Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
hmmmmm toevallig!
Zijn er al weer meiden met de pil begonnen? Ik ben na 1,5 week begonnen en gisteren gestart met m'n 2e strip. Is deze dan al veilig...? Ben dol op Veerle maar moet er niet aan denken om over 9 maanden met nog zo'n schatje te zitten.... Dus geen risico's hier (trouwens ook geen sex, hahaha).

Piet niet meer gevonden. Waarschijnlijk loopt 1 dezer dagen de visite de deur uit en zie ik dat ding op hun rug hangen ofzo. Hij moet ergens op de bank hangen vermoed ik.... Ik vind het echt grappig.

Trouwens bezig met het afhalen van de roze slingers. Kaal hoor, zo ineens... Maar werd wel tijd, na 6 weken. Bij jullie nog versierd?
Fesa, dat is wel heel klein he? Hopen dat alles goed gaat. En kan me goed voorstellen dat je dan naar je eigen gezond kindje kijkt en daar om moet huilen. Dat had ik toen ik verhaal van Arc had gelezen. Toen zag ik Melle en moest ik nog harder huilen.

Loewyz, hopelijk is dat idd hetgeen wat jouw buikpijn veroorzaakt. Sterkte hoor, bij de kijkoperatie.

RIngel, das ook wat. Morgen vast weer een betere dag.

Frans, was ook mijn reactie toen ik de gebruiksaanwijzing van de Cynababy las. Hoezo, eerst even in de mond laten en daarna doorslikken... Hoe doe je dat dan met een babytje???

Konela, heb na een week of 3 of 4 alles weer opgeruimd. Ik werd kriegel van al die kaartjes en slingers en kreeg opruimwoede. Kort daarna ongesteld: verklaarde wel het een en ander dus. Haha.
Jeetje wat schrijven jullie veel!

Frans Ja dat klopt, ze wordt niet meer hysterisch aan de tiet haha! Alleen links dus wel.. maar heel soms ook weer niet. Het is gewoon een wispelturig kindje haha. Van wie zou ze dat nou hebben...Ik combineer nu trouwens borstvoeding uit de fles samen met gewoon. Durf niet vol over te gaan op volledig de borst geven omdat er geen pijl op te trekken is of ze wel wil drinken. Maar eigenlijk is het prima zo. Vriend geeft 's nachts ook vaak een flesje.

Gelukkig zijn je tieten weer normaal

Loewyz wat balen zeg allemaal. Heel veel sterkte morgen en hopelijk ben je er heel snel vanaf! Zit je ook niet op de wachten zeg!

Ringel ben je alweer een beetje hersteld van de chaos?

Kraamverzorgster druppelde de cinababy gewoon vanuit het flesje in haar mondje. Dus wij geven alle druppeltjes eigenlijk gewoon op die manier. Of we doen het op de fopspeen.

Oooh halleluja! Dochter slaapt de laatste 2 dagen zo goed. Vannacht van 23.15 tot 05.15 en toen tot 10.15. Heerlijk! Grappig, ze wordt elke keer echt op een heel uur af wakker, of er nou 3 of 6 uur tussenzit.

Vandaag weer zo'n enorme brede glimlach van haar gekregen.. dan smelt ik van geluk en verliefdheid. Ben enorm happy zo met mijn nieuwe gezinnetje.
Konela met tietvoeding mag je geloof ik geen pil slikken? Ik ga binnenkort naar de huisarts voor een spiraal maar jeetje...kijk daar wel tegenop zeg (zoals meerderen geloof ik).

Welk spiraaltje hebben/hadden/willen jullie? Ik wil eigenlijk liever geen hormonen meer, word daar zo'n monster van. Dus dan is het koperspiraaltje een optie geloof ik?
Even heel kort om jullie op de hoogte te houden, binnenkort lees ik weer even bij en reageer ik op alles (sorry voor ego-bericht).

Vandaag heeft orthopeed gezegd dat dochter waarschijnlijk volgende week dinsdag al onder narcose kan. De tractie gaat erg goed!! JOEPIE!! In plaats van drie weken ineens maar twee! Ik durf nog niet een enorme rondedans te maken voor ik datum, tijd en operatiekamer zwart op wit zie, maar een klein dansje kon er wel af vandaag!

Dochter doet het nog steeds super! Ze helpt de zusters zelfs met de zwachtels opnieuw aanleggen...

Ik ben moe, dood-op, zou blij zijn als ze weer thuis is. Nog even doorbikkelen.

We kunnen wel een vakantie van een maand gebruiken... Op een zonnig eiland graag, met zwembad en cocktailbar (maar dan zonder alcohol, want bv).

Nou, ga nu slapen (als zoon dat toelaat). Even een lekker lange nacht maken.

Liefs Lein
Oh Lein......... ik duim voor je en ik weet zeker wij allemaal! Wat zou dat fantastisch zijn zeg. Hou ons op de hoogte!

@ Summer > ik had de mirenaspiraal. Ideaal!!! Alleen het zetten was zo pijnlijk, echt niet normaal. 1000x liever bevallen (tja, ik ha deen keizersnede onder verdoving, haha, telt dat?) dan het zetten van die spiraal! En ik dacht dat het na een zwangerschap minder erg was, maar dat is alleen als je natuurlijk bevallen bent en niet na ks. Daarom nu dus maar de pil. Koperspiraal heeft idd geen hormonen... Maar spiraal op zich ideaal, alleen ik durf echt niet meer.
Lein, wat een fijn bericht. Ik duim voor jullie mee!

Wat ik nu ga schrijven berust op waarheid:

Ik heb net gevolleybald. resultaat:

1,5 uur getraind

1 oefening overgeslagen

1 keer ter aarde gestort (was de bedoeling dat het op een duik leek..)

4 keer geplast (en 4x bijna in mijn broek geplast..)

Maaaaaaaaar... ik voel me voldaan. Nu ga ik onder de douche. Ik hoop dat ik morgen nog kan typen. En uberhaupt uit bed kan komen, laat staan de trap af..
Goedemorgen allemaal....

Helaas... weer niet doorgeslapen... Wakker gemaakt om 21.30, toen kwam ze om 2.00 uur en toen om 6.00 uur. Geprobeerd die laatste een uurtje te rekken door haar in bed te nemen, helaas. De honger was te groot...

Nu hangt ze slapend op mijn arm, zooo lekker he! Wil ze naar bed brengen, maar haar dekentje ligt in ons bed en vriend pit nog. Zijn wekker gaat om 7uur, dus ik wacht nog 10 min. En dan lekker terug naar bed!!!!!! Wat een leven....

Hoop dat het vandaag beter weer wordt, want wil weer lekker wandelen.

Sjaanie > goed bezig joh!! Kan je lopen?? Ik wil volgende week weer beginnen. Vrijdag naar gyn en dan meteen vragen wat allemaal weer mag...
Hai!

Hier begon ook om 100 uur en 500 uur een speenvarkewntje te krijsen En om 6 uur het andere varkentje. Wij zitten dus nu gebaddered en gestreken sesamstraat te kijken Ik hang aan de kolf (ben aan het hamsteren ).

Sjaanie, woooow goed bezig! ben benieuwd of je nog uit bed kan

Floor vervelend dat je man 3 weken weggaat. Mijn man gaat ook binnenkort weer anderhalve week weg, aaaah.

Summer, goed dat het aanleggen aan 1 kant goed gaat!

Ow moet gaan liedjes zingen met dochter...
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Lein@ lekker om te weten dat het zo goed gaat met de kleine meid. Helaas kan ik alleen de zon regelen

summer@ Ik had ook de mirena ideaal. Met mij was er altijd wel een bijwerking war ik last van hadtoen ik nog de pil slikte.

Bij mij was het inzetten van de spiraal goed te doen. Mag 27 maart weer .

Advies als je het laat doen gewoon een goede pijnstiller nemen een uur van te voren

Naproxenum (Aleve), wel opletten met de bv. Dit mag je niet innemen. Dus ik pak een flesje uit de diepvries hiervoor. En die melk met medicijnen kolf ik wel af.

Gister de collega's van mij geweest. Was gezellig in een keer stonden er 11 man op de stoep. Ik had eigenlijk 2 groepen opgegeven maar dat kwam niet iedereen goed uit. Lief wel goed meegeholpen. En ze zijn er uiteindelijk iets meer als een uur geweest dus er netjes.

Gistermiddag intakegesprek gehad bij de kdv. Het komt allemaal wat dichterbij het werken en zo.( hoef pas 20 april te beginnen hoor). Er komen in die tijd 3 kleine meisjes op de groep.

Na het weekend gaan de slingers weg en het bord it de tuin. Ik ben het ook wel zat hoor. Bijna 3 maanden. Onder ieoor bloeien de paarse crocusje net uit.

Ieoor moet binnenkort bij een van mijn vriendinnen staan is over 1 week uitgerekend van de tweede.
geniet nooit met mate
Wow ik kan lopen.. Valt me nog alles mee.. En ik voel me echt wel een soort van fit nu.

Ik ga vandaag de kaarten allemaal weghalen en dan is alles opgeruimd! Heerlijk. Is het weer onze woonkamer ipv een stortplaats voor kaarten, slingers en andere babytroep..

Heb net de mobile aangezet boven het wipstoeltje waarin ze ligt, vind ze alles interessant om zich heen, behalve de mobile. Ze ligt er wel een beetje bij als een zoutzak in dat stoeltje zeg. Dat ding is 2x zo groot als zij is..

Heb hem nu in meer zit stand gezet ipv helemaal plat, dat vond ze niet erg leuk meer geloof ik...

Oei kabouter, komt idd steeds dichter bij. Dat jij plek hebt is iig wel fijn!!

Floor, wanneer gaat je man weg?
Ik heb ook zo'n wipstoeltje hier. Mogen ze daar al in? Dan haal ik dat ding van zolder....
Eh, van mij mag het...
Goedemiddag meiden!

Weer terug van weggeweest. Het blijkt dat een baby toch heel wat meer tijd vergt dan ik verwacht had En dan mag ik wel sinds kort draadloos internet hebben als er geen tijd overblijft om te schrijven houdt het ook op natuurlijk. Hoe gaat het met iedereen? Ik heb nog niet echt terug gelezen , ik ben veel te blij dat ik nu heel even tijd heb om iets van mij te laten horen. Hier gaat alles goed ik ben inmiddels helemaal overgestapt op borstvoeding. En volgens mij gaat het prima. Ik ben ook gestopt met de medicatie die ik ervoor kreeg en voor zover ik weet heb ik nog steeds genoeg om meisje te voeden. Vorige week werd ze gewogen net nadat ik overgestapt was naar bv en ze was toen in 5 dagen 140 gr aangekomen. Daar werd ik erg blij van :-) Morgen gaan we even naar het weegspreekuur dan kunnen we kijken of er nu nog steeds iets bijkomt of niet Maar ze doet het goed voor de rest, poept en plast naar behoren dus ik verwacht dat dat wel goed zit. Ik moet het nogmaals zeggen ik ben echt heel blij met de steun die ik van jullie gehad heb toen het even niet goed ging met de BV het heeft wel geholpen om door te zetten en ik ben nu helemaal gelukkig.

Ik zie dat er meer mensen cinababy gebruiken. Die heb ik ook in huis gehaald vorige week. Toen had ze zo'n last van krampjes echt heel zielig.

quote:Marianne1969 schreef op 10 maart 2009 @ 17:34:

Frans, was ook mijn reactie toen ik de gebruiksaanwijzing van de Cynababy las. Hoezo, eerst even in de mond laten en daarna doorslikken... Hoe doe je dat dan met een babytje???

Ik doe het gewoon met een lepeltje naar binnen en dan smakt ze er een beetje op. (Ik heb haar natuurlijk wel verteld dat ze de druppels eerst even in de mond moet laten voordat ze ze doorslikt maar ergens denk ik dat dat niet echt aankomt )

Oh baby-alarm. Ik hoop dat ik niet weer zo lang wegblijf. Dan loop ik zo hopeloos achter met alles. Dus hopelijk tot snel!
Whaha wat een lol heb ik toch al 2 dagen om die cinababy.. Misschien moeten jullie het allemaal net als Mara doen, eerst uitleggen hoe het moet... Nee, dan ga ik toch maar voor de infacol.

Wat een heerlijk weer, net 1,5 uur wezen wandelen, heerlijk. Hier word ik vrolijk van. Nu ff etenstijd voor de kleine en dan een cake bakken en dan kaarten opruimen..
Hey Mara, ik zag gister pas op hyves de naam van je dochter.. Maar hartstikke leuk zeg!

Lein ik hoop dat jullie geen portokosten krijgen *schaam* zoon heeft een heel velletje postzegels vol gekleurd met balpen toen ik éven iets moest pakken...

Mara ik heb nu ook pas tijd om langs te komen hoor! (en dat gaat dan ook van m'n slaaptijd af!)

Hier is de vlag er zelf afgevlogen na 3 weken. De slinger hangt nog wel bij het keukenraam maar die gaat er na het kraamfeest ook vanaf. Zoontje is dan een maand dus vind het wel tijd worden!

Moet de hele keuken nog doen.. Heb echt geen zin maar weet nu al dat ik straks geen tijd heb als ik moet koken terwijl zoontje aan het huilen is. Denk dat ik toch maar ga poetsen, over een uur wil ik weer naar buiten, even gauw boodschappen gaan doen en lekker van de zon genieten!

Of ik ga nog een uur plat... Hmmm hahaha ga toch maar voor het laatste, vriendlief had gister ook de keuken kunnen doen voor me en dat heeft hij ook niet gedaan. (haha geef hem gewoon de schuld ;p)

Verder niks te melden, hoop dat het allemaal goed gaat met jullie!

Skoempie hoe gaat het met jou?

En Loewyz weet je al meer?
Zo heb je geen tijd en zo heb je twee keer perdag tijd om te reageren;-)

Ik heb idd de naam niet hier op het forum gezet ivm evt herkenning. Maar ik zal even een berichtje op hyves posten dan kan iedereen die het wil weten het daar opzoeken.

Ik heb ook nog geen foto gepost omdat ik geen foto's van haar op internet wil hebben zwerven. Ik wil haar graag laten zien maar heb tot nu toe nog geen oplossing gevonden

Die cinababy werkt wel goed hoor. Dat zal vast komen omdat ik eerst de gebruiksaanwijzing doorgesproken heb

Oh Sjaanie ik ben jaloers, 1,5 uur wandelen dat trek ik nog niet. Hoe graag ik het ook zou willen.

Hoe zit het trouwens met de dames die ook lekker geolifant hebben. Er moet hier nog zeker een kilo of 10 af wil ik weer op mijn voor gewicht komen. Kan mij niet snel genoeg gebeuren maar ergens denk ik dat het nog wel eventjes zal duren :( Zo nu ben ik er weer vandoor.
ben toch maar wakker gebleven ;)

mara ik moet ook nog minstens 10 kilo kwijt... Zullen we elkaar steunen in de strijd tegen de kilo's ;p

Oh zoon is wakker, ga hm er gauw uithalen zodat we nog boodschappen kunnen doen voordat d avondspit weer bgint...

(en even genieten van het mooie weer natuurlijk!)

Sjaanie echt respect voor je! Man ik ben al moe als ik naar de supermarkt gelopen heb! Van de week regende het toen ik met de jognens buiten liep en moest 500 meter rennen. Nou ja dat was dus hobbelen en hijgen, mén ik had steek! En kon gelijk aan het zuurstof toen ik thuis kwam!
@ Ibbel > het is volgens mij niet goed gegaan met die hyves-link. Heb hem verstuurd vanuit onze outlook, maar dat is tegelijk het emailadres waaraan de hyves van mijn vriend gekoppeld is... Maar nu heb ik ingelogd op mijn hyves en gevraagd of ik vriendjes mag worden... En toen stond er dat de beheerder toestemming moet geven, dus ik denk dat jij mijn verzoekje kan zien. Bedankt alvast!!
Hebben jullie cht allemaal een weegschaal thuis staan?

Tis dat ik weet hoe zo'n ding eruit ziet en waarvoor het dient en loop er in winkels en op alle andere plekken waar ik kom en het risico aanweizg is war zo'n ding staat met een heeeeeeeeeeele grote boog omheen. Wil niet weten hoe zwaar ik ben en wil al heeeeeelemaal niet weten hoeveel ik nog evt kwijt zou moeten. Dat er een paar kilo af moet soit....dat is logisch, maar zolang m'n broeken nog passen...(m'nm eigen wel teverstaan...incl buikvetbobbel die er overheen puilt) hoor je mij niet klagen.

Op wie ik wel heel trots ben en waarbij ik het helemaal niet erg vindt dat ze aankomt is m'n kleine grote meid. Vandaag naar het cb geweest en madammeke weegt 5.220 kilo enis 55 en een kwart cm lang. is in 5 weken tijd gewoon 3 en een kwart cm gegroeid!

Vriendinnetje is afgelopen nacht bevallen van een zoontje...Leuk leuk....mogen we dus binnenkort op kraamvisite. Er staat er nog 1 in wachtrij en dan pas weer in oktober......

en verder gaat alles z'n gangetje hier.
waaah, mijn pc is gecrasht afgelopen maandag!

Nu dus even op de laptop van manlief.

Heb geprobeerd om bij te lezen maar houd het nu maar kort. Over een week supersnelle nieuwe pc, jippie!!

Nog 8 dagen en dan gaat manlief naar het buitenland, voor iets meer dan twee weken, korter dus dan gepland.

Ik ben compleet van de jeuk af, joeppie!!

Met freek gaat het super, hij heeft alleen maar 6 flesjes gehad, dronk heel snel om de 4 uur na de geboorte. Willen dus naar 5 flessen maar voorlopig zit dat er nog niet in.

Hij krijgt nu wel ong 135 ml per keer.

Loewyz, sterkte met je buik.

Lein wat supernieuws wb je dochter

liefs Floor, helaas tot volgende week pas!
Floor, wat vervelend dat je man zo lang weg is. Maar gelukkig toch nog korter dan verwacht, dan valt het toch nog een beetje mee hoop ik...

Hier een kleine Veerle onder de rode stipjes. Had cb gebeld vanochtend en die zei dat ze vast te warm in haar bedje ligt, dus dat ik een dunner dekentje moet gebruiken. Maar net belt schoonmoeder (die in het ziekenhuis werkt, bij de baby's) dat het ook 4e of 5e ziekte kan zijn. Net gegoogled en idd, symptoom is rode stipjes. Maar toen schoonmoeder even checkte of we toch geen wasverzachter gebruikten, zei vriend "ja.... als ik de handdoeken en hydrofielluiers was, dan gebruik ik altijd wasverzachter..."Grrrrrrrrrrrr, hij wist dus niet dat dat niet mag. Dus nu hoop ik maar dat het daarvan is.

Morgen even aankijken en gelukkig vrijdag sowieso afspraak bij kinderarts, dus dan kan hij gelijk even kijken. Arm prulleke, het is net een kleine aardbei.
ik wil ook graag spiraaltje zonder hormonen.

moet nog een date maken met de ha.

ik moet ook nog 10 kg kwijt, dus doe met bokito en mara mee.

lopen gaat al best aardig maar max een uur denk ik.

ik heb geen zwangerschapskleding meer aan
Loewyz ik hoop dat de kijkoperatie voorspoedig verlopen is en je straks van je klachten af bent. Je krijgt wel wat te verduren..Pff je bent net bevallen en dan dit. Sterkte!!!!

Lein, top dat de tractie erg goed gaat. Ik duim ook voor je !!

Sjaan, hilarisch jouw sportperikelen. Die laatst 3 punten zouden ook zo op mijn lijstje kunnen als ik al de moed had om te gaan sporten

Bokito, kan me voorstellen dat het badritueel erg moeilijk wordt met een extra hummeltje dat ook aandacht wil. Hier kunnen we daar alle tijd voor nemen en dat betekent dus of een badje (vind hij zo lekker!!!) of lekker met papa onder de douche. Betekent ook dat we pas rond half 12 klaar zijn met ochtenddingetjes, we doen het dus heel relaxed aan.

Ik heb sowieso heel veel bebwondering voor de moeders die hun aandacht moeten verdelen over meerdere kinderen. Hoe doen jullie dat?? Petje af hoor!!

Zelfde geldt voor bv en tepelkloven. Ik had er eventjes een heel klein beetje last van en dat was al heel vervelend, laat staan wat jullie moeten doorstaan.

Qua nachtvoedingen gaat het hier redelijk. Er zit nooit minder dan 3 uur tussen en soms een uurtje of twee langer. Vind dat nog wel meevallen maar ik sta ook niet om 7 uur op. Na de vroege voeding leg ik hem nog even bij me in bed en luier zo tot de volgende voeding en het badje door. Dat geeft me net dat beetje extra energie dat ik nodig heb.

Dank jullie voor de tips met betrekking tot de ontstoken oogjes. We maken ze ook iedere keer schoon met gekookt en afgekoeld water en een steriel gaasje en we hebben ook al twee keer bv in het oogje laten druppelen maar het is nog niet helemaal over. Gewoon volhouden dus.

Verder zijn wij ook naar het inloopspreekuur geweest van het CB omdat ik zoon wel heel zwaar vond worden opeens en wilde weten of ik het goed voelde. En jawel hoor. Hij is 700 gram gegroeid na de laatste keer dat we hem gewogen hadden (laatste dag van kraamzorg). Hij weegt nu 4600 gram en bij de geboorte 3800 gram en hij is net geen 3 weken. Nog even en ik heb een klein peutertje

Ik moet nog zo'n 5 kilo kwijt raken. Werd helemaal blij de eerste week hoe snel het ging met het kwijt raken van de kilo's maar nu is het tempo er een beetje uit. Kan natuurlijk ook niet zo snel doorgaan en zeker niet nu ik de milkyways en marsmellows heb ontdekt haha

en Floor...eindelijk jeukloos, gefeliciteerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven