Drankprobleem vriend

27-08-2018 15:48 36 berichten
Hey,

Dit is meer een verzoek om in contact te komen met “lotgenoten” heb niet echt interesse in mensen die alleen maar commentaar als “naïef” en “onnozel” kunnen leveren.

Ik ga meer als een jaar met een hele leuke jongen die super goed voor me is, respect voor me heeft en me het mooiste meisje op de wereld laat voelen, teminste zolang hij niet drinkt.. het gebeurd niet altijd maar soms als hij heel veel heeft gedronken kan hij ineens een waas voor z’n ogen krijgen en ontzettend boos worden om praktisch niks. Vaak moet ik het dan (verbaal) ontgelden. Hij heeft me nog nooit geslagen of vast gepakt of iets in die trend. Afgelopen weekend is voor mij echter de emmer overgelopen en heeft hij besloten te stoppen met drinken als we samen naar een feestje zijn. Ik vind het zo zo zo ontzettend moeilijk om dit te geloven maar ik wil het wel heel graag.

Hij wilt samen met mij naar iemand toe om over zijn probleem te praten maar met wat voor proffesional bespreek je zo iets?

Nogmaals, ik zit niet te wachten om veroordeeld te worden, wel op tips
Alle reacties Link kopieren
BeenThereTrice schreef:
27-08-2018 16:05
Ik ben een lotgenoot. Dat geeft mij recht van spreken?
Dat jij die uitbarstingen om niets noemt, zegt dat jij je vriend niet serieus neemt en daarmee jouw relatie ook niet. Als ik jouw vriend was geweest en ze zou mijn boosheid niet zien en ook niet serieus nemen, dan had ik je allang aan de kant gezet.
Ik hoop heel hard dat jij geen vriendin hebt.
Life is short. Eat dessert first.
Zij1992 schreef:
27-08-2018 18:01

Hij weet zelf ook heel goed dat hij fout zit maar vind het zelf heel moeilijk om die stap te maken om dan naar een hulpverlener te stappen en daar wil ik hem best bij helpen. Hij hoeft dit niet alleen te doen ofzo..
Zij1992 die laatste zin is veelzeggend. Hij heeft een probleem en hij zal dat ook zelf op moeten lossen. Jij kan hem steunen, maar bewaak heel goed dat je het niet vóór hem gaat doen.
Dump hem. Drankprobleem leidt altijd tot agressie.
In mijn buurt woont een man die alcoholist is.
Al jaren.

Hij heeft een vriendin met wie hij regelmatig bier gaat halen bij de plaatselijke super. Al om 8u 'smorgens. Hij is dan dronken.
Geen boodschappen, maar bier. Al jaren.

Hij lalt en schreeuwt, zij loopt er als een inelkaar gekrompen vrouwtje naast. Ze krijgt vaak een berg geschreeuw en gescheld over zich heen. Zo lopen ze dan, over straat.

Hij heeft inmiddels geen tanden meer, graatmager, permanent dronken, zij loopt er ook als een verwaarloosde kat bij, maar haar ben ik nooit dronken tegengekomen. Dat ze doodongelukkig is, ziet en weet iedereen. Al jaren.
Politie komt er regelmatig aan de deur omdat hij zowel thuis als op straat loopt te brullen en te tieren.

Ik denk bij mijn eigen: hoe is het mogelijk dat zij bij die man blijft!? En dat de woningstichting deze man niet uit huis zet? Hij veroorzaakt overlast. Al jaren.

Ik heb wel eens met haar gepraat, maar zij heeft aangegeven geen hulp nodig te hebben. Niet voor hem en ook niet voor haarzelf. "ze houdt van hem zoals hij is" en een andere keer zegt ze "hij moet hulp hebben" of: "ik ga bij hem weg", maar jaar in jaar uit woont het stel nog steeds samen. Hulp heeft hij gehad, meerdere keren maar het mocht niet baten. Hij was en is alcoholist.

Het is haar keuze om bij die man te blijven. :facepalm:

Gelukkig heeft het stel geen kinderen, althans, niet bij hen wonend. Die zijn uit huis geplaatst en komen daar nooit.
Mijn mening is gestippeld.
Huisarts.
Koffiekopjes schreef:
28-08-2018 14:07
Dump hem. Drankprobleem leidt altijd tot agressie.
De kerel waar ik over schreef in mijn vorige bericht is "enkel" verbaal agressief.

Hij heeft haar (volgens haar zeggen) nooit geslagen. Wel zijn er in dat huis dingen stuk gegaan, zoals beeldjes die zij spaarde en meubels. In hun tuin smeet hij bloempotten stuk waar ze net bloempjes in had gezet.
Hun buren hebben regelmatig politie gebeld hierom.
Naar de buren en naar politie zegt zij dan "dat het allemaal wel meevalt" :roll:
Ze houdt het al meer dan 12 jaar vol met zijn alcohol en verbale terreur.

Ze heeft hem meermaals kliniek in en uit zien gaan. En thuis was zij er voor hem.
Het is dankzij haar dat hij nog een enigzins "normaal" leven leidt.
Het heeft haar haar eigen kinderen gekost! :-o

Ik vind het echt niet normaal dat zij zich zo de huid vol laat schelden, "kutwijf" en "hoer", maar blijkbaar tolereert ze dat. Hij slaat haar immers niet? O_o

Naar mensen in de buurt durft hij wel te schreeuwen, joviaal en vrolijk te doen, maar hij houdt zich altijd genoeg in om geen ruzie te maken met de buurt. Zij echter krijgt de volle laag.

Ik heb zwaar medelijden met het vrouwtje, maar echt iets voor haar doen kan ik of de buurt niet. "ze houdt van hem".
Dubbel
Pipostippels schreef:
28-08-2018 15:07
De kerel waar ik over schreef in mijn vorige bericht is "enkel" verbaal agressief.

Hij heeft haar (volgens haar zeggen) nooit geslagen. Wel zijn er in dat huis dingen stuk gegaan, zoals beeldjes die zij spaarde en meubels. In hun tuin smeet hij bloempotten stuk waar ze net bloempjes in had gezet.
Hun buren hebben regelmatig politie gebeld hierom.
Naar de buren en naar politie zegt zij dan "dat het allemaal wel meevalt" :roll:
Ze houdt het al meer dan 12 jaar vol met zijn alcohol en verbale terreur.

Ze heeft hem meermaals kliniek in en uit zien gaan. En thuis was zij er voor hem.
Het is dankzij haar dat hij nog een enigzins "normaal" leven leidt.
Het heeft haar haar eigen kinderen gekost! :-o

Ik vind het echt niet normaal dat zij zich zo de huid vol laat schelden, "kutwijf" en "hoer", maar blijkbaar tolereert ze dat. Hij slaat haar immers niet? O_o

Naar mensen in de buurt durft hij wel te schreeuwen, joviaal en vrolijk te doen, maar hij houdt zich altijd genoeg in om geen ruzie te maken met de buurt. Zij echter krijgt de volle laag.

Ik heb zwaar medelijden met het vrouwtje, maar echt iets voor haar doen kan ik of de buurt niet. "ze houdt van hem".
Haar leven, haar keuze. Laat het gaan, zodra er een keer iets echt ergs gebeurd dan ook niet mee huilen, mag ze het zelf opknappen zoals ze dat al die jaren al heeft gedaan.
PotjePindakaas schreef:
28-08-2018 15:13
Haar leven, haar keuze. Laat het gaan, zodra er een keer iets echt ergs gebeurd dan ook niet mee huilen, mag ze het zelf opknappen zoals ze dat al die jaren al heeft gedaan.
Klopt. Niet alleen ik maar de hele buurt staat er inmiddels zo in.
Ik woon er (gelukkig) niet naast, maar kom de man of het stel helaas vaak tegen op straat als ik mijn hond uit laat. Ik loop er met een grote boog om heen!

To vroeg om ervaringen van lotgenoten, bij mij in de buurt woont dus zo'n lotgenoot.
Zij1992 schreef:
27-08-2018 18:01
Ja dat is inderdaad wel mijn grens. Schreeuwen en schelden kan ik enigszins van me af zetten, keur of praat ik het goed? Nee totaal niet.

Hij weet zelf ook heel goed dat hij fout zit maar vind het zelf heel moeilijk om die stap te maken om dan naar een hulpverlener te stappen en daar wil ik hem best bij helpen. Hij hoeft dit niet alleen te doen ofzo..
Ik snap die grens al niet.

Mijn grens zou al veel eerder liggen. Is het nog leuk en gezellig? Nee?
Klaar.

En mocht iemand een probleem hebben. Onderkent hij/zij dat meteen en gaat er zelf wat aan doen. Dan zou ik nog even afwachten.
Maar waar jij nu de grens legt vind ik bizar.

Waar is je eigenwaarde? Hou je van zelfverkozen drama in je leven?
Het feit dat niemand kritiek mag geven op jouw keuze zegt mij eerlijk gezegd al heel veel. Je zegt dat je zijn gedrag niet verdedigt maar je hele houding en verhaal is zwaar defensief. Je beseft zelf niet eens waar je mee bezig bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven