verveling op werk
dinsdag 31 juli 2018 om 13:37
Hi iedereen, ik heb een dilemma. Sinds een aantal maanden werk ik in een bedrijfje binnen een afdeling die nog amper is opgezet. Daardoor is er weinig structuur en eigenlijk ook nog weinig te doen. De eerste paar maanden heb ik vol goede moed dingen gedaan. Echter verveel ik me nu overdag. De dingen die ik doe kunnen we niet echt verder mee omdat we op anderen moeten wachten, en zij zijn veel te druk. Soms doe ik voor mijn gevoel echt de hele dag bijna niks. Ik heb erover proberen te praten met mijn leidinggevende, en zij geeft aan dat ze heel tevreden is over mij en het in de toekomst allemaal wel los gaat lopen. Ze heeft wat dingen genoemd die ik kan doen, maar dat is in mijn ogen meer bezigheidstherapie dan echt werk. Heb dus ook concrete dingen genoemd die ik misschien voor andere afdelingen kan doen maar dat wil LG niet toezeggen omdat ze nog steeds denkt dat we het ooit druk gaan krijgen. Intussen verveel ik me dood, en zit ook heel vaak alleen. De voorwaarden zijn wel heel goed hier, en mijn LG is dus blij. Toch ben ik niet blij. Ik weet van mezelf dat ik altijd wat te doen wil hebben, het liefst gestructureerd te werk ga. Ondanks dat ik WO geschoold ben vind ik bijv. horecawerk of dozen inpakken leuker dan onderzoek doen. En ik vind het moeilijk om positief te blijven denken en wil dat het NU verandert. Mijn vader en vriend vinden eigenlijk allebei dat ik blij moet zijn met dit werk, dat andere mensen zich in hun handjes zouden knijpen. Maar ja ik ben niet andere mensen
Ik denk wel dat dit op de lange termijn beter is en dat ik misschien mijn mindset moet veranderen. Het is mijn derde baan binnen een jaar, dus ik besef ook wel dat dingen ook bij mezelf liggen. Wat ik met dit topic wil? Misschien een reality check, of tips.
dinsdag 31 juli 2018 om 14:28
Je kan toch dingen voor andere afdelingen doen nu het (nog) rustig is en daarmee stoppen als het inderdaad zo druk wordt als je leidinggevende voorspelt?
Maar afgezien daarvan zou ik het nog wat langer een kans geven, want met drie banen binnen 1 jaar kom je niet erg geduldig over (al kan het best een andere reden hebben).
Maar afgezien daarvan zou ik het nog wat langer een kans geven, want met drie banen binnen 1 jaar kom je niet erg geduldig over (al kan het best een andere reden hebben).
dinsdag 31 juli 2018 om 14:38
dinsdag 31 juli 2018 om 14:43
Bij die eerste baan ben ik weggegaan omdat daar juist de werkdruk veel te hoog was, de directie daar niks aan deed en bijna iedereen die daar langer werkte op den duur ziek thuis kwam te zitten. Dat was ik voor, gelukkig. Maar toen ben ik overhaast in een baan gerold die echt heel saai was, zat alleen maar dingen in te voeren de hele dag. Over huidige baan heb ik wel langer nagedacht en veel vragen gesteld tijdens het gesprek maar blijkt toch heel anders te zijn dan het voorgespiegeld is/wat ik dacht in ieder geval. Het liefst zou ik er wel wat van maken nu.
dinsdag 31 juli 2018 om 14:47
dinsdag 31 juli 2018 om 14:52
Dan vind ik het minder gek dat dit je 3e baan is in een jaar tijd. De eerste was gewoon een overhaaste beslissing. Dat het nu niet is wat je ervan had verwacht is gewoon ontzettend jammer. Probeer het wel nog eens aan te kaarten en aangeven dat jij op deze manier niet fijn werkt. Uit je ontevredenheid.
En bovendien zeg je dat je WO werk minder leuk vindt en liever dozen pakt of in de horeca werkt. Waarom doe je dat dan niet?
En bovendien zeg je dat je WO werk minder leuk vindt en liever dozen pakt of in de horeca werkt. Waarom doe je dat dan niet?
dinsdag 31 juli 2018 om 15:01
Ik bedoel hiermee dat ik liever gewoon lekker bezig ben samen met andere mensen om me heen, dan dingen onderzoeken en schrijven in m'n eentje zeg maar. Ik kan het wel, maar vind het saai om te doen. Ik hoop eigenlijk dat er een middenweg is te vinden voor mij. Mocht ik uiteindelijk toch besluiten hier weer weg te gaan, dan ga ik eens met een job coach praten.En bovendien zeg je dat je WO werk minder leuk vindt en liever dozen pakt of in de horeca werkt. Waarom doe je dat dan niet?
dinsdag 31 juli 2018 om 15:16
Op die manierMoezy schreef: ↑31-07-2018 15:01Ik bedoel hiermee dat ik liever gewoon lekker bezig ben samen met andere mensen om me heen, dan dingen onderzoeken en schrijven in m'n eentje zeg maar. Ik kan het wel, maar vind het saai om te doen. Ik hoop eigenlijk dat er een middenweg is te vinden voor mij. Mocht ik uiteindelijk toch besluiten hier weer weg te gaan, dan ga ik eens met een job coach praten.
Tja, onderzoek is wel waar wo om draait natuurlijk, wetenschappelijk onderzoek. Als je dat niet leuk vindt had je beter hbo kunnen gaan doen. Heb je nu ook een wo-functie? Kun je wat meer vertellen over je branche en wat voor soort werk je doet?
dinsdag 31 juli 2018 om 15:28
Lijkt me heel lastig TO, ik zou het ook rot vinden. Denk dat je in deze situatie maar twee dingen kan doen; accepteren dat er nu weinig te doen is (en vragen of je een dag thuis kan werken aangezien er niemand op kantoor is), of toch proberen jezelf nuttig te maken. Ik zou nog een keer mijn leidinggevende vragen of het mogelijk is tijdelijk werk voor een andere afdeling te doen. Succes!
dinsdag 31 juli 2018 om 15:40
Bedankt voor jullie reacties. Ik geef liever niet teveel specifieke details ivm herkenbaarheid, maar ze vroegen minimaal hbo. Heb ook wel eens gedacht dat ik beter hbo had kunnen doen, maar ja destijds wilde ik 'gewoon' het hoogst mogelijke doen. Of ik het beroep ook leuk zou vinden leek minder belangrijk en had eigenlijk ook geen idee wat ik wilde. Heb er niet per se spijt van want kan alsnog wel veel kanten op.. dat geeft me nu ook een luxeprobleem. Een dag in de week thuis werken doe ik al. Voel me ook wel een beetje ondankbaar soms. Als ik mijn leidinggevende nog een keer spreek zal ik inderdaad nog een keer beginnen over werk voor andere afdelingen. Ik ben ook bang dat ze me een zeikerd vindt maar ja, weer een andere baan zoeken om dat te voorkomen is natuurlijk ook geen goede oplossing.
anoniem_354418 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 15:42
0.75% gewijzigd
dinsdag 31 juli 2018 om 16:10
Wat Kate670 klopt ook trouwens. Als je er vanaf het begin bij bent, kun je meegroeien en heb je op ten duur veel inspraak. Ik zit ook ergens vanaf vrij het begin in en merk al dat ik als belangrijk word gevonden, terwijl ik ook pas enkele maanden werkzaam ben.
En verder zeur je niet hoor, het is een beetje geven en nemen. Je hoort je niet te vervelen op werk, dat is niet goed.
En verder zeur je niet hoor, het is een beetje geven en nemen. Je hoort je niet te vervelen op werk, dat is niet goed.
dinsdag 31 juli 2018 om 17:07
Dit had ik kunnen schrijven inclusief je beschrijving van je vorige banen. Het is niet voor niks dat ik onder werktijd op het vivaforum zit. Ik probeer helder voor mezelf te krijgen wat ik bij dit bedrijf kan leren op het moment dat er eigenlijk weinig te doen is. De anderen lijken er niet zo mee te zitten, die zijn gewoon de hele dag aan het kletsen.
dinsdag 31 juli 2018 om 21:12
Wat toevallig! En wat vervelend voor je. Er niet mee zitten en kletsen, ik zou dat wel wat meer willen kunnen, maar zit zoals gezegd veel alleen. Mijn LG werkt bijna altijd vanuit huis, maar als ze er is zitten we veel te kletsen. En soms komt er iemand van buitenaf bij ons werken en die zit dan bij mij. Dan zit ik ook de halve dag te kletsen. Voel me er niet lekker bij, maar de tijd gaat wel een stuk sneller! Mede doordat ik dit topic had gepost heb ik zelf wat dingen verzonnen om te doen en op papier te zetten (beetje schuldgevoel van de hele dag op Viva zitten). Ik schraap dan motivatie bij elkaar om gewoon wat te gaan DOEN, maar als het vervolgens weer weken/maanden duurt voor er ook echt wat mee gedaan wordt verdwijnt die motivatie ook weer.ZoeyMaar schreef: ↑31-07-2018 17:07Dit had ik kunnen schrijven inclusief je beschrijving van je vorige banen. Het is niet voor niks dat ik onder werktijd op het vivaforum zit. Ik probeer helder voor mezelf te krijgen wat ik bij dit bedrijf kan leren op het moment dat er eigenlijk weinig te doen is. De anderen lijken er niet zo mee te zitten, die zijn gewoon de hele dag aan het kletsen.