Uitgerekend in het voorjaar van 2019!!

17-07-2018 11:52 601 berichten
Wij zijn uitgerekend in het voorjaar van 2019! :sun:

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Syrinxx 35/38 2e 8 maart - Bevallen van een zoon💙
Edsheeran 27/27 1e eind maart :heart:
SRS 25/28 1e 25 maart - Bevallen van een dochter :cheer2:
Maris86 32 1e 28 maart 20-wkn echo: 12/11 :heart: Alleenstaand
lloke 32/30 2e 30 maart :heart: NIPT test = goed
Lillyn 25/28 1e 31 maart 20-wkn echo: 01/11 :heart: Dochter :cheer2:
Suze27 30/33 2e 2 april 20-wkn echo: 12/11 :heart: Dochter :cheer2:
Sfietje 29/33 2e 2 april - Bevallen van een dochter :cheer2:

Pinguin00 :hug: Mamavaneenboefje :hug: Miesje1993 :hug: Saqua :hug:

Cookie, Is_a_bella, Pandi, Maikex, Smolla en Blackrose1986: Wegens lange afwezigheid zijn jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd welkom om weer mee te komen schrijven! We hopen dat alles goed gaat en dat jullie over een paar maanden een mooi :duckie: -tje uitbroeden :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de hele dag om de 2u misselijk. Ik moet mezelf dan dwingen iets te eten omdat ik weet dat het helpt, maar soms zie ik er zo tegenop.
Ik heb ook enorm veel speekselvorming, wat eerder lastigis want drinken helpt niet echt.
Nu halfweg onze zomervakantie en bijna niks anders gedaan dan tussendoor slapen. Heb geen idee hoe ik dit ga doen als ik terug moet werken, zie er nu al tegenop pffff :yawnee:
Wat rot SRS, dat je je zo onzeker voelt. Mij helpt het om te bedenken dat ik er geen invloed op heb en ik probeer er niet te veel bij stil te staan.

Suze en lloke, jullie ook sterkte met de misselijkheid. Thanks suze, lief van je :hug:
Hier gaat het gelukkig met de extra medicijnen wat beter. Zonder geef ik de hele tijd over, met wat minder. Verder doe ik heel erg rustig aan, lig bijna heel de dag op de bank of in bed.
Gisteren wel bij de verloskundige geweest, en het hartje klopte weer mooi :heart:
Ik ben vanochtend bij de verloskundige geweest. Die zag alleen een lege vruchtzak wat zou wijzen op dat de innesteling later is geweest of dat ik een vroege miskraam heb gehad, maar dat de vruchtzak verder was gegroeid. Ik kon toen kiezen om naar het ziekenhuis te gaan of nog 2 weken te wachten op een nieuwe echo. Ik heb gekozen voor het ziekenhuis. Als het mis was, wilde ik dat toch graag snel weten.

We konden zelfs nog dezelfde middag terecht. Super blij met deze afspraak. In het ziekenhuis werd een dooierzak gevonden en een heel klein vruchtje (3/4 mm) met kloppend hartje. Er is nog weinig zekerheid aangezien het vruchtje kleiner is dan zou moeten, maar we hebben volgende week een nieuwe afspraak. Ik hoop dat deze het vol houdt. Het is dus nog even afwachten.

Vervelend dat iedereen zo misselijk is! Wat bij mij helpt is regelmatig (elke 2 uur) wat eten. Door regelmatig te eten ben ik minder misselijk. Terwijl als ik eet op de normale tijden ben ik wel misselijk. Heb mijn tussendoortje van 10 uur wat bestaat uit een cracker met kaas en een stuk fruit uit elkaar gehaald. Nu eet ik om 9 uur een stuk fruit en om 11 uur een cracker. Misschien helpt dit bij jullie ook?

Fijn dat jullie allemaal een kloppend hartje hebben gezien! Hopelijk blijft bij jullie en bij ons alles goed gaan.
Sfietje, fijn om te horen!

Miesje, wat een verhaal. heb je een onregelmatige cyclus dat het kan zijn dat de innesteling later heeft plaatsgevonden? Of kan dat het niet zijn? Hebben ze er iets over kunnen zeggen?

Wij hebben over twee dagen de eerste echo, ik vind het spannend maar kijk er ook naar uit! Ben benieuwd of het uitwendig of inwendig wordt gedaan. Miesje, was het bij jou een uitwendige echo of niet?
Mijn cyclus is inderdaad niet elke maand het zelfde dus ze verwachten een late innesteling. Ik hoop dat het nu goed blijft groeien, maar het blijft altijd onzeker. Daarom moet ik volgende week terug komen.

Ze hebben het eerst uitwendig geprobeerd. Toen zagen ze alleen een vruchtzakje. Daarna dus inwendig verder gegaan. In het ziekenhuis gelijk inwendig. Ik wilde eigenlijk niet inwendig maar ik had liever duidelijkheid.
De onzekerheid is inderdaad ontzettend rot. Sinds gister is de misselijkheid in een andere vorm terug en ik had ook nog een echo staan bij mijn eerste verloskundige, waar ik pas aan dacht toen ik zo onzeker werd :facepalm: De echo was perfect en de misselijkheid is terug, dus ik voel me stukken beter! Gek hoe ik me beter voel als ik me ellendig voel :-?

Ik heb mijn kleintje zien bewegen gister, z'n armpjes en beentjes waren continue aan het spartelen :flirting:
Heb een leuk koffertje met spulletjes voor de baby en magazines meegekregen, dat was ook wel leuk! Helaas hierna alleen met 11 weken nog een afspraak bij mijn verloskundige en daarna zal ik moeten wachten tot 20 weken.

Ik maak wel rare periodes mee omtrent die misselijkheid. De eerste weken kon ik alles eten wat ik maar tegen kwam, het liefst at ik de hele dag door. De afgelopen twee weken kon ik helemaal niets eten, zelfs de gedachte aan eten maakte me al misselijk. Sinds gister ben ik misselijk, maar wil ik wel eten, om na het eten nog misselijker te worden.

Ach, everything will be alright...
Wat een verhaal, Miesje!
Het hartje klopt, laten we de hoop daarop vestigen. Dat probeer ik ook steeds als ik me onzeker voel en dat geeft mij altijd toch weer hoop. Hopelijk is het inderdaad een late innesteling. Spannende week!

Blackrose, als je uitgerekende datum klopt, zou het net uitwendig kunnen, maar ik denk dat het toch een inwendige echo zal worden om alles goed te kunnen zien. Dat maakt verder helemaal niets uit, hoor! Gewoon lekker ontspannen en je focussen op het scherm, dan merk je er helemaal niets van.
Mamavaneenboefje en Lillyn, hoe zijn jullie echo's gegaan?
Suze, succes vanavond!
Miesje wat een tegenvaller joh! Fijn dat je meteen door mocht en dat het volgende week weer wordt bekeken. Spannende week dus! Ik duim voor een late innesteling.

Srs wat fijn dat je weer een goede Echo hebt gehad. Bizar hoe die kleine zich in een rap temp ontwikkelt he.

Hier net met 8.1 wkn een goede echo gehad. Het hartje klopte fanatiek en de termijn klopte ook. Het kon uitwendig dat was wel fijn al vond ik de vorige keer (1e zwangerschap) inwendig ook prima. Nu weer wachten tot de termijnecho.
Suze, aah wat fijn! Ik ga je lekker in de tabel zetten nu! :cheer2:
Ja hé, heel bijzonder hoe snel alles gaat!

Ik merk wel dat ik ontzettend rustig ben sinds de laatste echo, ook op momenten dat ik even helemaal niets voel. Zo'n goed ontwikkelend kindje wordt over 30 weken gewoon gezond geboren!!

Ik merk wel dat ik een beetje doorsla in babyspulletjes kopen, meerderen die daar last van hebben? Nog niet eens het eerste trimester door en al zoveel gekocht haha. Maakt me op de 1 of andere manier gewoon zo blij!
Dat is even schrikken Miesje! Hopelijk groeit het vruchtje goed door en is er niets aan de hand!

Ik heb gisteren een inwendige echo gehad, mooi een kloppend hartje gezien en ben nu 8wk1dag, dus iets langer dan ik gedacht had. 3 april uitgerekend!

Kijk nu al uit naar de volgende echo.

Hoe zijn de andere echo's bij jullie geweest dames??
Meiden, fijn dat jullie echo's goed waren en meisje, voor jou nog even spannend. Fijn dat direct naar het ziekenhuis mocht, ik duim voor je!

Wij hebben morgenochtend 10.00 uur de eerste echo bij de verloskundige, volgens mijn eigen berekening ben ik 8 + 2. Ik ben heel benieuwd, vind het wel spannend!
Hier afgelopen dinsdag de termijnecho gehad. Bleek een weekje verder dan eerst werd gedacht. Gister bloed afgenomen voor de nipt. Ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die deze vrijwillig laten doen?
Nog steeds veel last van maagzuur/ maag, van weinig eten word ik beroerd en na eten van allerlei dingen krijg ik last van misselijkheid en brandend maagzuur. Smaakt ook weinig uit wat ik wel of niet eet of drink helaas. Kan er niet echt een patroon in ontdekken.

Hopelijk heeft iedereen met de komende dagen een mooi kloppend hartje in beeld.
Heb vorige keer wel een inwendige echo gehad en vond het geen erge ervaring. Nu was het gelijk vanaf buiten te zien.
Weer een paar goede echo's, fijn Lillyn en Isabella! Blackrose hoe is het vanmorgen bij jou gegaan?

Ik voel me vandaag redelijk ok. Had nrt ineens enorme trek in warme chocolademelk met slagroom. Nu na een halve kop misselijk :facepalm: lekker handig.

Srs, ik koop voorlopig niks. Misschien na een goede 20 weken echo.
Maar miss binnenkort wel naar Babypark om proefritjes te maken met kinderwagens. Dan kan ik daarna marktplaats in de gaten gaan houden. Wij hadden onze oude kinderwagen net weg gedaan, haha.

En wij doen geen NIPT. Wel de 20-weken echo.
Onze echo is goed gegaan vanochtend, lag precies op termijn die we berekend hadden en het hartje klopte mooi! Over drie weken de termijnecho en over twee weken een gesprek over de NIPT/combinatietest. Wij zijn vrijwel zeker niet te willen laten testen, helaas kunnen de syndromen niet genezen worden en is het eigenlijk 'alleen' de kennis die je opdoet dat je kindje mogelijk iets heeft. Voor ons heeft dit geen meerwaarde en wij gaan dit daarom niet doen.
Super! De tabel begint er al zó leuk uit te zien met al die hartjes! :heart:

Suze, knap als je dat volhoudt tot 20 weken! Misschien heb ik die gekte ook wel omdat het mijn eerste kindje is en ik gewoon zo ontzettend blij ben dat alles eindelijk goed verloopt.
Het zijn wel allemaal kleine spulletjes, hoor. Niet dat ik meteen een hele kinderkamer heb aangeschaft, haha. We hebben besloten in week 16 rond te gaan kijken voor kamers en in week 20, nadat we het geslacht weten, te gaan kopen.

Ik heb besloten om af te zien van de NIPT nadat ik me er meer in verdiept had. Er kunnen ook afwijkingen in de moederkoek of een afwijking bij mij gevonden worden en vervolgonderzoek gebeurt middels een vruchtwaterpunctie, wat een kleine kans op miskraam met zich meebrengt. Ik zou het mezelf nooit vergeven als het daardoor mis gaat, terwijl ik een gezond kindje draag en als ik besluit geen vervolgonderzoek te doen, blijf ik mezelf weer afvragen of het toch iets ernstigs geweest zou zijn.

Gezien mijn leeftijd is de kans dat er iets mis zou zijn ook zeer klein, dus we laten het zo.
Dames, willen jullie mij uit de tabel halen?

Heb vanochtend een slechte echo gehad en wacht nu mijn 7e miskraam af.. voel me echt intens verdrietig.

Wil jullie allemaal veel succes wensen met de zwangerschappen
Mamavaneenboefje schreef:
27-08-2018 11:33
Dames, willen jullie mij uit de tabel halen?

Heb vanochtend een slechte echo gehad en wacht nu mijn 7e miskraam af.. voel me echt intens verdrietig.

Wil jullie allemaal veel succes wensen met de zwangerschappen
Agh vrouw toch, wat een verdriet. :hug: veel sterkte gewenst de komende tijd.
Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte! :hug:
Ach Mamavaneenboefje, wat ontzettend naar! Heel veel sterkte.
Oh nee! Wat erg!
Veel sterkte!
Oh nee!
Ontzettend veel sterkte toegewenst, mamavaneenboefje :hug:
Veel sterkte!
Ik ga jullie verlaten. Vandaag te horen gekregen dat het hartje niet meer klopt. Wens jullie een hele fijne zwangerschap toe.

Ik moet vrijdag de keuze maken tussen natuurlijk afwachten, pillen of curretage. Mocht iemand van jullie hier al ervaring mee hebben en een goede tip hebben, dan hoor ik het graag.
Mamavaneenboefje en Miesje1993, wat ontzettend verdrietig meiden, wat naar :(
Heel veel sterkte deze moeilijke periode. :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven