Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-08-2018 10:45
Het verandert hier op buienradar nu alweer. Nu geeft ie voor woensdag regen en onweer aan, vanochtend vroeg nog niet.
Waar zit jij dan? Ik zuidwest Brabant.

Midden-Brabant.
zazamaenade schreef:
03-08-2018 10:50
Bedoel je jezelf ? :D

Dazen zijn bloed-drinkende vliegen (ok, dit klinkt wel erg dramatisch).
Kijk eens onder regendaas http://www.natuurinformatie.nl/nnm.doss ... 04350.html
https://www.huidinfo.nl/d/dazenbeet/
De daas wordt ook wel brems, bremster, daps, paardenvlieg, blinde daas, blinde mug, blinde vlieg, dazerik, of bouw genoemd.

Ik woon in Drenthe en heb het altijd blinde mug genoemd
Buienradar verwacht voor hier helemaal geen regen, twee weken lang.
Ze hebben het helemaal mis, (hoop ik) en zijn hierbij ontslagen.
Doe ik ook eens een Trumpje Afbeelding
nounou
vivaratje schreef:
03-08-2018 11:22
De daas wordt ook wel brems, bremster, daps, paardenvlieg, blinde daas, blinde mug, blinde vlieg, dazerik, of bouw genoemd.

Ik woon in Drenthe en heb het altijd blinde mug genoemd

Ah, zo bedoelde je het :) Ik dacht dat je bedoelde : dat is een onschuldig beestje.
Voordeel van dazen is wel dat als ze eenmaal op je geland zijn ze langzaam reageren, je slaat ze gemakkelijk dood. Muggen zijn veel alerter.
nounou
https://speld.nl/2018/08/03/regen-gesch ... -van-dale/

Wat moet je ook met zo'n verouderd woord!
KNMI en Weeronline geven regen vanaf woensdag. :cheer2:

Jammer van die dagen ervoor.
zazamaenade schreef:
03-08-2018 11:32
Ah, zo bedoelde je het :) Ik dacht dat je bedoelde : dat is een onschuldig beestje.
Voordeel van dazen is wel dat als ze eenmaal op je geland zijn ze langzaam reageren, je slaat ze gemakkelijk dood. Muggen zijn veel alerter.
Ach ja, Drenthen hebben dat probleem met vliegen en muggen.
Bij een daas moet je wel doorhebben dat-ie op je landt, bij een knieholte is dat lastig! :thunder:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2385644 ... t-een-feit

Ik hoop niet dat het hier 36 graden wordt vandaag.In de voortuin op het Zuiden is het nu al bijna 32 graden,gelukkig in de achtertuin op het Noorden een stuk koeler.
aviv_13 schreef:
03-08-2018 11:35
Ach ja, Drenthen hebben dat probleem met vliegen en muggen.
Bij een daas moet je wel doorhebben dat-ie op je landt, bij een knieholte is dat lastig! :thunder:

Hoe bedoel je
zazamaenade schreef:
03-08-2018 11:28
Buienradar verwacht voor hier helemaal geen regen, twee weken lang.
Ze hebben het helemaal mis, (hoop ik) en zijn hierbij ontslagen.
Doe ik ook eens een Trumpje Afbeelding
Gewoon andere weersite opzoeken die wel regen voorspelt ;-(
Interessant artikel over de inspanningen achter de schermen om alles enisgzins goed te laten lopen. Niet achter een betaalmuur, dacht ik : https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b4c01070/
nounou
Dahlia74 schreef:
03-08-2018 11:43
Gewoon andere weersite opzoeken die wel regen voorspelt ;-(

Ja precies :D
Buienradar is leuk om op te zoeken of het over een uur misschien gaat regenen (daar ontleenden ze hun belang aan, ooit).

Heeft iemand nog een site met veel buien voor volgende week in de aanbieding Afbeelding
nounou
Hier geeft de app volgende week de hele week regen! Godverdomme zeg...
zazamaenade schreef:
03-08-2018 11:50
Ja precies :D
Buienradar is leuk om op te zoeken of het over een uur misschien gaat regenen (daar ontleenden ze hun belang aan, ooit).

Heeft iemand nog een site met veel buien voor volgende week in de aanbieding Afbeelding
KNMI en weeronline.
Weeronline.nl voor nu. Maar dat wisselt ook per dag ;-(

Zelfs de voorspelde regen voor over een uur op buienradar klopt lang niet altijd.
Dahlia74 schreef:
03-08-2018 11:55
Weeronline.nl voor nu. Maar dat wisselt ook per dag ;-(

Zelfs de voorspelde regen voor over een uur op buienradar klopt lang niet altijd.
Het komt ook soms voor dat de regen verdampt is voordat deze de grond kan raken. Dat was bij ons het geval een tijdje geleden
Life is short. Eat dessert first.
beetjegek schreef:
03-08-2018 11:53
Hier geeft de app volgende week de hele week regen! Godverdomme zeg...

Joh, als het 5 mm zou regenen (waar ik zéér blij mee zou zijn) regent het misschien een uur of zo, en dan heel zachtjes.
Of 5 minuten heel hard.
nounou
Ik hoor net op Radio4 dat de presentator ergens gelezen had dat het op een plaats boven de poolcirkel 33 graden geweest is, en de rendieren in tunnels gingen schuilen :(
Vandaar ook die gestoord hete noordenwind, gisteren.
Wat is er in hemelsnaam aan de hand (O)
https://www.ad.nl/video/production/bosb ... as~vp44723
zazamaenade wijzigde dit bericht op 03-08-2018 12:14
14.42% gewijzigd
nounou
Ik heb serieus overwogen om een last-minute te boeken naar een koeler land. En nu krijg ik dus overal reclamebanners te zien... :facepalm: Kom maar op met die regen!
zazamaenade schreef:
03-08-2018 12:12
Ik hoor net op Radio4 dat de presentator ergens gelezen had dat het op een plaats boven de poolcirkel 33 graden geweest is, en de rendieren in tunnels gingen schuilen :(
Vandaar ook die gestoord hete noordenwind, gisteren.
Wat is er in hemelsnaam aan de hand (O)
Opwarming van de aarde.
kintsugi schreef:
03-08-2018 12:13
Opwarming van de aarde.

Ja, natuurlijk :(
Maar 33 graden boven de poolcirkel O_O
Daar gaat de permafrost, hup, weg. Bergen methaan de lucht in :|

edit : we hoeven er in ieder geval niet meer over te discussiëren of die kikker nou wel of niet langzaam gekookt wordt, en of die uit het pannetje springt of niet.
Het gaat niet langzaam meer.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 03-08-2018 12:22
45.08% gewijzigd
nounou
Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik geen kinderen heb. Afgelopen winter lag de temperatuur op de Noordpool al 30 graden hoger dan gemiddeld. We gaan het merken.
kintsugi schreef:
03-08-2018 12:21
Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik geen kinderen heb. Afgelopen winter lag de temperatuur op de Noordpool al 30 graden hoger dan gemiddeld. We gaan het merken.

Ja, ik ook. al maakt dat het voor de kinderen van de spreekwoordelijke buren niet beter.
Afgelopen week had ik een gesprek met iemand hierover. We waren allebei blij dat we niet jong meer zijn.
nounou
Afbeelding
nounou
Jullie hebben nu een jaar de tijd om je tuin koeler te maken voor wie dat wil. Meer schaduwplekken door oa een pergola met druivenstruiken?
https://www.bing.com/images/search?q=pe ... &FORM=IGRE

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven