Blootje
dinsdag 31 juli 2018 om 08:47
Als de kinderen weg zijn (kamp, fuif, school, .....) loopt mijn man liefst in zijn blootje in huis rond. Hij is hierbij niet opgewonden of zo
maar hij vindt dit blijkbaar leuker dan met kleren aan. Wij zijn geen naturisten (ik toch niet) maar hebben ook geen schroom in elkaars lichaam. Ik laat hem dus gewoon doen en ik stoor me hier niet aan maar vraag me wel af of dit bij andere koppels ook zo is (of omgekeerd natuurlijk).
woensdag 1 augustus 2018 om 09:26
ik liep van de week 's avonds (gekleed) buiten, kwam een dikke vrijwel blote man op de fiets langs.Sara9876 schreef: ↑01-08-2018 09:07Wat is dat toch met Nederlanders dat als het een beetje warm is er zo veel mogelijk uit moet. In Spanje of Italië (en andere zuidelijke landen) lopen mensen toch ook gewoon normaal gekleed? Het is overigens met de juiste kleding veel comfortabeler dan in je blootje als het warm is.
Mijn man en ik waren het roerend eens:
blote lichaamsdelen in het openbaar: alleen voor jonge mensen met een goed lichaam. Das pure discriminatie, maar He! het oog wil ook wat.
woensdag 1 augustus 2018 om 09:35
Sara9876 schreef: ↑01-08-2018 09:07Wat is dat toch met Nederlanders dat als het een beetje warm is er zo veel mogelijk uit moet. In Spanje of Italië (en andere zuidelijke landen) lopen mensen toch ook gewoon normaal gekleed? Het is overigens met de juiste kleding veel comfortabeler dan in je blootje als het warm is.
Yeah right. In Spanje en Italië doen ze dat niet. Nou.. kijk nog maar eens goed rond dan.
Later is nu
woensdag 1 augustus 2018 om 09:41
Mee eens. In het openbaar is het wel zo fijn als mensen zich een beetje kleden. Af en toe is het echt aanstootgevend
(En nee, ikzelf zie er ook zeker niet goddelijk uit). Vooral op campings verbaas ik me over het feit dat de gemiddelde mens daar de schaamte voorbij is ofzo. Man, wat daar allemaal niet in bikini ed fietst
Maar in hun eigen tijd moeten mensen vooral doen wat ze fijn vinden. Ik kan me best voorstellen dat het lekker is om naakt te lopen of naakt te recreeren. Lekker vrij enzo. Ikzelf doe het niet, alhoewel ik in eigen tuin behoorlijk aanstootgevend rond kan lopen, hahaha.
ALs mijn man naakt door huis zou sjouwen, als ie thuis is, moet ie dat vooral doen. Zou ik geen enkele moeite mee hebben. Mijn kinderen wél, denk ik, dus zou ie het vast alleen doen als we met zijn tweeen zijn. Prima. Zolang ik het maar niet "moet". Want als ik iets "moet", dan gaan mijn hakjes in het zand
Maar in hun eigen tijd moeten mensen vooral doen wat ze fijn vinden. Ik kan me best voorstellen dat het lekker is om naakt te lopen of naakt te recreeren. Lekker vrij enzo. Ikzelf doe het niet, alhoewel ik in eigen tuin behoorlijk aanstootgevend rond kan lopen, hahaha.
ALs mijn man naakt door huis zou sjouwen, als ie thuis is, moet ie dat vooral doen. Zou ik geen enkele moeite mee hebben. Mijn kinderen wél, denk ik, dus zou ie het vast alleen doen als we met zijn tweeen zijn. Prima. Zolang ik het maar niet "moet". Want als ik iets "moet", dan gaan mijn hakjes in het zand
woensdag 1 augustus 2018 om 11:02
Ik heb thuis pubers en wij lopen gewoon nog steeds naakt in de badkamer. Zolang mijn kinderen daar geen probleem mee hebben heb ik dat ook niet.handigmetgeld schreef: ↑31-07-2018 12:41Ik heb het toch niet over krampachtig verbergen? Of over dat je ineens iets anders moet gaan doen na een verjaardag? Doe niet zo raar.
Maar net zoals kinderen van 2 gewoon naakt door de tuin rennen, doen kinderen van 12 dat niet meer. Ergens daartussen komt het moment dat je zegt 'he, trek even iets aan voor je naar buiten gaat'. Of meestal gaat dat heel natuurlijk, daar heb je helemaal geen 'moment' voor nodig.
Zo werkt het met naakt zijn bij je kinderen toch ook? Als ze heel klein zijn ga je samen in een badhokje, of samen onder de douche. Op een gegeven moment kunnen ze dat prima zelf. En nog wat later willen ze dat ook zelf, ik ken echt geen pubers die graag zich met hun moeder in 1 hokje zouden omkleden. Gaat heel natuurlijk.
En zoals ik al zei, je hoeft je niet krampachtig te verbergen, of ineens de badkamerdeur op slot te doen. Je ziet elkaar dus echt nog wel eens naakt. Maar totaal naakt door het huis gaan struinen als je pubers in huis hebt? Ik trek gewoon wat aan, voor iedereen prettiger. En uit de badkamer en slaapkamer blijven ze doorgaans weg als ik er ben, of anders rennen ze snel naar binnen en weer weg om iets te pakken.
woensdag 1 augustus 2018 om 11:16
mijn pubers weten dat ze me naakt tegen kunnen komen, alleen als ze vrienden over de vloer hebben, houd ik braaf alles aan
woensdag 1 augustus 2018 om 12:10
woensdag 1 augustus 2018 om 12:19
Toen ik nog op de Nederlandse Antillen woonde, zag ik in het openbaar eigenlijk geen mensen naakt rondlopen. Ook al was het daar de hele dag door erg warm. Een shortje en een shirtje had ik sowieso altijd aan, want je zweet over je hele lijf en je plakt overal aan vast als je niets draagt. En het beschermt tegen hete stoelen en de zon. En minder last van schuren en zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 15 augustus 2018 om 00:00
Tegen schurende bovenbenen helpt Chamois-crème van Assos (verkrijgbaar bij de fietsenwinkel) fantastisch. Ik draag al drie jaar geen leggings meer onder mijn jurken.
On topic.
Wij zijn thuis bloot als de temperatuur het toe laat (ik zet de kachel er niet hoger voor). Is het zonnig weer en komt puberzoon van 15 thuis, dan is het eerste wat hij doet zijn ligkleed zoeken en zijn kleren uittrekken. Lekker bloot in de tuin. Bijkomen van school.
On topic.
Wij zijn thuis bloot als de temperatuur het toe laat (ik zet de kachel er niet hoger voor). Is het zonnig weer en komt puberzoon van 15 thuis, dan is het eerste wat hij doet zijn ligkleed zoeken en zijn kleren uittrekken. Lekker bloot in de tuin. Bijkomen van school.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 15 augustus 2018 om 09:10
Maar ben ik dan de enige die het wat 'viezig' vind?
Met je naakte lijf op de bank: afscheiding uit je vagina? En nee een gemiddelde vrouw verliest geen liters afscheiding maar toch, hebben jullie allen een leren bank ofzo?
Zo'n lekkere zweetplakzak van manlief met dat weer van de afgelopen dagen, brrrr, no way...
Ik heb zelf psoriasis, zelfs nog in milde vorm maar ik ga echt niet naakt aan het aanrecht staan koken, straks heb ik zo'n schilfer in mijn eten.
Daarnaast heb ik heel graag mijn ramen en gordijnen open want ik hou van licht, ik zie mijzelf al liggen terwijl er mensen langs mijn raam lopen, heel akward..
Met je naakte lijf op de bank: afscheiding uit je vagina? En nee een gemiddelde vrouw verliest geen liters afscheiding maar toch, hebben jullie allen een leren bank ofzo?
Zo'n lekkere zweetplakzak van manlief met dat weer van de afgelopen dagen, brrrr, no way...
Ik heb zelf psoriasis, zelfs nog in milde vorm maar ik ga echt niet naakt aan het aanrecht staan koken, straks heb ik zo'n schilfer in mijn eten.
Daarnaast heb ik heel graag mijn ramen en gordijnen open want ik hou van licht, ik zie mijzelf al liggen terwijl er mensen langs mijn raam lopen, heel akward..
woensdag 15 augustus 2018 om 09:32
Gewoon, handdoek op de bank. En met koken doe je uit veiligheidsoverwegingen wat aan, maar ik heb eczeem. Dat zit op m'n gezicht. Toch ga ik echt niet met een masker op koken hoor.
Niemand kan bij ons in huis kijken, met de gordijnen open. Aan de voorkant zit plakplastic.
Dus dat 'viezig' dat is aan alle kanten te ondervangen, maar je bent niet de enige hoor, lees het topic maar.
Niemand kan bij ons in huis kijken, met de gordijnen open. Aan de voorkant zit plakplastic.
Dus dat 'viezig' dat is aan alle kanten te ondervangen, maar je bent niet de enige hoor, lees het topic maar.
Later is nu
woensdag 15 augustus 2018 om 13:01
Het was niet echt schuren, maar meer dat ik een hekel had aan het geplak van huid op huid en als het dan los kwam... brrr.Snoesje666 schreef: ↑15-08-2018 00:00Tegen schurende bovenbenen helpt Chamois-crème van Assos (verkrijgbaar bij de fietsenwinkel) fantastisch. Ik draag al drie jaar geen leggings meer onder mijn jurken.
On topic.
Leggings en zo gelukkig niet nodig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 29 augustus 2018 om 19:59
Iedereen bedankt voor de leuke reacties. We zijn intussen 2 weken op reis gegaan naar Spanje zonder de kids en zijn zelf een paar keer naar een naaktstrandje in de buurt gegaan. De 2e keer heb ik ook volledige in mijn blootje op mijn handdoek gelegen, en dit voelde wel fijn. De eerste minuten echt onwennig, maar na een tijdje stond je er niet bij stil dat je geen kleren aanhad. Intussen zijn we terug thuis, en loopt mijn partner terug regelmatig in zijn blootje, maar ik draag toch terug gewoon mijn kleren. Ik weet nu echter wel hoe leuk het is en overweeg om volgende keer misschien toch een naturistisch op reis te gaan.
woensdag 29 augustus 2018 om 20:32
Ik vind het zelf echt heel apart om naakt rond te lopen in je huis. Lijkt mij ook helemaal niet lekker zitten op de bank enzo. hier 2 kinderen onder de 8 en ik doe niet krampachtig met bloot, ze zien me bloot in de badkamer en op vakantie gaan we inderdaad samen douchen. Maar ik ga in de woonkamer niet bloot rondlopen. Ik sta er ook wel van te kijken dat veel mensen dat hier blijkbaar wel doen. Bij ons is het zo dat er 's avonds ook echt wel eens iemand onverwacht binnenkomt, schoonmoeder ofzo. Even iets brengen of iets vragen. Wat doe je dan? Of doe je 's avonds altijd de deur op slot? Verder zou ik het ook niet zo spannend vinden als man altijd bloot rond loopt, vindt het leuker/spannender om hem uit te kleden
Nee ik kan me er echt niks bij voorstellen. Ook al is het nog zo warm, korte broek en hemdje is prima dan vind ik.
woensdag 29 augustus 2018 om 20:36
Maar komt er dan nooit onverwacht iemand bij jullie thuis? Er kan toch in principe elk moment wel iemand binnenstappen? Of is dat alleen in het dorp hier? Als schoonmoeder/moeder komt stapt ze gewoon zo binnen via de achterdeur, en een ander familielid of vriendin ook. Andere mensen bellen aan. Gordijnen zijn hier sowieso open dus dan zien ze je toch neem ik aan. En dan ga je snel aankleden en de deur open doen?
Nee ik zie het nut er niet van in haha. Maar ieder zn ding.
woensdag 29 augustus 2018 om 20:39
Naaktcampings lijkt me ook echt de gruwel, ik hoef dat allemaal niet te zien van een ander. Leuk als er leuke jonge gespierde mannen zijn, prima
Maar afgelopen zomer waren we op een camping en wat je daar bij het zwembad allemaal voorbij zag lopen... dat vond ik al niet heel prettig om te zien in badkleding. Ik zou het niet heel prettig vinden hen geheel naakt te zien. Sommige dingen mag je voor jezelf houden vind ik.
woensdag 29 augustus 2018 om 20:39
Ik loop niet naakt. Vind ik geen bal aan.tulpje21 schreef: ↑29-08-2018 20:36Maar komt er dan nooit onverwacht iemand bij jullie thuis? Er kan toch in principe elk moment wel iemand binnenstappen? Of is dat alleen in het dorp hier? Als schoonmoeder/moeder komt stapt ze gewoon zo binnen via de achterdeur, en een ander familielid of vriendin ook. Andere mensen bellen aan. Gordijnen zijn hier sowieso open dus dan zien ze je toch neem ik aan. En dan ga je snel aankleden en de deur open doen?
Nee ik zie het nut er niet van in haha. Maar ieder zn ding.
Maar er komt ook nooit iemand zo binnen lopen. Als ik hier de achterdeur open laat heb ik no time gekkies en dieven binnen.
Hier moet alles op slot en heb je dat niet ben je op een gegeven moment je spullen kwijt of komt de politie je waarschuwen tijdens een van hun waarschuwingsrondjes.
En eerlijk, ik hou niet van onverwacht bezoek dus prima dat de poortdeur en voordeur gewoon op slot 'moet'.
Je belt maar aan of op.
woensdag 29 augustus 2018 om 20:41
Precies. Wij lopen ook vaak naakt, ga me echt niet haasten met iets aantrekken omdat kind rondloopt. Echt de hele dag is dat niet maar dat vind volgens mij niemand prettig of het moet een hittegolf zijn.
woensdag 29 augustus 2018 om 20:56
Ik sta echt versteld van de hoeveelheid naaktlopers
bijna het idee dat onze heel straat nu naakt op de bank zit.
Onze kinderen zijn nog klein en ze zien ons naakt bij de “normale” naakte momenten zoals douchen en omkleden.
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om naakt te slapen, in huis of in de tuin rond te lopen, hoe warm het ook is.
Vroeger sliepen mijn ouders ook altijd naakt en liepen ook zo over de bovenverdieping. Toen ik een puber was vond ik dat echt verschrikkelijk. Wilde daar helemaal niet mee geconfronteerd worden. Zij vonden dat gewoon, maar die gewoonte hebben ze niet overgedragen
Onze kinderen zijn nog klein en ze zien ons naakt bij de “normale” naakte momenten zoals douchen en omkleden.
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om naakt te slapen, in huis of in de tuin rond te lopen, hoe warm het ook is.
Vroeger sliepen mijn ouders ook altijd naakt en liepen ook zo over de bovenverdieping. Toen ik een puber was vond ik dat echt verschrikkelijk. Wilde daar helemaal niet mee geconfronteerd worden. Zij vonden dat gewoon, maar die gewoonte hebben ze niet overgedragen