Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
35 inmiddels hier. Ik merk dat ik 30 gr echt veel beter te doen vind dan 35 en hoger.
Life is short. Eat dessert first.
Ik had ook niet verwacht dat je het verschil tussen 30 en 35 zo goed kon waarnemen. :nut:
Cateautje schreef:
03-08-2018 13:33
Zeker gezellig, maar dat waren de jaren 70 sowieso qua Nederlandstalige muziek. Ik hou ook veel van Conny van den Bosch, zij kon ook van die mooie verhaaltjes vertellen. :)
Teau, ben je niet in de war met Conny Stuart? Zij zingt (sorry, zong :"-( ) dit nummer. Hier ben ik, als Hagenees van origine, mee opgegroeid.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
kintsugi schreef:
03-08-2018 15:26
Ik had ook niet verwacht dat je het verschil tussen 30 en 35 zo goed kon waarnemen. :nut:
Tussen 22 en 27 voel ik ook heel veel verschil. ;-)
Uit de heel oude doos, 1956, Johnnie Ray - Just walking in the rain
https://www.youtube.com/watch?v=kCjTWYoRTzM
nounou
Lucifer2018 schreef:
03-08-2018 15:29
Tussen 22 en 27 voel ik ook heel veel verschil. ;-)
Ik hoop vooral dat ik het verschil tussen 40 en 45 graden niet hoef te ervaren.
Ik ben zo dankbaar voor kraanwater nu. En de koelkast.
Sri-is-back-now schreef:
03-08-2018 15:27
Teau, ben je niet in de war met Conny Stuart? Zij zingt (sorry, zong :"-( ) dit nummer. Hier ben ik, als Hagenees van origine, mee opgegroeid.
Lees mijn post nog eens. Ik schreef ook. :)
doornroosje9 schreef:
03-08-2018 15:22
35 inmiddels hier. Ik merk dat ik 30 gr echt veel beter te doen vind dan 35 en hoger.
We worden hete hitte experts :cheer2:
zazamaenade schreef:
03-08-2018 13:13
Er is nog heel veel onbekend. Een ander scenario is dat de Warme Golfstroom (waar wij in West-Europa ons mild klimaat aan ontlenen) echt gaat haperen, zoals dat nu al lijkt te gebeuren (daar zijn verontrustende metingen van gedaan), en dat zou kunnen betekenen dat we wintertemperaturen krijgen zoals in Canada, op dezelfde noorderbreedte als Nederland, namelijk Newfoundland : ijzige winters. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bbb26926/
Gruwelijk! Ik HAAT winters!
Muziek over warme zomers, oude soul :
The Drifters - Under the boardwalk https://www.youtube.com/watch?v=EPEqRMVnZNU
Otis Redding - The dock of the bay https://www.youtube.com/watch?v=rTVjnBo96Ug

Afbeelding
nounou
Cateautje schreef:
03-08-2018 15:38
Lees mijn post nog eens. Ik schreef ook. :)
I stand corrected! Zou ik dan toch eindelijk last van de warmte gaan krijgen? Hersenverweking of zo? Ik ga toch de ventilator maar aanzetten, voor de zekerheid.

Over de jaren 70 ben ik het met je eens. Het voelde een beetje als de vredige rust na de heftige jaren 60. Maar ik herinner me ook nog de waanzinnige feesten die we hielden, die duurden tot 's morgens de eerste brave burgers ter kerke gingen en waar een hoop drank en hompen speedcake de ergste zonden waren die we verzinnen konden. Ik krijg er prompt heimwee van, maar zulke dingen moet je nooit willen herhalen. Je raakt alleen de magie maar kwijt.
redbulletje schreef:
03-08-2018 15:47
Gruwelijk! Ik HAAT winters!

Ja, ik zie er ook niet naar uit.
Plaatjes van ijs en sneeuw vind ik leuk, nu, en voor een dag of twee in de winter vind ik het te doen, maar verder niet.
nounou
Vrouwtje zit met koude voeten binnen, hond ligt buiten in een warme mand om op te warmen. In de schaduw, dat dan weer wel.

Hond toch maar even naar binnen gehaald voordat ze smelt.
37 graden in de schaduw is niet lollig.
kintsugi schreef:
03-08-2018 15:37
Ik hoop vooral dat ik het verschil tussen 40 en 45 graden niet hoef te ervaren.
Ik ben zo dankbaar voor kraanwater nu. En de koelkast.

Nou, dat we in een land wonen waar deze dingen goed geregeld zijn. In ieder geval de komende tijd nog.
nounou
Sri-is-back-now schreef:
03-08-2018 15:49
I stand corrected! Zou ik dan toch eindelijk last van de warmte gaan krijgen? Hersenverweking of zo? Ik ga toch de ventilator maar aanzetten, voor de zekerheid.

Over de jaren 70 ben ik het met je eens. Het voelde een beetje als de vredige rust na de heftige jaren 60. Maar ik herinner me ook nog de waanzinnige feesten die we hielden, die duurden tot 's morgens de eerste brave burgers ter kerke gingen en waar een hoop drank en hompen speedcake de ergste zonden waren die we verzinnen konden. Ik krijg er prompt heimwee van, maar zulke dingen moet je nooit willen herhalen. Je raakt alleen de magie maar kwijt.
Ja, die tijden dat we nog 48 uur konden stappen en dan na de nodige nachtrust weer fris en fruitig waren.....nou ja, je weet wel.
Het is vooral de gezelligheid die ik mis, de openheid van mensen naar elkaar, de goodwill.
Schrok me rot toen het 1980 werd, de verandering en verharding leken wel om 12 uur in te gaan en het is nooit meer beter geworden, maar je hebt gelijk, je moet niet terug willen.
Cateautje schreef:
03-08-2018 15:53
Ja, die tijden dat we nog 48 uur konden stappen en dan na de nodige nachtrust weer fris en fruitig waren.....nou ja, je weet wel.
Het is vooral de gezelligheid die ik mis, de openheid van mensen naar elkaar, de goodwill.
Schrok me rot toen het 1980 werd, de verandering en verharding leken wel om 12 uur in te gaan en het is nooit meer beter geworden, maar je hebt gelijk, je moet niet terug willen.
Tja, we worden oud, Teau. Maar daarom weten we ook, uit heel veel ervaring: na zonneschijn komt er altijd weer regen. Altijd. Amen. :proud:
Jaaaaa nog maar een paar dagen!
kintsugi schreef:
03-08-2018 15:26
Gek hè! Je zou denken dat dat niet veel uitmaakt.
Life is short. Eat dessert first.
Sri-is-back-now schreef:
03-08-2018 15:57
Tja, we worden oud, Teau. Maar daarom weten we ook, uit heel veel ervaring: na zonneschijn komt er altijd weer regen. Altijd. Amen. :proud:
Toevallig! :-D
33 graden hier nu, dat hadden ze niet voorspeld, maarja, wat doe je ertegen.
Bobby-Pin schreef:
03-08-2018 16:11
33 graden hier nu, dat hadden ze niet voorspeld, maarja, wat doe je ertegen.

Zonet wilde ik even een kwartiertje in de zon zitten, voor de broodnodige pitamientjes, maar het is echt niet te doen Afbeelding
nounou
Ik snap trouwens niet dat Weeronline een 10 geeft voor het barbecueweer vandaag terwijl er sprake is van smog. Misschien dat het toch al niet meer uitmaakt?
Ik zit goed hier, 24 graden, morgen ook en overmorgen slechts 21. Ik heb medelijden met jullie in die smoorhitte...
https://www.youtube.com/watch?v=DDt3u2Ev1cI

hmm! :)
aviv_13 schreef:
03-08-2018 16:22
Ik zit goed hier, 24 graden, morgen ook en overmorgen slechts 21. Ik heb medelijden met jullie in die smoorhitte...

Heerlijk zeg. Hopelijk voor jou (en voor ons) zijn die extreme verwachtingen voor dinsdag niet juist. Dinsdag kwam je terug toch ?
Neem wat onweer en buien, en daarna stapelwolken mee, als souvenir :)

Afbeelding
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven