Uitgerekend in het voorjaar van 2019!!

17-07-2018 11:52 601 berichten
Wij zijn uitgerekend in het voorjaar van 2019! :sun:

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Syrinxx 35/38 2e 8 maart - Bevallen van een zoon💙
Edsheeran 27/27 1e eind maart :heart:
SRS 25/28 1e 25 maart - Bevallen van een dochter :cheer2:
Maris86 32 1e 28 maart 20-wkn echo: 12/11 :heart: Alleenstaand
lloke 32/30 2e 30 maart :heart: NIPT test = goed
Lillyn 25/28 1e 31 maart 20-wkn echo: 01/11 :heart: Dochter :cheer2:
Suze27 30/33 2e 2 april 20-wkn echo: 12/11 :heart: Dochter :cheer2:
Sfietje 29/33 2e 2 april - Bevallen van een dochter :cheer2:

Pinguin00 :hug: Mamavaneenboefje :hug: Miesje1993 :hug: Saqua :hug:

Cookie, Is_a_bella, Pandi, Maikex, Smolla en Blackrose1986: Wegens lange afwezigheid zijn jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd welkom om weer mee te komen schrijven! We hopen dat alles goed gaat en dat jullie over een paar maanden een mooi :duckie: -tje uitbroeden :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
blackrose1986 schreef:
15-08-2018 11:12
Edsheeran, heel fijn, een goede echo! Kon je zelf ook al echt iets zien?

Ik vind de smaakveranderingen die ik heb wel zo grappig, hebben jullie dat ook? Ik dronk altijd koffie de hele dag door, nu kan ik het echt niet meer drinken. Alleen de geur al staat me tegen. Drink nu vruchtensap of thee, dat deed ik eerder eigenlijk nooit.

Wat misselijkheid betreft, heb wel een misselijk gevoel (met name in de ochtend/middag), maar hou gelukkig alles binnen. Ik heb ook niet echt eetlust, maar als ik eet smaakt het me wel. Bijzonder vind ik het :).

Wij hebben volgende week vrijdag de eerste echo, ik ben dan volgens mijn eigen berekeningen 8+2 weken. Ik ben heel benieuwd! We gaan twee dagen later op vakantie, hoop dat ik me dan nog steeds goed voel.

We willen ´het nieuws´,als alles nog steeds goed is/gaat, op mijn verjaardag (begin september) vertellen aan mijn (schoon-)ouders. Leuk!

Ja zeker kon ik wat zien. Ik zag echt een kleine garnaal zitten. Daar ook foto’s van dus dat is leuk!

Ik heb vandaag echt de hele tijd honger !!
Edsheeran schreef:
15-08-2018 11:18
Ja zeker kon ik wat zien. Ik zag echt een kleine garnaal zitten. Daar ook foto’s van dus dat is leuk!

Ik heb vandaag echt de hele tijd honger !!
Leuk! Heel speciaal lijkt me :). Was je nou ook teruggezet in uitgerekende datum?

Haha, lekker gebruik maken van je honger toch!
blackrose1986 schreef:
15-08-2018 11:25
Leuk! Heel speciaal lijkt me :). Was je nou ook teruggezet in uitgerekende datum?

Haha, lekker gebruik maken van je honger toch!
Nee had zelf ook rond de 28ste uitgerekend. Dus ze zitten wel aardig goed denk ik!
Voor de zwangeren die al een kindje hebben: is jullie buik nu ook sneller opgezet dan bij de eerste? Bij de vorige zwangerschap ging ik na 18 weken zwangerschapbroeken dragen. En nu zit geen enkele broek al lekker meer aan het einde van de dag :-?

Morgen komt mijn moeder onverwachts langs. Ik denk, ook al is het heel pril, dat ik het haar wel ga vertellen. Daarna zie ik haar een tijdje niet (ivm vakantie) en ze mag het ook weten mocht het misgaan.

Hoe gaat het met alle andere dames? Ik hoop goed!
Saqua schreef:
15-08-2018 16:44
Voor de zwangeren die al een kindje hebben: is jullie buik nu ook sneller opgezet dan bij de eerste? Bij de vorige zwangerschap ging ik na 18 weken zwangerschapbroeken dragen. En nu zit geen enkele broek al lekker meer aan het einde van de dag :-?

hoi! Hier heb ik ook echt al een buikje aan het eind vd dag. Ik gebruik nu een haarelastiekje om mn broek wat wijder te maken. Ik kan me niet meer goed herinneren met hoeveel weken ik de vorige keer zwangerschapsbroeken ging dragen. 🤔😌

Met mij gaat het belabberd!! Zo misselijk.... echt heel naar.
Gisteren de echo gehad en alles was goed. 😊😊🤩
Ik ben nu 10wk 5dg

Uitgerekende datum is 8mrt volgens de verloskundige.
Pff hier ook Iets minder.
Super snotterig en sinds gisteren weer mijn buik van slag.
Heb af en toe veel lucht vast zitten en dat eindigt met een gezellig bezoekje aan de wc.
Gekukkig vandaag nog 10,5 uur werken en dan 3 weken vakantie !
Ik heb inderdaad echt nergens trek in. Food waar ik vroeger een moord voor gedaan zou hebben, lust ik nu niet meer :cry:
Ik heb ook heel sterk de "ik-MOET-eten"-gedachte. En daardoor eet ik dan ook steeds wel iets, maar te weinig. Ik mocht van de (andere) verloskundige pas met 10 weken extra vitamines slikken, morgen toch nog maar eens navragen aan deze verloskundige, want mijn kind krijgt nu veel te weinig vitamines binnen.

Buik heb ik al sinds week 5, geen enkele broek zit meer lekker. Ik draag naar werk jurken en thuis zit ik lekker met een wijde joggingbroek.

Edsheeran, gefeliciteerd met de goede echo!!
Ik heb de tabel weer bijgewerkt met de kloppende hartjes! :heart:

Schrijft TO zelf nog wel mee? Ik kan me niet herinneren haar nog gelezen te hebben.
Opgezette buik geen last van, maar ook nog maar 7 weken.

Hier helaas toch opgenomen wegens uitdroging in het ziekenhuis. Erg balen.
Wel een echo gehad en die zag er goed uit :heart:
Sfietje89 schreef:
16-08-2018 18:13
Hier helaas toch opgenomen wegens uitdroging in het ziekenhuis. Erg balen.
Wel een echo gehad en die zag er goed uit :heart:
Agh nee toch, wat ontzettend balen! Ben je de vorige keer de hele zwangerschap zo misselijk geweest?
Gefeliciteerd met het kloppende hartje, daar doe je het dan voor.. sterkte!
Hier ook een opgezette buik! Niet normaal.

Ed, wat lekker dat je vakantie hebt! Geniet ervan!
Heb toen heel de zwangerschap veel moeten overgeven, maar het werd wel wat beter na 16 weken ongeveer. Als in, niet meer heel de dag op bed liggen, maar een uur of 2 iets kunnen doen op een dag.
Maar hoop toch dat het iets beter gaat nu.
Sfietje89 schreef:
16-08-2018 21:55
Heb toen heel de zwangerschap veel moeten overgeven, maar het werd wel wat beter na 16 weken ongeveer. Als in, niet meer heel de dag op bed liggen, maar een uur of 2 iets kunnen doen op een dag.
Maar hoop toch dat het iets beter gaat nu.
:cry: heftig nu met een kleintje om je heen! Wat een getob joh..
Pff... heftig Sfietje! Hopelijk kunnen ze je snel iets beter laten voelen.

Ed, fijn dat je vakantie hebt!

Ik heb ook vakantie! Ruim 3 weken :). Erg fijn! Volgende week vrijdag hebben we de eerste echo en twee dagen later gaan we op vakantie. Als we terug komen van vakantie ben ik jarig en willen we het aan onze ouders vertellen.
@Edsheeran, Ik had toevallig gisteren ook de hele dag honger. Echt apart hoe dat per dag verschilt.
Fijne vakantie!

@Saqua, Hoe reageerde je moeder?

@Sfietje89, Balen. Fijn dat de echo er goed uit zag. Hopelijk mag je snel weer naar huis!

Ik heb volgende week de eerste echo. Nu lees ik dat er vaak aan het begin wordt gekozen voor een inwendige echo.
Wat voor echo hebben jullie gehad? Indien er een inwendige echo is geweest hoe gaat dat dan in z'n werk?
Miesje1993 schreef:
17-08-2018 08:37
@Edsheeran, Ik had toevallig gisteren ook de hele dag honger. Echt apart hoe dat per dag verschilt.
Fijne vakantie!

@Saqua, Hoe reageerde je moeder?

@Sfietje89, Balen. Fijn dat de echo er goed uit zag. Hopelijk mag je snel weer naar huis!

Ik heb volgende week de eerste echo. Nu lees ik dat er vaak aan het begin wordt gekozen voor een inwendige echo.
Wat voor echo hebben jullie gehad? Indien er een inwendige echo is geweest hoe gaat dat dan in z'n werk?
Met 6,5 week was ie inwendig en met 8 wkn uitwendig. Met 8 wkn zouden ze bij mij inwendig doen als ze het niet goed konden zien, maar was niet nodig.
Met inwendig hebben ze een soort staafje waar een condoom overheen gaat en dat schuiven ze bij je naar binnen. Door de iui heb ik vaker zo'n echo gehad dus ik heb er geen moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat het zeer doet als je je niet kunt ontspannen.
Hoi dames, hier ben ik ook weer eens. Voor degenen die een goede echo hebben gehad: gefeliciteerd!
Sfietje, wat heftig dat je opgenomen bent. Zie je niet enorm tegen de komende maanden op?

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een inwendige echo gehad met 9 weken (eerst uitwendig geprobeerd maar darmen lagen ervoor) en ik vond het niet vervelend. Het is zoals Maris omschrijft. Zolang je je ontspant is er niks aan de hand.

Ik heb ook een opgezette buik. Had ik de vorige zwangerschap ook en toen droeg ik al snel zwangerschapsbroeken, voor de 10 weken. Ik vrees dat het ook dit keer niet lang duurt ;-D

Hier is de vermoeidheid ingekickt, ik kan de hele dag wel slapen. En als ik niet heel regelmatig wat eet word ik misselijk. Eten staat me dan tegen maar ik moet er juist doorheen eten want nadien voel ik me beter.

Hier weet schoonfamilie het en een goede vriendin. Iedereen dolenthousiast, leuk hoor. Mijn familie is volgende week aan de beurt :heart:
Sfietje, dat klinkt echt heftig zeg, heb je dan ook HG? Of is het wat anders? Twee uur per dag maar wat kunnen doen lijkt me heel pittig... Sterkte hoor en een dikke virtuele knuffel.

Ik heb vanmiddag met restjes groente een soepje gemaakt. Dat was fijn. Voor de rest nog weinig trek maar soep is niet te zwaar en vult toch. Dat wordt mijn go-to de komende dagen denk ik.

Blackrose, heerlijk, je vakantie! Dat zullen fijne weken worden.

Srs, klopt het dat je vandaag ook nog een echo hebt? Zag het in de tabel?

Mijn moeders reactie was hilarisch. Ik heb zo'n bord van de Hema waar je witte letters in kan drukken (net als vroeger in de sportkantine). Ik had daar onze namen en 'baby' op gezet. Na twee uur had ze het nog niet gezien en gaf ik haar het bord maar. Zegt ze: he, leuk bord met die letters zeg! Ik: heb je al gelezen wat er stáát?! Toen pas viel het kwartje. Hahaha, heb me kostelijk vermaakt.

Nu onderweg naar een avonddienst en ben erg benieuwd hoe die gaat. Vanmorgen extra geslapen toen zoontje naar kdv was maar nog steeds zó moe. Bizar hoe moe een mens kan zijn!

Smolla, fijn dat je schoonfamilie en vriendin zo leuk reageerden.

Iedereen alvast een fijn weekend ladies.
Ik had vandaag inderdaad nog een echo, Saqua! We zijn net terug.
Het gaat heel goed met de kleine. Alles ziet er perfect uit en wat is mijn kleine mormel al groot zeg :hihi:

Het kloppende hartje blijft bijzonder! :heart:

De volgende echo is met 11 weken. Dan kunnen we alles goed zien, kan niet wachten!!
Hier steeds beroerd. Als ik niet eet misselijk en als ik wat gegeten heb begint het na een minuut of 10, dan voel ik me enorm opgeblazen en krijg ik last van brandend maagzuur/zere slokdarm van het maagzuur. Energie is met vlagen helemaal weg. Voel me eigenlijk de hele dag beroerd. Merk ook weinig verschil met eten door dingen juist te pakken of te laten staan, lijkt dat het niet uitmaakt wat ik pak.
is_a_bella schreef:
17-08-2018 19:08
Hier steeds beroerd. Als ik niet eet misselijk en als ik wat gegeten heb begint het na een minuut of 10, dan voel ik me enorm opgeblazen en krijg ik last van brandend maagzuur/zere slokdarm van het maagzuur. Energie is met vlagen helemaal weg. Voel me eigenlijk de hele dag beroerd. Merk ook weinig verschil met eten door dingen juist te pakken of te laten staan, lijkt dat het niet uitmaakt wat ik pak.
Heb je die cracotte crackers al geprobeerd? Die droge zooi werkt bij mij als een trein ;-)
Ik heb inderdaad HG. Zie enorm tegen de komende maanden op, het is erg pittig. Ik kan eigenlijk al niet meer voor mijn zoontje zorgen. Maar ik weet waar ik het voor doe. Dit zal wel (vooral hierdoor) mijn laatste zwangerschap zijn als alles goed gaat.
Ben gelukkig nu weer thuis, extra medicatie lijkt het spugen wel grotendeels tegen te gaan gelukkig. Nu heel rustig aan doen.

Leuk Smolla dat je omgeving zo enthousiast reageerde.
Haha saqua, dat verhaal met je moeder is echt grappig.

Blackrose, fijne vakantie! Wat leuk om het op je verjaardag te vertellen.

@iedereen met kwaaltjes, heel veel sterkte.
Fijn dames al die goede echo's met kloppende hartjes <3 Heerlijk gevoel lijkt me dat!

Ik slik enkel foliumzuur met vitamine D van de Kruitvat.

Ik kreeg inderdaad als tip om ijskoude Coca Cola te drinken bij misselijkheid. Dat hielp afgelopen weekend prima eigenlijk.

Ik heb woensdag een echo, vind het erg spannend want heb nu een keer lichtroze afscheiding gehad en gisteren lichtroze en een druppeltje rood bloed. Erg schrikken dus.. Dus ik ga met spanning richting de inwendige echo woensdag!
Spannend Lillyn, heel veel succes woensdag! Ik had hetzelfde qua bloedverlies en toen was er niets aan de hand. Hopelijk zie jij woensdag ook gewoon een kloppend hartje!

Ik maak me weer zorgen en word daar gewoon zo gek van. Waarom kan ik geen dag genieten?
Waar ik gister nog kotsmisselijk was de hele dag en zelfs 's avonds over heb gegeven, heb ik vandaag helemaal niets. Ik ben niet misselijk, ik heb niet geslapen overdag (wat ik sinds week 5 elke dag heb gedaan), ik heb geen afscheiding meer... Alsof alle symptomen van de ene op de andere dag verdwenen zijn. Ik heb zoveel enge verhalen gelezen over ma's en nu maak ik me daar zorgen over.
Ik hoop zo dat alles gewoon goed is en wat zal ik blij zijn als ik de 12 weken voorbij ben... Pas dan zal ik echt kunnen genieten zonder angst bij alles wat ik voel of vooral niet voel.
Rot he SRS die onzekerheid. De hormonen helpen dan niet echt mee. Ik ben mijn vorige zwangerschap steeds zo onzeker geweest. Heel vervelend.

En meiden, die misselijkheid. Ik heb vandaag echt een hele slechte dag. Constant het gevoel dat ik moet kotsen. Alles is vies. Ik word er niet goed van.
Extra knuffel voor Sfietje want hoe moet het dan wel niet voor jou zijn? Pff...

Woensdagavond hebben wij de echo! Aftellen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven