Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

maandag 13 augustus 2018 om 20:31

dinsdag 14 augustus 2018 om 08:12
dinsdag 14 augustus 2018 om 10:49

dinsdag 14 augustus 2018 om 11:12
Welkom Chantilly!
Ik merk zelf dat ik het dreumes topic aan het ontgroeien ben. Dreumes kan nu meerdere opdrachtjes na elkaar volbrengen (we gaan eerst je broek verschonen, dan pak je je beker en doen we er nieuw water in en gaan we opruimen) die hij onthoud en uitvoerd. Hij maakt zelf zinnetjes (i.p.v. nazeggen) en kan tellen tot tien + 5 kleuren benoemen. Dat kon hij 10 dagen geleden nog niet. Het gaat soms zo snel.
Vandaag heeft hij een hele emotionele dag
Hij kan serieus een boom zien en dan ‘Boom, daar een boom! Een bohohooom!’ brullen en daar een traantje bij laten
Op de commode greep hij vanmorgen mijn man vast om hem te knuffelen en te aaien. En hij snikt als hij een soepstengel krijgt
Poep: hier poept dreumes in alles. Ik ga hem binnenkort maar eens op de wcverkleiner zetten. Die poepbroeken worden steeds gruwelijker

Ik merk zelf dat ik het dreumes topic aan het ontgroeien ben. Dreumes kan nu meerdere opdrachtjes na elkaar volbrengen (we gaan eerst je broek verschonen, dan pak je je beker en doen we er nieuw water in en gaan we opruimen) die hij onthoud en uitvoerd. Hij maakt zelf zinnetjes (i.p.v. nazeggen) en kan tellen tot tien + 5 kleuren benoemen. Dat kon hij 10 dagen geleden nog niet. Het gaat soms zo snel.
Vandaag heeft hij een hele emotionele dag

Poep: hier poept dreumes in alles. Ik ga hem binnenkort maar eens op de wcverkleiner zetten. Die poepbroeken worden steeds gruwelijker

dinsdag 14 augustus 2018 om 15:21
Welkom Chant!
Vraagje: hoe gaan jullie om met dreumesen die doodleuk 180 graden de andere kant op lopen? Ik weet nog dat ik een paar weken geleden klaagde dat zoon zo aan me plakte, nou those days are over. Meneer rent zo de andere kant op als we buiten zijn. Of de straat.
Handje = driftbui. En nu?
Vraagje: hoe gaan jullie om met dreumesen die doodleuk 180 graden de andere kant op lopen? Ik weet nog dat ik een paar weken geleden klaagde dat zoon zo aan me plakte, nou those days are over. Meneer rent zo de andere kant op als we buiten zijn. Of de straat.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 14 augustus 2018 om 15:24
Buggy mee, dan krijste die ook, maar gingen we in elk geval de goede kant op.lux- schreef: ↑14-08-2018 15:21Welkom Chant!
@Glitter: dan kom je toch ook alvast naar het Peutertopic? Ik schrijf er ook al illegaal mee

dinsdag 14 augustus 2018 om 15:27
Dreumes loopt mee of mag in de kinderwagen/buggy brullen. Hij mag zelf lopen als dat veilig gebeurd. Ik ben hier onwijs streng mee, dit zijn van die dingen die gruwelijk uit de klauwen kunnen lopen.lux- schreef: ↑14-08-2018 15:21Welkom Chant!
Maar broertje van mij zwager is vroeger onder een vrachtwagen gekomen door zulke grappen, dat heeft hij niet meer na kunnen vertellen. Dat verhaal blijft zo bij mij hangen, zoon mag ook alleen in rustige straten los.
anoniem_370856 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 15:47
16.01% gewijzigd

dinsdag 14 augustus 2018 om 15:32
Hier gaat dreumes direct voor de uitgang als we hem ergens loslaten. Hij rent gewoon weg. Soms wil hij een handje, soms lokken we hem mee, soms tillen we hem en soms in de buggy.
Als hij er van tussen gaat op straat dan gaat hij in de buggy. De laatste maand wil hij soms ook uit de buggy om naast ons mee te wandelen. Dan hebben we een paar honderd meter zo’n perfect plaatje met een kletsende dreumes die vanalles aanwijst
Om daarna in de buggy te klimmen
Als hij er van tussen gaat op straat dan gaat hij in de buggy. De laatste maand wil hij soms ook uit de buggy om naast ons mee te wandelen. Dan hebben we een paar honderd meter zo’n perfect plaatje met een kletsende dreumes die vanalles aanwijst

dinsdag 14 augustus 2018 om 18:57
Ik was vanmiddag met haar aan de wandel op rustig bospaadje. Loopt een jongen met honden voorbij en daar wil ze dan zo achteraan lopen. Logisch. Ik pak haar bij de hand, als ze er uit probeert te wurmen bij de pols en loop door. Maar op een of andere manier bleef die aantrekkingskracht, dus ik zei ga je mee ik ga deze kant op. Ze draait zich om en loopt 50 meter ofzo de andere kant op. Kijkt nog een keer om en loopt nog weer verder. Ik loop ook door en blijf achter een bosje kijken wat ze doet. Ze loopt nog een stuk verder. Ik denk nou ja zeg het scheelt dr ook niks. Mensen zullen wel denken als ze zo'n hummeltje alleen zien lopen. Maaarrr tot mijn verbazing draait ze toch weer om op zoek naar mij!
In de winkels is niet te doen dus in de buggy. Waar het veilig is laat ik haar dr gang gaan en duurt het ook allemaal wat langer.
Wat doen jullie met toetje. Avondeten gebruikt ze nu regelmatig vork en lepel, af en toe met de handen. Maar als ik haar Griekse yoghurt voorzet gaat ze er mee spelen en rotzooien. Als wij het willen doen wordt het 1 groot jank festijn, dus dat wil ook niet. Iemand tips?
In de winkels is niet te doen dus in de buggy. Waar het veilig is laat ik haar dr gang gaan en duurt het ook allemaal wat langer.
Wat doen jullie met toetje. Avondeten gebruikt ze nu regelmatig vork en lepel, af en toe met de handen. Maar als ik haar Griekse yoghurt voorzet gaat ze er mee spelen en rotzooien. Als wij het willen doen wordt het 1 groot jank festijn, dus dat wil ook niet. Iemand tips?

dinsdag 14 augustus 2018 om 19:17
Geef je Griekse yoghurt zonder iets erin? Wij doen er muesli en of pyjamapapje 8 granen doorheen. Dan is het dik en kan hij het makkelijker eten.
Zoon loopt redelijk kant op waar ik op loop eigenlijk. Alleen hebben auto's een giga aantrekkingskracht. Buggy heb ik niet altijd bij me dus dan til ik hem op. In supermarkt zit hij in wagentje.
Zoon loopt redelijk kant op waar ik op loop eigenlijk. Alleen hebben auto's een giga aantrekkingskracht. Buggy heb ik niet altijd bij me dus dan til ik hem op. In supermarkt zit hij in wagentje.
dinsdag 14 augustus 2018 om 19:28
Dochter blijft zelden zitten in de wagen van de supermarkt, die staat in een oogwenk in het zitje. Doodeng, dus ik laat de kar niet los. Als het te gek wordt, moet ik haar er dus wel uit halen en laten lopen of ronddragen. Allebei niet ideaal, maar ik weet geen andere oplossing
in de kar zelf is ook niet chill omdat ze dan met de boodschappen aan de slag gaat..
Heel soms helpt streng toespreken, maar altijd maar kort. Echt lastig!

Heel soms helpt streng toespreken, maar altijd maar kort. Echt lastig!
dinsdag 14 augustus 2018 om 19:44
Schoenen vastbinden: https://clubvanontaardemoeders.nl/verha ... en-zitten/
(Heb het zelf nooit geprobeerd)

dinsdag 14 augustus 2018 om 20:02
Elsa loopt ook zo de andere kant op als ik niet oplet, ze gaat dan of in de buggy of ik til haar op. Vind het het meest lastig met uit het fietszitje halen, ik zet haar dan even neer terwijl ik zelf de fiets op slot zet en de tas uit de fietstas haal. Eerder bleef ze nog redelijk bij mij in de buurt staan maar nu rent ze er zo vandoor, denk dat de enige oplossing is een andere fiets kopen waarbij ik het stuur los kan laten terwijl zij nog in het zitje zit. (of haar achterop doen maar dat is uitstellen van het probleem omdat we dat straks vast ook met haar broertje krijgen)

dinsdag 14 augustus 2018 om 20:06
Ik bind hem vast met een sjaaltje.Maartje2016 schreef: ↑14-08-2018 19:44Schoenen vastbinden: https://clubvanontaardemoeders.nl/verha ... en-zitten/

dinsdag 14 augustus 2018 om 20:23
Ik heb een fiets met stuurslot dus het stuur blijft dan recht vooruit staan en een dubbele standaard. Nooit zo over nagedacht maar nu besef ik me dus dat dat wel heel handig is! Toen ze in het voorzitje zat kon ik haar dus gewoon laten zitten en fiets eerst op slot doen enz zonder dat ik de fiets hoefde vast te houden.Envelop schreef: ↑14-08-2018 20:02Eerder bleef ze nog redelijk bij mij in de buurt staan maar nu rent ze er zo vandoor, denk dat de enige oplossing is een andere fiets kopen waarbij ik het stuur los kan laten terwijl zij nog in het zitje zit. (of haar achterop doen maar dat is uitstellen van het probleem omdat we dat straks vast ook met haar broertje krijgen)

dinsdag 14 augustus 2018 om 20:34
Daar trapt de mijne mooi niet in.. In n rol vuilniszakken terwijl ze iets anders voor ogen had.. Ik loop dus met regelmaat met een gillende dreumes door de supermarktGlitterCupcake schreef: ↑14-08-2018 20:25Toetje: Wij geven fruit als toetje, stuk minder zooi. Tijdens het toetjes leest 1 van ons voor.
Wagentje: dreumes blijft zitten. Als ie iets ziet wat ie blieft maar niet mag dan druk ik iets zoals vuilniszakken in zijn handen om mee te spelen.

dinsdag 14 augustus 2018 om 21:13
Hier vindt dreumes de supermarkt wel gezellig volgens mij. Hij doet daar niet moeilijk.
Ja op drukke straten gaat ‘ie echt sowieso in de buggy. Maar thuis mag hij zelf lopen (wij wonen aan een autovrij plantsoentje met aan de zijkant 30km-straten) en dan wil ik daar eigenlijk met hem oefenen met aan een handje/op de stoep lopen, maar tot op heden weinig succes dus nu loop ik er als een soort klaar over achter voor het geval er een auto aan komt
Ja op drukke straten gaat ‘ie echt sowieso in de buggy. Maar thuis mag hij zelf lopen (wij wonen aan een autovrij plantsoentje met aan de zijkant 30km-straten) en dan wil ik daar eigenlijk met hem oefenen met aan een handje/op de stoep lopen, maar tot op heden weinig succes dus nu loop ik er als een soort klaar over achter voor het geval er een auto aan komt

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 15 augustus 2018 om 10:41
Voor yoghurt doet zoon trouwens zijn mondje open als een hongerig vogeltje haha
dat laat hij zich lekker door ons voeren
@Obelix: zoon had dat ook laatst en had vervolgens 3 kiezen door, dus kan best denk ik. Maar hij heeft ook eens een echte keelontsteking gehad. Moet je ff met een lampje in haar keel schijnen als ze het toelaat. Als de amandelen ontstoken zijn, zijn ze rood of rood-met-witte-stippen. Ik zag toen heel duidelijk 2 vliegenzwammetjes. Dat zag ik nu met de tandjes iig niet en hij ruikt inmiddels weer normaal/niet.

@Obelix: zoon had dat ook laatst en had vervolgens 3 kiezen door, dus kan best denk ik. Maar hij heeft ook eens een echte keelontsteking gehad. Moet je ff met een lampje in haar keel schijnen als ze het toelaat. Als de amandelen ontstoken zijn, zijn ze rood of rood-met-witte-stippen. Ik zag toen heel duidelijk 2 vliegenzwammetjes. Dat zag ik nu met de tandjes iig niet en hij ruikt inmiddels weer normaal/niet.
woensdag 15 augustus 2018 om 10:42
Het is mij nooit opgevallen, de enige keer dat zoon anders uit zijn mondje rook was toen hij bij iemand kattenbrokjes had gegeten, toen rook hij naar kat

Maar ik ben er ondertussen wel achter dat elk kind zijn eigen luchtjes en gewoontes heeft, dus het zou kunnen. Heeft ze niet iets anders gegeten dan normaal?
Edit: ik heb wel onlangs hier op het forum gelezen dat iemand het aan de adem van haar kind rook, als haar kind ziek aan het worden was.