Napraattopic deel 101

27-07-2018 08:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ttass schreef:
02-08-2018 22:55
De wereld zou toch saai zijn als we allemaal hetzelfde waren. Pejeka hoort er gewoon bij net zoals ieder ander. Hoe zou dit forum zijn als iedereen gepermaband voor het hebben van een andere mening?
Dan verschillen wij van mening. Ik vind dat racisten nergens bij moeten horen. Al is het maar voor een weekie. (6)
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
02-08-2018 22:59
Was ook heel lief dat ze gelijk kwam, daar ben ik haar eeuwig dankbaar voor.

[...]
Niet meer dan logisch dat je vanalles gaat bedenken. En je wilt je kindje helemaal niet kwijt, je wilt gewoon dat het (of de pijn) ophoudt.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Het bansysteem werkt niet met tijd naar soort vergrijp.
En racisme mag gewoon. Net als seksisme en discriminatie.

Moet blijkbaar allemaal kunnen.
02-08-2018 23:00
Wat een lieve reacties. Zit met tranen in mijn ogen. Blij dat ik het toch maar gepost heb.
:rose:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
02-08-2018 22:37
Graag niet quoten. Voor als ik weer een punt wil maken.

Ik vind dat je een heel goed punt maakt. Ik geloof oprecht dat er maar heel weinig mensen slechte intenties hebben, maar dat specifieke omstandigheden mensen met goede intenties verkeerde beslissingen laat nemen. Of misschien zelfs wel de juiste beslissing waar in onze standaard gedachtegang geen directe rechtvaardiging voor lijkt te zijn.

Knap dat je dan wel openheid durft te geven over zo iets wat niet past in het ideaalplaatje.
Loullah schreef:
02-08-2018 23:05
Dan verschillen wij van mening. Ik vind dat racisten nergens bij moeten horen. Al is het maar voor een weekie. (6)
Ik heb pjk nog nooit iets racistisch zien schrijven. Je hebt duidelijk geen idee wat racisme betekent. Ik zal het je even uitleggen; wanneer je schrijft Negers zijn supermensen, dan is dat racisme, aangezien je dan op basis van huidskleur bepaalde eigenschappen toekent. Nog een voorbeeld; Aziatische mannen hebben grote lullen. Dat is geen racisme, maar bewezen onwaar, echter weer afhankelijk van of je de term ‘groot’ in de context van je eigen kleine wereld gebruikt of globaal in overweging neemt. In het laatste geval kun je stellen dat de bewering gewoon onwaar is vanwege statistische werkelijkheid. Racistisch is die stelling echter nooit.

Lastig ding hè, racisme?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
02-08-2018 23:14
Ik heb pjk nog nooit iets racistisch zien schrijven. Je hebt duidelijk geen idee wat racisme betekent. Ik zal het je even uitleggen; wanneer je schrijft Negers zijn supermensen, dan is dat racisme, aangezien je dan op basis van huidskleur bepaalde eigenschappen toekent. Nog een voorbeeld; Aziatische mannen hebben grote lullen. Dat is geen racisme, maar bewezen onwaar, echter weer afhankelijk van of je de term ‘groot’ in de context van je eigen kleine wereld gebruikt of globaal in overweging neemt. In het laatste geval kun je stellen dat de bewering gewoon onwaar is vanwege statistische werkelijkheid. Racistisch is die stelling echter nooit.

Lastig ding hè, racisme?
Voor jou wel zo te lezen. :rofl:
Je kan PJK wel willen verdedigen met taalkundig geneuzel, maar dat maakt hem natuurlijk niet minder een eng persoon.
shifty schreef:
02-08-2018 23:17
Je kan PJK wel willen verdedigen met taalkundig geneuzel, maar dat maakt hem natuurlijk niet minder een eng persoon.
Ons kent ons denk ik dan maar.
Lucifer2018 schreef:
02-08-2018 23:07
Het bansysteem werkt niet met tijd naar soort vergrijp.
En racisme mag gewoon. Net als seksisme en discriminatie.

Moet blijkbaar allemaal kunnen.
Het hele forum staat bol van seksisme. Er wordt echter slechts één soort seksisme met sancties volgens het bansysteem bestraft.
Vanzai schreef:
02-08-2018 23:14

Lastig ding hè, racisme?
Ik ga met jou niet in discussie over de dingen die ik met eigen ogen heb gelezen van pejeka.
Loullah schreef:
02-08-2018 23:22
Ik ga met jou niet in discussie over de dingen die ik met eigen ogen heb gelezen van pejeka.
Ik leg je gewoon de betekenis van het woord racisme uit.
Vanzai schreef:
02-08-2018 23:23
Ik leg je gewoon de betekenis van het woord racisme uit.

Heel erg bedankt.
Volgende les: het woord 'contekst'
shifty schreef:
02-08-2018 23:30
Heel erg bedankt.
Volgende les: het woord 'contekst'
Ik vind het echt heel spijtig dat ik zélfs wanneer ik eens een keer niet mijn kort-door-de-bocht-gaande zelf ben en uitvoerig toelicht wat ik schrijf jou niet kan meekrijgen. Mijn hart huilt. Jou behagen is namelijk mijn enige doel in dit leven.
Vanzai schreef:
02-08-2018 23:35
Ik vind het echt heel spijtig dat ik zélfs wanneer ik eens een keer niet mijn kort-door-de-bocht-gaande zelf ben en uitvoerig toelicht wat ik schrijf jou niet kan meekrijgen. Mijn hart huilt. Jou behagen is namelijk mijn enige doel in dit leven.

Oh excuus, ik dacht dat je wel gewoon jezelf was.

:there:

Je behaagt me met je uitvoerige toelichting, niet met het moment en het onderwerp waar het aan gekoppeld is.
Ik verdien straf, meester.
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
02-08-2018 22:59
Ja doe eens.
:rofl:
GenieInABottle schreef:
02-08-2018 22:19
(tnx voor de verduidelijking C)
.
Aangezien die gelegenheid zich zelden voordoet, greep ik hem met beide handen aan. ;-D
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
02-08-2018 23:00
Wat een lieve reacties. Zit met tranen in mijn ogen. Blij dat ik het toch maar gepost heb.
Het is jammer dat veel ouders uit schaamte niet durven vertellen hoe zwaar het ouderschap kan zijn, je zou elkaar zoveel kunnen helpen enkel doordat er herkenning en erkenning is. :rose:
shifty schreef:
02-08-2018 23:17
Maar door iemand de mond te snoeren los je de meningen die jou of mij niet aanstaan niet op, openheid is het beste en mensen kunnen heel goed voor hunzelf bepalen welke kant ze op willen.
Vlinder1963 schreef:
02-08-2018 22:52
Doe niet zo raar, mensen de mond snoeren dat is pas gevaarlijk.
Je kan PJK ook op negeer zetten als je je zo aan hem ergert.
Eens
LOEP ME MAAR aub.
Loullah schreef:
02-08-2018 23:01
Ik heb niet gevraagd om hem te permabannen. Maar hij hoort nu wel minstens een week ban te krijgen. Gezien het feit dat hij met zoveel wegkomt had hij misschien zelfs een maandban of permaban moeten krijgen. Dat verdient hij ook wel hoor.

Dit valt onder haatzaaien en laster.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
03-08-2018 00:12
Welnee. Vrijheid van meningsuiting.
missie_m schreef:
03-08-2018 00:12
Nee, nog niet ongeveer. Je hebt, kennelijk, geen idee wat deze termen betekenen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
|Courage| schreef:
02-08-2018 23:59
.
Aangezien die gelegenheid zich zelden voordoet, greep ik hem met beide handen aan. ;-D
:yes: :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven