Einde vriendschap?
donderdag 30 augustus 2018 om 17:13
Ik heb hier al eens eerder over geschreven (kun je loopen...). Ik probeer t kort te vertellen: Een van mijn allerbeste vriendinnen heeft sinds twee jaar een relatie met moeilijke man met psychische issues en persoonlijkheidsstoornis. Moeilijke man, en de relatie loopt ook heel moeizaam, veel ruzies, veel drama. Vriendin kwam heel vaak uithuilen maar ging toch steeds met hem verder. Omdat ik het gevoel had dat ik als een haperende langspeelplaat steeds het zelfde zei, wat weinig hielp, en omdat ik het ook moeilijk vond om te zien dat de twaalfjarige dochter van mijn beste vriendin onder die heftige relatie leed, heb ik op een gegeven moment gezegd dat ik haar niet echt kon helpen en dat ik het er niet steeds over wilde hebben. Love him of leave him, heb ik gezegd. Dat ging een tijdje goed, ze legde al haar drama niet meer zoveel bij mij neer. Maar voor de zomer was het toch weer mis en was het weer uit met haar vriend (voor de zoveelste keer...) en moest ik haar weer opvangen. Dwat heb ik wel gedaan, maar de goede man stond natuurlijk 's avonds alweer huilend mea culpa op de stoep en daarna heb ik eigenlijk helemaal niets meer van haar gehoord. Ik heb hara nog wel geprobeerd te bellen, en berichten gestuurd dat ik het heel moeilijk vond dat ze niets meer liet horen, maar ze heeft niet gereageerd. We zijn allebei een aantal weken op zomervakantie geweest (zij als het goed is met haar vriend....) dus ik heb al een week of zes niks meer gehoord. Ik heb haar in de tussentijd nog wel op haar verjaardag een felicitatie gestuurd (geen reactie). En vanmorgen een lief bericht dat ik weer terug ben en haar zo lang niet gesproken heb en dat ik hoop dat het goed met haar gaat. Weer geen reactie. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Ze zwijgt me dus helemaal dood en ik weet niet echt waarom. Ik ben zo verdrietig en gefrustreerd en weet niet meer zo goed wat ik moet doen. Het lastige is....ze woont hier ook nog om de hoek, soort buurvrouw, dus ik ga haar hoe dan ook tegenkomen. I'm clueless...
vrijdag 31 augustus 2018 om 08:18
Zo'n real life soap vriendin heb ik ook gehad. Op zich vond ik het lange tijd wel vermakelijk om daar deelgenoot van te zijn, maar toen ik zelf in 'n crisis terecht kwam kreeg ik er niets voor terug en was ik ook klaar met haar drama's.Tezke schreef: ↑30-08-2018 21:22Ik herken hier wel iets....Je stelt het natuurlijk nogal hard maar hoe beter ik haar leer kennen, hoe meer het daar op lijkt.....
De vader van haar dochter (haar exman dus), daar heeft ze ook een en al drama mee. En met haar moeder heeft ze ook drama. Alles is maar drama. En ik moet meespelen in haar toneelstuk. En als ik dat dan een keer niet wil, dan gaat ze dus heel naar doen.
vrijdag 31 augustus 2018 om 08:25
redbulletje schreef: ↑31-08-2018 08:18Zo'n real life soap vriendin heb ik ook gehad. Op zich vond ik het lange tijd wel vermakelijk om daar deelgenoot van te zijn, maar toen ik zelf in 'n crisis terecht kwam kreeg ik er niets voor terug en was ik ook klaar met haar drama's.
Misschien had ze op tijd door dat jouw aandacht ook alleen maar spel was.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
vrijdag 31 augustus 2018 om 08:27
Tezke schreef: ↑30-08-2018 21:22Ik herken hier wel iets....Je stelt het natuurlijk nogal hard maar hoe beter ik haar leer kennen, hoe meer het daar op lijkt.....
De vader van haar dochter (haar exman dus), daar heeft ze ook een en al drama mee. En met haar moeder heeft ze ook drama. Alles is maar drama. En ik moet meespelen in haar toneelstuk. En als ik dat dan een keer niet wil, dan gaat ze dus heel naar doen.
Ik ben ondertussen natuurijk wel boos eigenlijk maar ook heel verdrietig....En ik ben het met iedereen wel eens, ik zal dit weekend even op haar deur kloppen. Het minste wat ze kan doen is de vriendschap op een fatsoenlijke manier beindigen. Met enige uitleg. Dit doodzwijgen is echt bizar.
Voor de zekerheid zou ik gewoon nog even aanbellen. Je wil neem ik aan zeker weten dat er niets ergs aan de hand is?
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
vrijdag 31 augustus 2018 om 08:27
Snap ik. Ik zou haar ook niet zo maar laten vallen of denken 'mooi', ik zou ook aanbellen. Is zij er wel voor jou geweest etc?Tezke schreef: ↑30-08-2018 21:22Ik herken hier wel iets....Je stelt het natuurlijk nogal hard maar hoe beter ik haar leer kennen, hoe meer het daar op lijkt.....
Ik ben ondertussen natuurijk wel boos eigenlijk maar ook heel verdrietig....En ik ben het met iedereen wel eens, ik zal dit weekend even op haar deur kloppen. Het minste wat ze kan doen is de vriendschap op een fatsoenlijke manier beindigen. Met enige uitleg. Dit doodzwijgen is echt bizar.
wat redbulletje zegt herken ik helaas ook, dat omgekeerd dus geen aandacht was toen ik iets had. Is heel naar, zoiets.
vrijdag 31 augustus 2018 om 08:36
Nou nee, ik heb er serieus slapeloze nachten over gehad als zij weer drama met een of andere vent had. Maar je word zo moe van elke keer advies geven als dat toch vrolijk in de wind wordt geslagen en weer gezellig verder wordt gegaan met het type met losse handjes e.d.
vrijdag 31 augustus 2018 om 09:18
redbulletje schreef: ↑31-08-2018 08:36Nou nee, ik heb er serieus slapeloze nachten over gehad als zij weer drama met een of andere vent had. Maar je word zo moe van elke keer advies geven als dat toch vrolijk in de wind wordt geslagen en weer gezellig verder wordt gegaan met het type met losse handjes e.d.
Ok, ik heb een andere definitie van vermakelijk.