zwanger worden 2009 deel 3!!!!!!!

17-02-2009 13:39 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
welkom meiden,

zoals jullie zien een nieuw topic, nieuwe

ronde nieuwe kansen !!!

meld je hier aan en ik zet je in de lijst...

WE GAAN ER VOOR, en hopen op een vruchtbaar topic

groetjes Anoniempje

nicknameleeftijdperkindjeNOD/VLKanoniempje2121juli 20081 vlk 13/05Miertje30oktober 2008125/04lily7929januari 20093 GN 20/05 schapekop30november 20081 Londen25april 20091 zon_2729juni/juli 20091???arucamba27september 2008110-04Renza29september 20081 vlk 06/06 stefanie24augustus 20091....barbientje27oktober 2008111/03Nero2616 februari 20091 jwvb32december 2008107/05katalinova28februari 2009124-05conscienza29februari 2009105-05soeze29januari 20091 27/05 vlknata19mei 2008106/04karan26mei 20091eva26april 20091 vlk 13/05 Lillith34december 20084 vlk 07/05 joy30februari 2009115/06gorgi34maart 2009 IVF1 vlk 14/05Ittje25december 20081 vlk 19-03natascha23????1 03/04
Heee allemaal!

Hahah Lil ik ben ook zo schaars voorzien van borsten. Ik heb echt nauwelijks A, eigenlijk AA. Met 80 over de ribbenkast een zeldzame maat. Je moest die meewarige blikken bij de Hunkemoller soms zien, als ze me meten. Tsss. Ik denk altijd: wat er niet zit, kan ook niet gaan hangen!!

Anoniem, geen idee wat het kan zijn, op een gegeven moment gaan ook steeds meer dingen je opvallen he!

Wij dromen ook al een beetje over het kleine kamertje. We hebben maar een klein huisje, maar het kan makkelijk omdat we nu een kamer als mega kast gebruiken. Wij doen niet aan roze of blauw, iig. Eerder gewoon wit met leuke posters of een behangstrip. Er is een grote kans dat we moeten verhuizen als het kleintje nog jong is (binnen nu en anderhalf jaar moeten wij allebei weer van baan veranderen, en het is niet zeker dat we dan in het Noorden blijven)--- en dan kan het weer opnieuw.

Verder ben ik netjes 4 (of 5 afh. van vandaag) ongesteld geweest, wel vrij pijnloos eigenlijk, heel apart. Ik voel me ZO veel fitter dan toen ik hier voor het eerst ging meeschrijven, dat is dat 'dikke' gevoel wel waard.

Oooh en ITTJE! Leuk om mee te lezen met je ervaringen, ben heel benieuwd naar je verhalen over de echo. En blij voor je dat je er verder niet veel last van hebt. Vermoeidheid is normaal in de eerste drie maanden, maar er zijn ook meiden die alleen maar boven de wc hangen en echt niks meer kunnen.

Nou ik moet snel mijn spullen pakken en naar werk, heb er weer zin in vandaag! 'Spreek' jullie vanavond weer.

liefs
@Anoniempje: is dat niet je eisprong?

Ik weet denk ik wel een beetje wat je voelt, heb het ook af en toe.
Goedemorgen allemaal!

Cons wat ben jij heerlijk vrolijk!

ik had gisteren ook zo'n dag! Heerlijk na al die sombere dagen. Ik hoop zo dat het snel lente wordt! Ik heb zon nodig. Ik zag vd week lammetjes,heerlijk om te zien. Goede tijden komen er weer aan. Joehoe!

Op het terras met een rose/prosecco-----ooh nee,doe maar met een sapje;-) hihihi

Baby voeding: ik zou als het mogelijk is borstvoeding willen proberen.Al is het maar heel kort.

Babykamer: ik weet niet wat het hier wordt. Ik ben alleen niet zo van een roze of blauwe kamer. Je kindje krijgt er niks van mee als het zo klein is. Ik zou meer kiezen voor een kamer waar ik het zelf heel prettig vind om te zijn en dan met een mooie lamp of wat mooi gekleurde accessoires(zo goed?) Zo van die snoezeldingetjes waar een kindje naar kan kijken. Maar wel rustig houden. Lijkt me super aan daaraan te mogen beginnen!

Maris: ik weet het weer,je hebt het idd vertelt. Verstandig besluit! Een beetje zekerheid is wel prettig!

Ik vind het heel leuk van je dat je zo actief meeschrijft,terwijl je nog ff moet wachten. Heb je het er soms moeilijk mee of kan je er goed mee omgaan?

Het is hier toch nog gelukt om een klein beetje te klussen,dus miss maken renz en renza nog een klein kansje in maart :-)

Ano: miss idd eisprong. Ik heb die ook wel eens gevoeld als steken links of rechts onderin m'n buik. Die steken zijn dan best ff heftig. Flink geklust de afgelopen dagen?

Groeten van Renz
Wat grappig om te lezen dat sommige van jullie al zo ver zijn in de 'gedachtes' (borstvoeding wel/niet, babykamer...). Mijn vriend en ik zijn daar eigenlijk nog helemaal niet mee bezig, dat zie ik allemaal in die negen maanden wel als ik zwanger ben. Tijd zat om me op dat soort dingen voor te bereiden! Maar ik vind het wel leuk om te lezen dat iedereen er zo verschillend mee omgaat.

Zijn er nog meiden die er net zo mee omgaan als ik?
@Renza: Ja heb het er soms wel moeilijk mee dat ik nog moet wachten en ook zo lang nog, maar dan zegt er een stemmetje in mijn hoofd: denk aan het babietje waar je alleen maar het beste voor wilt! En dan is die gedachte van: balen dat ik nog zo lang moet wachten, snel over.

Ik vind het erg leuk om met jullie mee te lezen en mee te schrijven. Zo doe ik alvast wat ervaring op als we voor het echie gaan

Maris > ik ben weer helemaal uit bed, maar heb nog wel een beetje een harde buik, ik weet niet helemaal hoe ik het omschrijven moet, het voelt anders dan anders. Gaat vast binnenkort wel over.

Straks even naar mijn ouders, mijn vader is jarig (63 alweer) en het voordeel van werkloos zijn is dat je gewoon doordeweeks overdag kan (het nadeel aan werkloos zijn, is dat je schoonzus je belt als ze een huis vol buikgriepbacillen heeft ;o)

quote:Maris1978 schreef op 09 maart 2009 @ 20:52:

ach ja ik dacht ik gooi er eens een vraag tegenaan

En daar is helemaal niets mis mee. Ik zit me wel eens de voor- en nadelen van wasbare of wegwerpluiers af te wegen. Ik heb wel eens gehoord dat kinderen vroeger sneller zindelijk waren dan tegenwoordig, nu pampers de billetjes zo goed droog houdt. En er zit natuurlijk een boel bleekmiddelen en plastic in die wegwerpdingen (daarom gebruik ik zelf ook wasbaar maandverband). Maar aan de andere kant is luiers wassen waarschijnlijk ook niet alles.

Misschien zoek ik wel een combi als het me gegund wordt: overdag wasbaar, 's nachts wegwerp. Misschien is dat de gulden middenweg tussen vroeg doorslapen en vroeg zindelijk worden.
Hoi Allemaal!

Over de babykamer fantaseren doe ik ook stiekem al. Als het een meisje is wordt de kamer super girly. Met fuchsiaroze en barok elementen. Als het een jongetje is lekker stoer met retro elementen. Mijn man spaart tinnen robotjes dus daarvan kunnen de mooiste pronken op de kinderkamer.Het blijft wel bij fantaseren ik koop verder nog niks voor een toekomstige baby. Ik ben dan bang dat ik het lot tart.

Ach ja eerst maar een zwanger worden..hihi Nog 9 dagen tot mijn eerste NOD. Ik vind het superspannend. Ik heb de zwangerschapstest maar alvast in huis gehaald. :-)
Amai, had weer heel wat bij te lezen.

Ik kan enkel buiten mijn werkuren op internet. straks beginnen tot vanavond laat. Dus pas morgenavond kan ik weer meelezen.

Ik zie de kinderkamer in de nieuwbouw al helemaal voor me. Een soort licht beige met allemaal leuke knuffels van wit en beige. Met leuke foto's in scepia...

En als het een meisje is, zal er hier daar een knuf met beige en roze zijn en bij een jongen met blauw.

Waar we nu wonen zal niets gedaan worden. gewoon een klein hoekje in onze kamer speciaal voor de kleine. tenminste als die er al gaat zijn voor we verhuizen natuurlijk..... Dat valt nog af te wachten.

Als het op de Eva-duimdag meteen raak is zit ik sowieso nog in dit huis.

Ik ga als het mogelijk is ook borstvoeding geven de eerste maanden. Max 6 maand. ik vind m'n borsten nu al niet mooi, dus daarvoor ga ik het niet laten... en het is gezonder voor het kindje.

Wat ik me nog afvroeg. Een spiegelei, mag je dat nog eten eigenlijk? want dan is de eidooier nog vloeibaar. of hoort dat niet onder de norm van rauwe eieren? En chocomousse? want dat wordt ook met rauwe eieren gemaakt....

En is het dan zo dat je eigenlijk vanaf de eerste dag van je ongesteldheid deze dingen niet meer mag eten? of pas vanaf je eisprong?
@JWVB: gefeliciteerd met je vader!

Ben je wel op zoek naar werk? Of vind je het wel even lekker thuis zitten?

Dat van die combi, overdag wasbare luiers en s nachts wegwerp is op zich wel een goede!! Nooit zo over nagedacht eigenlijk!

Het doel is natuurlijk om je kind zo snel mogelijk zindelijk te krijgen!

@ Kata: je kan niet vroeg genoeg zijn met testen kopen

@ Eva: waarom is borstvoeding gezonder voor het kindje?

Ze zeggen dat flesvoeding dezelfde dingen bevat als moedermelk.

Op je vragen kan ik geen antwoord geven, ik weet ze domweg gewoon niet. Misschien kunnen de zwangeren dat aan de gyne vragen???
Eerst eens even testen.... Joepie ik kan smillies maken!!!

Ik wil wel graag borstvoeding geven, waarom? hmmm geen idee noem het maar instinct en misschien kom ik er wel keihard van terug. Ik gebruikte tot 2 maanden terug Anti Depressiva en mocht daarmee wel zwanger worden, maar geen borstvoeding geven. Het was voor mij dus een hele bewuste keus om eerst van de medicijnen af te komen en daarna pas te gaan klussen. Gelukkig blijk ik heel goed te kunnen functioneren zonder de medicijnen.

Gister voor het eerst ff een dip omdat mijn auto niet wilde starten en ik dus niet naar mijn moeder kon. Toen vriendlief thuis kwam heb ik hem ff lekker afgekat en toen we later naar vrienden gingen was het alweer over...

Ik wil niet weten wat het word en dus word de babykamer ook heel neutraal. Er zit nu wel lichtblauw behang op de muren, maar dat vervangen we wel als ik zwanger ben.

We gaan dit voorjaar onze slaapkamer op knappen, de "babykamer" staat daarna helemaal leeg. Zodra we weten dat het raak is, maken we die babykamer af en nodigen mijn ouders uit. Onder het mom, kom eens naar onze slaapkamer kijken laat ik dan ook de andere kamer ff zien.

Voor mijn ouders word het het eerste kleinkind, dus toch wel heel byzonder. Mijn schoonouders gaan we het anders vertellen.

Mijn schoonmoeder heeft op zolder een hele oude kinderwagen staan. Mijn schoonzus wilde hem niet, maar ik wel! Dus we gaan op visite en dan vraag ik aan haar of ze die voor mij kan opknappen met een nieuw matrasje enzo. Dan moet het lampje wel aan gaan denk ik zo.

Kan me al helemaal verheugen erop!

Maar goed eerst maar eens zwanger proberen te worden....

Joy
Ik ben hier duidelijk de enige die nog niet bezig is met zaken als borstvoeding/kinderkamers/hoe gaan we het vertellen e.d.
@Joy: dat is een leuk idee om het aan je ouders te vertellen!!

Ja als het bij mij zover is, dan wil ik het ook op een originele manier vertellen! Echt, ik weet nu al, mijn moeder krijgt een hartverzakking....die gaat springen, huilen, schreeuwen, vliegt me in mijn armen....kortom: die wordt helemaal gek!!

@Nero: geeft toch niet Nero!!! Iedereen 'pakt' het anders aan, en dat is maar goed ook!

Ooohhh heerlijk, lekker thuis en morgen vrij!
Waar in Nederland/Belgie wonen jullie eigenlijk?

Ik woon in de buurt van Amsterdam....
hoi meiden ben ik weer

ik denk inderdaad dat het mijn ei is geweest

hebben jullie dan ook welleens dat je je dan de volgende dag ofzo slecht voelt?

ik had vanmiddag ineens dat ik bijna omviel zo duizelig werd ik ineens, terwijl ik wel goed gegeten en gedronken had

heel appart

renza, jazeker hebben vriendlief en ik er behoorlijk wat afgeklust afgelopen dagen hahaha
quote:nero schreef op 10 maart 2009 @ 17:28:

Ik ben hier duidelijk de enige die nog niet bezig is met zaken als borstvoeding/kinderkamers/hoe gaan we het vertellen e.d.Nee hoor, ik ook niet.. Als ik er mee bezig ga zijn, krijg ik het alleen maar moeilijker :-) Dus ik wacht daar wel nog mee
Nee ben er nooit duizelig van Anoniempje, maar wel echt beroerd. Hevige steken in onderbuik etc.

Waar zijn de meiden die al een tijdje niet geweest zijn????

Ik mis ze!
En ik ben ook niet zo bezig met borstvoeding of de fles en de inrichting van kinderkamer.

Ben meer bezig met zwanger worden hahaha

En als het zover is komt de rest wel hahaha
Nou nero, wij zijn met veruit de meeste dingen echt van 'dat zien we dan wel weer'- maar omdat ons huis zo klein is moesten we het er eigenlijk bij het beslissen om de mirena eruit te laten halen wel over hebben. Verder idd, ik ben voornamelijk bezig met zo goed mogelijk voor mezelf zorgen.

Hehe ja ik ben idd nogal vrolijk, geen idee waarom eigenlijk maar dingen gaan gewoon lekker, en ik vind dat idee van een gezinnetje beginnen ook wel een leuke nieuwe dimensie aan onze relatie geeft- we hebben eigenlijk altijd een erg gelukkige relatie gehad maar nu is er echt zo'n soort 'geheimpje' tussen ons.

Ik vind trouwens WEL dat het es een keer LENTE mag worden zeg, wat is dit voor een gekut met die kou en regen? Grr.

Oh. Anoniempje, over 2 dagen moet je mijn leeftijd gaan aanpassen!! Mijn hemel, ik word 29... aaah!
Goedemorgen!!

Ik zit te genieten van mijn espresso in alle rust....ze slapen nog ....maar dat betekend hier een soort van stilte voor de storm.

Er is nog geen menstruatie maar ik weet het niet hoor....ik denk ergens dat het er gewoon aan gaat komen.

Want ik ben uitgegaan van de cyclus die ik had voor ik met de pil begon ( 30 ) dagen wie zegt dat ik die weer heb?

En dit zou pas mijn 2e menstruatie zijn na het stoppen met de pil...er is dus in feite nog geen pijl op te trekken....

Ja inderdaad Cons laat die lente maar komen!!!!!

Nou meiden fijne dag!!!
goedemorgen allemaal

oh balen lillith, als het moet komen kom dan ook haha nu weet je zelf ook niet wat je moet denken, hoelang was je 1e cyclus vorige maand dan ? misschien moet je er anders toch maar even een testje tegen aan gooien wie weet!!!!

nou ben weer werken fijne dag allemaal en tot vanavond
Goedemorgen allemaal!

Het geeft idd niks dat iedereen er zo verschillend mee omgaat, dat is het leuke van dit forum! En Soeze: volgens mij staan wij er allebei redelijk op dezelfde manier in. Je eerdere postings hadden ook door mij geschreven kunnen zijn! Ik probeer er gewoon niet teveel mee bezig te zijn, inderdaad eerst maar zwanger worden en dan zien we wel verder. Op de één of andere manier ben ik ook bang dat als ik er teveel mee bezig ben, het niet wil lukken om zwanger te worden... Heel stom hoor, maar zo voelt het. Daarom houd ik me er niet zo mee bezig.
Vrijdag naar de gyne, ik begin weer nerveus te worden. Vriendlief vroeg trouwens of hij moest meegaan maar ik weet het niet echt.. Ik voel me zelf al ongemakkelijk bij de gyne en als hij dan nog mee is, dan "schaam" ik me nog meer :P En natuurlijk ben k bang dat hij vindt dat ik overdrijf met mijn vragen over foliumzuur enzo die ik zal stellen.. HIj heeft wel gezegd dat hij eventueel meewilt maar in de wachtzaal wilt wachten, al vind k dat dan weer stom. Nog even over nadenken dus :P
Zwanger!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kan even verder niks zeggen....
Stefanie, maak je geen zorgen. Daar zijn die mensen voor, om die vragen te stellen. Ik ga morgen naar de huisarts, omdat ikhelemaal onder de eczeem op mijn armen zit. Beetje raar, dus even naar laten kijken... Dan kan ik gelijk ook even vragen stellen over foliumzuur enzo. Ik was ergens iets tegengekomen over dat foliumzuur en vitamine B12 injecties niet goed zijn ofzo. En ik heb een B12 tekort dus ik moet iedere 2 maanden spuiten...

Hier hebben we weer even crisis gehad. Dacht ik dat mijn vriend er mee bezig was en steeds meer zin kreeg... Maakte hij ineens weer zo'n opmerking dat ie het allemaal niet wist, en dat mei zo snel was, en wat maakte 4 maanden nou uit, dan konden we toch net zo goed in september beginnen?

Ik weer brullen natuurlijk... Maar goed, uiteindelijk kwam hij er zelf achter dat ie eerst al onze financiën op een rijtje wilde zetten, en daar kwam uit dat we ruim genoeg geld hebben om alles te doen wat we willen, en dat we dan ook nog echt wel ruim geld over hebben voor een kindje. En toenw as ie ineens weer om. Ik snap er niks van. Dus maandagavond zei hij ineens dat ie niets liever wilde, en dat als die vakantie er in december niet was geweest dat ie dan nu al aan de slag wilde... Ik durf inmiddels gewoon niet meer blij te zijn... Iedere keer zegt hij weer dat ie wel wil, en dan ineens krijgt ie weer koudwatervrees. En dan ineens weer niet. Ik geloof hetnu pas als ik echt kan gaan stoppen met de pil. Hij verzekert me ervan dat ie echt niet meer van gedachten veranderd en dat we er gewoon voor gaan in mei. Maar toch.....

Op de andere vragen: onze toekomstige babykamer is nu limegroen op 2 muren, en dat houden we dan lekker zo. Als het een jongetje word hang ik dan wel wat jongetjes schilderijtjes op ofzo..

Verder wil ik in de toekomst ook borstvoeding proberen. Het lijkt me gewoon een mooi iets. Overigens ook wel heel kort omdat ik niet echt veel zin heb om dan op mijn werk te moeten gaan kolven. Dat lijkt me dan weer vreselijk!

Weet even niet wie het nou zei over gezonder, maar ik dacht altijd dat borstvoeding altijd gezonder is omdat dat iets deed met de weerstand ofze. En flesvoeding is dan weer beter omdat je dan zeker weet wat je kindje binnen krijgt, en dat het dus genoeg is. Ik heb ook wel eens verhalen gehoord van een vrouw die perse borstvoeding moest geven en daar niet van af wilde wijken, en toen bleek het kindje helemaal niet te groeien...
Lilith!!! Gefeliciteerd!!!!!

Hoeraaaaa!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven