Mode & Beauty alle pijlers

Warme winterjas

05-09-2018 13:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tips gezocht; ik heb het heel snel koud (heb een aandoening waardoor mijn thermoregulatie niet goed werkt) en zoek een goede warme winterjas. Ter illustratie, wollen mantels die sommige anderen de hele winter dragen heb ik nu misschien nog een paar weken aan, daarna is dat te fris. Veel jassen die in de winkels hangen zijn wat mij betreft dus veel te koud voor de periode november t/m maart.
Ik heb nu een winterjas tot net boven de knieën met dons erin en een warme kapuchon, daarmee hou ik het redelijk maar helaas is de jas aan vervanging toe.
Wat zijn nu de warmste winterjassen? Ik denk dan aan bv de jassen van Canada Goose (hoewel ik die geloof ik niet echt mooi vind). Of zijn er tegenwoordig juist synthetische voeringen die warmer zijn? Bijkomend vereiste is nog dat het een beetje representatief moet zijn dus een skijack (buiten dat die dingen ook niet heel warm zijn) kan niet.... wie heeft DE tip?
Een Elvine winterjas. Alsof ik een warme slaapzak aanheb <3 Als deze op een gegeven moment op is (we gaan de 4e winter in samen en hij is nog helemaal mooi) wil ik er weer precies zo-een. Alleen niet heel goedkoop...
z-u-s schreef:
05-09-2018 14:04
Een Elvine winterjas. Alsof ik een warme slaapzak aanheb <3 Als deze op een gegeven moment op is (we gaan de 4e winter in samen en hij is nog helemaal mooi) wil ik er weer precies zo-een. Alleen niet heel goedkoop...
https://www.aboutyou.nl/p/elvine/winter ... gLgV_D_BwE

Heb jij zoiets? Mooie jassen zeg!
Als je iets om dieren geeft: blijf dan ver weg bij het merk Canada Goose. Het bont op die jassen wordt gevangen met wildklemmen. Ook het dons dat dat merk gebruikt wordt zeer dieronvriendelijk geplukt.

Een warm alternatief zijn de Didriksons jassen (parka's). Die hebben een aantal hele warme parka's (Scandinavisch merk met jassen voor Scandinavische winters ;-) )
2 jaar geleden een didrikson parka gekocht. Bij temperaturen boven de 6 graden kan ik er niet mee fietsen, ik zweet dan die jas uit. Als het hard vriest, is niets koud wat onder de kas zit.
Ik weet niet of zo'n jas voor jou voldoende warm is, maar ik zou zeker kijken naar dit soort jassen die o.a. bij Bever te koop zijn. Er zijn vast nog andere merken (ik geloof dat er ook 'technische' merken zijn, die warmer, maar ook duurder zijn). Loop op een rustige dag eens binnen bij zo'n winkel, ze helpen je vast graag!

Succes met de herfst en winter periode, Adelaar. Het lijkt me best lastig, zo'n aandoening.
Een zoveelste hands bontjas.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
rosiethelab schreef:
05-09-2018 14:13
https://www.aboutyou.nl/p/elvine/winter ... gLgV_D_BwE

Heb jij zoiets? Mooie jassen zeg!
Jep, ander kleurtje, vergelijkbaar model. Ben er echt heel blij mee. Kan ook tegen een buitje :)
Wat een vervelende aandoening!
Ik vind zelf de jassen van Moscow mooi en heerlijke warm! Ik hrb een model tot net boven de knie.
Dank voor de tips! er zitten een paar merken bij die ik nog niet kende en ga binnenkort denk ik toch eens langs een grote bever om daar rond te snuffelen
Ik heb een redelijk dunne jas van Jack Wolfskin, ook te koop bij Bever, maar het is echt de warmste jas die ik ooit gehad heb. Het is een halflang model, dus ook praktisch bij het fietsen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb een jas van Airforce, heel de winter warm gehad!! Heeeeeerlijk. Ik heb wel de versie zonder bontkraag.
De enige jas die in mijn ogen écht warm is: Woolrich, dan wel model zonder bontkraag.
Naketano, fleece gevoerd, ook erg lekker warm!
Hoi ik ben zelf ook tamelijk kouwelijk in de winter maar met hele dikke truien of collen onder de jas zweet ik mij snel weer een ongeluk. Voor mij werken laagjes heel goed en heb dan een wollen of cashmere vest aan onder de wollen mantel of parka. Is wel een investering maar ik blijf de hele herfst en winter lekker warm:)
Warme winterjas hoeft ook niet dik te zijn.ademend en waterdicht is ook belangrijk en levensduur en dan zit je bij Patagonia en Houdini goed.
Jack Wolfskin MONTEREY BAY COAT
Afbeelding
Winddicht, waterdicht, 3 in 1, je kunt hem zelf wassen en hij mag in de droger.
Wel even wat dieper in de buidel tasten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Arcteryx of the north face, houden mij elke winter warm...
.
retrostar wijzigde dit bericht op 05-09-2018 21:06
98.90% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een fjällräven winterjas, ook te koop bij bever. Gevoerd met echt wol, dun maar super warm. Tijdens de winters in Scandinavië veelvuldig gedragen en zelfs bij - 35 graden en T-shirt eronder nog warm.
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 20:44
8.56% gewijzigd
Ik wil weleens een andere maar de nieuwe valt telkens tegen. En ik haat passen en terugsturen.
Veel donkerblauw en dat staat me niet. Lijk ik wel ziek in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven