Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Kabouter heb even gekeken op de afspraken kaart en wij hebben een echo.

Waarom we een echo hebben en geen rontgen weet ik eigenlijk niet.

Loewyz hoe is het gegaan?

Ik hoop dat ze wat voor je konden doen en je nu van je pijn af bent.

Mara leuke naam!

Ik heb vanochten het cb gebeld omdat Jesse erg hongerig blijft en mogen nu over op 6 flessen van 135cc ipv 7 van 100cc dus hoop dat we vanacht iets langer kunnen slapen.

Heb ook de gyneacoloog gebeld dat de pijn eigenlijk alleen maar erger wordt ipv minder.

Na overleg werd ik terug gebeld met dat ze er niks aan konden doen en ik door moest gaan met de ab zalf.

En over twee weken pas weer voor controle hoef te komen.

Baal er wel van want kan nog geen spijkerbroek aan hebben van de pijn of is normaal bukken bijvoorbeeld.
ff opschepmodus: Fenna heeft geslapen van 20.30 tot 5.00!!!!!!!

Yihaaaaaaaaaaw.
Lein: wat een goed nieuws zeg! Fijn dat je dochter het zo goed doet.

B12: wat een drama zeg, hopelijk neemt de pijn wat af anders gewoon weer bellen hoor, ze kunnen je toch ook niet zo door laten modderen.

Loewyz: ik hoop dat het allemaal goed is gegaan gisteren met de kijkoperatie.

Bluester: wat is je zoon goed gegroeid zeg! Ik moet volgende week naar het CB, ben benieuwd wat het gewicht van engeltje nu is. Ze woog 3060 bij haar geboorte en op de laatste dag kraamzorg 3190, schat zelf rond de 3700 gram.

Konela: er zijn toch een aantal pillen die je wel kunt gebruiken, ik zou het gewoon aan de HA vragen. Volgens mij is marvelon een pil met heel weinig hormonen die je ook tijdens de BV kunt gebruiken.

Mara: fijn dat het nu allemaal gaat met de BV!

Sjaanie: wezen sporten en wandelen, petje af hoor, kom hier alleen de deur uit voor boodschappen en kleine wandelingetjes. Heb er gewoon de energie nog niet voor.

Gewicht: heb de "schade" ook maar eens opgenomen en ben nog +2 maar moet er ook bij vermelden dat ik maar 9 kg was aangekomen.

Kabouter: fijn dat je een plaats hebt op het kinderdagverblijf.

Wanneer moeten jullie eigenlijk allemaal weer beginnen met werken? Ik ben van plan om na de pinksteren weer te beginnen, mijn plaats op het kinderdagverblijf is ook geregeld gelukkig.

Met engeltje gaat het allemaal prima, ze zit een beetje onder de pukkeltjes maar dat trekt wel weer weg. Ze komt steeds meer in haar ritme en slaapt nog steeds door. Ben zelf ondanks het doorslapen nog niet echt superfit maar dat trekt wel bij (dat hoop ik dan maar)

Marianne: hoe doe jij dat toch allemaal in je eentje, bewondering hier voor je, kom nu al bijna handen te kort en heb man en grote dochter nog die een hoop doen.

Ontaarde moeder: hier nog een, als de romper nog schoon is laat ik m gewoon aan. Badderen doen we ongeveer 2 keer per week ze worden toch nog niet echt vies. Kleertjes soms 2 x per dag omdat ze nogal eens een mondje teruggeeft.
B12, zou je niet eens een 2de check laten uitvoeren bij een andere gyn? Vind het heel raar dat ze je gewoon maar afwimpelen! Zeker als er nog prut uitkomt kan ik me niet voorstellen dat een zalfje genoeg is!

Ik heb niet meegelezen met januari maar lees dus net dat Marianne alles alléén doet?! Pfff vriend werkt echt keihard en heul veul en was gister al blij dat hij het eten had opgeschept en de vaatwasser had gedaan.. Werd daar helemaal gelukkig van. En jij moet dus echt álles alleen doen. Petje af hoor Marianne!

Zoontje alarm!!! Tot vanmiddag/morgen!
B12 wat een ellende zeg! Zou ook gaan denken aan een second opinion. sterkte!

Loewyz, hoop dat het allemaal goed is verlopen.

Marvelon mag niet hoor met BV. Alleen cerrazette (als ik dit zo goed schrijf). Ik ga denk ik ook voor de spiraal. Moet me nog even laten informeren want ik kan niet tegen de pil.

Wil echt geen kinderen meer, maar vind sterilisatie zo heftig.

Jeempi Ringel.... opschepper!!!!

Nee lekker hoor, nou moet ze het nog volhouden. Wauw wat ideaal. Hier nog steeds om de 3 uur max 4.

En ja word ik niet wakker van Merle dan komt Hidde me wel vermaken met een vers natgeplast bed.

Heeeeerlijk kinderen

Gisteren heerlijk wezen wandelen in het bos. Bij ons achter kan je de berg op en daar is echt een prachtig bos vol met hertjes/reetjes, wildzwijnen etc.

Meestal zien we die niet meer aangezien zoonlief op zijn manier zacht doet (niet dus).

We hebben een uur gelopen met de honden en ik heb genoten!

Vandaag gaan we weer. 's Avonds kon ik bijna niet meer lopen, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik wil weer in vorm komen en genieten van deze wandelingen.

Hier ook nog zeker 10 kg (eerder 15) afvallen. Neem er maar de tijd voor (9mnd) kan er niet gefrustreerd om worden. Het zij zo!

Bluestar, heerlijk he die rustige ochtenden. Hier is Hidde dan naar school en dan blijf ik ook heel relaxed lekker met Merle liggen. Nu kan het nog!

Ik vind het eigenlijk niet zo extra druk, nu met 2 kids. maarja Hidde is natuurlijk al 3 jaar en 8 mnd. Dus ja hij kan heel veel zelf en vooral hij begrijpt ook heel veel al. Vind het ook ideaal zo'n leeftijdsverschil.
Het lijkt me heel raar om een open wond te hebben waar allemaal rotzooi uitkomt, die pijn doet en waar geen reet mee gedaan wordt. Heb je er trouwens foto's van gemaakt? (niet omdat ik het nu zo graag wil zien, maar voor-je-weet-maar-nooit) Om even van de worst case scenario uit te gaan, krijg je zo'n mega lelijk litteken waar je niet ecvht blij van wordt....je zou dan eventueel altijd nog de artsen hiervoor aansprakelijk kunnen stellen (en vervolgens komt er een hele lange procedure, maar je hebt iig wel foto's als bewijs snap je, anders is het jouw woord tegen het hunne en zij winnen altijd)

@Engel, wanneer is het pinksteren? Geen idee, ik weet wel dat ik de maandag na moederdag weer ga beginnen. (11 mei) Hihihi op moederdag dit jaar is het een jaar geleden dat Fenna is verwekt.....(sja je onthoudt de sstomste dingen)

Niet om meteen van het meest negatieve uit te gaan, maar gewoon voor het geval dat.
Pffff B12, wat een ellende met die wond! Raar dat je niet eerder langs mag komen.... Als je zoveel last hebt duurt 2 weken heel lang...

@ Engel > ik gebruik de pil hoor, maar geef geen bv. Was alleen benieuwd vanaf wanneer hij precies veilig is. Ben ben begonnen aan 2e strip en ga er vanuit dat hij nu gewoon veilig is....

Verder zijn de rode stipjes hier zo goed als weg. Schoonmoeder heeft het vannacht aan de ka gevraagd (ze had nachtdienst, zó handig zo'n schoonmoeder) en aantal dingen zijn uitgesloten. Heb de hydrofielluier onder haar hoofdje vervangen door een andere en de stipjes zijn zo goed als weg. Vriend voelt zich vreselijk schuldig, waarschijnlijk was de wasverzachter toch echt de oorzaak. Dus hier hebben we een ontaarde vader i.p.v. moeder!
Hoi

B12, wat een ellende zeg met je wond. I k vind het ook raar dat je afgescheept wordt eigenlijk. Misschien idd fotos maken zoals Ringel zegt. Wel echt balen hoor!

Konela, haha die ontaarde vader, aaah hij voelde zich vast schuldig. Nou ja gelukkig maar dat de oorzaak ontdekt is toch?

Ehm, even teruglezen

Ow arme Floor, je computer is gecrasht! Gelukkig dat je man minder lang weggaat dan gepland was. Hij gaat zo'n beetje dezelfde weken weg als de mijne, kunnen we weer zielig tegen elkaar doen Hij vindt het vast ook niet leuk om zo lang weg te gaan zeg. Kan me voorstellen dat Freek dan al weer zo verandert is!

Ringel woooooooooooooooooooooow dat doorslapen!! En zo goed gegroeid! Knappe meid! Haha ik vind het ook altijd erg leuk om te lezen dat het bij jou met 2 kindjes ook niet altijd even soepel loopt . Hier ook niet namelijk. Ik voel me soms ook best schuldig naar Bojan toe. Hij moet maar mee en hij krijgt ook niet altijd de aandacht die Milena kreeg toen ze zo klein was. Aan de andere kant was Milena vanochtend van 8-11 een beetje sneu, want toen wilde Bojan alleen aan de tiet of op de arm en kon ik niet met haar spelen. Tja, lastig je aandacht verdelen (haha en om dan maar niet te spreken over zelf douchen of ontbijten of naar de wc ).

Bluester, jeujj zoon doet het goed zeg!! Wow wat is hij goed gegroeid zeg!!

Barrel, haha Milena kn ook op haar eigen manier zacht doen Das 1 woord zacht en dan de rest weer hard. Haha of ze fluistert, maar stampt er hard bij

Engel, wel lekker dat Engeltje doorslaapt zeg! En hier ook een baby met meer pukkeltjes dat ik toen ik puber was. Haha en dat zegt wat

Gisteren kwam onverwacht een vriendin op bezoek. Precies goed, want ik was beroerd en chagerijnig en lag in bad te mopperen. Haha was weer beetje opgevrolijkt. Heb ook een voeding gekolfd en lekker een glas wijn gedronken. Vannacht weer niet lekker, ook keiharde borsten en ik had het echt zoooo warm. Nah ja, das nu weer beter. Bojan deed het super vannacht! MAn heeft hem om 2300 uur een fles gegeven, toen kwam ie pas om 4 uur en daarna om 8 uur!! Mileen was er eigenlijk 6.30 al uit, maar man heeft haar ervan overtuigd dat het nog midden in de nacht was en ze is weer in slaap gevallen tot 8 uur!! Jeeeuj!

Vandaag heeft Bojan tot 11 uur gemopperd, maar nu ligt ie heerlijk te slapen. Milena en ik hebben haar speelgoed uitgezocht en opgeruimd. Das ook gezellig
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
gedeelde smart is halve smart toch?

Ach het is hier momenteel een huishouden van lik me vestje. Het ziet er behoorlijk uit, maar ondertussen!

Hier is het weer eens dikke pret, want ik moet vanmiddag naar de huisarts, weer vanwege die verrekte pols. Pijnstillers werken niet meer. Dus Liefkomt eerder uit zijn werk. Mayte is ziek geworden en heeft me net de boel onder gekotst. Zo zielig. Had haar net ff uit bed geplukt om te checken hoe het ging en dit ging wel aardig, ze had zowaar zin in een boterham, maar die kwam er net zo hard weeruit. Gelukkig wel wat vocht binnengekregen, maar luiers zijn erg droog voor haar doen (zit mar 1 miniplasje in, terwijl ze normaal gesproken uitelkaar vallen van het vocht) En vanochtend een ontzettende vieze diarree luier met slijmpjes...(en stinken naar rotte eieren) ben bang dat het buikgriepvirus haar toch te pakken heeft gekregen.

Kleine meid wilde vanochtend ook alleen maar aan de borst en is ook vanaf een uur of 11 eindelijk gaan slapen. (en slaapt nu nog, maar ga d'r zo wakker maken anders heeft Lief een jankende baby op de arm die gewoon honger heeft)

en heb nog een was in de machine die opgehangen moet worden en ik hoop en kruis m'n vingers, dat Mayte d'r bed niet gaat onderkotsen, anders hebben we wel een porbleem qua beddengoed (is ook wel weer eenoplossing voor te bedenken maar een oplossing komt altijd wanneer je hem nodig hebt)
Tessa heeft spruw en wil bijna niet drinken kan dadelijk de medicijnen ophalen. Hoelang duurt het ton het een beetje over is weet iemand dit. ??
geniet nooit met mate
Ik ben meteen met foto's maken begonnen toen ik uit het ziekenhuis kwam.

Omdat ik wou zien of er vooruit gang in zat.

Maar ook een goeie van jou ringel zodat ik als het litteken heel lelijk is ik dan foto's had van hoe het eruit zag.

Ik ga denk ik tot maandag wachten en anders weer bellen.

Heb nu van mijn huisarts wel wat extra's voor de pijn gekregen dus hopen dat dat wat gaat doen.

Vriend wou ook al gaan bellen omdat hij het ook belachelijk vind.

Dus even kijken hoe het gaat en anders ga ik bellen.

Bedankt voor jullie berichtjes.
Sjaanie, zo zeg! Sportief hoor. En heb je nu ook spierpijn?

Konela, ik had ook Mirena en bijna flauw gevallen met het plaatsen. Brrrr, over 2 weken wordt de nieuwe geplaatst. Verder vind ik 'm echt ideaal. Zou niet anders meer willen. En ik dacht nu ook: bevalling is erger, maar ik had ook ks. Dus als ik van jou begrijp, wordt het deze keer net zo erg als de 1e keer? Zie er nu al tegenop

Ik druppel de Cynababy trouwens gewoon in Melle zn mondje. Hij vindt het wel lekker en gaat er op liggen smakken en slikt dan door.

Kabouter, paarse krokusjes passen wel goed bij paarse Ieoor, haha.

Ik heb ook geen weegschaal thuis. ik haat wegen, haha. Maar ik weeg bij mn moeder. En ik ben al terug op mn oud gewicht, maar wil nog wat extra kilootjes kwijt. Lijkt aardig te lukken. :-)

Ik heb ook veel respect voor iedereen die meer dan 1 kindje heeft. Lijkt me echt heel zwaar, vooral als het nog 2 hele kleintjes zijn. Petje af hoor.

B12, had jij nu ook ks gehad? Ik weet niet precies wat je hebt, maar ik had tot vorige week ook een ontstoken plekje in het litteken. Dat is van binnen naar buiten dicht gegroeid en nu heb ik er geen last meer van. Tot vorige week kwam er troep uit. Was wel een klein plekje. Mss tot second opinion?

Engel, ik blijf gewoon rustig ademen, haha. Ik vind het nog steeds heel erg meevallen. Ik denk dat het ook goed gaat, omdat Melle een rustige baby is. Hij slaapt sinds 4 nachten 7 uur achter elkaar (dus 8 uur tussen de voeding). En daarvoor sliep hij ook vaak al zo'n 6 tot 7 uur. Voor zn laatste voeding ga ik met hem onder de douche of gaat hij in bad. Dan is hij lekker rozig en slaapt dus 7 achter elkaar.

Eigenlijk had ik me bedacht dat ik het nog nooit zo relaxt heb gehad. De hele dag een beetje internetten, sms'en, af en toe wat schoonmaken of boodschappen doen. Ik had zelfs al wel weer zin in werken. Ben nog nooit zo lang thuis geweest.

Ringel, beterschap met de kinderen!

Gisteren met Melle naar het ziekenhuis geweest, doorverwezen door huisarts. Hij had een onstoken plekje op zn navel. Mss heeft hij een verbinding van zn naveltje naar zn blaas. Gisteren echo gemaakt en een kweekje. Schijnt wel vaker voor te komen en ik hoefde me geen zorgen te maken. Hij kan er gewoon oud mee worden (als dat het idd is.) Maandag terug komen. Zijn vanaf half 4 tot 9 uur 's avonds onderweg geweest en de Melle heeft geen enkele keer gehuild. Stoere vent, he? Het uitgebreide verhaal staat in januaritopic.
@ Marianne > ze zeggen dat als je kinderen hebt gehad, het plaatsen van de Mirena niet zo pijnlijk is. Maar dat is alleen als de baarmoedermond opgerekt is geweest. Ik dacht als de hele baarmoeder opgerekt is geweest! Nou dat is bij ons wel het geval, maar die mond dus niet... Was echt een domper, want om die reden laat ik hem dus echt niet meer zetten.... Ben benieuwd hoe het bij jou gaat over 2 weken. Succes!!

Verder nog even een vraagje. Hoe "warm" slapen jullie kindjes? Veerle slaapt in haar kleertjes, puckababy, en dan een fleecedekentje (zo één van de prenatal voor een wiegje) met een lakentje. Deze was 4-dubbel gevouwen, maar sinds cb heeft gezegd dat Veerles rode plekjes kwamen van de hitte, vouw ik hem nog 2-dubbel. Bultjes blijken niet van de hitte te komen en nu vraag ik me af of ik de deken toch maar weer 4-dubbel moet vouwen. Maar het lijkt zoveel te zijn... En aan Veerle zelf merk ik niet echt "warm" of "koud" zeg maar. Waar slapen ze bij jullie onder???
Ik heb voor Melle een slaapzak (een winterslaapzak) zonder mouwen. Daar doe ik een fleecedeken over. Hij slaapt in rompertje korte mouw, pyjama en sokjes

Ik ben tot 4 cm ontsluiting gekomen, geldt dat dan niet? :(
Jawel Marianne, ik denk dat het vast veel minder is dan de vorige keer ;)
weer eventjes tijd:

ik temperatuurde freek een aantal dagen achter elkaar in de morgen, als de temp goed was, was het bedje goed.

Hier alleen onder lakentje en dubbel gevouwen ABEE-deken.

Is ouderwetse wollen deken.

liefs floor
Hier ook alleen een lakentje en een deken. En dan komen we op haar kamer, ligt ze ergens bovenin bed. Tsja, ik kan er ook niet veel aan doen. Misschien ga ik ook wel een slaapzakje regelen, maar ze voelt wel goed warm in haar nek als ze zover bovenin ligt. EN idd getempt en 37,0 dan..

Oeh Marianne, ik ga ff naar januari skippen nu, ff lezen. Geen spierpijn, valt me alles mee!!

En dan snel slapen.. Gaaaaaap
Konela, zoon ligt bij ons in makkelijkzittende kleertjes onder een lakentje en een wollen Hema-dekentje en zijn temperatuur is tiptop (behalve zijn ijskoude handjes, maar die wurmt hij steeds onder het dekentje vandaan). Ik had ook fleecedekentjes van Prenatal, maar deze blijken syntethisch te zijn en de kraamhulp heeft deze direct van het bedje gehaald en het bedje opgemaakt met een handdoek totdat we katoenen dekens gekocht hadden (1 dag). We zijn hier heel nauwkeurig mee geweest (temperaturen enzo) omdat te warm 1 van de risico's van wiegendood is.

Oef, een mirenaspiraal. Ik had deze ook en ook ik heb het plaatsen als een drama ervaren. Maar toch neem ik hem weer, ondanks dat mijn baarmoedermond niet opgerekt is geweest. Effe de tandjes op elkaar. Ik heb overigens wel een curretage gehad, ik weet eigenlijk niet of het daardoor makkelijker zou gaan. Ik ben er nog steeds niet overuit of ik nog vloei of dat ik toch iets van een menstruatie heb. Ik verlies elke dag wel wat bloed met of zonder slijm. Dan weer helderrood, dan weer bruin..... dus ik moet nog maar even afwachten tot er meer duidelijkheid is.

Zoon is vandaag nagekeken door kinderarts ivm stuitligging en is in orde bevonden. Er is zo op het oog en onderzoek niets met de heupen aan de hand. Over 6 weken de echo, maar de arts denkt niet dat daar wat uitkomt. Hij is overigens nu 4070 gram, dus in 6 weken 780 gram aangekomen.

B12, ik zou echt een andere arts consulteren met die wond. Misschien een dermatoloog?

Frans, jij in bad mopperen? Je bent hier de aartoptimist en komt altijd positief en vrolijk over!
quote:Sjaanie schreef op 12 maart 2009 @ 20:51:

Hier ook alleen een lakentje en een deken. En dan komen we op haar kamer, ligt ze ergens bovenin bed. Tsja, ik kan er ook niet veel aan doen. Misschien ga ik ook wel een slaapzakje regelen, maar ze voelt wel goed warm in haar nek als ze zover bovenin ligt. EN idd getempt en 37,0 dan..

Hier precies hetzelfde. Wiegje kort opgemaakt en zoon werkt zich helemaal naar boven.

Ik ben vandaag voor het eerst weer naar mijn eigen fysiotherapeute geweest. Ik mag weer gaan sporten !!!! Mijn buikspieren wijken nog iets, dus moet wel voorzichtig beginnen, maar wat heb ik er een zin in! Moest met 30 weken stoppen ivm die bloedingen, dus het is al weer even geleden. Nu nog de tijd vinden om te sporten . De sportschool heeft wel kinderopvang en dat vertrouw ik wel. Ik sport er zelf al 12 jaar en heb nooit iets negatiefs over de kinderopvang gehoord.
Fenna ligt onder 2 dekens (beetje veel he) met een lakentje, een rompertje zonder mouwen en een pyama. Wel met blote voetjes en aan het begin altijd even een kruikje om op te warmen. Ze heeft een hekel aan koud bed.

Moet maar eens een deken weg doen, maar is macht der gewoontje geworden om het wiegje zo op te maken.
Oooh, ik wilde even snel bijlezen en dan House kijken, maar jullie schrijven zo hard...

Mila ligt onder een dubbele wollen deken met een laken in een wollen omslagdoek, kruik erbij en dan ook nog haar romper en pyjama. Maar ja, ze is dan ook pas net een weekje oud en het is best fris bij ons op de kamer.

Konela, je bent nu lid van de hyve. Het is je gelukt!

Wij zijn nog niet boven geboortegewicht. Ze weegt nu 3640 gram. Licht he, vergeleken bij sommige van jullie.

Heeft iemand van jullie trouwens van die voedingshemden van de Hennes? Zitten die een beetje?

Vandaag was de laatste dag kraamhulp. Oh, het was zo'n fijne week, heerlijk. Alle dagen vers fruit, lekkere sapjes, iemand die zoonliefs luiers verschoonde. Pas donderdag sta ik er helemaal alleen voor. Tot die tijd zijn er nog mensen die me kunnen helpen. Heerlijk.
Ibbel fijn dat je kraamweek zo fijn was!!

Willen jullie me niet bang maken voor de Mirena

Maarja ik ban al 2x natuurlijk bevallen met als knaller een 8 ponder, dus deze holle bolle gijs zal ws helemaal niets voelen hahahaha

Merle slaapt hier al een tijdje in de lodger, ze vindt het heerlijk hierin te liggen en eroverheen nog een katoenen dekentje. Bij ons in de slaapkamer is het gem zo 16 graden.

Marianne, wat gaan ze aan die verbindibg doen???

Trouwelns supernaam hoor Melle!
Jeuh, jeuh, ik kan op hyves!!! Zit al jullie foto's te bekijken, wat een prachtige baby's. En allemaal zó verschillend!!!! Heb er zelf ook wat foto's opgezet.

Zo ga weer lekker verder hyven (en die wasmand met vouwwas naast me die staat er nog steeds...............).
Goedemorgen meiden,

Engeltje slaapt in een romper en een pyama met voetjes onder een laken en overdag 1 dekentje en 's avonds / 's nachts twee dekentjes. Zolang ze geen zweterig koppetje hebben liggen ze niet te warm toch? ' s ochtends wel ijskoude handjes als ze wakker wordt maar dat is zo over.

Marianne: nog steeds petje af voor je hoor! Fijn dat het allemaal zo goed gaat met Melle en met jezelf ook natuurlijk. Lijkt me toch niet makkelijk om er in je eentje voor te staan.

Ibbel: Lekker nog even genieten van je verlengde kraamtijd, laat je nog maar even heerlijk verwennen.

Ringel: ik hoop dat het wat beter gaat met je kids. Pinksteren is volgens mij begin juni, ik moet geloof ik 4 juni weer beginnen.
Bevallingsverhaal in de achterkamer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven