Centraal Moderatortopic
donderdag 7 juni 2018 om 10:21
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 19 augustus 2018 om 23:11
Dit.Trotter schreef: ↑19-08-2018 20:00Als de mods net zo snel zijn met goedkeuren van berichten als soms met antwoorden of ingrijpen heeft je reactie ook niet veel zin meer; hij verschijnt dan of ergens tig pagina's eerder (tussen berichten die op hetzelfde moment werden geschreven) en dan leest geen hond het meer als het een snellopend topic is. Of het bericht krijgt als plaatsingstijd het moment van goedkeuring, en dan ben je inmiddels al zestien keer mosterd. In beide gevallen heeft je reactie dus geen enkele toegevoegde waarde.
En dat nou werkelijk niemand bij Viva dat heeft kunnen verzinnen.

zondag 19 augustus 2018 om 23:21
DitaVonTeese1969 schreef: ↑19-08-2018 21:51Goedenavond! Ik heb een vraagje over het goedkeuren van berichten als je nieuw bent. Tot hoe lang duurt dat? Dank voor het antwoord alvast!
![]()
![]()
![]()
Ongeveer net zo snel als ze nu reageren.. ik zou er niet op wachten als ik jou was.

maandag 20 augustus 2018 om 00:10
Niet alleen als nieuw forumlid. Ik heb me laten anonimiseren met het doel onder dezelfde naam terug te komen. Anonimiseren ging vrij vlot, me opnieuw aanmelden niet. Mijn antwoord op de vraag "welke kleur heeft een banaan?" bleek keer op keer fout gerekend te worden. Na een paar mislukte pogingen word je tijdelijk geblokkeerd. Pas nadat ze de vraag hadden vervangen door een CAPTCHA kon ik een nieuw account aanmaken. Toen merkte ik dat, als je een bericht met een plaatje erin quotet, je bericht helemaal niet wordt weergegeven, alleen de quote. Plus het feit dat ik nog 180 berichten moet plaatsen voor ik weer plaatjes mag plakken maakt me niet blij.Lady*Voldemort schreef: ↑19-08-2018 19:15Nou, als ik een nieuwe TO was zou ik heel rap klaar zijn met dit forum.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
maandag 20 augustus 2018 om 00:16
overig/haal-hier-je-200-berichten/list_messages/382418FLunaloona schreef: ↑20-08-2018 00:10Niet alleen als nieuw forumlid. Ik heb me laten anonimiseren met het doel onder dezelfde naam terug te komen. Anonimiseren ging vrij vlot, me opnieuw aanmelden niet. Mijn antwoord op de vraag "welke kleur heeft een banaan?" bleek keer op keer fout gerekend te worden. Na een paar mislukte pogingen word je tijdelijk geblokkeerd. Pas nadat ze de vraag hadden vervangen door een CAPTCHA kon ik een nieuw account aanmaken. Toen merkte ik dat, als je een bericht met een plaatje erin quotet, je bericht helemaal niet wordt weergegeven, alleen de quote. Plus het feit dat ik nog 180 berichten moet plaatsen voor ik weer plaatjes mag plakken maakt me niet blij.
¡Apagando las luces!
maandag 20 augustus 2018 om 00:28
Bedankt Sombra.

Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
maandag 20 augustus 2018 om 00:34
Liever niet. Ik kon me pas aanmelden toen de captcha werd ingezet. Met die vraag had ik nu nog steeds niet kunnen reageren op dit forum. Dus als de vraag wèl weer wordt ingevoerd, zoek dan vantevoren uit waarom Koreaanse spambots wel door die vraag heen kunnen, en een forumster van vlees en bloed niet. Pretty please.ModeratorViva schreef: ↑18-08-2018 13:05Beste RikM,
We geven je suggesties door! Dankjewel voor je bericht.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

maandag 20 augustus 2018 om 06:38
ModeratorViva schreef: ↑19-08-2018 22:27'Hartkloppingen/hart op hol' is verwijderd ivm vragen om medisch advies.
En dat konden jullie niet meteen beoordelen bij het goedkeuren van dit eerste bericht van een nieuwe forummer? Waarom is dit bericht überhaupt op het forum verschenen als het tegen de regels is?

maandag 20 augustus 2018 om 07:38
Lunaloona schreef: ↑20-08-2018 00:34Liever niet. Ik kon me pas aanmelden toen de captcha werd ingezet. Met die vraag had ik nu nog steeds niet kunnen reageren op dit forum. Dus als de vraag wèl weer wordt ingevoerd, zoek dan vantevoren uit waarom Koreaanse spambots wel door die vraag heen kunnen, en een forumster van vlees en bloed niet. Pretty please.![]()
Ze hadden de beveiligingsvraag expres niet te beantwoorden gemaakt als tijdelijke noodmaatregel tegen de spam. Dat duurde een dag of drie. Jij kwam dus net op het verkeerde moment.
Zo'n beveiligingsvraag kan juist heel goed werken tegen spam. Beter dan een captcha, want die zijn inmiddels allemaal gekraakt.
Overigens hadden we al een captcha ten tijde van die enorme stroom Koreaanse spam. Hielp dus niet.

maandag 20 augustus 2018 om 09:19
Dank je voor je bemoedigende reactiePipistrello schreef: ↑19-08-2018 23:21Ongeveer net zo snel als ze nu reageren.. ik zou er niet op wachten als ik jou was.
![]()

Zit er een tijdslimiet aan? Een x-aantal dagen lid en daarna mag je los? Of een aantal reacties?

maandag 20 augustus 2018 om 10:09

maandag 20 augustus 2018 om 11:09
Dank je, Rik Mayall.RikM schreef: ↑20-08-2018 07:38Ze hadden de beveiligingsvraag expres niet te beantwoorden gemaakt als tijdelijke noodmaatregel tegen de spam. Dat duurde een dag of drie. Jij kwam dus net op het verkeerde moment.
Zo'n beveiligingsvraag kan juist heel goed werken tegen spam. Beter dan een captcha, want die zijn inmiddels allemaal gekraakt.
Overigens hadden we al een captcha ten tijde van die enorme stroom Koreaanse spam. Hielp dus niet.

maandag 20 augustus 2018 om 13:14
Hey mods!
Dit account is op anoniem gegaan, maar nog wel te loepen. Ik had hem al gestaft, maar hij is weer ontstaft. Dit hoort toch niet te kunnen?
profile/291221/posts
Dit account is op anoniem gegaan, maar nog wel te loepen. Ik had hem al gestaft, maar hij is weer ontstaft. Dit hoort toch niet te kunnen?
profile/291221/posts

maandag 20 augustus 2018 om 13:56

maandag 20 augustus 2018 om 14:10
maandag 20 augustus 2018 om 14:32
Beste Jolijn-,-jolijn- schreef: ↑20-08-2018 14:10Kan er niet iets gedaan worden aan die irritante reclame midden op elke bladzijde van elke topic, waarbij ongevraagd keihard geluid uit mijn boxjes komt en als je per ongeluk niet snel genoeg bent met doorscrollen de hele site op zwart knipperende flitsen vast komt te lopen?
Om welke reclame gaat dit precies?
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

maandag 20 augustus 2018 om 20:07
doornroosje9 schreef: ↑20-08-2018 20:06Ik reageer net in een nieuw topic en bij pagina twee verspringt opeens alles omdat er nieuwe reacties van de TO tussen komen te staan? Dit wordt echt ondoenbaar zo.
Dit. Het scheiden topic.
Slaat helemaal nergens op als je post en vervolgens een compleet debiele reactie lijkt te plaatsen omdat TO's post er toen nog niet stonden.
maandag 20 augustus 2018 om 20:37
.
Hear hear, ik schrijf in datzelfde topic mee en dit is echt heel vervelend.
Kan je je posts weer gaan aanpassen, inderdaad omdat je reactie niet meer past omdat er inmiddels berichten van TO bij zijn gekomen.
Leuke anti-spamoplossing hoor, maar dat werkt natuurlijk alleen als er mods 60/24/7 aanwezig zijn.
Dat een eerste bericht nog goedgekeurd moet worden; soit - daarmee hou je dus ook het plaatsen van een topic tegen én je voorkomt dat anderen 'alvast' gaan reageren. Maar dat het eerste bericht (= plaatsen topic) wordt goedgekeurd en de rest nog niet, terwijl er al reacties komen, dat is echt het paard achter de wagen spannen.

Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today

maandag 20 augustus 2018 om 20:45
ModeratorViva schreef: ↑18-08-2018 15:10Beste Star²,
Afgelopen week zijn we aan de slag gegaan met de oplossing tegen het spamprobleem en hebben we dit nieuwe systeem geïmplementeerd. We hopen dat we vandaag e.e.a. opgehelderd hebben hier op het CM-topic en zullen hier maandag meer over mededelen (aangezien we nog tegen wat problemen aanlopen). We houden jullie op te hoogte.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Als je nu zegt dat je ergens op terug zult komen, dóé dat dan ook.
Hoe moeilijk kan het zijn zeg.