Vapers
donderdag 7 september 2017 om 16:07
Hallo,
Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.
Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?
Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.
Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom
Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.
Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?
Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.
Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom
maandag 27 augustus 2018 om 16:32
Je zou kunnen kijken op zwoofs of bij mr.Joy. Bij de laatste bestel ik altijd. Gratis levering en de volgende dag in huis.
maandag 27 augustus 2018 om 16:35
Ik bestel bij Zwoofs. Ook gratis en direct verzonden. Hun klantenservice is ook goed, als je een mailtje stuurt krijg je snel goede antwoorden en advies. De reviews bij de liquids zijn ook handig.
Maar ik rook zelf vrijwel alleen smaakloze liquids. Ik vertrouw al die smaakjes niet zo, denk niet dat het goed is om de hele dag smaakstoffen te inhaleren. Meestal heb je geen idee wat er precies in zit, maar ik had in mijn startpakket uit een winkel een flesje met tabakssmaak waar een ingrediëntenlijstje bij zat. Dat heb ik gegoogeld en daar werd ik niet blij van. Iets met een bijproduct uit de olie-industrie. Er stond zo'n symbooltje bij, dat betekende 'niet inademen'.
Dat je coils verstopt raken van zoete liquids lijkt me ook geen goed teken, voor wat het met je longen doet.
Maar ik rook zelf vrijwel alleen smaakloze liquids. Ik vertrouw al die smaakjes niet zo, denk niet dat het goed is om de hele dag smaakstoffen te inhaleren. Meestal heb je geen idee wat er precies in zit, maar ik had in mijn startpakket uit een winkel een flesje met tabakssmaak waar een ingrediëntenlijstje bij zat. Dat heb ik gegoogeld en daar werd ik niet blij van. Iets met een bijproduct uit de olie-industrie. Er stond zo'n symbooltje bij, dat betekende 'niet inademen'.
Dat je coils verstopt raken van zoete liquids lijkt me ook geen goed teken, voor wat het met je longen doet.
.
maandag 27 augustus 2018 om 19:03
Een van de betere merken vind ik Dragon Vape en Silver label, de smaken zijn goed, verveelt niet snel en de coil kan er lang op meegaan. Fifty shades of vape heeft ook lekkere smaakjes en Liqua alleen ben ik zelf een beetje op Liqua uitgevaped.
maandag 27 augustus 2018 om 21:51
Ook een e smoker gekocht als leek en wil van het gewone roken van sigaretten af.
Heb er al flink aan zitten lurken en nog geen sigaret gerookt behalve tijdens het opladen enzo.
Het is een set van enoura t12.
Het bevalt best goed, wel wennen.
Nou heb ik een liqued gekocht van ecomar met 12 mg of nicotine met de smaak Marlboro.
Nou moet ik zeggen dat het zoetig smaakt,ook de kamer ruikt zoetig.
Er stond bij 60/40 in de winkel.
Heb dus niet gekozen voor 70/30 oid.
Iemand een idee welke liqued minder zoet is en een sigaretten smaak meer nabootst?
Heb er al flink aan zitten lurken en nog geen sigaret gerookt behalve tijdens het opladen enzo.
Het is een set van enoura t12.
Het bevalt best goed, wel wennen.
Nou heb ik een liqued gekocht van ecomar met 12 mg of nicotine met de smaak Marlboro.
Nou moet ik zeggen dat het zoetig smaakt,ook de kamer ruikt zoetig.
Er stond bij 60/40 in de winkel.
Heb dus niet gekozen voor 70/30 oid.
Iemand een idee welke liqued minder zoet is en een sigaretten smaak meer nabootst?
maandag 27 augustus 2018 om 22:16
maar ik ben nu een week gestopt van 10-20 sigaretten per dagnaar niks. jullie roken eigenlijk nog gewoon zonder hinderlijke geur. nicotine is nicotine. ik heb het de hele week moeilijk gehad maar sinds vandaag precies week geleden ben ik veel rustiger en geen behoefte meer, ja naar de gewoonte dat ding in je handen, een handeling maar meer niet. ik begin niet aan een e-sigaret dat blijft toch roken? als je met de e sigaret stopt ben je verslaafd aan nicotine en een e sigaret lijkt mij. de cold turke van helemaal zonder zitten komt evengoed.
anoniem_374867 wijzigde dit bericht op 27-08-2018 22:19
15.25% gewijzigd
maandag 27 augustus 2018 om 22:23
Ik was al gestopt met roken voordat ik begon met vapen, ik heb toen een vaper gekocht omdat ik bang was om terug te vallen in het normale rookgedrag met de papieren sigaret. Dampen bevalt me gewoon goed, ik vind het lekker en ik ben niemand tot last, vind het ook niet hetzelfde als roken, er verbrandt niets en ik krijg geen teer in mijn longen. Soms vergeet ik mijn vaper ook gewoon en dat was met een sigaret wel een tikkeltje andersmamavan2draken schreef: ↑27-08-2018 22:16maar ik ben nu een week gestopt van 10-20 sigaretten per dagnaar niks. jullie roken eigenlijk nog gewoon zonder hinderlijke geur. nicotine is nicotine. ik heb het de hele week moeilijk gehad maar sinds vandaag precies week geleden ben ik veel rustiger en geen behoefte meer, ja naar de gewoonte dat ding in je handen, een handeling maar meer niet. ik begin niet aan een e-sigaret dat blijft toch roken? als je met de e sigaret stopt ben je verslaafd aan nicotine en een e sigaret lijkt mij. de cold turke van helemaal zonder zitten komt evengoed.
maandag 27 augustus 2018 om 22:29
en de damper die 6 mg of 13 mg nicotine heeft waar gaat dat dan heen? Denk niet dat ik aan zo een ding ga ook niet met een terugval, naast de lucht van een papieren sigaret vindt ik de handeling ook bloedirritant geworden, zoals nu ik bij de pc zit en dat week geleden een continu stop was van drinken halen en dan een peuk bij pc roken... daar en tegen loop ik nu steeds heen en weer naar de wc voor plassen door al de glaasjes waterBobby-Pin schreef: ↑27-08-2018 22:23Ik was al gestopt met roken voordat ik begon met vapen, ik heb toen een vaper gekocht omdat ik bang was om terug te vallen in het normale rookgedrag met de papieren sigaret. Dampen bevalt me gewoon goed, ik vind het lekker en ik ben niemand tot last, vind het ook niet hetzelfde als roken, er verbrandt niets en ik krijg geen teer in mijn longen. Soms vergeet ik mijn vaper ook gewoon en dat was met een sigaret wel een tikkeltje anders![]()
maandag 27 augustus 2018 om 22:34
Ik vind zelf de Aramax tabakssmaken heel fijn, vooral de sigaar liquid. Ze zijn ook maar 3 euro, vind ik zelf heel redelijk.
De zoetige ondertoon komt vaak ook door de VG, dat is van zichzelf vrij zoetig.
Het aroma Primo Verde heb ik onlangs gemixt en die vond ik echt naar asbak smaken! Wel ergens toch ook op een goede manier, haha, het deed me echt aan een brandende sigaret denken.
Na 3 hijsen besefte ik overigens dat ik die smaak helemaal niet meer lekker vind, en ik zou er geen tankje van leeg krijgen. Maar wellicht iets voor dampers die toch wat meer de sigarettensmaak zoeken dan de USA-mixen en RY4's.
Er is ook een liquid van, Primo Verde van T-Juice. O.a. te koop bij Zwoofs ook (gratis verzenden).
De zoetige ondertoon komt vaak ook door de VG, dat is van zichzelf vrij zoetig.
Het aroma Primo Verde heb ik onlangs gemixt en die vond ik echt naar asbak smaken! Wel ergens toch ook op een goede manier, haha, het deed me echt aan een brandende sigaret denken.
Na 3 hijsen besefte ik overigens dat ik die smaak helemaal niet meer lekker vind, en ik zou er geen tankje van leeg krijgen. Maar wellicht iets voor dampers die toch wat meer de sigarettensmaak zoeken dan de USA-mixen en RY4's.
Er is ook een liquid van, Primo Verde van T-Juice. O.a. te koop bij Zwoofs ook (gratis verzenden).
maandag 27 augustus 2018 om 22:41
Mamavan2draken voor mij geldt nagenoeg hetzelfde als voor Bobby; ik rook juist niet meer zonder dat ik mijn fijne ritueeltje hoef op te geven. Win-win dus. Als jij die handeling zoals je zegt juist níet fijn vindt, dan maak jij ook de goede keuze dus door niet te gaan dampen. Ook prima!
En nicotine is los van tabaksroken daarnaast niet echt verslavend. Zowel onder proefdieren (muizen, omdat die hierin veel op mensen lijken) als een klinische studie met mensen toonde aan dat het zo goed als onmogelijk is om een afhankelijkheid voor nicotine te ontwikkelen zonder de stoffen die in tabak zitten. Ook geen afkickverschijnselen dus als je mensen abrupt geen nicotine meer toedient.
En als er rook uit je damper komt, dan gaat er iets mis in ieder geval.
En nicotine is los van tabaksroken daarnaast niet echt verslavend. Zowel onder proefdieren (muizen, omdat die hierin veel op mensen lijken) als een klinische studie met mensen toonde aan dat het zo goed als onmogelijk is om een afhankelijkheid voor nicotine te ontwikkelen zonder de stoffen die in tabak zitten. Ook geen afkickverschijnselen dus als je mensen abrupt geen nicotine meer toedient.
En als er rook uit je damper komt, dan gaat er iets mis in ieder geval.
maandag 27 augustus 2018 om 22:43
Haha, ik heb even niet meer zo actief geforumd maar toen ik dat topic zag moest ik van mijn dampershart toch echt even reageren voordat mensen ondergesneeuwd worden onder onterechte negativiteit en van ellende maar een peuk opsteken omdat het toch net zo slecht is. Zo ook dit topic weer gevonden en toen dacht ik"'Oja, de forum-vapers!"
maandag 27 augustus 2018 om 22:52
Geweldig!jen16 schreef: ↑27-08-2018 22:43Haha, ik heb even niet meer zo actief geforumd maar toen ik dat topic zag moest ik van mijn dampershart toch echt even reageren voordat mensen ondergesneeuwd worden onder onterechte negativiteit en van ellende maar een peuk opsteken omdat het toch net zo slecht is. Zo ook dit topic weer gevonden en toen dacht ik"'Oja, de forum-vapers!"![]()
Wat nobel, eigenlijk heb je de rol van vape ambassadrice hier op het forum op je genomen, hahahaha.
Maar ik moet er toch echt niet meer aan denken om na twee jaar vapen nog papieren sigaretten te gaan roken, zó ouderwets ook nog met een aansteker, papier en als je pech hebt; tabak in je mond. Roken is zó disco, zó vorige eeuw. Nu vape ik alleen nog voor de pret.
maandag 27 augustus 2018 om 22:58
Haha, ik probeer ervoor te waken een obsessieve damp-Jehova te worden hoor, maar ik kan het heel moeilijk aanzien als een potentiële damper om de verkeerde redenen toch weer gaat roken. En ik wil ook niet doen alsof ik wél alle wijsheid in pacht heb, dat heb ik ook zeker niet, maar ik vind het wel belangrijk om de andere kant te belichten en mensen aan te moedigen verder te kijken dan de paniekerige facebookberichten e.d.Bobby-Pin schreef: ↑27-08-2018 22:52Geweldig!
Wat nobel, eigenlijk heb je de rol van vape ambassadrice hier op het forum op je genomen, hahahaha.
Maar ik moet er toch echt niet meer aan denken om na twee jaar vapen nog papieren sigaretten te gaan roken, zó ouderwets ook nog met een aansteker, papier en als je pech hebt; tabak in je mond. Roken is zó disco, zó vorige eeuw. Nu vape ik alleen nog voor de pret.
Ik ben ook zó blij dat ik niet meer rook; paniek om aanstekers, angst voor stank voor anderen en toch ook wel de absurde prijzen die je zo de lucht inblaast. Of dat je in bed ligt en die rooklucht uit je haar ruikt komen, hehe.
Over prijzen gesproken, jij nog leuke aankopen op je verlanglijstje staan
maandag 27 augustus 2018 om 23:30
Oeh, sale bij ome Ali, ik kan altijd wel wat coils gebruiken dus misschien dat ik daar bij ga kijken en een reserve ego aio eco want die bevalt me nog altijd zo verrassend goed ( geen aandelen ).
De liquids zijn daar natuurlijk ook stukken goedkoper, heb er al eens bij gekeken maar stel dat ik een fles van bijv. 30 ml mango liquid koop en daar na 15 ml alweer flauw van ben. Dat vind ik dan toch weer een beetje zonde.
Ergens ben ik er een beetje saai in, merk ik. Ik mix niets en bouw ook al geen coils om in een teug een kamer volledig in de mist te zetten
Ik ben meer voor de PODS en de AIO's en dan nog het liefst zo licht en klein mogelijk.
En jij, heb jij al een verlanglijstje klaar voor de sale?
De liquids zijn daar natuurlijk ook stukken goedkoper, heb er al eens bij gekeken maar stel dat ik een fles van bijv. 30 ml mango liquid koop en daar na 15 ml alweer flauw van ben. Dat vind ik dan toch weer een beetje zonde.
Ergens ben ik er een beetje saai in, merk ik. Ik mix niets en bouw ook al geen coils om in een teug een kamer volledig in de mist te zetten
Ik ben meer voor de PODS en de AIO's en dan nog het liefst zo licht en klein mogelijk.
En jij, heb jij al een verlanglijstje klaar voor de sale?