Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Misschien nog Roelof?
Nee Roelof past niet echt bij ons.
Opties zijn nu:
Olaf
Oscar
Lucas
Ivar
Oliver
Bram

Olaf vind ik het leukste van dit rijtje ware het niet dat anderen snel een Frozen associatie hebben.
Leuk lijstje, Envelop! Ik vind Olaf ook de leukste! Ik snap wel je twijfel in combinatie met naam van dochter, maar misschien dat ik er toch voor zou kiezen als dat dé naam is die bij jullie beide steeds terug komt.

Nog een paar ideeën:
Nolan
Odin
Maxim
Jesse
Jonas
Melle
Envelop schreef:
22-07-2018 12:31
Opties zijn nu:
Olaf
Oscar
Lucas
Ivar
Oliver
Bram

Olaf vind ik het leukste van dit rijtje ware het niet dat anderen snel een Frozen associatie hebben.
En de deense naam Ole?

Ivar vind ik ook erg mooi!
Envelop schreef:
21-07-2018 21:08
Lucas staat hier hoog op de lijst ;-)

Ik vind alle drie de namen leuk maar Arthur de minste. Moet direct aan king Arthur denken en vindt het wat te klassiek.

Hier ook nog een vraag, Olaf is een naam die bij ons beide steeds terug komt en we erg leuk vinden. Om twee reden twijfelen we, hoe goed is dat uit te spreken in het engels maar vooral worden we geen Frozen gezin zo? :facepalm: onze dochter heet Elsa en we hebben de eerste grap al gehad of we ons zoontje dan nu naar de sneeuwpop Olaf gaan vernoemen... we hebben verder overig niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak qua namen.
Vinden jullie het kunnen of is het echt not done?
Ik snap je zorg. Ik zou voor een andere, eveneens Noorse, naam gaan, eventueel met Olaf als tweede naam.

Adam
Aksel
Agner
Alek
Andor
Arnt
Aron
Arvid
Bendt
Brynjar
Casper
Einar
Elias
Isak
Jonas
Jorg
Lars
Mads
Nils
Orjan (met een streepje door de o)
Otto
Oyvind
Ralf / Rolf
Roald
Stian
Stig
Sverre
Tycho
Viggo
Elsa en Olaf... ik zou het niet doen..En Sven als optie zou ik ook laten ;-)
Die film is al bizar lang populair (was dat vroeger met Ariel en Belle ook zo lang?) en ik ben benieuwd of je mensen treft die die associatie niet direct hebben.

Elsa en...
Oscar
Otis
Otto
Onne
Odin
een optie?
Envelop schreef:
21-07-2018 21:08
Lucas staat hier hoog op de lijst ;-)

Ik vind alle drie de namen leuk maar Arthur de minste. Moet direct aan king Arthur denken en vindt het wat te klassiek.

Hier ook nog een vraag, Olaf is een naam die bij ons beide steeds terug komt en we erg leuk vinden. Om twee reden twijfelen we, hoe goed is dat uit te spreken in het engels maar vooral worden we geen Frozen gezin zo? :facepalm: onze dochter heet Elsa en we hebben de eerste grap al gehad of we ons zoontje dan nu naar de sneeuwpop Olaf gaan vernoemen... we hebben verder overig niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak qua namen.
Vinden jullie het kunnen of is het echt not done?
Ik zou het echt niet doen. Je wordt nog steeds overal doodgegooid met Frozen en het klinkt echt alsof jullie enorme superfans zijn. Of totaal fantasieloos. Ik zou denk ik ook spontaan in de lach schieten als ik op de crèche of straks op het schoolplein zou horen dat een broertje en zusje Elsa en Olaf heten. Of spontaan Let it gooooooooooooo! gaan zingen.
Am Yisrael Chai!
NoPepsiPlease schreef:
24-07-2018 22:56

Die film is al bizar lang populair (was dat vroeger met Ariel en Belle ook zo lang?) en ik ben benieuwd of je mensen treft die die associatie niet direct hebben.

Frozen is de succesvolste animatiefilm aller tijden en zelfs een van de succesvolste films (dus ook vergeleken met gewone films) aller tijden.
Am Yisrael Chai!
Wij hebben de film zelf nog nooit gezien (wel de helft gekeken toen we erachter kwamen dat er ook een Elsa in frozen zit) en ik verbaas me er ook over dat het blijkbaar nog zo leeft. Als je zelf nog geen jonge kids hebt krijg je dat niet zo mee.

Door de vergelijking met Ariel en Belle heb ik de knoop doorgehakt, die namen blijven zo lang hangen... Het wordt dus geen Olaf! Wat het dan wel wordt weet ik nog niet maar Oscar is een kanshebber.
Of toch Ivar, of Bram, of Steven of.... lastig hoor een naam kiezen! Gelukkig hebben we nog een paar maand.
Wat is er eigenlijk mis met Nederlandse namen? Nondeju, het moet ofwel Scandinavisch zijn, ofwel Russisch, ofwel Engels, ofwel een verbastering als Dyaelano, ofzo.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Envelop schreef:
27-07-2018 13:08
Wij hebben de film zelf nog nooit gezien (wel de helft gekeken toen we erachter kwamen dat er ook een Elsa in frozen zit) en ik verbaas me er ook over dat het blijkbaar nog zo leeft. Als je zelf nog geen jonge kids hebt krijg je dat niet zo mee.

Door de vergelijking met Ariel en Belle heb ik de knoop doorgehakt, die namen blijven zo lang hangen... Het wordt dus geen Olaf! Wat het dan wel wordt weet ik nog niet maar Oscar is een kanshebber.
Leuk dat Oscar een kanshebber is!
Envelop: Elsa en Ivar! :heart: Prachtig!
Ik ben nog lang niet uitgerekend, en wil ook niet weten of het een jongen of een meisje wordt, maar ben wel benieuwd welke jongensnaam nou bij mijn twee andere kindjes past.
Dochter heeft een oerhollandse naam, eindigend op ~tje.
Zoon heeft een weinig voorkomende, ook lekker oubollige, Friese jongensnaam. Eindigend op ~e.

We zitten niet persé vast aan Fries. Wel Nederlands. Liefst niet al te veel voorkomend maar wel 'gewoon' (dus niet iets heel ongebruikelijks). We houden van namen die al lang bestaan.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Em1985 schreef:
02-08-2018 12:19
We zitten niet persé vast aan Fries. Wel Nederlands. Liefst niet al te veel voorkomend maar wel 'gewoon' (dus niet iets heel ongebruikelijks). We houden van namen die al lang bestaan.
Gefeliciteerd! :redrose:

Wat suggesties, waaraan ik gelijk moest denken;
Klaas, Jort, Joep, Dirk, Maurits, Kees, Arjan.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Voor Em1985:

Sam
Thijs
Floris
Leon
Jelle
Julius
Max
Simon
Josse
Olof
Sieme
Alex
Lucas
Em1985:

Maurits
Eduard
Leander
Ferdinand
Martin
Livius
Marnix
Florian
Lucius
Andreas
Marcus
Laurens
Matthijs
xRSNx schreef:
02-08-2018 14:57
Gefeliciteerd! :redrose:

Wat suggesties, waaraan ik gelijk moest denken;
Klaas, Jort, Joep, Dirk, Maurits, Kees, Arjan.
Wel de goede stijl, maar de naam die ik leuk vind, zit er niet tussen. Al is Dirk wel aardig...
Phileste schreef:
02-08-2018 15:06
Voor Em1985:

Sam
Thijs Ja, wel leuk
Floris
Leon
Jelle
Julius
Max Heel leuk! Helaas bezet
Simon
Josse Net iets te ongebruikelijk
Olof Net iets te ongebruikelijk
Sieme Heel leuk!
Alex
Lucas
Tova schreef:
02-08-2018 15:14
Em1985:

Maurits
Eduard
Leander
Ferdinand
Martin
Livius
Marnix
Florian
Lucius
Andreas
Marcus
Laurens
Matthijs
Hmm, deze namen zijn niet echt de stijl die ik zoek. Al is Marnix misschien wel leuk.
Nog een paar ideeën voor Em:

Jorn, Sjors, Loek, Jilles, Hidde, Joost, Koen, Sil/Silvijn, Guus, Roel, Lars, Pepijn.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Em

Jan, klaas-Jan, Pieter, Henk, Siebe, Edwin, Erwin, Jeroen, Erik, Rens, Mike, Erik, Harry, Barrie, Bas, Bram
Em;

Teun
Gijs
Thijmen
Simon
Jacob
Bob
Joep
Niels
Werner
Niek
Loek
Giel
Stef
Jorg
Pepijn
Adam
Jochem
Rein of Reinder
Alex
Dorus
Wessel
Abel
Noud
Huub
Sieb
Pelle
Ralf
Ties
Thije
Jurriaan
Wat een leuke namen! Ik heb er drie op mijn lijstje gezet. Nog geen liefde-op-het-eerste-gezicht maar dit is denk ik wel de goede richting.
Dank jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven