Einde vriendschap?

30-08-2018 17:13 31 berichten
Ik heb hier al eens eerder over geschreven (kun je loopen...). Ik probeer t kort te vertellen: Een van mijn allerbeste vriendinnen heeft sinds twee jaar een relatie met moeilijke man met psychische issues en persoonlijkheidsstoornis. Moeilijke man, en de relatie loopt ook heel moeizaam, veel ruzies, veel drama. Vriendin kwam heel vaak uithuilen maar ging toch steeds met hem verder. Omdat ik het gevoel had dat ik als een haperende langspeelplaat steeds het zelfde zei, wat weinig hielp, en omdat ik het ook moeilijk vond om te zien dat de twaalfjarige dochter van mijn beste vriendin onder die heftige relatie leed, heb ik op een gegeven moment gezegd dat ik haar niet echt kon helpen en dat ik het er niet steeds over wilde hebben. Love him of leave him, heb ik gezegd. Dat ging een tijdje goed, ze legde al haar drama niet meer zoveel bij mij neer. Maar voor de zomer was het toch weer mis en was het weer uit met haar vriend (voor de zoveelste keer...) en moest ik haar weer opvangen. Dwat heb ik wel gedaan, maar de goede man stond natuurlijk 's avonds alweer huilend mea culpa op de stoep en daarna heb ik eigenlijk helemaal niets meer van haar gehoord. Ik heb hara nog wel geprobeerd te bellen, en berichten gestuurd dat ik het heel moeilijk vond dat ze niets meer liet horen, maar ze heeft niet gereageerd. We zijn allebei een aantal weken op zomervakantie geweest (zij als het goed is met haar vriend....) dus ik heb al een week of zes niks meer gehoord. Ik heb haar in de tussentijd nog wel op haar verjaardag een felicitatie gestuurd (geen reactie). En vanmorgen een lief bericht dat ik weer terug ben en haar zo lang niet gesproken heb en dat ik hoop dat het goed met haar gaat. Weer geen reactie. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Ze zwijgt me dus helemaal dood en ik weet niet echt waarom. Ik ben zo verdrietig en gefrustreerd en weet niet meer zo goed wat ik moet doen. Het lastige is....ze woont hier ook nog om de hoek, soort buurvrouw, dus ik ga haar hoe dan ook tegenkomen. I'm clueless...
Alle reacties Link kopieren
ehh.... je word/werd gebruikt hoor. ik denk dat ik geeneens meer hallo zou zeggen...
Lorem Ipsum
Aanbellen? Of zeg ik iets heel raars?

Of haar terug 'negeren' want zij heeft blijkbaar een keuze gemaakt.
Misschien is de eerste klap in die relatie gevallen of erger.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, Amber...jemig...en dat ze zich nu zo schaamt dat ze maar niks meer zegt. Zou kunnen, maar t blijft gissen.
@Lucifer: ik ben wat huiverig om aan te bellen, lijkt zo stalkerig....en als ze al niet eens op een aardig app-bericht reageert lijkt t me toch duidelijk dat ze niet staat te popelen me te woord te staan.
Ze gebruikt je. Als d'r vent weer iets misdaan heeft moet je niet verbaast zijn dat ze weer met hangende pootjes bij je voor de deur staat. Maar dan zou ik niet meer thuis zijn voor haar.
Ik zou wel aanbellen. Prima hoor als ze geen contact wil maar compleet negeren na al die tijd haar hart uitstorten is asociaal. Dan zegt ze het maar gewoon recht in je gezicht. Alsof het anders niet awkward zou zijn wanneer jullie elkaar toevallig tegenkomen. Dan weet je maar waar je aan toe bent.
Nee, ik zou langs gaan. Dat je even face-to-face ziet wat en of er iets aan de hand is.
Misschien durft ze zelf wel niet meer of mag het niet van haar vriend.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Ik zou nog even langs gaan en naar aanleiding van hoe dat verloopt je keuze maken.
Tezke schreef:
30-08-2018 17:25
Ja, Amber...jemig...en dat ze zich nu zo schaamt dat ze maar niks meer zegt. Zou kunnen, maar t blijft gissen.
@Lucifer: ik ben wat huiverig om aan te bellen, lijkt zo stalkerig....en als ze al niet eens op een aardig app-bericht reageert lijkt t me toch duidelijk dat ze niet staat te popelen me te woord te staan.
Dat zou me niet boeien.

Ik zou aanbellen en kijken wat ze zegt. Misschien is er wel iets.
Misschien is ze gewoon een trut.

Of doet ze niet open. Maar jij bent geweest. Nu heb je ook zo'n naar gevoel de hele tijd.
Ze schaamt zich waarschijnlijk omdat je gelijk had
Als het een goede vriendin van je is, dan snap ik werkelijk niet dat je nog niet hebt aangebeld als ze bij je om de hoek woont, notabene!
Ken je haar ouders?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lolly-pop schreef:
30-08-2018 18:20
Als het een goede vriendin van je is, dan snap ik werkelijk niet dat je nog niet hebt aangebeld als ze bij je om de hoek woont, notabene!

Echt? Ze zou mij de pot op kunnen.
lolly-pop schreef:
.
Snap ik ook niet.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Was ze altijd altijd al zo drama verslaafd? Is de vader van haar kind nog wel ergens te bekennen?

Klinkt heel hard maar voor dit soort mensen geldt enkel het drama, ze zijn de hoofdrolspeler en de rest is decor of ondersteunend acteur. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Zelf zien ze dit nooit in is mijn ervaring.
lolly-pop schreef:
en dit.
Ik denk dat de vriend haar wijsgemaakt heeft dat jij mede de oorzaak bent van hun problemen. Dat hij het daarom niet fijn vind dat jullie contact hebben en haar heeft laten beloven het contact te verbreken zodat ze samen aan hun relatie kunnen werken zonder jou als stoorzender. Omdat ze natuurlijk heel erg veel van hem houd en echt niet zonder hem kan zal ze hier mogelijk ingetrapt zijn.

Ik zou het erbij laten, ze heeft haar keuze gemaakt, vele malen al. Verdrietig voor jou maar uiteindelijk is het voor jou misschien ook beter.
Misschien is er nog wat anders aan de hand.
Maar om er zeker van te zijn zou ik bij haar aanbellen.
Ze is 1 van je beste vriendinnen. En of er is iets anders aan de hand of...ze is enorm ‘rude’
In dat laatste geval kan het alleen maar helpen als je haar ziet want die karaktertrek heeft ze dan in zich en zal ook veel problemen veroorzaken in d’r relatie.
Pipistrello schreef:
30-08-2018 18:52
Echt? Ze zou mij de pot op kunnen.
Ja, als het echt een hele goede vriendin van me was, dan zou ik haar zeker niet 'zomaar' laten vallen. Waarschijnlijk zit ze helemaal in de macht van d'r zogenaamde vriend en houdt ze niemand meer over, wat natuurlijk zijn uiteindelijke doel is. Ik zou dan toch wel even polshoogte gaan nemen. Als ze dan laat merken dat ze geen interesse meer heeft dan zou het wat mij betreft ook klaar zijn, maar kom op zeg, ze woont om de hoek. Je hoeft er amper moeite voor te doen.
Ik zou dat domme wicht in haar sop laten gaarkoken.

Wel vind ik het zielig voor haar dochter.
Vanwege dat kind
Zou ik nog een keer aanbellen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
strikjemetstippels schreef:
30-08-2018 19:07
Was ze altijd altijd al zo drama verslaafd? Is de vader van haar kind nog wel ergens te bekennen?

Klinkt heel hard maar voor dit soort mensen geldt enkel het drama, ze zijn de hoofdrolspeler en de rest is decor of ondersteunend acteur. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Zelf zien ze dit nooit in is mijn ervaring.
Ik herken hier wel iets....Je stelt het natuurlijk nogal hard maar hoe beter ik haar leer kennen, hoe meer het daar op lijkt.....
De vader van haar dochter (haar exman dus), daar heeft ze ook een en al drama mee. En met haar moeder heeft ze ook drama. Alles is maar drama. En ik moet meespelen in haar toneelstuk. En als ik dat dan een keer niet wil, dan gaat ze dus heel naar doen.

Ik ben ondertussen natuurijk wel boos eigenlijk maar ook heel verdrietig....En ik ben het met iedereen wel eens, ik zal dit weekend even op haar deur kloppen. Het minste wat ze kan doen is de vriendschap op een fatsoenlijke manier beindigen. Met enige uitleg. Dit doodzwijgen is echt bizar.
Dus aan de ene kant laat ze zich gebruiken door haar partner en aan de andere kant gebruikt zij weer jou. En wat haal jij precies uit jullie contact? Is zij net zo betrokken bij jou als jij bij haar? Of komt alles vanuit jou?
kans is wel aanwezig dat als je aanbelt en ze doet open ze je meteen weer meezuigt in het 'waarom ze echt niet kon of mocht reageren van hem want wat er nu gebeurt is'
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven