zwembadonderhoud
vrijdag 3 augustus 2018 om 10:39
Hoe houden jullie je zwembad helder? Zelf ben ik sinds 2 maanden in het bezit van 'n Intex frame pool en heb daar 'n chloordrijver in die ik regelmatig bij vul. De pH waarde meet ik en die heb ik nog nooit hoeven plussen of minnen. Nu heb ik sinds eergisteren alg. Inmiddels heb ik al 'n chloorshock toegepast met granulaat (80 gram op 20m3) en heb cristalclear besteld die vandaag als 't goed is binnen komt.
Wat zijn nu de beste tips & tricks om je water altijd kraakhelder en algvrij te houden?
Wat zijn nu de beste tips & tricks om je water altijd kraakhelder en algvrij te houden?
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:14
Wij hadden dit vorige week ook ineens. Iemand anders schreef het al: check je controle-stripjes! Wij hebben nieuwe en van een ander merk gekocht (sorry, weten even niet welke) en daar kwam een andere uitslag uit dan de oudere stripjes. We hebben de acties van de nieuwe strips opgevolgd en nu hebben we weer goed water.
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:23
Mijn viend doet het zwembad altijd. Regelmatig chloor en uren per dag de pomp laten draaien. Ons zwembad is 8x4, de 24 uur dat jij de pomp laat draaien is dus verspilling. 2x per week id zomer zwembad schoon zuigen . Tegen algen is idd speciaal spul te verkrijgen. Je hoeft echt het water te vervangen.
Cum non tum age
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:27
Ligt er aan hoe groot het bad is. Al dat spul is ook niet best en zeker niet goedkoop. 8x4 ingebouwd? is wat anders dan een framebad van 5x3 bv. Neem ook aan dat jullie geen filterpomp hebben maar een met zand.noa schreef: ↑03-08-2018 14:23Mijn viend doet het zwembad altijd. Regelmatig chloor en uren per dag de pomp laten draaien. Ons zwembad is 8x4, de 24 uur dat jij de pomp laat draaien is dus verspilling. 2x per week id zomer zwembad schoon zuigen . Tegen algen is idd speciaal spul te verkrijgen. Je hoeft echt het water te vervangen.
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:29
Ik liet de pomp nu 24/7 draaien vanwege de chloorshock. Anders idd een aantal uren per dag. Op 4 uur tijd zou het hele bad rondgepompt moeten zijn volgens de leverancier.noa schreef: ↑03-08-2018 14:23Mijn viend doet het zwembad altijd. Regelmatig chloor en uren per dag de pomp laten draaien. Ons zwembad is 8x4, de 24 uur dat jij de pomp laat draaien is dus verspilling. 2x per week id zomer zwembad schoon zuigen . Tegen algen is idd speciaal spul te verkrijgen. Je hoeft echt het water te vervangen.
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:30
Ja ingebouwd en pomp met zand. Neemt niet weg dat RB veel minder m3 water heeft.
Cum non tum age
vrijdag 3 augustus 2018 om 19:51
Ik heb vandaag een zwembadje gekocht (grote is 165x38) die ik morgen ga opblazen en vullen in de tuin. Om de hoeveel dagen moet je dat water verversen? Iedere dag lijkt me wat veel en zonde van het vele water.
Het badje is gewoon puur voor mezelf als ik wat verkoeling wil en ga er niet met zand of gras voeten in. Ben ook van plan het zwembadje af te dekken aan het einde van de dag.
Het badje is gewoon puur voor mezelf als ik wat verkoeling wil en ga er niet met zand of gras voeten in. Ben ook van plan het zwembadje af te dekken aan het einde van de dag.
vrijdag 3 augustus 2018 om 20:35
Ja dan is het anders, dan is 24 uur wel ok. Ik dacht even dat je dat dagelijks deed.redbulletje schreef: ↑03-08-2018 14:29Ik liet de pomp nu 24/7 draaien vanwege de chloorshock. Anders idd een aantal uren per dag. Op 4 uur tijd zou het hele bad rondgepompt moeten zijn volgens de leverancier.
Cum non tum age
zaterdag 4 augustus 2018 om 07:05
Gewoon als 't te warm/vies wordt. Tis heel klein dus het is snel terug gevuld.
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:44
Gaat redelijk snel. Id pomp laten draaien. Ik heb vast al meerdere keren ih zwembad gezeten terwijl het chloorgehalte te hoog was. Niets van gekregen, wel uitkijken als je blond haar hebt. Trouwens, als het weer verandert zul je dat vaak ook zien ah zwembad.redbulletje schreef: ↑04-08-2018 07:04Ik heb gisteren nog 'n chloorshock gedaan en nu is al 't groen weg. Maar ja, wel veel te hoog chloor om te kunnen zwemmen. Hoe lang duurt 't voor dat weg is? De pomp laat ik voor nu wel ff nonstop draaien.
Cum non tum age
zondag 5 augustus 2018 om 11:27
Er gaat bijna 600 liter in dus duurde bijna 1 uur om te vullen (vul het gewoon met koud water, warmt vanzelf wel op). Gisteren op pad geweest voor wellicht toch iets van chloor tabletten maar echt overal uitverkocht. Het water ziet er vandaag ook nog prima uit alleen een paar haren van mezelf en wat zandkorreltjes die je toch niet helemaal kan voorkomen. Ik ga um vanavond leeg laten lopen om um morgen weer te vullen. Moet wel even kijken hoe want er zit geen stop in en te zwaar om om te kiepen. Wellicht de tuinslang erin zodat het er zo weer uit loopt het putje in en gedeeltelijk met emmers.redbulletje schreef: ↑04-08-2018 07:05Gewoon als 't te warm/vies wordt. Tis heel klein dus het is snel terug gevuld.