afwasmiddel ingeslikt
woensdag 5 september 2018 om 22:54
woensdag 5 september 2018 om 23:34
ik heb als kind wel eens een flesje met smalle hals "heel grondig" willen afwassen, waarna er nog veel dreft in zat toen ik er uit ging drinken. Toen moest ik na een tijdje kotsen van de zeep (ik proefde de zeepsmaak wel, maar onderschatte hoeveel het was). Heb er nooit iets aan overgehouden, en dat was echt wel wat meer dan een paar schuimbelletjes langs de rand...
Dus maak je geen zorgen; niets aan de hand!
Dus maak je geen zorgen; niets aan de hand!
woensdag 5 september 2018 om 23:41
Meestal ga je in zo'n geval dood. Dat is waarom je alle spullen die je in je mond stopt ook altijd met afwasmiddel afwast. Zo wordt het risico op overlijden vergroot.
In Nederland is het ook doodsoorzaak nummer één. Veel mensen met overgewicht gebruiken bijvoorbeeld afwasmiddel. Maar ook mensen met verslavingen en hart- en vaatziekten gebruiken het meestal over zeer lange perioden (soms zelfs jarenlang!!): het is een sluipmoordenaar.
Er is ook aanleiding om te denken dat veel auto-ongelukken worden veroorzaakt door afwasmiddel. Vaak heeft namelijk de veroorzaker de dag ervoor nog afwasmiddel gebruikt. Het is trouwens ook bewezen dat alcohol in combinatie met afwasmiddel voor hoofdpijn kan zorgen. Bijna altijd blijkt dat café's glazen gebruiken die zijn schoongemaakt met afwasmiddel.
Vaccins worden trouwens níet schoongemaakt met afwasmiddel, dus die zijn wel helemaal veilig.
In Nederland is het ook doodsoorzaak nummer één. Veel mensen met overgewicht gebruiken bijvoorbeeld afwasmiddel. Maar ook mensen met verslavingen en hart- en vaatziekten gebruiken het meestal over zeer lange perioden (soms zelfs jarenlang!!): het is een sluipmoordenaar.
Er is ook aanleiding om te denken dat veel auto-ongelukken worden veroorzaakt door afwasmiddel. Vaak heeft namelijk de veroorzaker de dag ervoor nog afwasmiddel gebruikt. Het is trouwens ook bewezen dat alcohol in combinatie met afwasmiddel voor hoofdpijn kan zorgen. Bijna altijd blijkt dat café's glazen gebruiken die zijn schoongemaakt met afwasmiddel.
Vaccins worden trouwens níet schoongemaakt met afwasmiddel, dus die zijn wel helemaal veilig.
woensdag 5 september 2018 om 23:55
donderdag 6 september 2018 om 00:02
Wacht maar... Het is heel goed mogelijk dat je dochter er over een jaar of 80 aan overlijdt. Het gaat niet snel, maar het doodt wel!nachtvlinder1977 schreef: ↑06-09-2018 00:00Mijn dochter drinkt een paar keer per week uit het badwater en leeft nog steeds, dus het zal zo'n vaart niet lopen.
donderdag 6 september 2018 om 16:34
donderdag 6 september 2018 om 17:39
Ik heb ook wel een keer gehad dat ik een flinke slok zwembadwater binnenkreeg. Ik slikte het gewoon per ongeluk door. Ik kreeg het een beetje benauwd, en ik weet dat daar chloor in zit.
Maar de benauwdheid was heel even, en daarna gebeurde er echt niets. Niets aan de hand dus, feitelijk.
Maar de benauwdheid was heel even, en daarna gebeurde er echt niets. Niets aan de hand dus, feitelijk.
World of Warcraft: Legion
donderdag 6 september 2018 om 18:16
Toen mijn zoon een kleuter was at hij altijd van de zeep.nachtvlinder1977 schreef: ↑06-09-2018 00:00Mijn dochter drinkt een paar keer per week uit het badwater en leeft nog steeds, dus het zal zo'n vaart niet lopen.
Hij beet gewoon in zo'n brok zeep en zei lachend: 'Hmmmmmmmmmmm, lekker'!
Intussen is zoon ruim volwassen. Hij leeft nog, halleluja!