Hoe overleef jij de hittegolf?

27-07-2018 09:03 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn overburen liggen vanaf 7 uur pontificaal op hun balkon in de zon. Smeren, keren en met de zon meedraaien. Zelfs vanaf deze afstand (50 mtr denk ik) zie je ze met de minuut bruiner worden.
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Vriendelijk.
Wij zijn vanmorgen naar de stad gefietst en dat was goed te doen maar op de terugweg viel het behoorlijk tegen. Nu zit ik binnen met de ventilator aan met mijn voeten in eem bakje water.
Vanavond gaan we naar een trouwfeest. Trek een nette jurk en schoenen met hakjes aan, die doen nu al pijn als ik er naar kijk. Neem dus maar slippers mee.
Veel plezier, Dolfje! En sterkte indien nodig. :hug: ;-)
Thanks. Het wordt gelukkig geen chicdefriek gebeuren maar ja andere fatsoenlijke schoenen heb ik niet.
Ach waarschijnlijk valt het na een half uurtje / uurtje niemand op dat ik slippers aan heb :P
dolfje schreef:
03-08-2018 16:53
Thanks. Het wordt gelukkig geen chicdefriek gebeuren maar ja andere fatsoenlijke schoenen heb ik niet.
Ach waarschijnlijk valt het na een half uurtje / uurtje niemand op dat ik slippers aan heb :P
Kan je niet nog snel even kijken bij een schoenenzaak voor een paar nette maar toch comfortabele sandalen ofzo? Van Haren bijvoorbeeld heeft hele leuke en helemaal niet duur.
GinnyJones schreef:
04-08-2018 09:14
Kan je niet nog snel even kijken bij een schoenenzaak voor een paar nette maar toch comfortabele sandalen ofzo? Van Haren bijvoorbeeld heeft hele leuke en helemaal niet duur.
Dat is nu iig te laat. ;-)
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Ja te laat. De helft van de mensen liep al op slippers en ik heb de mijne na een uurtje of anderhalf ook aangetrokken. Het was een geweldig feest maar wat was het heet!
Hele dag binnenblijven en alles dicht en de dag lezend doorbrengend, maar moet straks boodschappen doen. Doe dat altijd op de fiets :(
SadSloth schreef:
04-08-2018 13:14
Hele dag binnenblijven en alles dicht en de dag lezend doorbrengend, maar moet straks boodschappen doen. Doe dat altijd op de fiets :(
Hier viel het reuze mee op de fiets, was eigenlijk wel lekker vanwege een zacht iets verkoelend briesje.
Wij liggen op de bank , nadeel van een iets te gezellig feestje :P
Ik ben vanmiddag als een blok in slaap gevallen op de bank, ik was zo ontzettend moe.. Zal wel een uitwerking zijn van de warmte. Ik moet dringend de kattenbak verschonen en de afwas doen maar ik kan me er simpelweg niet toe zetten nog..
Niet. Het is vies, smerig en te ranzig voor woorden, dit weer. Zodra ik het in mijn hoofd haal om iets te doen (zoals de was ophangen net en daarna de afwas) gutst het zweet in stralen van me af. Heb er maar een gastendoekje bij gepakt om mijn gezicht regelmatig af te kunnen drogen.

Haren plakken in slierten aan mijn hoofd en heb contactlenzen maar uit gedaan en een extra badje gegeven want door de eiwit-aanslag erop door het vieze zweet wat telkens in mijn ogen stroomt zag ik ook niks meer, behalve een witte waas.

Moest vanmiddag naar de stad voor waszakjes en alhoewel ik daarheen kan kruipen qua afstand ben ik mooi op de fiets gegaan. Ga echt niet lopen (=nog meer zweten) met dit vieze weer en op de fiets was het tenminste nog enigszins te doen, zolang je maar bleef fietsen. Zelfs met die fikkende zon erop,

Heb mezelf bij de Kruidvat even opgevrolijkt met mooie nieuwe kleuren nagellak maar heb er ook geen puf meer voor nu. Morgen maar. Weerberichten wil ik niet eens meer volgen want kan de woorden 'tropisch' en 'hitte' niet meer horen of zien.

Of 'zwoel' ook zo'n naar woord. Een 'zwoele zomernacht' betekent vrij vertaald namelijk gewoon vieze plaknacht.
Ik probeer mij zo rustig mogelijk te houden. Veel drinken en alles een tandje lager doen, ook op het werk. Verder in het bos in de schaduw zitten relaxen. En af en toe mopperen tegen vrienden :) `gedeelde smart is halve smart`
''Geen woorden maar daden''
Ik heb van 11 tot 4 heerlijk tussen de bomen aan de plas gezeten. Beetje lezen, duik nemen, beetje kijken. Heerlijk.
Vriendelijk.
Summerdance, alsnog van harte en hopelijk heb je een onvergetelijke dag gehad :heart:
Op het werk is er airco en anders in de winkels wel. In de bioscoop viel het tegen, daar was het te warm.
Verder heb ik een ventilator naast mijn bed en ga ik soms in de nacht even op het balkon zitten, want 's nachts is de temperatuur perfect. Verder binnen met gesloten gordijnene afwachten totdat de zon ondergaat.
Als ik niet hoefde te werken zou ik dag en nacht omdraaien.
parbleumondieu schreef:
04-08-2018 19:23
In de bioscoop viel het tegen, daar was het te warm.
Echt waar? Voor mij was de bioscoop altijd een waar toevluchtsoord in de zomer. Op mijn vijftiende (o nee wacht, ik was net zestien) in de zomervakantie zelfs naar de remake van Pearl Harbor geweest. Wist van tevoren dat ik het een boutfilm zou vinden, maar het was midden op de dag, hoogzomer en verlangde zo naar verkoeling en donker. Heb heerlijk geslapen tijdens de film :D
Het was een dag met een gouden randje. Manlief had een zwembadje gekocht en we hebben er heerlijk in gelegen, met een biertje en een wijntje erbij. Daarna lekker buiten gegeten en nu nog het gevoel van een heerlijk lange avond voor ons. Het huishouden laat ik lekker links liggen en ik lees wat, internet en vermaak me. Ik merk dat ik echt een zomermens ben, ik hik nu alweer tegen de donkere dagen aan.
Oh-happy-day schreef:
04-08-2018 19:36
, ik hik nu alweer tegen de donkere dagen aan.
Ja ik ook. Gelukkig gaan wij in oktober nog naar de zon en misschien in Jan/feb of maart ook nog wel. Tenminste als het aan mij ligt :P
Oh-happy-day schreef:
04-08-2018 19:36
Het was een dag met een gouden randje. Manlief had een zwembadje gekocht en we hebben er heerlijk in gelegen, met een biertje en een wijntje erbij. Daarna lekker buiten gegeten en nu nog het gevoel van een heerlijk lange avond voor ons. Het huishouden laat ik lekker links liggen en ik lees wat, internet en vermaak me. Ik merk dat ik echt een zomermens ben, ik hik nu alweer tegen de donkere dagen aan.
Ja, heerlijk he, ik heb ook in mijn zwembad gelegen vanmiddag met een boekje en wijntje erbij. Ik ben ook een zomermens en zit al te kijken voor een zonvakantie in de winter. Ik geniet elke dag met volle teugen hier en dan bedoel ik niet alleen de wijn.
De dag na de bioscoop natuurlijk linea recta weer naar mijn bijbaantje van toen gegaan. Daar was het tenminste wel altijd lekker koel (vooral uit de koelcellen en van de expeditie was ik niet weg te slaan) en ik moest toch de onkosten van de bioscoop en de mac daarna dekken, haha.

De Aldi is koeler dan de AH XL zo heb ik inmiddels ontdekt. Maar sowieso in elke supermarkt is de diepvriesafdeling een feest met deze temperaturen.

Tuin heb ik gelukkig niet (balkon of dakterras zou ik wel fijn en leuk hebben gevonden) maar heb wel een muurtje bij mijn voordeur waar ik op kan zitten. Dat doe ik 's nachts dan ook graag. Niet als de zon net weg is want dan is het er alsnog niet uit te houden en voelen zelfs de bakstenen van de muren nog warm. Maar 's nachts is het er een verademing. Even chillen en een praatje maken met andere bewoners van het appartementencomplex die voorbij komen lopen/fietsen. Van de meesten weten we elkaars naam niet eens haha, lekker anoniem :)

Oh-happy-day: dat is wel heerlijk een zwembadje! Hadden mijn ouders ook altijd, zelfs toen wij kinderen al pubers waren. Heerlijk die verkoeling opzoeken, we zaten gewoon met het hele gezin in dat bad te chillen (het was groot genoeg voor ons vieren) en als ik dan bij nacht en ontij thuiskwam hup bikini aan en afkoelen en chillen bij de tuinverlichting. Mooie en fijne herinneringen.
Ik ben jaloers op de mensen met een zwembad. Wij wonen in een appartement en hebben wel een redelijk terras maar een zwembad gaat helaas niet.
dolfje schreef:
04-08-2018 19:44
Ik ben jaloers op de mensen met een zwembad. Wij wonen in een appartement en hebben wel een redelijk terras maar een zwembad gaat helaas niet.
Ik ook, ben sowieso dol op water en zwemmen. Maar toen ik uit huis ging zijn mijn ouders kleiner gaan wonen en nu is ook broer al een paar jaar uit huis. Nu hebben ze voor zichzelf een mobiele tuindouche op statief in de tuin :)

Maar ben vies van natuurbaden dus een meer of recreatieplas gaat het hem niet worden en las en zag de laatste tijden ook overal berichten over kinderen die in chloorbaden plassen dus dat lijkt me ook niet zo'n succes meer.
Ik heb wel eens de tuinslang aangesloten en mezelf buiten afgesproeid, stom genoeg hebben we geen buitenkraan dus die slang moet door de hele woonkamer en keuken.
Van de week wel met voeten in een teiltje water gezeten en een plantenspuit bij de hand gehouden.
Hier is het bewolkt en er waait een redelijk windje, heerlijk.

Ik zit tussen de open balkondeur en het open keukenraam, dus het tocht lekker langs me heen.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Ja hier nu ook. Stappen zo op de fiets naar een verjaardag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven