Vapers

07-09-2017 16:07 1430 berichten
Hallo,

Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.

Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?

Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.

Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom :hello:
jen16 schreef:
29-08-2018 13:04
Bobby, grofweg zorgt een hoger wattage voor meer verdamping (en indirect vaak voor meer smaak) en daarmee hoger liquidverbruik per hijs. Dat is vaak de reden dat mensen zelf gaan mixen, want als je met 2 dampers in huis ieder 30ml per dag dampt dan ben je met kant&klaar echt niet goedkoper uit dan roken.

Met een zelfbouw tankje kan je natuurlijk zelf je coil, nodige wattage e.d. bepalen waardoor je veel invloed heb op verbruik. Maar de kans is alsnog groot dat er meer ml doorheen gaat dan met een MTL fabriekscoil clearomizer.
Ergens is dat ook wel weer logisch.
Dat de smaak beter wordt met hoger wattage heb ik nog niet gemerkt, ik heb maanden terug een liquid gekocht ( was niet eens zo'n goedkope ) waar iedereen zowat verrukt over was; Policeman van One hit wonder. Die vond ik zó onbeschrijflijk vies, dus ook de Pico hoger ingesteld maar nee, duidelijk niet mijn ding :)
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel nl dampen jullie weg per dag? Ik zag net bij Jen 15ml per dag. Hang je dan de hele dag aan je damper? Volgens mij doe ik met 10 ml iets minder dan 3 dagen. Dat betekent dat ik nog steeds veel goedkoper uit ben dan roken. Ik rookte in 3 dagen 2 grote pakjes van € 10. Nu per 3 dagen dus ongeveer € 4. Merk wel dat er veel verandert is. Het is volgens mij duurder geworden, voorheen kocht ik grotere flesjes vloeistof (30 ml, kan dat?).
Hoi Pavlova, ik doe ook 3 dagen zo ongeveer met een flesje van 10 ml en ik heb ook het idee dat de flesjes iets duurder zijn geworden.
Grotere flesjes van 30 ml heb ik nog nooit gezien in de winkel of op een Nederlandse verkoopsite wel bij Fasttech en Aliexpress.

Ik schrik ervan hoe duur tabak roken is geworden. Hoeveel sigaretten zitten er in een pakje van 10 euro?
Destijds, dan heb ik het over 2013, mochten er nog grotere flesjes verkocht worden. In zo’n groot pakje zitten 35 sigaretten. Dus naast de gezondheids voordelen, scheelt het een bak met geld.
Bobby-Pin schreef:
29-08-2018 15:13
Hoi Pavlova, ik doe ook 3 dagen zo ongeveer met een flesje van 10 ml en ik heb ook het idee dat de flesjes iets duurder zijn geworden.
Grotere flesjes van 30 ml heb ik nog nooit gezien in de winkel of op een Nederlandse verkoopsite wel bij Fasttech en Aliexpress.

Ik schrik ervan hoe duur tabak roken is geworden. Hoeveel sigaretten zitten er in een pakje van 10 euro?
Ik zit me net te bedenken... jij dampt op 0mg toch? Shake en vapes zijn flesjes van 50ml waar nog 10 ml nicotine base bij moet worden gedaan (18mg 10ml voor 3mg/ml) en voor 0 mg gewoon 10ml base. Dan heb je 60ml voor 16/18 euro... das sowieso voordeliger dan 5 euro de 10ml
jen16 schreef:
29-08-2018 08:58
Fijn dat je nog steeds lekker aan het dampen ben Donna! En hopelijk bevalt smaakloos nog iets beter.

Zeikmatras, wat erg!! Pffff, ik zal echt voor je duimen dat het nog boven water komt. Welke smaken had je voor je zus gemaakt?
Heisenberg, pinkman, sugarlips(boss shot) en cryo mango (driphacks) pfff das toch bijna 1L aan e-liquid :cry:
Mijn flesjes zijn € 3,49, dus dat zou idd iets goedkoper uitkomen. Tjonge 1l, daar kun je heel lang mee doen. Niet via track en tracé verzonden?
Heb nu even een ander merk gekocht bij de cigo, nog geen tijd om naar de damp winkel te gaan want mijn ecomar liqued Marlboro smaak leek op karamel, nu een usr Miller met 3 mg nicotine en regular tabaksmaak gekocht welke UK echt veel lekkerder vind! Geen zoete geur/smaak.
Hoewel ik dr ecomar eruit heb laten druppelen is het nu nog vermengd maar merk het verschil al.
Bij het ruiken aan t flesje al, ruikt tabak achtig ipv suikerspin caramel.

Deze zou dunner zijn, zei de medewerker, wat is dan t verschil tussen dikke en dunne?
Zeikmatras schreef:
29-08-2018 16:51
Ik zit me net te bedenken... jij dampt op 0mg toch? Shake en vapes zijn flesjes van 50ml waar nog 10 ml nicotine base bij moet worden gedaan (18mg 10ml voor 3mg/ml) en voor 0 mg gewoon 10ml base. Dan heb je 60ml voor 16/18 euro... das sowieso voordeliger dan 5 euro de 10ml
En? Heb je de narcoticabrigade al aan de deur gehad via post.nl? ;-D
Zonde zeg, van die liquids.

Ik heb wel een tijdje op 0mg gevaped maar nu zit ik toch maar weer op 6 mg en soms zelfs hoger, vind die kick toch wel de moeite waard. Bij shake&vape heb ik ook al eens zitten kijken. Het komt nog wel eens zover dat ga mixen :) Op Aliexpress zag ik ook wel lekkere smaakjes.
Donna, dunne liquid is beter voor je coil, dikke liquidvloeistof verstopt je coil al vrij snel. Eentje die erg slecht is voor je coil is bijvoorbeeld Sweet Jesus.
Oooh, wat fijn dat de nieuwe smaak beter bevalt Donna! Gelukkig is deze minder zoet en meer naar jouw smaak. Goed gevonden!

Zeikmatras, pfffff wat ontzettend zonde van je pakje dan zeg. Denk je dat het nog boven water komt?
Leuk dat je zus ook dampt wel :D

Pavlova, ik damp denk ik zo rond de 10ml per dag, partner iets meer. Ik kan het niet zo bijhouden omdat ik verschillende tankjes gebruik gedurende de dag en veel verschillende smaken/flesjes.
Ik damp ongeveer zo veel als ik rookte, hij zit niet aan mijn hand geplakt op de bank zeg maar. Meer voor het werken, echt op pauzemomenten tussendoor, en thuis in de avond wat meer.

Maar ik damp wel rond de 45 watt en dat verbruikt natuurlijk wel wat meer dan bijvoorbeeld een Justfog op 10-12 watt. Ik heb wel de basisvloeistoffen voordelig in kunnen kopen, dus de prijs per dag is alsnog echt heel erg laag.

Dat compenseer ik overigens wel met steeds nieuwe hardware hoor, haha. En nieuwe aroma’s, leuke driptips en modsleeves, enz.
Oja Donna, de meeste liquids hebben als basis een mix van PG en VG. PG is erg dun en vloeibaar, zorgt voor de gier en kan wat scherp zijn in de keel. VG is nogal stroperig, zacht voor de keel en produceert veel damp.

Een combinatie van beide (50/50) gaat bijna altijd goed. Voor wat grotere wolken kan je bijvoorbeeld dus wat hoger in VG gaan, maar wil je wat meer keelkriebel dan Jan je beter de PG wat verhogen, enzovoorts.

Het is echter zo dat de meeste (MTL)fabriekscoils niet veel meer dan 60% VG aankunnen, dus daar moet je wel even op letten.
De VG zorgt er inderdaad anders voor dat de liquid te dik is om goed en snel genoeg te worden opgenomen, waardoor het katoen in je coil een beetje droog komt te staan (zeker bij kettingdampen). De liquidtoevoer is dan niet snel genoeg en zo kan je sneller dryhits krijgen. Erg vies en zoals Bobby-Pin zegt, moet je dan de coil sneller vervangen.
Over coils gesproken, heeft iemand hier wel eens de truuk uitgeprobeerd om coils uit te koken/wassen met wodka om ze daarna weer her te gebruiken? Krent als ik ben is daar wel heel nieuwsgierig naar.
Bobby, het ligt een beetje aan hoever je coil heen is en ook wel of het gloeispiraal is aangekoekt, of echt het katoen verbrand is. Eenmaal verschroeid katoen gaat nooit meer lekker worden, maar aangekoekte liquid kan wel nog loslaten van je coil na een tijdje weken. Na zo’n schoonmaakbeurt issie zeker niet weer als nieuw, maar je kan soms nog wel een beetje rekken op die manier.

Geen interesse in een zelfbouwtankje? Dan hoef je nooit meer coils te kopen :D

Zonde trouwens, dat die liquid van OHW niet beviel. Ik heb het ook wel eens dat iets gruwelijk tegenvalt terwijl de smaak heel populair is. Per tankje scheelt het ook kog wel wat er beter in smaakt (ik heb ook per tankje min of meer een smaakcategorie die er het beste in uitkomt).
Hoi!
Na 8367 pogingen om van het roken af te komen, nu aan het inlezen op vapen/dampen. Jaren geleden de Kanger Evod gekocht, deze ligt nu op te laden.

Ik heb de laatste 5 pagina`s van dit topic gelezen en ben compleet het spoor bijster van alle termen. Kunnen jullie me helpen aan de volgende info;

Is m’n kanger evod nog oké om te gebruiken of zijn de technieken de afgelopen 6 jaar dusdanig verbeterd dat ik beter een nieuwe kan kopen? Er is zò veel keus..
Qua liquids, er staat me iets bij dat 12 mg nicotine gelijk staat aan een sigaret, klopt dat?

Zijn er verder dingen die handig zijn om te weten voor de eerste bestelling?

Bedankt alvast!
Hallo Iris,
Ik heb nog niet gereageerd in dit topic maar ik damp al meer als 2 jaar met de justfog q16 en deze bevalt mij heel erg goed,vorige maand heb ik ook de joyetech aio eco besteld en deze vind ik ook superfijn.
Het zijn allebei mtl apparaatjes dus dezelfde techniek als dat je inhaleerde met een sigaret.
Na 2 jaar zit ik nog steeds op 12 Mg nicotine soms iets lager maar dit bevalt me nog steeds goed.
Ik gebruik als liquids flavourtec ry4,dit is een tabakssmaak met een hint van caramel en ik damp ook green Apple van millers deze vind ik ook erg lekker.

Je zou dus een los apparaatje kunnen bestellen met een doosje coils en wat liquids die je lekker lijken en dan kun je er voor gaan.

Of je vorige setje nog bruikbaar is dat denk ik wel maar in 6 jaar is er veel verbeterd qua smaak een dampontwikkeling.
Eens met moppentrommeltje; ik zou ook wat verschillende liquids bestellen en eventueel overwegen iets van een Justfog oid aan te schaffen. Dat zal al een flink verschil geven tov een oudere Evod :)
Bij het bestellen van liquids zou ik eigenlijk vooral kansen spreiden, dus verschillende smaakprofielen om te probere, verschillende merken en verschillende PG/VG verhoudingen (zou ik wel voor max 60% VG gaan).

Succes Iris29! Benieuwd hoe het gaat
:hello: Moppentrommeltje, Iris29 en Jen16

Succes met het stoppen met roken met de damper en liquid naar jouw smaak gaat het zeker lukken.
'k Ben benieuwd naar het oude model van de Kanger Evod is het nog zo eentje met katoenen draadjes in de coil of had Kanger Evod die niet?
[quote=Bobby-Pin post_id=29005706 time=1536675871 user_id=327927]

:hello: Bobby-Pin

Ik ben ook wel benieuwd Iris,kun je dr een beetje wijs uit?
Even een update, alweer ruim 2 weken rookvrij. Voel me stukken beter, meer energie enz. Hang wel de hele dag aan dat ding, behalve wanneer ik op mijn werk ben. Op mijn werk ga ik gewoon met mijn nog rokende collega’s naar de rookruimte, voor de gezelligheid.
Bobby-Pin schreef:
11-09-2018 16:24

'k Ben benieuwd naar het oude model van de Kanger Evod is het nog zo eentje met katoenen draadjes in de coil of had Kanger Evod die niet?
Ehm wat is de coil precies? Dat ding wat zo nu en dan vervangen moet worden? Daar zitten geen katoenen draadjes in. Maar gezien de verbeteringen van de afgelopen jaren ga ik toch maar wel een nieuwe bestellen. De naam Just fog kom ik vaker tegen dus dit zal dan vast een goeie zijn :) .

Liquids bij zwoofs bestellen? Wat is het verschil met die pg/vg verhouding? Ik rook nu halfzware shag.

Bedankt voor alle reacties!
pavlova schreef:
11-09-2018 17:04
Even een update, alweer ruim 2 weken rookvrij. Voel me stukken beter, meer energie enz. Hang wel de hele dag aan dat ding, behalve wanneer ik op mijn werk ben. Op mijn werk ga ik gewoon met mijn nog rokende collega’s naar de rookruimte, voor de gezelligheid.
Kijk dat geeft hoop! Goed bezig! Heb je helemaal geen afkickverschijnselen na de overgang van sigaret naar E-smoker?
Nee niet echt. Soms mis ik het ritueel. Even naar buiten en een sigaret opsteken. Ik merk echter dat dat steeds minder word. Heb al eerder anderhalf jaar gedampt en ben heel stom 4 jaar geleden weer begonnen met gewoon roken. Ik weet dus dat ik het kan en dat ik dampen eigenlijk lekkerder vind.
moppentrommeltje schreef:
10-09-2018 23:14
Hallo Iris,
Ik heb nog niet gereageerd in dit topic maar ik damp al meer als 2 jaar met de justfog q16 en deze bevalt mij heel erg goed,vorige maand heb ik ook de joyetech aio eco besteld en deze vind ik ook superfijn.
Het zijn allebei mtl apparaatjes dus dezelfde techniek als dat je inhaleerde met een sigaret.
Na 2 jaar zit ik nog steeds op 12 Mg nicotine soms iets lager maar dit bevalt me nog steeds goed.
Ik gebruik als liquids flavourtec ry4,dit is een tabakssmaak met een hint van caramel en ik damp ook green Apple van millers deze vind ik ook erg lekker.

Je zou dus een los apparaatje kunnen bestellen met een doosje coils en wat liquids die je lekker lijken en dan kun je er voor gaan.

Of je vorige setje nog bruikbaar is dat denk ik wel maar in 6 jaar is er veel verbeterd qua smaak een dampontwikkeling.
Even een heel nieuwsgierig vraagje: welke van de twee bevalt het beste?
Ergens in dit topic had ik het erover dat mij een liquid met komkommersmaak wel wat leek en kijk nu, het bestaat!

Afbeelding

Deze ga ik binnenkort bestellen :jump:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven