Centraal Moderatortopic
donderdag 7 juni 2018 om 10:21
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 11 augustus 2018 om 13:41
Niet mijn sterkte punt in taal, nooit geweest ook...spijt mij zeer Pipistrello. Alleen is dat nu totaal het punt niet.Pipistrello schreef: ↑11-08-2018 12:45Klein beetje gemeen maar?
Oh mosterd..laat maar.
Misschien kun je in alle extra tijd die jij hebt door jouw geweldig werkende forum eens kijken naar je d/t/dt gebruik?
zaterdag 11 augustus 2018 om 14:21
Beste Yette,
Een (1) topic van een spammert staffen is voldoende, dan kunnen wij meteen gaan bannen en alle berichten van de spammer verwijderen. Dankjewel!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zaterdag 11 augustus 2018 om 14:42
Is geen beginnen aan. Heb er zojuist 4 verschillende gestaft, maar er zijn er in no time weer vele nieuwe namen. Ik zeg toch maar even sluiten de boel.ModeratorViva schreef: ↑11-08-2018 14:21Beste Yette,
Een (1) topic van een spammert staffen is voldoende, dan kunnen wij meteen gaan bannen en alle berichten van de spammer verwijderen. Dankjewel!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Lijkt me niet zo op deze wijze op te lossen. Sterkte daar!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 11 augustus 2018 om 14:55
Ik heb gekeken hoe het op andere topics werkt. Even snel "forum" ingetikt op Google en een paar grote bekeken en geregistreerd.
Op FOK! kan men zich niet registreren via een proxy. Tor browser werkt niet. Dan komt er op het formulier al een foutmelding.
Op Girlscene is registratie makkelijk maar moet je 24 uur wachten voordat je een topic mag posten. Ook moet je onder elke post beantwoorden waarmee je soep eet.
Dan nog ouders.nl waar iedereen zomaar met gemak een account kan aanmaken en een nieuw topic openen. Maar daar staat het niet vol met spam.
Geen van deze fora lijkt last te hebben van spamaanvallen. Waarom hier op Viva wel?
Iets zegt me dat Viva de beveiliging sowieso niet op orde heeft.
Op FOK! kan men zich niet registreren via een proxy. Tor browser werkt niet. Dan komt er op het formulier al een foutmelding.
Op Girlscene is registratie makkelijk maar moet je 24 uur wachten voordat je een topic mag posten. Ook moet je onder elke post beantwoorden waarmee je soep eet.
Dan nog ouders.nl waar iedereen zomaar met gemak een account kan aanmaken en een nieuw topic openen. Maar daar staat het niet vol met spam.
Geen van deze fora lijkt last te hebben van spamaanvallen. Waarom hier op Viva wel?
Iets zegt me dat Viva de beveiliging sowieso niet op orde heeft.
anoniem_373827 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 14:56
4.87% gewijzigd
zaterdag 11 augustus 2018 om 14:58
Zo'n vaart zal het niet lopen. Bovendien hebben de meeste forummers niet eens hun echte emailadres gebruikt voor registratie.
zaterdag 11 augustus 2018 om 15:02
Eens. Ik heb zestien spammers gestaft. Niet te doen dit.
Kom op mods, als je hier de deur niet kan sluiten, sluit je desnoods je pc. Laat maar vastlopen. Misschien dat hogerhand dan eens fatsoenlijk stappen onderneemt
Ik ga lekker weekend vieren!
zaterdag 11 augustus 2018 om 15:06
Ook eens. Hier zijn echt andere maatregelen nodig dan staffen en verwijderen.
Er wordt al tijden gespamd, al was het nooit zo erg als vandaag, maar over hoe je het tegengaat lijkt nog niet nagedacht te zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 11 augustus 2018 om 15:14
Ik denk dat dat niet eens meer kan.
Ze hebben de orginele software zo verkloot, dat een heleboel vanzelfsprekende knopjes ook niet meer doen wat ze moeten doen.
Vermoed ik, maar dat is slechts mijn boerenverstand.