met mannen waarbij ik me verveelde, ben ik kritischer geworden tijdens het swipen.
met vervelen bedoel ik: er was geen klik; niet romantisch, niet erotisch, niet intellectueel, niet persoonlijk. waardoor er geen echt persoonlijk contact komt.

mijn doel is een betekenisvol irl contact aangaan (niet een gezellig chatvriendje erbij).

als de foto's en de bio tamelijk vlak, standaard, gemiddeld of doorsnee zijn dan is de bijbehorende man dat vaak ook. is althans mijn ervaring.
soms maakt 1 woord in een bio of 1 ding op een foto (soms in de achtergrond, bijv, een kunstwerk of lokatie) al dat ik wél naar rechts swipe, ook als de rest tamelijk standaard is. meestal komt mijn verwachting wel uit, 'deze man heeft iets wat mij prikkelt'. heerlijk.
kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
BruinHondje schreef:
29-07-2018 00:26
Voor mij kan een vrouw een afknapper compenseren met een hele goede eigenschap. Als de lijst met afknappers echter te groot wordt, dan houdt het op.

Ik kijk naar heel veel dingen bij vrouwen. Voor mij enkele belangrijke afknappers zijn:

- Kleine / donkere / onscherpe / weinig foto’s
- Profielfoto met meerdere personen
- Foto’s met mannen die geen familie zijn
- Spiegelselfie
- Uitsluitend selfies
- Geen lichaamsfoto
- Teveel make up
- Bepaalde uiterlijke eigenschappen (ik wil niemand kwetsen, dus houd ik prive)
- Liegen over leeftijd
- Serieuze psychische problemen
- Asociaal zijn
- Gebrek aan assertiviteit
- Niet kritisch, logisch en vooruit kunnen denken (gebrek aan ‘niveau’)
- Niet kunnen relativeren
- Koppigheid
- Kudde/schapengedrag
- Zeer extravert zijn
- Niet elegant zijn, in de breedste zin
- Bepaalde rugzakjes, met name voorgaande relaties
- Alleen op sex uit zijn
- Kinderen hebben (een enkele uitzondering daar gelaten)
- Leeftijd <18 of >45 (dit zijn mijn uiterste grenzen voor een date)
- Grote hoeveelheid spel- en grammaticafouten
- Bepaalde politieke standpunten
- Moraalridder zijn
- Koningshuis liefhebben
- Religieus zijn
- Grote financiele problemen
- Gold digger zijn
- Veel waarde aan sociale status en bezittingen hechten
- Kruiwagen gehad hebben en op minder fortuinlijke mensen neerkijken
- Roken en drugsgebruik
- Gezondheid verwaarlozen
- Teveel drinken
- Enorme feestbeesten
- Weinig waarde aan privacy hechten
- Telefoon-, televisie- en/of socialmediaverslaving
- Troep van de Action in huis hebben staan (met name bordjes met teksten) of nog erger: Buddha beelden :nooo:

Best wel een lange lijst eigenlijk ;)
Ik moet wel een beetje lachen om deze lijst, beter kritisch dan zomaar de eerste de beste te kiezen die jou wel ziet zitten. Want daar zijn er al veel te veel van.
@bruinhondje - Kritisch zijn mag en met een aantal dingen ben ik het eens. Het laatste punt vind ik ook verschrikkelijk: bordjes met teksten. Maar andere dingen van Action zijn best praktisch en ik schaam me niet dat ik daar wel winkel :lol:
Wees goed voor anderen maar vergeet jezelf niet
I :heart: Action

En nee..niet die bordjes met home sweet home.
...
Een deel van de enorme eisen lijst snap ik nog ook. Sommige dingen zijn alleen een utopie. En word je verliefd dan valt gewoon een deel van die ‘eisen’ weg.

Ik heb niets met kinderen, wil geen kinderen, maar van mijn laatste liefde had ik zonder aarzelen geaccepteerd dat hij kinderen had. Daar vind je dan ook wel een weg in.

Over het algemeen denk ik dat mijn typt niet op tinder zit.. maar in het wild zijn ze ook lastig tegen te komen.
Oifa schreef:
30-07-2018 16:18
Ik moet wel een beetje lachen om deze lijst, beter kritisch dan zomaar de eerste de beste te kiezen die jou wel ziet zitten. Want daar zijn er al veel te veel van.
Ik heb al genoeg prijs gegeven :facepalm: ;-))
Don't follow me. I'm lost too..
BruinHondje schreef:
30-07-2018 18:51
Ik heb al genoeg prijs gegeven :facepalm: ;-))
Met je lijstje bedoel je? :P
Anárion schreef:
30-07-2018 17:18
I :heart: Action

En nee..niet die bordjes met home sweet home.
Of zo’n lantaarn met kaars :nooo:
Don't follow me. I'm lost too..
BruinHondje schreef:
30-07-2018 18:54
Of zo’n lantaarn met kaars :nooo:
Ja echt erg, liever zoek ik iets aparts in de kringloop
Pas nog eens een poosje op een datingsite gestaan maar merk dat het me nog steeds benauwd. Altijd gezeik over dat ik niet snel genoeg reageer. Ja duhu ik heb ook nog een leven buiten die datingsite om.

Ben er voorlopig wel weer klaar mee.
Ik heb juist dat 80% niks zegt. Ik zeg altijd netjes hallo.
Ik heb komend weekend een date!
Ben weer gaan tinderen na vorige afwijzing. Eigenlijk moet ik dat gewoon niet doen, en eerst dit een plekje geven.
Maar hij heeft wat, we hebben een klik op heel ander vlak wat ik mistte bij mijn vorige date.
Even afwachten :)
Koffiekopjes schreef:
30-07-2018 19:56
Ik heb juist dat 80% niks zegt. Ik zeg altijd netjes hallo.
Dat is ook vreemd toch? Dat 80% niks zegt.
Robinson schreef:
30-07-2018 20:05
Ik heb komend weekend een date!
Ben weer gaan tinderen na vorige afwijzing. Eigenlijk moet ik dat gewoon niet doen, en eerst dit een plekje geven.
Maar hij heeft wat, we hebben een klik op heel ander vlak wat ik mistte bij mijn vorige date.
Even afwachten :)
Alvast veel plezier
Oifa schreef:
30-07-2018 19:06
Pas nog eens een poosje op een datingsite gestaan maar merk dat het me nog steeds benauwd. Altijd gezeik over dat ik niet snel genoeg reageer. Ja duhu ik heb ook nog een leven buiten die datingsite om.

Ben er voorlopig wel weer klaar mee.
Heel herkenbaar. Heb vaak helemaal geen zin om snel te reageren.
...
Anárion schreef:
30-07-2018 20:48
Heel herkenbaar. Heb vaak helemaal geen zin om snel te reageren.
Ik ook niet

En ook een veel gehoorde zin, heb ik iets verkeerd gezegd. Ook zo apart. Begrijpen ze nou echt niet dat het leven niet om daten gaat?
Yvet, wat leuk om te lezen! Veel geluk! Wanneer zie je elkaar weer?

Robinson, leuk een date! Veel plezier!

Haha, ik had een poos terug een huisgenoot en die had allemaal van die dingen met "home” erop én lantaarntjes met kaarsjes. Op een gegeven moment stelde ik voor: joh, dat is toch veel leuker in de tuin??

Ik heb komend weekend weer een afspraak met de man waarbij de vraagtekens ontbreken in zijn vocabulaire. Ik ga toch even vragen of hij zich er bewust van is dat hij nooit vragen stelt aan me. Nu ook weer over de app: vraag ik hoe zijn weekend is geweest. Antwoord en geen vraag terug.. Zo wonderlijk. Laatste kans. Als het hierna niet beter wordt dan hou ik ermee op.
Niks wonderlijks aan. Hij heeft geen interesse in jouw weekend, geen tijd of houdt er niet van om te communiceren via een applicatie. Of een combinatie van alle drie.
Wat ik hier al eerder schreef; ik denk dat het sociale onhandigheid is. Want hij komt daarin wat onhandig over. Maar hij reageert wel altijd heel uitgebreid, vraagt me wel veel uit (is ook een vraag natuurlijk;)) en onthoudt wel alles was ik zeg en komt erop terug.
Huh, hoe werkt uitvragen dan, zonder vraagtekens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven