Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
Anan en Bloem, dikke knufel voor jullie. Hoop dat snel beter gaat met jullie kleintjes

Zitah, succes morgen!!!!!!!!
Anan en Bloem, dikke knuffel! Geen ervaringen met chiropractors ofzo, alleen met de haptonoom, maar dat was 1 keertje....Bram is een voorbeeldkindje wat dat betreft!

Anan, had je al eens getest of het kma is bij Kaj?
quote:krissie16 schreef op 12 maart 2009 @ 21:25:

Anan en Bloem, dikke knuffel! Geen ervaringen met chiropractors ofzo, alleen met de haptonoom, maar dat was 1 keertje....Bram is een voorbeeldkindje wat dat betreft!

Anan, had je al eens getest of het kma is bij Kaj?

Nee niet getest. Ik krijg ook het idee dat ik totaal niet serieus genomen wordt door zowel de CB-arts als de huisarts. Maar ik geef niet op! Toen ik zelf beroerd was tijdens de zwangerschap werd ik ook steeds afgescheept dat ik niks mankeerde, en het wel een zwangerschapskwaal zou zijn dat ik zoveel overgaf en diarree had. Uiteindelijk bleek het dus om die #%&**!!@#(-%#$$@-parasiet te gaan!

Maar ik heb veel vertrouwen in die cranio sacraal therapeute, misschien heeft zij ook wel een idee waar al dat slijm en slechte eten vandaan komt...

Ik heb ook al bedacht dat ik de dokter over 2 weken bel dat Kaj amper iets aangekomen is (ook al is ie dat wel) zodat ik een doorverwijzing naar de kinderarts krijg. Laat hem ons mannetje maar eens goed nakijken, want ik krijg hier zo de schijt van!!

Bij Fenja hebben we het eerste half jaar lopen kloten (hartafwijking, heupafwijking, hemangioom), en bij Kaj dus weer.

Op zich mogen we niet klagen, er zijn ergere dingen op de wereld. Maar het had me zo leuk geleken om nu eens 100% van onze baby te genieten ipv er steeds mee bij een arts of therapeut te zitten.
Anan, ik leef met je mee! (en met Bloem ook) Wat sneu voor Kaj en die rotnachten zijn echt sucks! Ik ken het (vooral van de laatste tijd). Florian is zo ongeveer de halve nacht wakker, hij kreunt, of poept, of jammert of ligt tegen me aangeplakt met de borst in z'n mond. Hij slaapt ook een deel van de nacht in ons bed trouwens. Dan slapen we nog het beste.

We zijn inmiddels even gestopt met de bijvoeding, hopelijk worden zijn darmpjes wat rustiger dan.

Ons weekendje weg was trouwens super! Heel leuk gehad (met schoonfamilie) lekker gezwommen, gewandeld en naar Baluba (speelwereld) geweest. Het weer viel niet tegen, maar af en toe een buitje.

Oh en Maaike is echt een draakje de laatste tijd, we hebben veel met haar te stellen!

Ik kijk trouwens uit naar de afspraak met de internist, vandaag heb ik weer de hele tijd last van m'n darmen gehad, continue buikpijn en 3 x gepoept (lees er maar overheen als je het vies vind ). Ik ga zeker weten aandringen op een darmonderzoek, want ik vind het niet normaal. Ben trouwens ook aan het opschrijven van welke producten ik last lijk te krijgen maar word er nog niet veel wijzer van.
Anan, waarom probeer je het desnoods niet zelf? Eén week aan de pepti en je ziet genoeg (of niets, maar dan zie je ook genoeg tenslotte). Ik geef je helemaal gelijk dat je naar de kinderarts wilt trouwens. Misschien een stom idee, maar laat Anman anders eens met Kaj naar de dokter gaan, ervaring hier was dat er dan wél geluisterd werd (te erg voor woorden, maar goed....volgende keer mag krissie-vent ook weer een keer alleen, want ik wil een doorverwjzing naar de dermatoloog. Eten enzo gaat nu vrij goed, maar owee dat eczeem, ik wil nou weleens echt goede zalf proberen!! Maar ik werd idd ook weer weggewijfd door de HA)

ADL, dat klinkt ook niet fijn bij jou, je hebt je handjes vol aan je kids en dan zelf ook nog eens aant tobben....sterkte meid!!

Pfft, ik ga eerst nog ff een bakkie drinken en wakker worden, gaaaaaaaap!
Ik was dus echt nog niet wakker: Roos, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
Roos gefeliciteerd met je verjaardag!!!
quote:krissie16 schreef op 13 maart 2009 @ 07:10:

Anan, waarom probeer je het desnoods niet zelf? Eén week aan de pepti en je ziet genoeg (of niets, maar dan zie je ook genoeg tenslotte). Ik geef je helemaal gelijk dat je naar de kinderarts wilt trouwens. Misschien een stom idee, maar laat Anman anders eens met Kaj naar de dokter gaan, ervaring hier was dat er dan wél geluisterd werd (te erg voor woorden, maar goed....volgende keer mag krissie-vent ook weer een keer alleen, want ik wil een doorverwjzing naar de dermatoloog. Eten enzo gaat nu vrij goed, maar owee dat eczeem, ik wil nou weleens echt goede zalf proberen!! Maar ik werd idd ook weer weggewijfd door de HA)

ADL, dat klinkt ook niet fijn bij jou, je hebt je handjes vol aan je kids en dan zelf ook nog eens aant tobben....sterkte meid!!

Pfft, ik ga eerst nog ff een bakkie drinken en wakker worden, gaaaaaaaap!

Krissie, hier ook een meisje met veel eczeem! Ze heeft het nu ook rond haar mondje. Ze lijkt er overigens geen last van te hebben. Ik heb echt al van alles gesmeerd (niet rond haar mondje overigens), van hormoonzalf tot dermalex, eczeem creme van VSM en ook gewoon vette zalf zoals bepanthen of vaseline. Niets helpt lang.

De CB arts zei dat kindjes met een kma nu eenmaal heel gevoelig zijn voor eczeem en dat het het beste is om het structureel 2 x per dag in te smeren met een vette creme zoals bepanthen (Bram is daar allergisch voor toch?). Ze zei dat eczeem te vergelijken is met een slecht gemetselde muur. En dat je het in principe gewoon een kwestie van goed dicht plamuren. De dietiste vertelde dat ik wel goed moet opletten of het bij introductie vannieuw voedsel niet opvlamt, maar dat vind ik echt moeilijk om te zien. Ze was van de week ziek en heeft deze week alleen pepti gehad en opeens vlamde het toch weer op gisterenmorgen....kan ook komen door het vsm zalfje wat ik erop had gesmeerd....weet het niet meer. Ik ben nu begonnen met de introductie van Soja (in melk vorm) en ben erg benieuwd. Ik was vrij relaxed, maar nu toch wel een beetje onzeker. Het scheelt dat meisje er zelf geen last van heeft.

Als je iets wijzer wordt bij een dermatoloog hoor ik het graag!
Roos! HAPPY BIRTHDAY!!!!!

Ik las op je ww dat je dag goed gegaan was hé op het werk..leuk!

(parelman is vandaag trouwens ook jarig :-)

Zitah, wat wordt jij daar super geholpen zeg en ik denk dat het deze maand wel eens heel spannend zou kunnen worden!

kan toch niet anders?!

Succes nog vandaag!

Jannes, OOOOHHH nu ben ik wel echt echt echt heul nieuwsgierig hoor maarre er komt gewoon een kleine meid bij jullie! zeker weten!

Rebels, lekker jezelf verwend dus! goed hoor!!

Bloem, als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik naar meisjes oren laten kijken!!

Hoe gaat het slapen overdag?

AnAn, jij er dus ook behoorlijk doorheen?!

Ik heb soms zo'n medelijden met je! Ik wou dat ik wat dichterbij woonde om je soms een handje te helpen.

Je klinkt ook echt alsof je er doorheen zit.....en ik herken het ZOOO erg!

Volhouden meis, maar het is zo moeilijk, i know!

H5, Good for you!

Hopelijk ga je een paar leuke dagen tegemoet en kun je een beetje van je af zetten dat het de laatste tijd allemaal zo ruk gaat met je gezondheid!

Niet schuldig om voelen!

Regina, ik heb het hier wel eens vaker neergezet en ik smeer op sems eczeem De créme van La Roche posay - lipikar baume heet het en je kunt het kopen bij de grote apotheken.

Heel erg geschikt voor baby's en jonge kinderen.

Na een week smeren weet je niet wat je ziet zo mooi zacht en egaal het huidje is.

Enig nadeel; blíjven smeren.....zodra je stopt komt het na een paar dagen weer terug.

ADL, wat rot zeg van die darmen!

Hopelijk kan de internist je iets geven waardoor het meevalt

maar buikpijn is heel erg naar!

Hoe gaat het met maaike? ik las dat ze aan het puberen geslagen is? hoe gaat het op het kdv?

Ellen, hoe gaat het nu met tim?? koorts al gezakt?
Hier gaat alles goed!

Sem is echt zo'n heerlijk eigenwijs mannetje!

Van de week had ie wel een paar baaldagen ertussen zitten maar goed dat is geen ramp.

Hij slaapt nu gewoon echt standaard door en dat is heerlijk, wel bijna iedere dag erg vroeg wakker maar dat vind ik na een nacht doorslapen niet zo heel erg en parelman en ik wisselen het opstaan af dus dat gaat super!

Het is nu echt heel erg genieten, heerlijk zo!
Parel jij ook gefeliciteerd met Parelman!

Vanmorgen was Tim koorts vrij, ook heeft hij gisteravond weer voor het eerst sinds zaterdag warm gegeten. Lijkt dus de goede kant op te gaan!
Roos, van harte gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeerd

Ook de felicitaties voor Parelman, en wat super dat het zo goed gaat met jullie eigenwijze kereltje.

AnAn, als jouw gevoel zegt dat je naar de kinderarts wil zou ik op je strepen gaan staan en regelen dat je nu een doorverwijzing krijgt. Voordat je de afspraak hebt staan ben je ook zo weer 2 a 3 weken verder. Volg je moedergevoel en heel veel sterkte.

Vanmiddag rond 2 uur weer een inseminatie.... Daarna weer rust voor mijn muts Ben het wel erg zat dat gefrummel en geloer daar beneden.
Oh en Ellen, vergeet te reageren op de goede berichten van Tim. Hartstikke fijn dat het de goede kant op gaat.
@Roos:van harte gefeliciteerd meis

En Parelman natrrulijk ook

@Zitah: heel veel succes vanmiddag ,en moest wel lachen om je zin dat je even genoeg gefreubel had gehad aan je muts haha,bij mij is het sinds gisteren weer begonnen,operatie kijkdoos is weer van start gegaan

@AnAn,meis,ik leef erg met je mee,je leest de vermoeidheid en onmacht uit je berichtjes,ik wou dat ik wat dichterbij woonde,zodat ik je zou kunnen helpen,maar ik woon helaas geloof ik echt in een uithoek,heel veel knuffels jouw kant op
Spannend Diamond! Ik duim voor je dat het lekker vlot gaat deze keer.
@Roos en Parelman; gefeliciteerd!!

Fijn ook dat eerste spreekdagje zo goed ging, kon je de boerinnen allemaal verstoan????

@Zitah; nou ja zeg, jij bent dat geloer in je must ook gauw zat, hihihi. Vanmiddag gewoon nog even doen en dan 0ver 6 weken je eerste echo!!!

@Diamond; wauw zeg, bij jouw alweer van start... Vorige keer gelukt in ene keer??? Ja toch???

@AnAn; meisie toch wat een ellende! Nofal logisch dat je de overgang van 1 naar 2 kind veel groter ervaart! Je hebt ook geen makkelijke periode zo!

@Parel; wat heerlijk toch om te lezen dat alles bij jullie nu zo lekker gaat! Nu je baan ook nog even....

@Ellen; je zorgt maar dat je ventje weer helemaal beter is als hij hier volgende week komt spelen hoor!
Hihi MH gaat zeker de goede kant op!

Jij krijgt het kleurtje ook niet meer voor elkaar zie ik......
Anan, jeetje, het gaat echt niet lekker he. Geen ervaringen hier met haptonoom en andere deskundigen m.b.t. Iris (gelukkig). Sterkte!

Bloem, jij ook! Ik hoop dat er snel iets gevonden wordt bij meisje, want dit is toch slopend voor iedereen. En zo sneu dat ze zo ongelukkig is.

Ellen, gelukkig dat Tim weer wat beter lijkt! Ik zag op hyves dat je zus met zw.verlof gaat. Jeetje, wat is de tijd omgevlogen zeg. Gaat het goed met haar zw.schap?

Zitah, succes vanmiddag. Fijn dat je nu in ieder geval echt een goede kans hebt. En dan maar weer afwachten....

Diamond, jij hebt ook je eerste onderzoeken weer gehad? Wat hebben ze gedaan in het ziekenhuis?

Roos, gefeliciteerd!! En fijn dat je baan lijkt te bevallen.

Parelman, ook gefeliciteerd. Wat fijn dat het zo lekker gaat met Sem Parel. Dat hebben jullie wel verdiend zeg.

De kijkers hier gingen er van het weekend serieus over nadenken. Dus dat is in ieder geval iets.

Ga morgen trouwens toch niet naar Friesland, het gaat nog te slecht helaas. Maar die avond van de week heb ik maar mooi in de pocket.

ik ook niet trouwens, dat kleurtje dus..
quote:highfive schreef op 13 maart 2009 @ 12:49:

Roos, gefeliciteerd!! En fijn dat je baan lijkt te bevallen.

Sorry, vond het een prachtige opmerking gezien het beroep van Roos
Ja haha, die zin viel me ook al op!

Nu ik mijn laatste posting teruglees krijg ik toch een slecht gevoel..... Het staat BOMvol spel en tikfouten en volgens Krissie kon ze de vorige keer daaraan zien dat ik zwanger was, ik gooi het dan maar op ontzwangerhormonen dit keer....
Roos, gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb nu even rust want beide kinderen slapen, dus duik lekker onder de wol. Vannacht weer een paar uur opgeweest vanwege kleine man die niet wou slapen. Zodra ik hem neerlegde was het huilen en bleef hij huilen . Alleen tegen me aangeplakt (buik tegen buik) was hij stil.
Haha, MH, je hebt nog 8 maanden om te ontzwangeren, dus het mag nog hoor!
Dan hoop ik ADL dat je kleintjes even een goed slaapje doen en jij lekker kan bijtanken!

Tot nog toe boffen wij nog met kleine smurf en het slapen. Kabouter heeft 's nachts ook nooooit gespookt. Wel eens wakker natuurlijk maar na een voeding (toen ze nog heel klein was) of een knuffel slaapt ze altijd weer door, direct.

Nu ook met smurf, hij komt de eerste keer 's nachts zo'n 6 uur na de start van zijn laatste voeding (heeft dan ongeveer 5,5 uur geslapen) en na de borst slaapt hij ook direct weer door. Ik baker hem dus wel steeds in 's nachts en voor een lange middagslaap (nu dus) ook.

En het kleurtje doet het weer!!! Mmmmm al werkt het wel even anders....
Ik ga het ook proberen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven