eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
haha Jules, herkenbaar!

Tis hier ook *piep* weer. Blah.

Al hoorde ik vanmorgen wél de vogels fluiten! voor het eerst!

Ik voel me geradbraakt en heb geen idee waarom. 2 nachtvoedingen van een kwartier lijkt me ook niet echt de reden maar ai ai ai wat voel ik me kikaklote. Potje thee, tanden op elkaar.

Trutje ligt boven in bed te pruttelen, ze gaat daar dus echt echt echt niet slapen overdag terwijl ze super moe is, nu is het eigenlijk wachten tot ze hárd gaat huilen. Gaat toch nergens over? Als ik haar zo in de wipstoel leg dan slaapt ze makkelijk 2 uur mits ik blijf wippen en Lily is gekke gerrit niet! Dus dan gaat ze in de doek, dan kan ik tenminste ook nog wat doen.

Hoe deden jullie dat? lastige slapers overdag?!
Lil, heb je haar al ingebakerd overdag?
Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. Ze gaat gewoon niet alleen slapen. Ze ligt ook niet te maaien ofzo, ze gaat gewoon niet slapen en later gaat ze piepen/pruttelen en dan gaat ze huilen en dan gaat ze veeeeeeel harder huilen en dan gaat ze gillen en dan denk ik; dáááág! Ik kom je halen! En nu ligt ze naast me te slapen.

Tsja.
Wat wij ook wel eens deden was onze hand op onze kleine leggen. Gewoon wangetje wrijven of op het buikje leggen. Dat hij onze aanwezigheid voelde. Als hij dan sliep, slopen wij weg.
Zojuist bij de gyn geweest. In 2 weken 2kg erbij. Daarnaast ligt het meisje verder ingedaald dan verwacht. Weet ik gelijk waarom ik de laatste dagen weer zo'n last heb van mijn schaambeen.

We zijn trouwens weer een mijlpaal voorbij. Als ik nu weeen krijg geven ze me geen weeenremmers en mag meis dus gewoon geboren worden. Hoera, zal maar boodschappen gaan doen: bitter lemon, ananasharten.....

Lil, lijkt me zo frusterend, kindje dat niet zonder je wilt slapen. Hopelijk komen er een hoop goede ervaringstips.

Plien,

Es, met jip en janneke champagne voor de goede echo

Gyn 27-3
Juus: fijn dat alles goed was bij de gyn. Lekker idee ook dat je kleine meid nu gewoon kan komen.

Lil: vervelend dat Lola niet boven wil slapen. Kleine man wilde de eerste maanden ook alleen maar slapen als wij in de buurt waren. Wij hebben hem tot 4 maanden lekker in de wandelwagen laten slapen. Ging prima, in zijn eigen bedje was het brullen.

Parel: hoe is het bij jou? Supertest al gebruikt? Hier trouwens ook weer eens een schimmelinfectie dus ik sluit aan bij jouw ranzige verhalen. Vandaag bij de HA maar even een kuurtje gehaald dus we kunnen weer even vooruit.

Vandaag een dagje gespijbeld. Kon mezelf er niet toe zetten om naar Amsterdam te gaan voor studie. Lekker dagje thuis gerommeld met manlief en kleine man. Belastingaangifte gedaan, voor onszelf en een vriendin, bezoekje aan HA gebracht voor een nieuwe kijkdoos-ervaring, boodschappen gedaan, kadootjes gekocht voor naderende verjaardagen. Kortom, nuttig dagje.Morgen weer aan het werk. Heb er nu al geen zin in, haha!

Tot later.

Kus Es
Bri. hoe gaat het met je?
Goede vraag Soep! Britje?! Weer in afwachting van wat komen gaat?

Ik ga de strijd maar even nog niet aan, zolang ze in de nacht slaapt (dat doet ze prima, ze komt echter wel om de 3/4uur). T komt wel als ze 4 maanden is en dingen een beetje gaat snappen.

Ik verdenk Lola ervan dat ze een puber is gevangen in een baby lijf. Soms zóveel frustratie om iets wat moet maar wat dan!? En alles moet precies goed, het kan echt gaan over rechtop zitten of perfect rechtop zitten. Scheelt 2% helling ofzo. Tsja.
Jusa, das een gek soort opluchting hé. Gefeliciteerd met de mijlpaal.

Ik zit mezelf hier op te vreten. Man brengt Lola 'wel even' naar bed en de schat snapt er geen hout van. Dat je niet met haar kan gek doen, haar kan neerleggen en dan gelijk weg gaan.

Brullen dus, om haar te troosten trekt hij de hele trucken doos open was een averechts effect heeft want ze is moe moe moe.

Ik bijt op mijn lip om niet te zeggen wat hij allemaal 'verkeerd' doet want anders is het 'ik heb het gevoel dat ik niets goed kan doen' ofzo. En ik zit op mijn handen om niet haar zelf ik slaap te sussen.

pffff. Herkenbaar?!
Hey meiden,

Gisteravond geen puf, maar vanavond heb ik er helemaal zin in!

Gefeliciteerd Es met de mooie echo!!! Balen van die schimmel. Ik ben uiteindelijk niet naar de dokter gegaan (kon er van de week echt geen tijd voor maken. slecht, slecht, slecht! Ik weet 't!).

<goor alarm 2> tampon met yoghurt heeft geholpen! Geen jeuk meer! Hoeraaa!

Bri; Ik mis je ook! Kun je even een teken van leven geven? Heb je al verschijnselen van evt. zwangerschap? Dikke knuffel voor jou en Bri-man!

Lily; Hahaha! Ja, heel herkenbaar! Let it go! Geniet van dat heerlijke gestuntel van deze jonge papa! Over een halfjaar weet hij 't namelijk beter dan jij (denkt 'ie!). ;-D

Pareltje sliep overdag ook onrustig in haar 'eigen' bedje. Ze heeft dus, net als kleine Es, heel veel in de wandelwagen geslapen (ik was ook erg vaak de hort op, lekker wandelen terwijl zij lekker sliep)

Soep; hoe is't met je meisje? Nog last van haar oortjes? Jij bent volgens mij ook mega-druk op je werk he? Heb je het weer naar je zin? Is de lucht een beetje geklaard?

Yas; Alles oke?

Jusa; Hoeraa! Wat een mijjlpaal! Vanaf nu mag 't! Maar je meisje moet nog ff lekker bij je blijven hoor!

Jules; Bij ons vandaag ook baggerweer! Het is gewoon geen moment droog geweest! Goed om te lezen dat je idd niets kunt plannen. Ik was 't alweer helemaal kwijt, dat jullie toen die tegenslag hebben gehad met het werk van J-man.

Mim; al duidelijkheid van het energiebedrijf over het gas?

Klaver; Mama-fiets is aan te raden hoor! Ik heb de mama-fiets van Sparta (met hele lelijke fietstassen, groot stuur en al!). Vind het stuur in de praktijk heel erg meevallen. Je hebt erg veel ruimte voor een heeeele bolle zwangere buik en kind voorop in 't zitje. Heb een wit met zand/goudkleur. (zal 's kijken of ik een actiefoto heb voor op de gmail). Hahaha! Heerlijk als die kleintje de wereld gaan ontdekken! Lief!

Plien; dikke knuffel voor jou! Volg je hart!

Ben vandaag niet ongesteld geworden. Morgen weer een dag. Heb wel pukkels en gerommel in onderbuik, dus denk dat de duiveltjes gewoon op bezoek komen hoor. Ben nu zo'n 1,5 week gestopt met BV, maar ik heb me nu toch een paar memmen! Ik hoef er maar tegenaan te komen of de melkkraan gaat open....Fijn! Er roept wel een engeltje in m'n oor; "CB, CB, morgen, morgen".
Sowee Parel, dat is spannend, die grote (.)(.), kom maar door met die test! Dat vind ik echt een goor idee, een tampon met yoghurt. Wel effectief, maar jek.

Lil: herkenbaar, ik heb me ook erg verbeten en nu soms nog, bij bepaalde kleercombi's. Moeders denken het altijd beter te weten, maar vaders weten ook veel en vinden kleuren gewoon minder boeiend. Hoewel soepje er vandaag prima uitzag, haha. Ga op je handen zitten, hij moet het leren met zijn kind en hij heeft zijn eigen manier.

Jusa: spannend zeg. Ik ga er wel vanuit dat die weeen nog even wegbleven, die kleine meid mag nog best wat groeien in je veilige buik. Ik heb echt het gevoel dat jij al heeeel lang zwanger bent, raar is dat.

Es: lekker rommelen is soms ook fijn. Ben je opgelucht, voel je je lichter, of is het nog spannend?

Over fietsen: de enige moederfiets die ik nog wel okee vind (sorry dames) is de gazelle bloom. Maar ik weet nog niet of die er ook voor grote moeders is. Ik ga volgende maand maar eens kijken, dan is het ook beter weer. Je hebt ook een mooie fiets van batavus, superstevig en groot frame. DIe zijn nieuw heel duur, maar tweedehands ook te vinden. Ik zie nog wel.

Het gaat beter op werk, er wordt gewerkt aan oplossingen, maar dat gaat niet over een nacht ijs. Ik wacht het af.

Plien: wat een dilemma en je kunt jezelf niet opknippen. Zou je op zoek willen naar een andere baan met minder druk? Ze liggen niet echt voor het oprapen. En hoe is de verhouding van jouw mans werk en hem? Want soepman heeft een heel ander soort baan dan ik, dus als ik een keer laat thuis ben, dan is dat ook niet erg. Hij kan veel opvangen en vindt dat ook niet zo erg. Dat ik dan wel er enorm van baal dat ik die kleine niet zo, dat is dan zo, maar ik heb nu een piek van drukte, die is na volgende week voorbij. Als je constant moet pieken, dan moet je goed nadenken of je dat zou willen, of je dat kunt rijmen met 2 kindertjes. Of dat af en toe een piek ook leuk is.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje kant en wal raakt, het is lastige materie waar we volgens mij allemaal wel een keer tegenaan lopen. Alleen ik heb nog niet voor het blok gestaan voor wat betreft de keuzes die je eventueel moet maken.

En weet je: je kunt niet altijd alles zijn, soms even minder moeder omdat je voor je werk of met je man dingen doet, soms minder echtgenote, omdat je liever met je kindje iets doet en soms ben je op je werk minder aanwezig, omdat dat nou eenmaal moet. Met soepjes operatie heb ik me ook schuldig gevoeld naar mijn werk, maar wel gezegd dat de gezondheid van mijn kind boven alles gaat. Kost wel een hoop energie, succes er mee!

Jessel: wanneer is jouw NOD?

Ik ga nog even bij lief op de bank, heb net gezwommen, zo nog lekker douchen voor het slapen gaan en morgen naar de buurt van Plienotown!

Plien, als je thuis bent, geef een gil via mijn mobiel als je het leuk vindt dat ik langs kom. Ik ben de ochtend in bespreking, daarna zou ik even langs kunnen wippen.
Plien: ik zie net dat het dorp waar ik naar toe moet tegen jouw woonplaats zit aangeplakt...
Plien, veel plezier vandaag bij de 20 weken echo!
Joepie voor de mijlpaal van juus! Echt fijn.

PS. ik doe even alles in blokjes ivm collega's
Es, super goed van je dat je aan jezelf hebt gedacht. Heerlijk van die rommeldagen. Zeker als het op een werkdag is en je dus nog wat tijd over houdt op de dagen dat je echt vrij bent!
Lil, ivm werkeloosheid lief heb ik dat nooit zo gekend. We hadden allebei zo onze "specialiteiten" ontwikkeld. We waren er dan ook allebei evenveel. Wij gaven ook de fles en dat scheelt volgens mij ook best een hoop.
Parel, en en en en? Heb je er al een CB tegen aan gegooid?
Hahaha Jules met je blokjes :D

Plieno, echo vandaag? Veel plezier en natuurlijk is alles perfect met je dochter

Ik heb geen zinnige dingen te zeggen wbt je dilemma maar Soeps verhaal makes sense en vooral; je kunt niet alles zijn en dat moet je dus vooral ook niet willen. Maar dat in de praktijk brengen...

Parel je bent geweldig grappig. Ben heel benieuwd, zou wel super snel zijn!

Ik heb geslapen van 22 tot 4. 6uur achter elkaar! en weer van 4.15 tot 7.30. Ik voel me uitstekend! (eindelijk)
O, haha, helemaal niet gezien, de echo vandaag bij Plien! Ik zal voor je duimen en als ik gestraal zie uit je woonplaats, dan weet ik dat alles goed is!

Liefs,

Soep
Soep, jouw blokje komt er aan! Moest even wat doen en er kwamen veel collega's binnen.

Liefs
Hihi, misschien kan ik dat nog lezen voor ik wegga. En anders heb ik iets om naar uit te kijken voor vanmiddag!
Soep, de Gazelle Bloom heeft verschillende maten. Ik heb één van de grootste en die staat bij mij op de laagste stand (zadel tegen frame) als ik met die kleine fiets. Je moet dan goed bij de grond kunnen. Volgens mij zou dat ook wel een fijne fiets voor jou zijn.

Fijn dat het beter gaat op je werk! Ook al duurt het nog even voordat het echt verbeterd is, het is al fijn dat je voelt dat er iets gebeurd!

Hoe gaat het nu trouwens met de oortjes van Soepje?

Britje, ben ook benieuwd hoe het met jou is? Nog een paar dagen tot jouw NOD? En Soep, voel jij a iets?
meiden....ik ben in shock...

ik ben ZWANGER!!!!
Ooooooooooooooooooo! Geweldig. Ik moet er al de hele ochtend aan denken!!!! Wauw, te gek super, alle superlatieven komen naar boven. Zelfs de waterlanders een beetje. Men, wat ben ik BLIJ!!!!!!

GEFELICITEERD!!!!
Waarom kan ik je nu niet even lekker omhelzen. Ik ben echt stuiterblij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven