Helicobacter pylori
maandag 20 augustus 2018 om 23:29
Is iemand van jullie bekend met deze bacterie en wat waren de symptomen?
Als ik terug ben van vakantie ga ik direct de huisarts bellen voor een afspraak. Maar ik loop al een tijdje met het idee rond dat ik dit misschien heb.
ik dus maagklachten.
Ik ben eigenlijk altijd misselijk en mijn maag doet pijn.
Herkend iemand deze klachten?
Als ik terug ben van vakantie ga ik direct de huisarts bellen voor een afspraak. Maar ik loop al een tijdje met het idee rond dat ik dit misschien heb.
ik dus maagklachten.
Ik ben eigenlijk altijd misselijk en mijn maag doet pijn.
Herkend iemand deze klachten?
anoniem_204891 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 10:00
22.88% gewijzigd
dinsdag 21 augustus 2018 om 04:02
Nee, ik bedenkt mij nu ineens dat dit wel eens ter sprake is gekomen, omdat er geen biopt is genomen.
Maar voor het onderzoek moet je dus twee weken stoppen met de medicatie.
Ik red het zelfs niet om 1 van de drie pilletjes weg te laten. Daarom is het niet gedaan.
Maar ik las net dat een bloedonderzoek wel kan. Dus daar ga ik naar informeren.
dinsdag 21 augustus 2018 om 08:42
Dus je hebt 2 maagonderzoeken gehad, daarbij wordt ook gekeken naar die helicobacter pylori. Je huisarts zou dan moeten kunnen vertellen of je die hebt.ostara. schreef: ↑20-08-2018 23:47Ja die krijg ik dus niet. Ik heb twee maagonderzoeken gehad. Bij de 1 een hele grote ontsteking, daarna een bak medicatie en nog een onderzoek en geen ontsteking meer.
Maar wel klachten sindsdien. Dus ik dacht misschien is het wel een bacterie. Dus ik wil vragen naar een onderzoek.
Maar als iedereen hier zegt die klachten passen daar niet bij dan heb ik daar niets aan natuurlijk.
En verder: waarom wil je huisarts je niet doorverwijzen? Daar zal een reden voor zijn en het is de taak van de huisarts om te kijken of een doorverwijzing zinvol is.
Weer naar de huisarts dus.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:07
Blijkbaar niet standaard. Alleen als ze er rede toe zien. Mijn arts zag er geen rede voor een biopt te nemen.Solomio schreef: ↑21-08-2018 08:42Dus je hebt 2 maagonderzoeken gehad, daarbij wordt ook gekeken naar die helicobacter pylori. Je huisarts zou dan moeten kunnen vertellen of je die hebt.
En verder: waarom wil je huisarts je niet doorverwijzen? Daar zal een reden voor zijn en het is de taak van de huisarts om te kijken of een doorverwijzing zinvol is.
Weer naar de huisarts dus.
Ik ga inderdaad een verwijzing vragen voor een mld arts. Ik ben het nu wel goed zat na 5 jaar.
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:50
dinsdag 21 augustus 2018 om 09:50
De bacterie kan een maagzweer veroorzaken waarvoor je een kuur antibiotica moet slikken die niet heel gezellig is. Met name een maagbloeding als complicatie kan gevaarlijk zijn. Bij hoge koorts en vooral bij het opgeven van bloed moet je direct naar een arts/ziekenhuis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:20
Ik weet niet; ook ik heb de neiging om te gaan piekeren wat het zou kunnen zijn als ik misselijk ben en pijn heb. De misselijkheid 's morgens wijt ik dan maar aan het warme weer, te weinig afleiding, teveel groenten en vermoedelijk ook teveel snoep met sorbitol, en de buikpijn is dit vroege voorjaar vanzelf spontaan gestopt na jaren ellende. Soms komt het ineens even terug en hoewel ik dan geruster ben omdat het kennelijk niet iets is waar ik dood aan ga (anders was het niet verbeterd) probeer ik toch een schuldige te vinden. Meer naar de wc gaan is een optie, minder buikspierinspanning, minder grote hoeveelheden eten, zuur eten (bv aalbessen) vermijden. Ik vergeet het weer als het weer weg is.
Hier een heleboel info over de Helicobacter Pylori: https://nl.wikipedia.org/wiki/Helicobacter_pylori die een veelvoorkomende gast is in je maag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 21 augustus 2018 om 10:25
Ik weet niet of ik echt pieker , ik voel mij voornamelijk gewoon ziek door dit hele gebeuren. Soms is het wat minder, maar over het algemeen is het niet te negeren aanwezig.
Ik ben totaal niet bang dat ik eraan doodga overigens. Maar het lijkt mij fijn om gewoon “ normaal” te kunnen leven
Dus af en toe een keertje ergens anders eten ( überhaupt weer kunnen genieten van eten)
Niet op bed hoeven liggen van de pijn in mijn maag.
En er niet de hele dag bewust te zijn van misselijkheid en een niet fijn gevoel.
Ik ben totaal niet bang dat ik eraan doodga overigens. Maar het lijkt mij fijn om gewoon “ normaal” te kunnen leven
Dus af en toe een keertje ergens anders eten ( überhaupt weer kunnen genieten van eten)
Niet op bed hoeven liggen van de pijn in mijn maag.
En er niet de hele dag bewust te zijn van misselijkheid en een niet fijn gevoel.