Onredelijk? (Kerstdrama)
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:06
Ik ook niet. Maar blijkbaar is er ergens een ander topic ovrr een vakantie ofzo???
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:11
Ik dacht dat het aan mij lag..
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:12
+1000Blondie456 schreef: ↑21-08-2018 19:10Mensen moeten hun kinderen niet zo veel verplichtingen opleggen met Kerst.
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:18
Oooh, ik begreep er al niets van.Gatinmijnsok schreef: ↑21-08-2018 19:09Wat er nu als OP staat is een reactie van iemand. De OP is weg.
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:21
TOs man heeft twee kinderen uit een eerder huwelijk. Die hebben vorig jaar kerst niet bij vader en TO gevierd. Half juli hebben TO en man naar plannen voor kerst gevraagd maar toen waren kinderen beide dagen al bezet. Ze hadden het toen ook over door papa betaalde vakantie gehad samen in 2019.
Toen de kinderen op de vakantie terugkwamen hebben TO en man gezegd dat ze met zn tweeen een vakantie gingen boeken. Omdat de kinderen met kerst niet komen. Maar dat hebben ze niet gezegd denk ik.
Toen de kinderen op de vakantie terugkwamen hebben TO en man gezegd dat ze met zn tweeen een vakantie gingen boeken. Omdat de kinderen met kerst niet komen. Maar dat hebben ze niet gezegd denk ik.
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:22
Zeker kinderen van die leeftijd niet.Blondie456 schreef: ↑21-08-2018 19:10Mensen moeten hun kinderen niet zo veel verplichtingen opleggen met Kerst.
Mijn jongste van 16 kreeg van ex en zijn vrouw een maand geleden al te horen wanneer de zomervakantie van 2019 gepland was zodat ze haar kamp en vakantie met haar vriend daar omheen kon plannen.
En dan verbaasd reageren als er aangegeven wordt niet meer mee te willen gaan.
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:23
Samenvatting van de OP:
De net volwassen kinderen van de man van TS komen niet met kerst bij hun langs. Vorig jaar waren ze met kerst bij hun moeder en daar kiezen ze nu ook voor. Daar zijn TS en haar man teleurgesteld over.
Eerst hadden TS en haar man het plan om met de kinderen op zomervakantie te gaan in 2019, door hun betaald, maar nu willen ze toch liever met z'n tweeën. En daar zijn de kinderen teleurgesteld/boos over Mij was niet helemaal duidelijk of ze dit al met die kinderen besproken hadden en dit al toegezegd hadden te betalen of niet.
De net volwassen kinderen van de man van TS komen niet met kerst bij hun langs. Vorig jaar waren ze met kerst bij hun moeder en daar kiezen ze nu ook voor. Daar zijn TS en haar man teleurgesteld over.
Eerst hadden TS en haar man het plan om met de kinderen op zomervakantie te gaan in 2019, door hun betaald, maar nu willen ze toch liever met z'n tweeën. En daar zijn de kinderen teleurgesteld/boos over Mij was niet helemaal duidelijk of ze dit al met die kinderen besproken hadden en dit al toegezegd hadden te betalen of niet.
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:24
We hebben het allebei redelijk hetzelfde onthouden, tik m aan!Gatinmijnsok schreef: ↑21-08-2018 19:23Samenvatting van de OP:
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:29
Gewoon dat hele kerst skippen als familieverplichting. Da's alleen leuk als je familie klein is. Bij jullie is er al sprake van eerste leg kinderen van de partner. Wees vooruitstrevend en ga met kerst op vakantie met z'n twee. Als de kids in de periode ervoor/erna een keer willen langskomen kun je daar gewoon 'n gezellige dag/avond van maken met lekker eten. Stressvrij want niet op die 2 dagen per jaar dat iedereen opeens overal naartoe moet.
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:31
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:33
Wat kinderachtig van jullie van die vakantie!
Mijn man werkt vaak met kerst en schoonvader loopt ook altijd zo te drammen. Mijn ouders en schoonmoeder (zijn ouders zijn gescheiden) laten ons er lekker vrij in.
Schoonvader hebben we bij voorbaat op die manier al geen zin in. Ze zijn volwassen hoor. Je zegt dat jullie band goed is, zou ik vooral zo houden en niet doordrammen over die kerst
Mijn man werkt vaak met kerst en schoonvader loopt ook altijd zo te drammen. Mijn ouders en schoonmoeder (zijn ouders zijn gescheiden) laten ons er lekker vrij in.
Schoonvader hebben we bij voorbaat op die manier al geen zin in. Ze zijn volwassen hoor. Je zegt dat jullie band goed is, zou ik vooral zo houden en niet doordrammen over die kerst
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:37
Tsja, als dit je basishouding is dan kan ik er mij wel iets bij voorstellen waarom de kinderen kerst skippen..
Echt, bel ze op / nodig ze uit en ga een gesprek aan zonder verwijten. Vraag gewoon naar de reden waarom ze met kerst niet komen en afhankelijk van het antwoord kun je er wat aan doen of het leren accepteren. Voor hetzelfde geld gaan ze naar ma omdat ze het zielig vinden dat die anders alleen zit met kerst en jullie in ieder geval elkaar hebben. Persoonlijk krijg ik ook de kriebels als mij half juli al wordt gevraagd wat ik met kerst doe. Ik ben al lang blij als ik 's middags een keer weet wat ik die dag ga koken.
Kortom geen handige zet dit als je wil dat de kinderen zich welkom voelen.
Echt, bel ze op / nodig ze uit en ga een gesprek aan zonder verwijten. Vraag gewoon naar de reden waarom ze met kerst niet komen en afhankelijk van het antwoord kun je er wat aan doen of het leren accepteren. Voor hetzelfde geld gaan ze naar ma omdat ze het zielig vinden dat die anders alleen zit met kerst en jullie in ieder geval elkaar hebben. Persoonlijk krijg ik ook de kriebels als mij half juli al wordt gevraagd wat ik met kerst doe. Ik ben al lang blij als ik 's middags een keer weet wat ik die dag ga koken.
Kortom geen handige zet dit als je wil dat de kinderen zich welkom voelen.
incubus2016 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 19:39
10.99% gewijzigd
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:40
Maar er dan met kerst/ oud en nieuw een romatische vakantie van met je man!
* Laat je kinderen zelf bedenken wat ze willen rond de feestdagen! Al die verwachtingen en verplichtingen ...kan alleen maar ruzie en ellende worden, en teleurstellingen en verwijten. De kinderen hebben te maken met : moeder, vader, schoonouders, vrienden en werk. Het is maar een datum, he?
* Laat je kinderen zelf bedenken wat ze willen rond de feestdagen! Al die verwachtingen en verplichtingen ...kan alleen maar ruzie en ellende worden, en teleurstellingen en verwijten. De kinderen hebben te maken met : moeder, vader, schoonouders, vrienden en werk. Het is maar een datum, he?
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:47
Het is jullie goed recht om met zijn tweeën op vakantie te gaan, maar het is wel heel kinderachtig als dat alleen maar is vanwege de Kerst.
Als die uitnodiging voor de vakantie afhankelijk was van hun komst met Kerst dan had je beter dat kunnen afwachten en daarna pas kunnen beslissen of jullie ze willen uitnodigen voor een gezamelijke vakantie. Dan was het alsnog wel kinderachtig geweest, maar dan hadden jullie je in elk geval niet zo laten kennen.
Als die uitnodiging voor de vakantie afhankelijk was van hun komst met Kerst dan had je beter dat kunnen afwachten en daarna pas kunnen beslissen of jullie ze willen uitnodigen voor een gezamelijke vakantie. Dan was het alsnog wel kinderachtig geweest, maar dan hadden jullie je in elk geval niet zo laten kennen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:48
Ik weet voor de komende jaren al waar ik eerste en tweede kerstdag ga vieren: ooit afgesproken om dat om en om te doen, scheelt gezeik.
Betekent wel dat we beide kerstdagen pendelen tussen ouders en schoonouders en ik dat vroeger toen de kinderen klein waren wel erg vervelend vond, we zaten met heenrijden, pendelen en terugrijden zo'n 5 uur in de auto en moesten bij een van de ouders logeren. Iets wat mijn ouders en schoonmoeder vroeger nooit hebben hoeven doen want zij woonden bij hun familie in de buurt. Vraag me weleens af of ze realiseren wat voor impact dat kan hebben op een klein gezin dat gesleep.
Anyway, inmiddels met tieners al wat makkelijker en ik denk altijd maar: ik hoef amper wat te organiseren of in huis te halen
Ik zou met Kerst romantisch weggaan en als kids echt samen wegwillen volgende zomer dat inderdaad samen doen zoals je eerder voorgesteld hebt aan ze .
Betekent wel dat we beide kerstdagen pendelen tussen ouders en schoonouders en ik dat vroeger toen de kinderen klein waren wel erg vervelend vond, we zaten met heenrijden, pendelen en terugrijden zo'n 5 uur in de auto en moesten bij een van de ouders logeren. Iets wat mijn ouders en schoonmoeder vroeger nooit hebben hoeven doen want zij woonden bij hun familie in de buurt. Vraag me weleens af of ze realiseren wat voor impact dat kan hebben op een klein gezin dat gesleep.
Anyway, inmiddels met tieners al wat makkelijker en ik denk altijd maar: ik hoef amper wat te organiseren of in huis te halen
Ik zou met Kerst romantisch weggaan en als kids echt samen wegwillen volgende zomer dat inderdaad samen doen zoals je eerder voorgesteld hebt aan ze .
louise1 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 19:50
0.22% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?