Napraattopic deel 102
maandag 13 augustus 2018 om 17:13
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 26 augustus 2018 om 22:15
Je kunt er ook voor kiezen lekker door te gaan met je verslaving, net zo goed als dat je er ooit voor hebt gekozen ermee te beginnen.
Overigens rook ik als een schoorsteen. Maar dat zie ik dus niet als een noodlot of zo. En mocht ik ooit de aanvechting krijgen om te stoppen ga ik ook geen lotgenoten zoeken, want die term impliceert iets slachtofferachtigs en dat lijkt me nou juist niet het goede uitgangspunt om de poging te doen slagen.
zondag 26 augustus 2018 om 22:20
Als mensen stoppen met roken, heb ik liever dat ze er op een forum over praten met mensen die door dezelfde hel gaan, dan dat ze hun omgeving ermee lastigvallen.
Verschil van perspectief, denk ik. Iets te veel overchagrijnige stoppers meegemaakt in mijn naaste omgeving, als niet-roker.
Verschil van perspectief, denk ik. Iets te veel overchagrijnige stoppers meegemaakt in mijn naaste omgeving, als niet-roker.

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
zondag 26 augustus 2018 om 22:20
Eens met LV wat betreft lotgenoten voor stoppen met roken.
Ik heb zelf sowieso uitsluitend negatieve ervaringen met lotgenotencontacten, dus heb daar geen behoefte aan.
Maar zeker m.b.t. stoppen met roken vind ik het een rare term.
Ik heb zelf sowieso uitsluitend negatieve ervaringen met lotgenotencontacten, dus heb daar geen behoefte aan.
Maar zeker m.b.t. stoppen met roken vind ik het een rare term.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 26 augustus 2018 om 22:21
zondag 26 augustus 2018 om 22:22
En het grappige is dat de mensen die ik ken die succesvol gestopt zijn, dat vaak juist wel hebben gedaan mbv ervaringen van andere stoppers op internet.
Want als niet-roker ben je toch sneller geneigd om te zeggen: 'Ga alsjeblieft weer roken, alles beter dan dit gezeik.' (Ik wel in elk geval.) Terwijl die lotgenoten elkaar eindeloos kunnen aanhoren en steunen.
Want als niet-roker ben je toch sneller geneigd om te zeggen: 'Ga alsjeblieft weer roken, alles beter dan dit gezeik.' (Ik wel in elk geval.) Terwijl die lotgenoten elkaar eindeloos kunnen aanhoren en steunen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

zondag 26 augustus 2018 om 22:23
Oh maar dat ben ik dan weer helemaal met je eensDana schreef: ↑26-08-2018 22:20Als mensen stoppen met roken, heb ik liever dat ze er op een forum over praten met mensen die door dezelfde hel gaan, dan dat ze hun omgeving ermee lastigvallen.
Verschil van perspectief, denk ik. Iets te veel overchagrijnige stoppers meegemaakt in mijn naaste omgeving, als niet-roker.![]()

Zo'n twee keer in het jaar waart er een stopvirus door mijn werkkring en ik ben altijd weer dolblij als ze maar weer beginnen

Ik val over die term 'lotgenoten' omdat het zoiets passieverigs uitstraalt, maar al willen mensen honderd topics vol schrijven over stoppen met roken, mijn zegen hebben ze. Als ze daar nou steun in vinden.
zondag 26 augustus 2018 om 22:26
Ja, dat!Lady*Voldemort schreef: ↑26-08-2018 22:23Oh maar dat ben ik dan weer helemaal met je eens![]()
Zo'n twee keer in het jaar waart er een stopvirus door mijn werkkring en ik ben altijd weer dolblij als ze maar weer beginnen
Ik val over die term 'lotgenoten' omdat het zoiets passieverigs uitstraalt, maar al willen mensen honderd topics vol schrijven over stoppen met roken, mijn zegen hebben ze. Als ze daar nou steun in vinden.

Zo herkenbaar.
Oh en nu begrijp ik ook beter wat je bedoelt. Ach ja, ik kan me niet zo druk maken om die term. Dacht dat je bedoelde dat je je überhaupt ergerde aan dat steun vinden in zo'n topic.
zondag 26 augustus 2018 om 22:33
Ah, ik heb niet zo veel geduld om lotgenoten eindeloos aan te horen en te steunen.Dana schreef: ↑26-08-2018 22:22En het grappige is dat de mensen die ik ken die succesvol gestopt zijn, dat vaak juist wel hebben gedaan mbv ervaringen van andere stoppers op internet.
Ik zit op FB in een lotgenotengroep (niet voor stoppen met roken trouwens) en moet echt heel vaak op mijn handen zitten, omdat ik vind dat mensen zich vaak wel erg wentelen in hun pijn en verdriet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 26 augustus 2018 om 22:35
Stoppen met roken is gewoon lastig.Lady*Voldemort schreef: ↑26-08-2018 22:15Je kunt er ook voor kiezen lekker door te gaan met je verslaving, net zo goed als dat je er ooit voor hebt gekozen ermee te beginnen.
Overigens rook ik als een schoorsteen. Maar dat zie ik dus niet als een noodlot of zo. En mocht ik ooit de aanvechting krijgen om te stoppen ga ik ook geen lotgenoten zoeken, want die term impliceert iets slachtofferachtigs en dat lijkt me nou juist niet het goede uitgangspunt om de poging te doen slagen.
Het feit dat je er ooit vrijwillig mee begonnen bent, verandert daar niets aan.
Als je samen door dat "stoppen" proces gaat, ben je wel degelijk lotgenoten.
Stoppen met roken is zo belangrijk voor je gezondheid dat voor mijn part iedereen het mag noemen zoals hij het wil.
En roken als een schoorsteen een keuze? Daar geloof ik niet veel van.

zondag 26 augustus 2018 om 22:36
Het wordt vaak zo’n wedstrijd wie het zieligst is en het het zwaarst heeft en het meeste meelij verdient etc.Solomio schreef: ↑26-08-2018 22:33Ah, ik heb niet zo veel geduld om lotgenoten eindeloos aan te horen en te steunen.
Ik zit op FB in een lotgenotengroep (niet voor stoppen met roken trouwens) en moet echt heel vaak op mijn handen zitten, omdat ik vind dat mensen zich vaak wel erg wentelen in hun pijn en verdriet.

zondag 26 augustus 2018 om 22:41
Ja precies.Solomio schreef: ↑26-08-2018 22:33Ah, ik heb niet zo veel geduld om lotgenoten eindeloos aan te horen en te steunen.
Ik heb jaren geschreven op een lotgenotenforum en de één had het nog erger dan de ander. En je moest vooral niet proberen te relativeren, want dan waren de rapen gaar.
zondag 26 augustus 2018 om 22:41
zondag 26 augustus 2018 om 22:42
Daarom zou ik ook nooit in een lotgenoten groepje gaan, heb je het zelf al ergens moeilijk mee, moet je al die ellende van de anderen ook nog aanhoren..en ja het kan altijd nog erger, dat geloof ik zo ook wel.
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
zondag 26 augustus 2018 om 22:44
Herkenbaar. En als je zegt dat de manier waarop je zelf met je ziekte (in mijn geval) omgaat en hoe je het aan anderen uitlegt ook een factor is die invloed kan hebben op in hoeverre je omgeving begrip voor je heeft (als tegengeluid voor alle "niemand begrijpt mij-posts") word je bijna eraf gegooid. Meehuilen zal je.Solomio schreef: ↑26-08-2018 22:33Ah, ik heb niet zo veel geduld om lotgenoten eindeloos aan te horen en te steunen.
En mijn gevoel voor humor en mijn manier van 'omgaan met' vonden ze raar (sarcasme = eng en moeilijk)
Tjezus, wat vals
zondag 26 augustus 2018 om 22:48
Ik heb een enigszins zeldzame ziekte en een tijdje geleden was er een soort van bn-er die het ook bleek te hebben. Waren ze helemaal blij, want nu kwam het in het nieuws en dan zou iedereen toch wel zien hoe erg het allemaal was. Maar die bn-er deed er in de media vooral heel luchtig over, nou nijdig dat iedereen was 
Toen later bleek dat hij toch wel wat verder van huis was dan hij in het begin liet blijken (en misschien zelf dacht), waren ze er bijna blij om

Toen later bleek dat hij toch wel wat verder van huis was dan hij in het begin liet blijken (en misschien zelf dacht), waren ze er bijna blij om

Tjezus, wat vals

zondag 26 augustus 2018 om 22:57
Nou echt. Ik ben ook lid van zo'n groep.Solomio schreef: ↑26-08-2018 22:33Ah, ik heb niet zo veel geduld om lotgenoten eindeloos aan te horen en te steunen.
Van die posts als:
Daar zit je dan met je kind. Zo lang gevochten tegen alle instanties. Niemand die wil zien wat wij zien en wil je een plekje geven. Mijn kanjer, held en oogappel. Ik gun je de hele wereld.
En dat gaat er dan om dat kind niet een
Pgb krijgt voor zwemles. Die vrouw post heel veel, en dat kind mankeert gewoon bijna niks, in vergelijking met andere kinderen in die groep. En als iemand dat dan voorzichtig zegt wordt je uit de groep gegooid.

zondag 26 augustus 2018 om 23:02
Krijg je wel slapende handen van. Schijnt soms handig te zijn.Solomio schreef: ↑26-08-2018 22:33Ah, ik heb niet zo veel geduld om lotgenoten eindeloos aan te horen en te steunen.
Ik zit op FB in een lotgenotengroep (niet voor stoppen met roken trouwens) en moet echt heel vaak op mijn handen zitten , omdat ik vind dat mensen zich vaak wel erg wentelen in hun pijn en verdriet.

zondag 26 augustus 2018 om 23:03
zondag 26 augustus 2018 om 23:07
zondag 26 augustus 2018 om 23:07

Muts
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 26 augustus 2018 om 23:12
Eens. En dan vooral ook lekker tegen elkaar opbieden hoe ontzettend véél beter je met je sores omgaat dan al die malle idioten in hun lotgenotengroepjes.

(Geen rothumeur hier, wel wat moeite met de manier waarop hier weer eens van alles over 1 kam geschoren wordt)

zondag 26 augustus 2018 om 23:15

Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
zondag 26 augustus 2018 om 23:27
Jezus wat triest...
[...]
kia・ora wijzigde dit bericht op 28-08-2018 00:54
83.58% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.