Aanstaren

12-03-2009 16:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een discussie op een ander forum over aanstaren, oog-contact, en contactmaken in bijv. de trein.

Ik vertel even wat er gisteren in de trein gebeurde:

Ik zat in de trein toen bij een station een vrouw tegen over me ging zitten. Het was een aardig uitziende vrouw, maar sindsdien staarde ze me bijna onafgebroken aan... dat was ongeveer 15 minuten. Daarna bereikte de trein het eindstation en zij en ik stapten uit. Zij ging haar weg, ik ging mijn weg. Dat aanstaren vind ik afhankelijk van mijn stemming leuk (ik reageer glimlachend), bedreigend (ik word dan zenuwchtig), irritant (ik word boos, en soms kijk ik boos terug, of ik pak een krant en ik ga lezen).

Ik vraag me dan af waarom ze me aanstaart. In de discussie op het andere forum wordt gezegd dat er verschillende redenen zijn:

- Ik zie er ongewoon uit;

- Ik ben aantrekkelijk;

- Ik doe haar aan iemand denken.

Haar gedrag blijft beperkt tot aanstaren. Andere signalen zie ik niet. Met andere signalen zou ik kunnen achterhalen waarom ze me zo aanstaart. Met glimlachen kan ze me interessant vinden. Met een vies gezicht trekken, kan ze me eng vinden.

Ik vind dat erg lastig. Omdat ik al zo lang worstel met lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen van vrouwen, irriteert haar gedrag mij ook. Ik kan er zo weinig mee.

Maar misschien heb ik wat meer input van jullie nodig. Wat zijn de mogelijke redenen van vrouwen om een man zo lang aan te staren? En worden er geen andere signalen bij meegezonden zodat de man weet wat de vrouw wil?
World of Warcraft: Legion
Was het nog wat dan?
quote:Lampone schreef op 12 maart 2009 @ 16:10:

Jij weet dat zij constant naar jou keek...

Dus misschien vraagt zij zich nu wel af waarom jij de hele tijd naarhaar staarde
quote:Digitalis schreef op 12 maart 2009 @ 16:43:

Inderdaad Dushi, en ik oefen nog op portemonnees Dat is ook nog een studie apart he. Maar weet zeker dat met jouw blikken je ook dat eens gaat lukken
quote:Digitalis schreef op 12 maart 2009 @ 16:26:

Hans, stel, zij zag je wel zitten en vond je een geile beer. Wat is er dan mis met haar poging je te versieren door je aan te staren? Stel dat he. Dan is het een opening voor de man (jij dus) om wat te zeggen bijvoorbeeld, of te lachen. Als zij deze tactiek gebruikt, is ze waarschijnlijk erg zeker van zichzelf en gaat ze recht op haar doel af. Wat is daar onaantrekkelijk aan? Dat is toch juist een get to businnes-tactiek die je sneller ergens (tussen haar benen) brengt dan giechelen en rood worden?

Stel... Digitalis, stel... dat lijkt me niet zo. Als dat zo is, werkt haar tactiek toch niet bij mij.

Ik denk voor de rest dat ik misschien van een mug een olifant maak. Het zal wel niets te betekenen hebben. Ik zou me wat kunnen verbeelden.
quote:Lampone schreef op 12 maart 2009 @ 16:10:

Jij weet dat zij constant naar jou keek...

Dus misschien vraagt zij zich nu wel af waarom jij de hele tijd naarhaar staarde Ja, dat zou kunnen , maar zij is begonnen met staren. Ja, ik keek frequent terug, maar met onderbrekingen. Ik kan niet lang onafgebroken naar iemand kijken.
Moet je eens op staren gaan, kun je leren.
Ha Elleninspe, dat kan inderdaad. Nou ja, ik ben een autodidactisch staarster Ik vond dat vroeger maar niets, mensen die me aanstaren. Raakte er helemaal beduusd van en wilde wegkruipen met blozende wangetjes. Nu heb ik professor Sneep eruit gestaard die z'n macht moest laten gelden. Vrij sneu, die man

Sommige mensen denken je te intimideren met staren. Beste wat je kunt doen is heel intens terugstaren. Verslaan met eigen wapens. Who lives by the stare, dies by the stare ofzo

Maar Hans, waarom probeer je niet in andere omgevingen te kijken of je opvalt? Of je dan nog zeg maar bekeken wordt door dames? Treinen zijn niet zo heel goed ervoor. Een leuke kroeg, een cafe, dat soort dingen. Er zijn ook wel rustige cafe's neem ik aan?
Shiiiit, ik zat gisteren in de trein ongelofelijk te suffen, mss was ik het wel....
Misschien keek ze gewoon langs je heen. Je weet soms ook niet meer waar je heen moet kijken in een bomvolle trein
Ik kan wel een café uitproberen het komende weekend. Iemand had het over een café in Enschede, waar "veel leuke vrouwen zijn", volgens haar.

Trouwens... het gebeurt ook weleens op straat. Maar dan loop ik door.
nvt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven