Aanstaren

12-03-2009 16:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een discussie op een ander forum over aanstaren, oog-contact, en contactmaken in bijv. de trein.

Ik vertel even wat er gisteren in de trein gebeurde:

Ik zat in de trein toen bij een station een vrouw tegen over me ging zitten. Het was een aardig uitziende vrouw, maar sindsdien staarde ze me bijna onafgebroken aan... dat was ongeveer 15 minuten. Daarna bereikte de trein het eindstation en zij en ik stapten uit. Zij ging haar weg, ik ging mijn weg. Dat aanstaren vind ik afhankelijk van mijn stemming leuk (ik reageer glimlachend), bedreigend (ik word dan zenuwchtig), irritant (ik word boos, en soms kijk ik boos terug, of ik pak een krant en ik ga lezen).

Ik vraag me dan af waarom ze me aanstaart. In de discussie op het andere forum wordt gezegd dat er verschillende redenen zijn:

- Ik zie er ongewoon uit;

- Ik ben aantrekkelijk;

- Ik doe haar aan iemand denken.

Haar gedrag blijft beperkt tot aanstaren. Andere signalen zie ik niet. Met andere signalen zou ik kunnen achterhalen waarom ze me zo aanstaart. Met glimlachen kan ze me interessant vinden. Met een vies gezicht trekken, kan ze me eng vinden.

Ik vind dat erg lastig. Omdat ik al zo lang worstel met lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen van vrouwen, irriteert haar gedrag mij ook. Ik kan er zo weinig mee.

Maar misschien heb ik wat meer input van jullie nodig. Wat zijn de mogelijke redenen van vrouwen om een man zo lang aan te staren? En worden er geen andere signalen bij meegezonden zodat de man weet wat de vrouw wil?
World of Warcraft: Legion
kan het niet zijn dat ze gewoon rechtdoor keek? je betrekt het nl wel heel erg op jezelf??? waarom moet je er iets mee?
Voor haar invullen heeft geen zin. Kun je niet gewoon aan haar vragen of er iets is aangezien ze de hele tijd naar je zit te kijken?
Waarom heb je geen oogcontact gemaakt en even geglimlacht/geknikt/hallo gezegd? Dan kom je er snel genoeg achter of ze je aanstaart omdat ze je aantrekkelijk vindt, of om een andere reden.
The time is now
Ik kijk anderen ook niet onafgebroken aan. Als de persoon tegenover me niet interessant is, kijk ik naar buiten of naar andere personen in de trein.
Jij weet dat zij constant naar jou keek...

Dus misschien vraagt zij zich nu wel af waarom jij de hele tijd naarhaar staarde
Ik ben in de trein een keer 2,5 uur lang aangestaard door iemand met het syndroom van Down. Misschien had jouw aanstaarder ook wel 'iets'.
waarom zou er persee iets moeten zijn dan? mag je elkaar niet gewoon aankijken zonder dat er meteen iets is.. (misschien was ze diep in gedachten verzonken en had ze het niet eens door)
quote:Vl43inder schreef op 12 maart 2009 @ 16:13:

Ik ben in de trein een keer 2,5 uur lang aangestaard door iemand met het syndroom van Down. Misschien had jouw aanstaarder ook wel 'iets'.Misschien was ze wel blind
The time is now
dus omdat jij anderen ook niet zomaar aankijkt gaat dat ook voor haar op?
Ik kan heel lang naar iemand staren. Omdat iets me opvalt. De kleinste details vallen me op en dan moet ik gewoon kijken (eigenlijk soms best vervelend). Zo'n persoon hoeft niemand anders op te vallen, hoeft niet knap te zijn, of lelijk, maar er moet iets interessants in zitten. Naar erg lelijke of mooie mensen kijk ik ook graag. Of naar een opvallende wrat. Naar een kledingdetail. Bepaalde make up.

Eigenlijk kijk ik gewoon constant.

Wat ook kan, is dat ze merkt dat je onzeker bent en daarom kijkt. Misschien om je op je gemak te krijgen. Of, en dat herken ik, om hem eh nog verlegener te maken.

Kortom, er zijn zoveel redenen. Keek je haar aan? Was jij dus ook aan het staren? Of dacht je enkel dat ze naar je keek? Ze kan ook langs je hebben gekeken.

'k Zou er gewoon niet over nadenken.
quote:Vl43inder schreef op 12 maart 2009 @ 16:13:

Ik ben in de trein een keer 2,5 uur lang aangestaard door iemand met het syndroom van Down. Misschien had jouw aanstaarder ook wel 'iets'.Nee, ze zag er normaal uit. Ze had verder niets afwijkends.
Ik zou er idd ook niet te lang bij stil blijven staan.

Er kunnen zoveel reden voor zijn voor hetzelfde geld was het een pluisje op je jas ofzo.

En betrap mezelf er ook weleens op dat ik zo in gedachten ben dat het lijkt alsof ik iemand aan staar terwijl ik eigenlijk gewoon niet eens in de gaten heb wie er tegenover me zit.
Enne, niet om lullig te doen, maar...

Meestal kijken vrouwen niet zo dapper onafgebroken naar een man die ze wel zien zitten. Niet in een volle trein sowieso (weinig kans op seks of een flirterig gesprek, als je een dappere vrouw te pakken hebt).

En, ik heb zelf weleens mannen het verkeerde idee gegeven door terug te kijken om te zien of die gek nog aan het staren was. Wat normaal dan na 5 minuten over is (hoop je dan) want geen interesse, kan nog een uur of wat duren.
Haha het heeft allemaal wel erg veel indruk op je gemaakt dan!

Dus je vindt die vrouw ook wel aantrekkelijk.

Ik hoop voor je dat je haar nog weer tegenkomt...

en je had op zijn minst kunnen vragen wat haar naam is...
quote:Digitalis schreef op 12 maart 2009 @ 16:14:

Of, en dat herken ik, om hem eh nog verlegener te maken.

Mij nog verlegener maken, is wat ze feitelijk bereikt heeft, mogelijk niet bewust.

quote:Kortom, er zijn zoveel redenen. Keek je haar aan? Was jij dus ook aan het staren? Of dacht je enkel dat ze naar je keek? Ze kan ook langs je hebben gekeken.

In het begin staarde ik haar ook aan, omdat ze op eerste gezicht er wel aardig uitzag. Ik was eerder dan zij ermee gestopt. Daarna keek ik heel even naar haar, en ja hoor, ze keek nog steeds naar mij.

Nou ja... dat soort dingen houden me nog weleens bezig, maar niet zoveel als vroeger.
quote:palientje schreef op 12 maart 2009 @ 16:18:

Haha het heeft allemaal wel erg veel indruk op je gemaakt dan!

Dus je vindt die vrouw ook wel aantrekkelijk.

Ik hoop voor je dat je haar nog weer tegenkomt...

en je had op zijn minst kunnen vragen wat haar naam is... In het begin vond ik haar ook wel enigszins aantrekkelijk. Naarmate ze langer naar me keek, verdween haar aantrekkelijkheid. Ik vind dat lange staren niet aantrekkelijk.
Als ze zo lang naar je staarde was het vast niet omdat er iets was. Misschien staarde ze om het staren. Zo'n moment dat je niets/ iets denkt en letterlijk wezenloos voor je uit staart. Je kijkt dus wel maar ziet niet echt. Ik heb dat soms wel eens maar dan kijk ik naar buiten of naar de grond als ik in een trein zit. En meestal bewust niet naar mensen om ze niet in verlegenheid te brengen. Het gebeurd dan dat ik vaker in gedachten verzonken ben dan dat ik niets denk. Het heeft echter nooit met mijn omgeving te maken. Het is bij mij een soort focus om de gedachten te ordenen.

Het kan ook zomaar zijn dat ze net langs je heen keek. Om bovengenoemde reden of omdat er iets gebeurde wat dr aandacht trok.

Ik denk niet dat je het jezelf aan moet trekken. Als ik staar omdat ik iemand leuk vind kijk ik en kijk ik even weg om daarna weer even te kijken en dan weer weg te kijken. Als iemand iets opvallends heeft aan zijn/ haar uiterlijk kijk ik juist extra kort en maar eenmalig. Want ik wil geen "aapjes kijken" of iemand een vervelend gevoel geven.
Maar Hans, hoe weet je dat ze je onafgebroken aanstaarde? Ik kijk ook weleens als iemand kijkt, en dan kijkt hij/zij weer, en dan ik weer....om te kijken of de ander kijkt. Net zoals mijn meester op de basisschool altijd keek of wij onze oogjes wel toe hadden tijdens het bidden

Hans, stel, zij zag je wel zitten en vond je een geile beer. Wat is er dan mis met haar poging je te versieren door je aan te staren? Stel dat he. Dan is het een opening voor de man (jij dus) om wat te zeggen bijvoorbeeld, of te lachen. Als zij deze tactiek gebruikt, is ze waarschijnlijk erg zeker van zichzelf en gaat ze recht op haar doel af. Wat is daar onaantrekkelijk aan? Dat is toch juist een get to businnes-tactiek die je sneller ergens (tussen haar benen) brengt dan giechelen en rood worden?
O da's nou al de tweede keer deze week dat ik 'm kan gebruiken:

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai?
Als ik staar is het trouwens vaak omdat ik moe ben en ergens anders aan denk, ik kijk dan niet bewust naar iemand.
Mijn vader zei altijd: Heb ik wat van je aan ofzo? als je 'm glazig aankeek

Ik zou er niets van zeggen. Ze kan inderdaad gewoon erg afwezig geweest zijn.

Ik heb het zelf weleens, van die aanstaarders. Dat vind ik soms knap irritant. Vooral omdat het van die types zijn die zich echt niet zeker hoeven te voelen.

Heb zelf eens een man in de trein een beetje lopen aanstaren omdat hij de Linda (vrouwenblad Hans) las. Vond ik wel een aardige combi. Zat me te bedenken dat z'n vrouw hem dat had toegestopt, tezamen met z'n Tupperwaredoosje met broodjes kaas en een appel. Dat hij verwoed probeert z'n vrouw te begrijpen door het lezen van dat magazine, maar juist minder snapt. Afijn, de man had door dat ik keek en toen hij de trein uitmoest wierp 'ie met een zwierig gebaar de Linda op mijn schoot. Vond het heel erg grappig
Jij hebt hem gewoon de Linda uit zijn handen gestaart Digi
Inderdaad Dushi, en ik oefen nog op portemonnees
quote:Lampone schreef op 12 maart 2009 @ 16:10:

Jij weet dat zij constant naar jou keek...

Dus misschien vraagt zij zich nu wel af waarom jij de hele tijd naarhaar staarde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven