Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Zoon drinkt pas beter sinds het warme weer/ de borstvoeding terugloopt door zwangerschap. Voor die tijd kreeg hij gewoon heel veel fruit met veel vocht ( ofja nu nog, maar kind is dan ook daadwerkelijk dol op alle soorten fruit)
Hier iets nieuws. Ze loopt al een paar maanden normaal los en nu loopt ze soms stukjes op de tenen :confused:
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
12-08-2018 11:51
Hier iets nieuws. Ze loopt al een paar maanden normaal los en nu loopt ze soms stukjes op de tenen :confused:
Haha grappig is dat hè, die fase hebben wij ook gehad. De laatste dagen loopt dochter als een sumoworstelaar :hyper:
Heeft jullie dreumes ook af en toe van die vreselijke woedeaanvallen?

Mijn dochter van 16 maanden was altijd een supervrolijk en makkelijk kind, maar sinds kort is ze de hele dag door boos. Het begint al met het opstaan. ‘Kom we gaan uit bed’ =“NEE!”. Aankleden is gillen als een varken op de slachtbank. Als het eten haar niet zint, smijt ze het door de kamer. Hetzelfde met haar boekjes en speelgoed. Soms is ze zo gefrustreerd dat iets niet lukt dat ze in haar speelgoed bijt, of in mijn arm, of in haar eigen gezicht begint te krabben. Alles is “NEE NEE NEE!” en om het minste of geringste begint ze hysterisch te gillen.

Ik probeer er zo pedagogisch en How2talk2kids-verantwoord mee om te gaan door haar boosheid te benoemen en haar keuzes te geven in wat we gaan doen/eten/welk boekje lezen etc. Maar dat lijkt weinig uit te maken. Hoe gaan jullie om met dit soort woedeaanvallen? Ik hoop maar dat het een sprongetje is en dit snel weer over is...
Procne schreef:
12-08-2018 12:35
Heeft jullie dreumes ook af en toe van die vreselijke woedeaanvallen?

Mijn dochter van 16 maanden was altijd een supervrolijk en makkelijk kind, maar sinds kort is ze de hele dag door boos. Het begint al met het opstaan. ‘Kom we gaan uit bed’ =“NEE!”. Aankleden is gillen als een varken op de slachtbank. Als het eten haar niet zint, smijt ze het door de kamer. Hetzelfde met haar boekjes en speelgoed. Soms is ze zo gefrustreerd dat iets niet lukt dat ze in haar speelgoed bijt, of in mijn arm, of in haar eigen gezicht begint te krabben. Alles is “NEE NEE NEE!” en om het minste of geringste begint ze hysterisch te gillen.

Ik probeer er zo pedagogisch en How2talk2kids-verantwoord mee om te gaan door haar boosheid te benoemen en haar keuzes te geven in wat we gaan doen/eten/welk boekje lezen etc. Maar dat lijkt weinig uit te maken. Hoe gaan jullie om met dit soort woedeaanvallen? Ik hoop maar dat het een sprongetje is en dit snel weer over is...
Die van mij was altijd al zo :hihi: hij is de laatste tijd juist wel heel goed gehumeurd tussen de driftbuien door. Maar ik negeer het gewoon meestal. Je hoeft aankleden niet leuk te vinden, maar je moet wel kleren aan. Bord op de grond = niet meer zelf eten. Boekjes en speelgoed mag hij van mij mee gooien, bijten en krabben mag niet.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Lavendel_12 schreef:
12-08-2018 11:51
Doet zoon nu bij vlagen nog steeds.

@zuivel: argument van het cb hier was, dat daar waar eiwitten uit zuivel zitten geen vast voedsel kan zitten. Wij hebben dat altijd naast ons neergelegd, zoon krijgt hier ondertussen nog minimaal 2x 180/6 fles en een toetje op een dag.

@obelix: :cheer2:

@woedeaanvallen: het kan zijn dat het minder wordt, maar ik denk dat ik er gewoon aan gewend raak (als ik andere mensen af en toe zie kijken). Het positieve is dat hij op andere momenten steeds meer en beter lijkt te luisteren, dus dat is wel weer een goede ontwikkeling :proud:
Driftbuien negeer ik volkomen.. Tegenwoordig bijt ze zichzelf als ze boos is (met haar 2 tanden en dan nu 2 bobbels aan de bovenkant)
Alleen als ze mij of haar zus slaat, bijt, knijpt zeg ik er wat van..
Ze staat LOS! En dan kan ze ook nog met dr knietjes wiebelen op de muziek (toch zeker een seconde of 8) en ze komt de drempel zelf over naar buiten. Druk weekend geweest :)

De driftbuien hoop ik nog even over te slaan :)
Zoon ging rap van staan naar loslopen. Maand of 2 denk ik.

En waar eten het eerste jaar niet meer dan een kliederboel was, heeft hij gisteren in een Chinees restaurant gesmuld van edamame, garnalen en eend. Alles moet zoals bij ons, dus alles met een sausje. Helemaal nieuw want grote zus eet al 6 jaar geen enkele andere saus behalve appelmoes. Nu alleen groenten nog, maar vitamines krijgt hij gelukkig binnen door zijn liefde voor alle soorten fruit.
Doen jullie kinderen dit ook: Als het mijn beurt is er in de ochtend uit te gaan is zoon kwart voor 6-6 wakker. Is het mans beurt slaapt ie tot kwart over 7 : facepalm:
Wij moeten er altijd beiden uit omdat ze een pufje moet en het niet goed lukt die alleen te geven, dat "probleem" kennen wij dus niet ;-)

Hier nog geen echte driftbuien gelukkig, hoop dat dat nog heel lang zo blijft. Elsa ging trouwens eerst los lopen en daarna pas los staan zonder zich ergens aan op te hoeven trekken. Op de tenen lopen deed ze een tijdje toen ze nog achter de loopkar liep. Grappig hoe al die kids alles verschillend doen.

Wij zitten nu in een hele goede periode, weinig eczeem, slaapt goed door en een vrolijk meisje. Vooral nu we echt midden in de verbouwing zitten met een tijdelijk geïmproviseerde keuken in de woonkamer is dat echt heerlijk.

Enige wat echt beter kan/moet is het eten, lijkt wel of ze op de lucht leeft soms.
...
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 15:24
99.66% gewijzigd
Ach Glitter :hug:

Op een gekke manier fijn dat de paniek voor niks is geweest, maar wel rot dat het allemaal gespeeld heeft.

Welkom terug :smooch:
Wauw Glitter, ik weet even niet wat te zeggen. Wat ziek zeg, waarom heeft ze dat gedaan?
Gelukkig dat er niets aan de hand is, maar de onnodige paniek is onmenselijk. Wat erg.
Tjezus glitter.. :hug:
Glitter Wat een gedoe zeg :hug:

Rosings Gefeliciteerd met de los staande dreumes!

Envelop, wat fijn dat het wat beter gaat met het eczeem! Eten is hier ook drama de laatste tijd, volgens mij hoort het bij de leeftijd.

Driftbuien negeer ik, tenzij ze in haar boosheid iets doet wat echt niet mag (bv. kat pesten of gooien met breekbare dingen). Soms probeer ik haar af te leiden, maar dat werkt lang niet altijd.

Ik heb wel het idee dat ik de hele dag politieagentje aan het spelen ben. Ze klimt overal op, of het nou de eettafel is of het aanrecht. De IKEA kruk leg ik al plat, maar dan komt ze met haar kleine stoeltje aan. Die staat nu dus op het aanrecht zodat ze er niet bij kan, maar dan probeert ze het via haar skippykoe. Op dit moment haalt ze alle pasjes uit de portemonnee van mijn man en stopt ze in zijn laptophoes :facepalm: Terwijl ze staat op de eetkamerstoel uiteraard..
Ik ben hier inmiddels ook n soort politie-agent.. Klimmen, dingen gooien, zus terroriseren etc etc.. Zucht
Ochtenddienst: bij mij is het meestal anders om :mrgreen: ik heb vaker een half uurtje extra slaap.

Bijten: dat lijkt mij echt zo irritant! Ik ben wel gestopt met ‘ik ga je in je billen bijten’ als grapje toen dreumes al happend achter mijn kont stond te springen :-$

Nachtelijk voedsel: wij hebben de nachtbanaan. Top ding :thumbsup:

Driftbuien: gister in een gigantische speelgoedwinkel draaide dreumes helemaal door. Hij ontplofte zowat. Het duurde ook erg lang en we schaamde ons best wel. Wat hielp was liedjes zingen. Stond ik daar voor een bedroefde dreumes op mijn arm ‘in de achtertuin daar staat een hele hoge boom’ te zingen :-$ Liedjes waar een actie aan verbonden is (handjes klappen, stampen, handjes omhoog) doen het nog beter. Dan is dreumes helemaal kwijt waar hij boos om was. We hebben van het kdv een usb-stick gekregen met alle kdv liedjes waardoor we weten wat hij al kent.

Rosings: :cheer2:

Boheme: ze doet het voor de aandacht. Ze kan ook vaker dingen bedenken en vóór anderen denken en dit als waarheid presenteren. Maar omdat het dicht bij de waarheid ligt is de leugen niet snel gespot. Ze inhaleert de commotie als levensbehoefte.

:hug: bedankt voor de knuffels.
Wat vervelend Glitter. Maar ik ben blij dat jullie in ieder geval dus gewoon gezond zijn.
Poeh Glitter, wat een achtbaan van emoties hebben jullie gehad! :there: . Moeilijk zeg dat je je beeld van je moeder toch weer naar beneden moet bijstellen.
Maar ik ben wel blij dat de paniek achteraf niet nodig is gebleken.

Rosings, cool ze staat! Leuk he! :high5:

Ochtenddienst: zoon schrikt vaak wakker van vriend die om 6u in de badkamer bezig gaat en rondloopt. Dus dan moet ik er ook uit. Want ik heb op werkdagen altijd de ochtenddienst. In het weekend slaapt hij tot 7u, heerlijk!

Bijten heeft zoon maar een paar keer gedaan. Wat wel soms gebeurd: slaan en knijpen. Vooral het knijpen is naar want hij moet altijd mijn gezicht hebben en er valt niet tegen het groeien van zijn scherpe nageltjes op te knippen. Dus ik heb altijd wel een kras of wondje in mijn gezicht. Ik zeg 1x streng 'nee', en probeert hij het dan weer dan zet ik hem ergens neer op de grond en negeer hem even.
Wat wel top is: sindskort snapt hij de opmerking 'lief zijn voor papa/mama'. Dan stopt hij met slaan (tenzij hij een driftbui heeft) en gaat knuffelen/kusjes geven.

Driftbuien beginnen hier ook af en toe voor te komen, vooral thuis maar ook wanneer hij niet uit het zitje van de winkelwagen mag. Maar echt gillen is het nog niet geweest, meer hard huilen en tegenstribbelen.

Politieagentje spelen is het hier ook een groot deel vd dag. Zoon klimt inderdaad overal op, pakt dingen waarvan hij weet dat hij ze niet mag expres (kijkt lachend naar mij), eet hondenvoer, doet steentjes in zijn mond en rent dan weg bij me, probeert de hond omver te rijden met zn fiets etc.
Het is dat hij daarnaast ook ontzettend lief is, maar ik ben soms wel echt even klaar met hem aan het eind vd dag.
Wat fijn dat de exceem van Elsa minder is, dat vond ik al zo naar om te lezen; niet leuk voor jullie.

Knuffel Glitter, fijn dat je er weer bent. Dat liedje van die boom in de achtertuin zongen wij op de basisschool! (en nu zit het in mn hoofd)

Politieagenten begint hier ook; de kattenbrokjes staan al op de gang, maar de oven is op dreumes hoogte en die is reuze spannend.... 100 keer weggehaald dit weekend.

Ook de zin 'zachtjes, aaien, lief voor de poes' is al 100 keer herhaald als het niet meer is.
@Glitter: jeetje wat bizar zeg :-o . Fijn dat jullie gezond zijn maar dit is toch ook erg heftig!

@Envelop: wat goed van de eczeem :thumbsup: ! Hopelijk zet de opwaartse trend voort! Hier gaat 't nu ook goed, behalve dit weekend. Ik had eind vorige week geopperd dat we konden minderen met de hormoonzalf, man had blijkbaar begrepen dat we er dus helemaal mee gingen stoppen. En hij was dit weekend alleen thuis met zoontje, die gisteren dus toch weer heftigere plekken had. Wel meteen weer ingesmeerd en als 't goed is is 't dan over een paar dagen weer rustig.

@politie-agentje: yup, niet op de bank staan, niet op de box (van de radio) klimmen, niets uit de prullenbak vissen, etc etc :proud: .
happiness = reality - expectations
Glitter, toch fijn dat jullie gezond zijn, al is het wel een hele nare situatie geweest!

@driftbuien
Die heeft dreumes hier al zijn halve leven, al zei het CB toen nog dat dat niet kon, totdat hij er daar eentje kreeg. Tsja, hij heeft het ook niet van een vreemde :-$

Merk wel dat hij er vaker last van heeft vlak voor een flinke ontwikkeling. Logisch ook, want het is ook frustrerend als je iets wil en denkt te kunnen maar het lukt niet.

Wij hadden gister een beetje een pech dag, ik heb de nagel van mijn kleine teentje eraf gestoten en zoonlief werd door een wesp gestoken. Hij loopt nu wel weg voor wespen :proud:
Wat sneu een wespensteek, heeft hij er veel last van?

:hug: voor jou Glitter. Helaas ben ik bekend met een familielid (zus) die dit soort dingen kan verzinnen. Heel erg naar voor je maar ook fijn dat het verhaal niet waar bleek te zijn.

Politieagentje... heel herkenbaar en ik word er soms zo moe van.
Wat kunnen die kleine mensjes soms schijten zeg!

Moest net de hele rambam verschonen en in de was gooien. Loopt ze nog geen 5 minuten rond in een verse luier, vraag ik aan man of hij een scheet heeft gelaten, want mij neus pikt wat op. Nee. Ja hoor heeft ze weer een volle luier! Nu was het man zijn beurt!

Zo houden ze je wel bezig! :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven