Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
-Josephine- schreef:
11-08-2018 06:34
We hebben nog enige hoop dat het een meisje wordt. Niet dat we dat perse willen, maar die jongensnamen... We vinden allebei bijna niks mooi. Hebben jullie nog ideeën?

We vinden Finn wel leuk maar die komt echt te vaak voor. Sverre vinden we ook wel leuk, maar voor mij is t m net niet. De uitspraak kent misschien niet iedereen Verder vinden we Sepp oké, maar voelt als te hard voor deze en de schrijfwijze is ook niet eenduidig. Help! :P Top 100 mag, top 10 niet zeg maar...
Ik vind Finn ook heel mooi en als het (ondanks populariteit) DE naam voor jullie is: gewoon doen.
Maar anders:

Ilja
Sasha
Chris
Yves (uitspraak: Ief)
Olaf
Ingmar
Guus
Jarno
Jari
Timo
Tom
Suggesties;

Josephine --> Sten, Jorn, Hidde, Joep, Jelle.

Rosar --> Niek, Thijs, Noah, Roel.

MQ11 --> Cas, Sil, Lex, Leo, Bo, Josh, Raff, Rob.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Jari vind ik zelf een erg mooie naam. Scandinavisch, eenvoudig.
Josephine (hooiii :hello: )

Een variatie op Finn nog een optie? Flynn of Finnley? Beide niet per se mijn smaak, maar wel net even anders en minder doorsnee dan Finn.

Verder nog wat suggesties die ik bij Finn vind passen:
- Tristan
- Sven
- Lenn
- Kjeld
- Pelle

En verder eens dat als je Finn echt leuk vindt, je schijt moet hebben aan het feit dat de naam redelijk populair is.
De puntjes in de namen werken helemaal niet

Hier het bewijs:
https://imgur.com/b4S0X5b
https://imgur.com/xtVPeLe
https://imgur.com/6PjcPx8
SaskiaBrain schreef:
23-08-2018 22:58
De puntjes in de namen werken helemaal niet

Hier het bewijs:
https://imgur.com/b4S0X5b
https://imgur.com/xtVPeLe
https://imgur.com/6PjcPx8
Waarvan akte..

(serieus, dit zijn toch suggesties voor namen, dus maakt niet uit of ze vindbaar zijn of niet.. en ik zie hier ook niemand puntjes gebruiken hoor).
Bericht verwijderd ivm herkenbaarheid.
sunny-91 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 16:35
95.47% gewijzigd
Sunny, Levi en Noah zijn jarenlang bij mij favoriet geweest. Totdat er zo’n golf aan ‘niet-mijn-type-mensen’ hun kinderen zo ging noemen, met bijbehorende levensgrote tatoeages... :roll:

Volgens mij is die hype nu wel over, dus als jij die associatie niet hebt, vind ik het dus los daarvan hele mooie namen!
Flomo schreef:
28-08-2018 08:42
Sunny, Levi en Noah zijn jarenlang bij mij favoriet geweest. Totdat er zo’n golf aan ‘niet-mijn-type-mensen’ hun kinderen zo ging noemen, met bijbehorende levensgrote tatoeages... :roll:

Volgens mij is die hype nu wel over, dus als jij die associatie niet hebt, vind ik het dus los daarvan hele mooie namen!
Haha die associatie heb ik gelukkig niet! Ik weet wel dat het populaire namen zijn maar ik mijn omgeving hoor ik ze juist helemaal niet veel dus dat ze in de top 10 staan is voor mij ook geen probleem.

Mijn man vind Levi leuker en ik Noah... :roll: al twijfel ik wel een beetje of ik Noah ook nog steeds leuk vind bij een volwassen man. Maar dat went natuurlijk vanzelf!
Ik vind Levi beter bij Jesse passen. Maar Noah vind ik mooier.
Dames, we zitten even vast, hebben jullie misschien wat nieuwe inspiratie voor ons?

Ik dàcht dat manlief zich wel in mijn top 4 kon vinden, maar hij krabbelt nu toch terug.
In willekeurige volgorde zijn dit:

Morris
Boaz
Otis
Bowie

Otis valt voor hem af omdat hij di meer een naam voor een getint kindje vind. Als ik naar man en onze dochter kijk zal ook dit kindje niet blond met blauwe ogen worden, maar zeker wel blank. Ik snap zijn punt, maar vind dat het prima voor een licht kindje kan. Wat is jullie associatie bij Otis?

Man’s favoriet is nu Levi. Vind ik een toffe naam, maar heel jammer dat ‘ie op nummer 6 staat...

Naar mijn idee heb ik alle lijstjes al drie keer gezien, wie heeft er nieuwe suggesties?
Ik vind Morris, Otis en Boaz alle 3 leuk en prima kunnen voor een licht kindje/man. Heb bij Otis helemaal niet het gevoel dat het alleen bij een getint jongetje zou passen.
Bowie is niet mijn smaak. Misschien nog

Bowen
Roan
Ilay
Mathis
Odin
Brent
Quinten
Collin
Nolan
Ronan
Tygo
Ik vind Otis helemaal niet per se voor een getint iemand. Ken een blond met blauwe ogen Otis. En verder denk ik wel aan liften. Maar ach.. zijn superhandige dingen dus geen vervelende associatie!

Verder zit ik ook vast... wat ik leuk vind, keurt vriend af en andersom...

Ik heb nu:
Tobin
Tijmen
Casper
Owen

Vriend kwam met:
Wessel
Alex
Tobias
Oliver

Daarvan vind ik Wessel wel leuk, maar vorig jaar Wessel in klas gehad en daarom wel lastig als naam van mijn kind te gaan zien. En ook niet per se dé naam.

Iemand nog wat leuke aanvullingen/ideeën?
Vriend is ook niet heel enthousiast om regelmatig namen te bekijken/bespreken waardoor ik er veel mee in mijn hoofd zit, maar we niet echt verder komen. Misschien met wat nieuwe inspiratie wel.
.
yellow002 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 08:47
Reden: Herkenbaarheid
99.18% gewijzigd
isaa_p schreef:
28-08-2018 21:20
Dames, we zitten even vast, hebben jullie misschien wat nieuwe inspiratie voor ons?

Ik dàcht dat manlief zich wel in mijn top 4 kon vinden, maar hij krabbelt nu toch terug.

Morris
Boaz
Otis
Bowie

Otis valt voor hem af omdat hij di meer een naam voor een getint kindje vind. Als ik naar man en onze dochter kijk zal ook dit kindje niet blond met blauwe ogen worden, maar zeker wel blank. Ik snap zijn punt, maar vind dat het prima voor een licht kindje kan. Wat is jullie associatie bij Otis?

Man’s favoriet is nu Levi. Vind ik een toffe naam, maar heel jammer dat ‘ie op nummer 6 staat...

Naar mijn idee heb ik alle lijstjes al drie keer gezien, wie heeft er nieuwe suggesties?
Ik vind Otis ook een prima naam voor een wit kindje en heb er geen andere associaties bij.
Top10 namen had ik eerst ook wat moeite mee maar heb het zelf toch van me afgezet (andere naam overigens). Zonde om een naam die jullie heel leuk vinden niet te doen enkel om die reden. Komt Levi ook nu in jullie directe omgeving al veel voor?

Is Fedde nog wat voor jullie?
Leuke namen Giraffe! Vind alleen Tijmen niet zo leuk door alle Thijn/Thijs/Tijmens die er op ons kdv zitten.

Waarom zou Otis voor een getinte jongen zijn? Ik moet ook direct aan de liften denken.
Hoi hoi,

Wie wil er licht op deze namen schijnen. Wij verwachten een jongen en ik vind deze namen leuk, Quinn, Yaniv, Felix of Silvan. Mijn vriend vind Davy of Harvey leuk. Hij heeft associaties met mijn namen en ik voel geen klik met de van hem.

Wie Ow wie weet een leuke naam??? (We hebben al een Milan, Tymo en Boaz in onze vriendenkring)
isaa_p schreef:

Morris
Boaz
Otis
Bowie
Hoe kom je op Bowie :-D?
LadyMadonna schreef:
31-08-2018 17:36
Hoe kom je op Bowie :-D?
Nou vrienden van vrienden van vrienden hebben hun zoontje een paar jaar geleden Bowie genoemd. En eigenlijk was ik die naam alweer vergeten, maar kom hem nu steeds vaker in lijstjes tegen.
Man vindt het bij nader inzien toch niet echt zijn smaak, dus denk niet dat t hem wordt...

Ik weet niet meer wie het opperde, maar Fedde vind ik heel leuke naam! Alleen minder bij zijn zus M.isha passen... *hoopt dat punt ertussen toch werkt*

Meer suggesties welkom!
HelloSunshine87 schreef:
31-08-2018 16:25
Hoi hoi,

Wie wil er licht op deze namen schijnen. Wij verwachten een jongen en ik vind deze namen leuk, Quinn, Yaniv, Felix of Silvan. Mijn vriend vind Davy of Harvey leuk. Hij heeft associaties met mijn namen en ik voel geen klik met de van hem.

Wie Ow wie weet een leuke naam??? (We hebben al een Milan, Tymo en Boaz in onze vriendenkring)
Pfoe, dit vind ik een lastige. Ik probeer wat namen te noemen die een beetje tussen jullie 2 stijlen in zitten:

Joeri
Vigo
Mike
Dyllan
Jace
Calvin
Collin
Jay
Ilay
Riley
Jari
Mika
Dean
Darryl
Wat is er mis met Fedde en M.isha? Vind het geen gekke combi.
Envelop schreef:
01-09-2018 12:59
Wat is er mis met Fedde en M.isha? Vind het geen gekke combi.
Ik vind het zelfs heel leuk combineren!
Envelop schreef:
28-08-2018 22:39
Leuke namen Giraffe! Vind alleen Tijmen niet zo leuk door alle Thijn/Thijs/Tijmens die er op ons kdv zitten.

Waarom zou Otis voor een getinte jongen zijn? Ik moet ook direct aan de liften denken.
Waarom is een naam "niet leuk" omdat andere kinderen ook die naam hebben? Of verwacht je echt dat ieder kind een super-aparte-unieke naam moet hebben die op de hele wereld nog niet bestaat?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
isaa_p schreef:

Morris
Boaz
Otis
Bowie

Onze jongste heeft Bowie als doopnaam. De oudste hee(f)t Lennon. Past ook wel bij Otis (Redding). Ik vond Otis zelf ook erg leuk maar manlief wilde niet. Misschien is Lennon wat voor jullie?

Overigens vind ik dat Otis ook best kan bij een hoogblond, blauwogig kind.

Levi, Boaz en Noah doet me aan bijbelse namen denken, dus misschien kun je daar inspiratie op doen? Abel, Aaron, Isaï, Isaak, Mattias, Daniel, Jonah, Ezra, Joas, Elias, Ethan, Jair, Mika...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
isaa_p schreef:

Morris
Boaz
Otis
Bowie

Boaz en Morris vind ik heel mooi.

Mijn suggesties:
Bodhi, Owen, Vince, Roan, Dean,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven