‘Dat doet ie normaal nooit!’

29-07-2018 10:27 780 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
VivaVivienne schreef:
04-08-2018 21:40
Nee, realistisch. Je maakt je kind doodsbang voor honden met jouw gedrag.
En daar worden honden ook weer onzeker en bang van. Je lokt het dus onbewust uit. Niet voor niets worden bijna 'altijd mensen die bang zijn gebeten'.
Jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt :rofl:
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
04-08-2018 21:44
Dat heeft meer betrekking op jezelf. Je hebt een plank voor je knar.
04-08-2018 21:44
omdat?
VivaVivienne schreef:
En daar worden honden ook weer onzeker en bang van. Je lokt het dus onbewust uit. Niet voor niets worden bijna 'altijd mensen die bang zijn gebeten'.
Mensen die bijtende honden tegenkomen worden gebeten. En dat is nooit jouw schuld, tenzij je het oor van de hond probeert vast te nieten aan zijn tong, op zijn poten gaat dansen, zijn eten afpakt of wat dies meer zij. Mooie boel zou het anders worden.
VivaVivienne schreef:
Dat is weer zo'n uitspraak dat kan echt niet.
vrouwjagersma schreef:
04-08-2018 21:51
Mensen die bijtende honden tegenkomen worden gebeten. En dat is nooit jouw schuld, tenzij je het oor van de hond probeert vast te nieten aan zijn tong, op zijn poten gaat dansen, zijn eten afpakt of wat dies meer zij. Mooie boel zou het anders worden.
Wat een onzin. Alsjeblieft zeg. Een hond is een levend wezen met gevoel, dus ook angst. En zal zichzelf verdedigen in een situatie waarbij hij/zij zich bedreigd voelt. Als je angstig gaat gillen/rennen/janken etc zonder enige aanleiding kan een hond zich ernstig bedreigd gaan voelen en van zich afhappen, puur uit schrik.
VivaVivienne schreef:
04-08-2018 21:59
Wat een onzin. Alsjeblieft zeg. Een hond is een levend wezen met gevoel, dus ook angst. En zal zichzelf verdedigen in een situatie waarbij hij/zij zich bedreigd voelt. Als je angstig gaat gillen/rennen/janken etc zonder enige aanleiding kan een hond zich ernstig bedreigd gaan voelen en van zich afhappen, puur uit schrik.
Dan moet jij je hond uit de situatie halen als hij dat als bedreigend ervaart.

En nog even over vliegtuigen 80 % van de bijtincidenten is binnenshuis, 20 % buiten. Dat zijn dus best wel veel vluegtuigen.
VivaVivienne schreef:
04-08-2018 21:45
omdat?
Je weet t allemaal toch zo goed?
Vriendelijk.
VivaVivienne schreef:
Uit schrik reageren? Dat is fout, vraag maar aan Iones.
Vriendelijk.
04-08-2018 22:07
Uit schrik reageren? Dat is fout, vraag maar aan Iones.
Patatje stop met bijten.
miekemv schreef:
04-08-2018 22:06
Dan moet jij je hond uit de situatie halen als hij dat als bedreigend ervaart.

En nog even over vliegtuigen 80 % van de bijtincidenten is binnenshuis, 20 % buiten. Dat zijn dus best wel veel vluegtuigen.
Huh?
VivaVivienne schreef:
Serieus. Een kind mag niet bang zijn, niet huilen als ie schrikt van een hond maar jouw hond mag bijten? En dat kind mag niet getroost maar ik moet wel rekening houden met de gevoelens van jouw hond? Serieus?
Vriendelijk.
04-08-2018 22:06
Je weet t allemaal toch zo goed?
Je weet het dus zelf niet, dacht ik al :cheer:
04-08-2018 22:13
Serieus. Een kind mag niet bang zijn, niet huilen als ie schrikt van een hond maar jouw hond mag bijten? En dat kind mag niet getroost maar ik moet wel rekening houden met de gevoelens van jouw hond? Serieus?
serieus ja? :rofl:
miekemv schreef:
04-08-2018 22:10
Patatje stop met bijten.
Doe je me anders een muilkorf om? :-D
Vriendelijk.
Je vind honden niks en je bent er bang voor en daarom heb je dit topic geopend. Nou klaar nu? Mooi. slotje erop. :zzz:
VivaVivienne schreef:
04-08-2018 22:15
Je vind honden niks en je bent er bang voor en daarom heb je dit topic geopend. Nou klaar nu? Mooi. slotje erop. :zzz:
Och kind je hebt echt geen idee :rofl:
Vriendelijk.
04-08-2018 22:16
Ach ach, na je uitspraak in je OP van 'agressieve k*thonden' wil je gaan beweren dat je wel van honden houd? Right.
Tja, mijn ouders hadden vroeger ook een hond, hartstikke lief beest, deed nooit iemand kwaad, ook mij niet als baby/jong kind. Totdat hij ineens mijn vader beet tijdens het wandelen en helemaal doordraaide, ik was er ook bij (een jaar of 4 was ik). Ik had gelukkig niets, mijn vader was wel overal en nergens gebeten (gelukkig niet in gezicht).

Bleek de hond een hersentumor te hebben... Doe je dus echt helemaal niets aan, en ja 'dat doet ie normaal dus nooit'.
Heeft natuurlijk wel direct een spuitje gekregen, maar het is dus niet altijd zo zwartwit als sommige mensen hier schetsen.
Mag bang zijn maar je moet er niet te veel op uit doen want dan hou je het in stand. Wil je dat? Jij wilt dat je kind bang blijft? Is dat liefde?

En nee, een hond mag niet bijten. Hij mag niet in de situatie terecht komen waar hij gaat bijten. Dat moet de eigenaar voorkomen. Die moet hem dan afschermen.
04-08-2018 22:16
Nou ik heb wel een idee. Ik denk dat ik precies weet hoe jij in elkaar steekt. Fraai is het niet.
Daar heb je zeer zeker een punt.
miekemv schreef:
04-08-2018 22:25
Niet helemaal. Goed lezen. Ze wil de angst van het kind in stand houden door het te voeden dmv troost. Dát is precies wat ze doet.

Maar een kind hoeft niet getroost te worden als er niets aan de hand is. En dat is wat je je kind moet leren: er is niets aan de hand, je hoeft niet bang te zijn.
miekemv schreef:
04-08-2018 22:25
Ga je nog uitleg geven op die rare vliegtuig 'berekening' van je of niet?
M0RIARTY schreef:
04-08-2018 22:22
Tja, mijn ouders hadden vroeger ook een hond, hartstikke lief beest, deed nooit iemand kwaad, ook mij niet als baby/jong kind. Totdat hij ineens mijn vader beet tijdens het wandelen en helemaal doordraaide, ik was er ook bij (een jaar of 4 was ik). Ik had gelukkig niets, mijn vader was wel overal en nergens gebeten (gelukkig niet in gezicht).

Bleek de hond een hersentumor te hebben... Doe je dus echt helemaal niets aan, en ja 'dat doet ie normaal dus nooit'.
Heeft natuurlijk wel direct een spuitje gekregen, maar het is dus niet altijd zo zwartwit als sommige mensen hier schetsen.
Hoe wordt dat eigenlijk geconstateerd bij een hond, een hersentumor?

Wordt er dan een foto gemaakt of een scan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven