Centraal Moderatortopic
woensdag 29 augustus 2018 om 10:30
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 5 september 2018 om 10:25
De topics zijn volgens mij al samengevoegd? Er bestaat er nog maar 1.masatu schreef: ↑05-09-2018 09:48Kunnen deze 2 topics worden samengevoegd?...
werk-studie/medewerker-ontslaan-in-proe ... ges/426910
werk-studie/medewerker-ontslaan-in-proe ... ges/426911
En kunnen nieuwe gebruikers een melding krijgen dat hun posts nog goedgekeurd moeten worden, om dit soort dubbel posten te voorkomen? Ik zou zelf ook denken dat ik iets verkeerd heb gedaan als ik mijn topic niet direct zie verschijnen en hem opnieuw plaatsen..
Bij het aanmaken van een account wordt aangegeven dat de berichten van een nieuwe gebruiker nog goedgekeurd moeten worden. We zijn ook nog bezig om deze functie te optimaliseren.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
woensdag 5 september 2018 om 10:47
Ze zijn vlak na mijn bericht hier niet samengevoegd, maar 1 van beide is verwijderd. Daarbij is ook een reactie van iemand in het verwijderde topic weggegooid.. niet zo netjes!ModeratorViva schreef: ↑05-09-2018 10:25De topics zijn volgens mij al samengevoegd? Er bestaat er nog maar 1.
Bij het aanmaken van een account wordt aangegeven dat de berichten van een nieuwe gebruiker nog goedgekeurd moeten worden. We zijn ook nog bezig om deze functie te optimaliseren.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Ziet de nieuwe gebruiker zijn topic wel staan na toevoegen? (met een melding "dit topic moet nog goedgekeurd worden / is nog niet zichtbaar voor de buitenwereld")?

woensdag 5 september 2018 om 12:59
Dank je wel !
woensdag 5 september 2018 om 13:34
Welke browser gebruik je? Het is soms zo dat het in Chrome wel te zien is en in Firefox niet en andersom. En soms na het herladen van de pagina worden ze alsnog zichtbaar.jouwsecondlover schreef: ↑05-09-2018 11:27Vraagje, voorheen kon ik afbeeldingen plakken, nu krijg ik afbeelding en even later het woordje “afbeelding”. Wat doe ik fout?
Alvast bedankt!
Ik zie jouw plaatjes trouwens wel (Chrome).
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
woensdag 5 september 2018 om 14:00
Ik zie jouw afbeeldingen ook (Chrome). Misschien inderdaad even in een andere browser checken!
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

woensdag 5 september 2018 om 21:54
Heel fijn!ModeratorViva schreef: ↑05-09-2018 09:35Natuurlijk hebben wij wel contact met de redactie. De CM geeft feedback over content ook altijd door, maar het is hun eigen keuze of ze daar iets mee doen.
Ik heb zojuist begrepen dat de titel van Kiki wordt aangepast.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
donderdag 6 september 2018 om 02:56
Als ik deze forummer loep staat er een behoorlijk onfris bericht tussen
Het staat (nog) niet in het topic zelf, maar blijkbaar staat het wel al ‘ergens’?
profile/375695/posts

Het staat (nog) niet in het topic zelf, maar blijkbaar staat het wel al ‘ergens’?
profile/375695/posts
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 6 september 2018 om 06:41
Zelfs 2 berichten, maar inderdaad nergens te zien.himalaya schreef: ↑06-09-2018 02:56Als ik deze forummer loep staat er een behoorlijk onfris bericht tussen![]()
profile/375695/posts
¡Apagando las luces!
donderdag 6 september 2018 om 09:18
Zie je deze berichten inmiddels wel? Bij mij zijn we wel in het topic zichtbaar namelijk.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
donderdag 6 september 2018 om 15:45
Nee, maar ik zie ook dat ze via het profiel niet meer te zien zijn. Maar dit profiel doet sowieso vaag bij mij.ModeratorViva schreef: ↑06-09-2018 09:18Zie je deze berichten inmiddels wel? Bij mij zijn we wel in het topic zichtbaar namelijk.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Kan het er misschien mee te maken hebben dat het een nieuw lid is? Omdat jullie handmatig berichten goed moeten keuren. Al gaat er dan wel iets mis.
¡Apagando las luces!
donderdag 6 september 2018 om 16:29
ModeratorViva schreef: ↑06-09-2018 09:18Zie je deze berichten inmiddels wel? Bij mij zijn we wel in het topic zichtbaar namelijk.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Er was (oa) een bericht met ‘krijg k*nk*r’. Dat hebben jullie verwijderd voor de rest geplaatst werd?
Het was wel zichtbaar bij het loepen, hij/zij/het had 6 berichten geplaatst.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 6 september 2018 om 16:49
Waarschijnlijk heeft het daar inderdaad mee te maken. Wat er precies misgaat gaan we uitzoeken, want dit is niet de bedoeling.SombraOnline schreef: ↑06-09-2018 15:45Nee, maar ik zie ook dat ze via het profiel niet meer te zien zijn. Maar dit profiel doet sowieso vaag bij mij.
Kan het er misschien mee te maken hebben dat het een nieuw lid is? Omdat jullie handmatig berichten goed moeten keuren. Al gaat er dan wel iets mis.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
donderdag 6 september 2018 om 22:03
vrijdag 7 september 2018 om 09:34
Hi CaatjeBlabla,CaatjeBlabla schreef: ↑06-09-2018 22:03Hoi,
Ik heb een topic aangemaakt met een spelfout. Ik kreeg niet uitgevonden hoe ik dit aan kon passen en heb toen een nieuwe aangemaakt.
Twee vragen dus: Kan ik een topic verwijderen en kan ik de titel van mijn topic aanpassen?
Dank alvast!
Je kunt een reactie zelf wijzigen door op het 'pennetje' rechtsboven in een reactie te klikken.
Wij hebben het tweede topic inmiddels verwijderd.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
vrijdag 7 september 2018 om 10:46
Sorry dat ik me er even tussen meng, maar dan kan ze toch de topictitel niet aanpassen? Volgens mij heeft ze daarin het probleem...ModeratorViva schreef: ↑07-09-2018 09:34Hi CaatjeBlabla,
Je kunt een reactie zelf wijzigen door op het 'pennetje' rechtsboven in een reactie te klikken.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

vrijdag 7 september 2018 om 10:50
Dat vraagt ze niet.ModeratorViva schreef: ↑07-09-2018 09:34Hi CaatjeBlabla,
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
vrijdag 7 september 2018 om 10:53
Sorry, ik heb het verkeerd begrepen. Een topictitel kunnen wij voor je aanpassen, dat kan je inderdaad niet zelf. Als je aangeeft om welk topic het gaat en wat er aangepast moet worden, wijzigen wij het.
Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum