Uitgerekend april 2019

09-08-2018 08:23 711 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!

Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Naam Leeftijd (+prtnr) kindje Uitgerekend :heart: Bijzonderheden
Eris83 34+34 2e 6 april :heart: 30 aug 1e echo
Lau_Ngi 27+27 1e 10 april :heart:
Laura10april 32+35 1e 10 april 14 sept echo
endomiel 31+33 2e 3 april :heart: 27-08 intake
lilly5263 31+38 2e 14 april :heart: 5 sept intake,18 sept 1e echo
Flowerlove10 31+31 2e 14 april :heart: 2xMA
dutchgirlgermanworld 30+32 1e 15 april :heart: 3-9 2e echo
Jetje34 34+36 1e 16 april :heart: 6 sept 1e
Zebrastrepen 34+37 1e 21 april :heart: 2 okt termijnecho, nierziekte
Roover 31+32 1e 22 april :heart: 7 sept
appelflap007 3e
Flowerpower93 25+27 1e 25 april :heart: 14-09 echo + 02-10 intake
Fairytale1 31+34 2e 27 april :heart: 6 sept echo
Pavo07 :hug: Nioma :hug: nooit1blijvenzitten :hug: mamavaneenboefje :hug: XLau :hug: Saqua :hug: Lacer :hug: Shonan :hug: Stippeltjesbehang :hug: Biekkie :hug:
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
Eris wat fijn dat je een goede echo hebt! Dat is wel een opluchting.

Spannend dat je nog het hele weekend moet wachten stippeltje, hopelijk krijg jij ook goed nieuws.

Xlau heel veel sterkte de komende tijd 😢

Wij gaan straks na de termijnecho voor de nipt test. Als de combinatie test niet goed is dan moet je alsnog de nipt doen. Dus dan doen we die maar meteen. Wij doen denk ik wel met nevenbevindingen, we kunnen altijd nog besluiten wat we daar mee doen maar dan kunnen we in ieder geval voorbereid zijn.
Ik denk dat we net als bij de eerste geen extra testen doen. Wat als de kans dan 1 of 50 is? Ga je het dan weghalen, Ik vind dat denk nog lastiger. Maar je kan van allebei wel iets zeggen hoor.

Xlau.. Ownee wat vervelend,veel sterkte.

Inderdaad veel verdrietige verhalen hier, Maar ook echt se realiteit en snap dat mensen dan heel onzeker ervan worden. Het is ook gewoon tot ieder geval 12 weken heel spannend en daarna ook gewoon..
Gefeliciteerd met de goede echo eris!

Wij gaan waarschijnlijk de nipt doen. Ik twijfel nog over de nevenbevindingen.
Eris83 schreef:
30-08-2018 20:37
Tja stippeltjesbehang daar gaat iedereen op zijn eigen manier mee om. Ik wist best met iedereen meeleven, maar niet op het moment dat het mij onnodige spanning oplevert.
Iedereen mag er natuurlijk op zijn eigen manier mee omgaan.
Misschien zijn het mijn hormonen of eigen situatie... Maar het komt op mij wat bot over om alleen je eigen verhaal te delen en niet te reageren op meiden die een paar berichten voor je heel verdrietig nieuws hebben gedeeld.
Tenslotte vind je het toch ook fijn dat anderen nu op hun beurt weer blij voor jou zijn? En oprecht hoor! Want zulke verdrietige berichten doen ons allemaal beseffen dat het allemaal helaas niet vanzelfsprekend is. Des te fijner als er mooi nieuws is.
Stippeltjesbehang, knuffel. Ik hoop voor je dat het snel maandag is en je een mooi kloppend hartje ziet. Ik snap dat het zooo moeilijk is nu...

Eris83 gefeliciteerd.

Screening: gisteraaf over gehad. Ik vind het moeilijk. Vanwege mijn leeftijd hebben we meer kans. Ik wilde eigenlijk de nipt doen, maar stel dat daar positief uitkomt, op Edwards en Patau geeft die test dan in 75 procent een fout positieve uitslag.
Ik wil geen vruchtwaterpunctie, dus dan moet je nog 25 weken zwanger zijn terwijl je niet blij kunt zijn. Ik niet dan tenminste.

We denken er nog even over na. Garanties heb je toch niet, in de omgeving is een kindje dood geboren laatst, was voor zover ik weet niets mee aan de hand. En ik weet dat ik dan niet meer onbezorgd zwanger kan zijn al is de kans niet heel groot.

Als het wel 100% uitslag zou geven zou ik het wel doen. Kans op miskraam na vruchtwater punctie is 2/1000, je zal er na een vals positieve uitslag maar bij zitten. Na alle spuiten en puncties, alle ellende dan een mogelijk gezond kind verliezen? Nee.
@eris gefeliciteerd.

Ik zelf begin helemaal gek te worden. Mijn kwaaltjes blijven, en daarnaast zoveel last van witte afscheiding. Echt niks wijst uit naar een miskraam. Heb zitten tellen en tellen en ik weet het gewoon niet meer? Heb ik misschien toch verkeerd geteld? Was gisteren toevallig weer in het ziekenhuis voor mijn andere afspraak. Ben even langs de afdeling gynaecologie gelopen om mijn zorgen te uiten en met de vraag of ik misschien bij een ander gynaecoloog mijn verhaal kwijt kon aangezien de mijne er alleen op woensdag is.

Ze hadden een notitie gemaakt voor mijn eigen gynaecoloog en gister avond nam die de moeite om mij via zijn prive nummer op zijn vrije dag op te bellen. (Vond dat echt een top actie van hem) dus ik stelde mijn vragen waaronder de vraag: hoever ben ik nu precies? Want daar heb ik hem niet meer echt iets over horen zeggen. Hij vroeg alleen hoever dat ik dacht dat ik was en daar was die dus ook gewoon vanuit gegaan. Nu vertelde die me dat hij dacht het vruchtzakje zowiezo wel de 6 weken had bereikt. De twijfels slaan nu gewoon echt toe. Maandag duurt nog zo lang.

Wat denken jullie dames?
3 juli eerste dag laatste menstruatie
12-16 juli (denk ik) mijn eisprong (had een echo op 12 jul. en de oncoloog vertelde dat er een eitje stond te springen)
27 juli heel licht positief getest.

Sorry dat ik jullie er zo mee lastig val maar ik ga kapot van verdriet en onzekerheid. :cry:
Och Lacer, wat verdrietig en onzeker allemaal! Ik wil heel graag met je meedenken en rekenen, alleen je hebt er zo weinig aan. Als je bijvoorbeeld uitgaat van een eisprong op de 14e, dan zou je nu toch zeker 8 weken zwanger moeten zijn. Maar aan de andere kant: ik heb voor mijn vorige zwangerschappen ook bij de poli fertiliteit gelopen. En het is wel eens voorgekomen dat er een eitje op springen stond, en dat er heel wat dagen later nog steeds een eitje op springen stond. Dezelfde waarschijnlijk.
Dus het zou dus eventueel ook een latere eisprong kunnen zijn.

Ik kan me zo goed voorstellen dat het je onzeker en verdrietig maakt. Je lichaam lijkt je een beetje voor de gek te houden. Sterkte! :hug:
Wat heb je nu afgesproken? Krijg je nog een echo binnenkort?
Lacer: allereerst een dikke dikke knuffel! :hug: Je verdriet spat van het scherm af. Ik vind het zo rot voor je!!

Als je uitgaat van eisprong op 16 juli, dan kan je 27 juli positief getest hebben (11 dpo). Dan zou je gisteren 6,5 week na bevruchting zitten en 8,5 week zwanger zijn. Hebben jullie wel beide dezelfde berekening aangehouden met de twee extra weken voor bevruchting?

Wat was er nu precies op de echo te zien? Ik wil je niet alle hoop ontnemen, maar zelfs als je minder lang zwanger zou zijn, zou er toch wel een vruchtje zichtbaar moeten zijn lijkt me? Ik weet niet wat de gynaecoloog heeft gezegd uiteraard, dus ik hoop dat ik het mis heb. Maar eerlijk gezegd zou ik rekening houden met een slechte uitkomst maandag, hoe erg ik het ook vind....... :rose:
Ohh lacer want een onzekerheid idd!!

Ik ben altijd slecht in dat berekenen hoe en wat maar mijn laatste menstruatie van 6 juli.
Dat betekent dat ik nu 7 weken en 5 dagen zou zijn, maar gezien mijn echo waarop nog niks te zien was vorige week denkt ze dat mijn eisprong een week later was, dus zou ik nu pas 6 weken en 5 dagen zijn.
Dit zou dan bij jou toch ook kunnen?
Lacer, wat rot dat je alle kwalen dan nog hebt. Als ik vergelijk met mijn menstruatie en de jouwe ernaast leg, zou ik inschatten dat je vandaag ongeveer 8.5e week was. Maar das natuurlijk een schatting. Hele dikke knuffel voor jou, de dagen gaan vast heel traag.

Denk dat iedereen dingen op zijn of haar manier doet. Dat Eris zich even heeft afgesloten wil niet zeggen dat ze niet meeleeft.

Stippel, ook een dikke knuffel voor jou. Denk dat iedereen erg met elkaar meeleeft. Het is zo balen dat niet iedereen goed nieuws krijgt....

Ik heb de echo over een uur. Wel fijn dat ie vroeg is, anders zou ik mezelf gekmaken.
Lacer wat vervelend die onzekerheid. En wat fijn dat de gyn jou gisteravond nog belde. ik hoop dat er snel een einde komt aan jouw onzekerheid!

Heeft er nog iemand zo last met ontbijten in de ochtend? Mijn 5de ochtend op rij dat ik moet overgeven thuis na het ontbijt. En gisterochtend ook nog tijdens het autorijden naar werk. Ik begon eerst met beschuit en jam, vanochtend droge crackers, maar alles komt er weer uit. Weliswaar alleen mijn ontbijt want de rest wat ik gedurende dag eet, blijft binnen. Toch iets minder eten in de ochtend?
Flowerpower, ik gooi het er niet per se uit (laatst wel, maar nu al paar dagen niet). Crackers staan me ook enorm tegen dus ik eet nu een banaan en appel bijvoorbeeld. Weet niet of dat bij jou ook werkt?
@Lacer meis wat klote en zo herkenbaar. Zo tussen hoop en vrees leven is echt zwaar. :hug: Hoe laat mag jij maandag?

@Flowerpower dat lijkt me erg lastig zeg! Waterijs kan helpen tegen de misselijkheid. Misschien kun je daar wat mee proberen? Al is dat misschien niet je favoriete ontbijt haha

De nipt test gaan wij niet doen. Down is bij ons ook welkom en ik kan me sowieso niet voorstellen dat ik de zwangerschap zou afbreken dus ik wil ook niet voor die keuze komen te staan. Bovendien heb je na de nipt ook nooit garanties dat je kind gezond is of blijft.
Lacer, wat lief van de gyn. Ik snap dat je er echt helemaal doorheen zit. Zou toch van negatieve echo uitgaan maandag. Denk dat de kans echt heel klein is.

Ik duim toch voor je, en hoop dat mocht het nu niet zo zijn, je snel wel een goede zwangerschap hebt.
Ow lacer wat vervelend. Als je je verhaal zo leest moet je ook als je een week minder ver bent wel iets zien? Dus ik zou daar vanuit gaan. Je lichaam kan jezelf zo in de war houden. Ik was voor deze zwangerschap ook 2 maanden echt misselijk, grotere borsten etc en toch echt niet zwanger.. bizar soms hoe je hersenen een spelletje spelen met je lichaam.

Sterkte ieder geval met afwachten, je kan ook gewoon niet zoveel.
Sterkte Stippel en Lacer, ik hoop dat jullie een leuk gevuld weekend voor de boeg hebben, met wat afleiding. Ik denk aan jullie
Dankje Saqua en Stippel voor jullie suggesties. Ik heb bananen en waterijs in huis, dus dat ga ik ook proberen. Ik heb wel de assistente gesproken van mijn huisarts, zij gaat even overleggen en belt vandaag terug.
Hoe was jouw echo Saqua?

En sterkte met de misselijkheid Flowerpower. Geen tips hier helaas. Ook moeite met ontbijt, maar (nog) niet hoeven spugen gelukkig. Na ontbijt voel ik me wel echt meteen 100x beter!
zebrastrepen wijzigde dit bericht op 31-08-2018 10:11
Reden: Toevoeging
79.22% gewijzigd
Dames, ik mag ook uit de tabel. Hartje klopt niet, kindje is gestopt met groeien rond de 7 weken. Ik ga na onze vakantie langs bij de gynaecoloog.

Ik wens jullie allemaal hele voorspoedige zwangerschappen.
Nee Saqua! Hele dikke knuffel... Bizar hoe vaak het in deze groep mis is..

Ik moet er gewoon van huilen, vind het zo erg voor jullie
Saqua schreef:
31-08-2018 10:29
Dames, ik mag ook uit de tabel. Hartje klopt niet, kindje is gestopt met groeien rond de 7 weken. Ik ga na onze vakantie langs bij de gynaecoloog.

Ik wens jullie allemaal hele voorspoedige zwangerschappen.

:hug: :hug: :hug: Geen woorden voor
Saqua, ook al zo'n verdrietig bericht! Sterkte! :hug:

Het zit niet mee in deze groep..... Bizar!
@Saqua wat een verdrietig bericht weer. Wens je heel veel sterkte en lieve mensen om jullie heen die jullie steunen :hug:

Ongelooflijk houdt het nou nooit op hier met die verdrietige berichten? :'( Hoop vanaf nu alleen nog maar fijne berichten over kloppende hartjes en blakende baby's lieve meiden :heart:
Jeetje meiden! Jij ook veel sterkte Saqua..

Bizar hoeveel het in dit groepje mis gaat..

Op naar fijne berichten :heart:

Hier alles oké, lichaam heeft miskraam zelf opgelost gelukkig. Cyclus alweer op gang. Hopelijk snel weer goed nieuws!
Heel veel sterkte Saqua, wat ontzettend verdrietig. Knuffel voor jou en ieder die hem gebruiken kan, vanwege verdriet, onzekerheid, of gewoon hormonen!

:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven