hoe zag je buik er na de bevalling uit?
vrijdag 13 maart 2009 om 09:31
Hallo dames,
Ik ben 3 weken geleden bevallen en de eerste week had ik nog een enorme buik, deze is nu wel weg maar als ik zit heb ik nog een soort van hangbuikje terwijl ik voor de zwangerschap erg strak was.
Ben benieuwd hoe jullie buik er na 3 weken uitzag of wanneer hij weer plat werd!
Liefs lady
Ik ben 3 weken geleden bevallen en de eerste week had ik nog een enorme buik, deze is nu wel weg maar als ik zit heb ik nog een soort van hangbuikje terwijl ik voor de zwangerschap erg strak was.
Ben benieuwd hoe jullie buik er na 3 weken uitzag of wanneer hij weer plat werd!
Liefs lady
vrijdag 13 maart 2009 om 09:34
Hoi Lady,
Ach dat buikje. Bij mij is er een soort 'vetje' gebleven. Ben nu 5 maanden na de bevalling weer terug op oude gewicht, maar buik is een zacht buikje. Nu is het mn 2e en was ik bij mn eerste sneller in de weer met sport en buikspieren. Uiteindelijk buikje weggewerkt, behalve dat zachte 'vetje'. Maar goed, kreeg er wel 2 prachtige meiden voor in de plaats.
Ach dat buikje. Bij mij is er een soort 'vetje' gebleven. Ben nu 5 maanden na de bevalling weer terug op oude gewicht, maar buik is een zacht buikje. Nu is het mn 2e en was ik bij mn eerste sneller in de weer met sport en buikspieren. Uiteindelijk buikje weggewerkt, behalve dat zachte 'vetje'. Maar goed, kreeg er wel 2 prachtige meiden voor in de plaats.

vrijdag 13 maart 2009 om 09:34
vrijdag 13 maart 2009 om 09:35
vrijdag 13 maart 2009 om 09:36
3 weken is nog maar kort hoor! Gewoon nog een beetje geduld hebben, straks rustig aan beginnen met wat oefeningen en dan komt het echt wel weer goed. Dwz, zoals het ervoor was zal het waarschijnlijk niet meer worden, een beetje bolling zul je altijd blijven houden. Maar das toch niet erg?
Mijn buik is na 4 zwangerschappen ook niet echt strak meer, heb wat uitgerekt vel en striae (niet heel erg, maar toch...), maar helaas kun je dáár nou net niks aan doen....(ach, ben er dan ook wel weer soort van trots op eigenlijk )
Mijn buik is na 4 zwangerschappen ook niet echt strak meer, heb wat uitgerekt vel en striae (niet heel erg, maar toch...), maar helaas kun je dáár nou net niks aan doen....(ach, ben er dan ook wel weer soort van trots op eigenlijk )
vrijdag 13 maart 2009 om 09:37
Ik heb bij de eerste een paar maanden met een dikke buik gelopen.
Nu bij zoontje (ook 3 weken) ging m'n buik veel sneller weg maar er zit nog wel genoeg hoor! Kan ook m'n oude broeken nog niet aan..
En strak ben ik idd niet meer geworden maar dat kwam denk ik meer door m'n gevreet
Dus deze keer meer m'n best doen en hopen dat ik voor de zomer m'n 'zak' kwijt ben!
Nu bij zoontje (ook 3 weken) ging m'n buik veel sneller weg maar er zit nog wel genoeg hoor! Kan ook m'n oude broeken nog niet aan..
En strak ben ik idd niet meer geworden maar dat kwam denk ik meer door m'n gevreet
Dus deze keer meer m'n best doen en hopen dat ik voor de zomer m'n 'zak' kwijt ben!
vrijdag 13 maart 2009 om 09:46
quote:domnaiefmutsje schreef op 13 maart 2009 @ 09:34:
Maak je geen zorgen. Je buik is zo opgerekt geweest dat het tijd nodig heeft om te herstellen.
Als je huid nog goed is en alleen je spieren verslapt trekt dit heel netjes recht en na een week of 6 kan je buikspier oefeningen doen. Is je huid opgerekt dan komt dat niet meer goed.Ik heb wel heel wat striae op mijn buik maar als ik mijn buik helemaal inhoud zeg maar heb ik geen vel over.
Maak je geen zorgen. Je buik is zo opgerekt geweest dat het tijd nodig heeft om te herstellen.
Als je huid nog goed is en alleen je spieren verslapt trekt dit heel netjes recht en na een week of 6 kan je buikspier oefeningen doen. Is je huid opgerekt dan komt dat niet meer goed.Ik heb wel heel wat striae op mijn buik maar als ik mijn buik helemaal inhoud zeg maar heb ik geen vel over.
vrijdag 13 maart 2009 om 09:48
Ik sluit me aan bij het "vetje" van Palisander. 9 maanden geleden bevallen van mijn eerste kind, maar huid is er behoorlijk slapper van geworden, en dat werk je niet zomaar weg. Verder een flinke spleet tussen mijn buikspieren en dus dat "vetje". Ik pas al maanden weer in mijn oude kleding en ben keurig op gewicht, maar mijn buik zal denk ik niet meer zo strak worden als voorheen.
vrijdag 13 maart 2009 om 09:51
Ik vond mijn buik zo lekker zacht na de bevalling! Binnen een paar weken trekt het ergste weg. Na een week paste ik mijn eigen kleding weer. En inderdaad: je buik wordt nooit meer zo plat als voor de bevalling! Je houdt een aaibaar buikje over. In mijn kleding zie je daar niets van. In bikini zie je als ik naar voren buig een klein velletje. En daar zat ooit mijn meisje in... Zoet toch?
Overigens heb je ook vrouwen die na 6 maanden nog steeds zwanger lijken... Het verschilt dus per persoon.
Overigens heb je ook vrouwen die na 6 maanden nog steeds zwanger lijken... Het verschilt dus per persoon.
Volg je hart. Dat klopt.
vrijdag 13 maart 2009 om 10:02
oh maar ik paste idd mijn kleding na anderhalve week weer. en was ook weer terug op gewicht.
Heb wel mega veel striae, ik ben net een soort tijger!! ach we zien wel wat we daar van over houden.. t zal me een zorg wezen... mijn ventje is er nu en die is 1000000 keer belangrijker dan wat dan ook!!!!!!!
Heb wel mega veel striae, ik ben net een soort tijger!! ach we zien wel wat we daar van over houden.. t zal me een zorg wezen... mijn ventje is er nu en die is 1000000 keer belangrijker dan wat dan ook!!!!!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 13 maart 2009 om 10:10
Er is wel n hangbuikje gebleven, terwijl ik ook heel strak was. Maar niet zo erg al s na 3 weken hoor. denk dat na n maand of 3 t eindresultaat zichtbaar was...
Kilo zijn wel verdwenen trouwens, alleen t model was er dus wel uit
Door dat buikje, maar vooral ook door de hevige striae, zul je mij helaas niet meer in bikini zien...
Kilo zijn wel verdwenen trouwens, alleen t model was er dus wel uit
Door dat buikje, maar vooral ook door de hevige striae, zul je mij helaas niet meer in bikini zien...
vrijdag 13 maart 2009 om 10:23
Verschilt per persoon, per lichaam, en ook per leeftijd denk ik..
Mijn buik was 3mnd na de 2de bevalling weer op het oude niveau. Niet superplat (ala silvie meis enzo), gewoon met zo'n klein kussentje erop. Maar wel precies zoals het voor de zwangerschappen was!
Gewicht was na een half jaar weer op het oude (23kilo er weer af)
Dus het komt goed!
Maar inderdaad die eerste weken na je bevalling denk je dat het nooit meer goedkomt!
Mijn buik was 3mnd na de 2de bevalling weer op het oude niveau. Niet superplat (ala silvie meis enzo), gewoon met zo'n klein kussentje erop. Maar wel precies zoals het voor de zwangerschappen was!
Gewicht was na een half jaar weer op het oude (23kilo er weer af)
Dus het komt goed!
Maar inderdaad die eerste weken na je bevalling denk je dat het nooit meer goedkomt!

vrijdag 13 maart 2009 om 11:00
quote:Sarah Scott schreef op 13 maart 2009 @ 10:24:
OMG 3 weken en dan alweer zeuren om een platte buik....
Je hebt er 9 maanden over gedaan om het ding zo groot te krijgen, trek er dan ook maar 9 maanden voor uit om m weer plat te krijgen.Tis toch geen zeuren? Ze vraag het zich alleen af, vink niet echt zeuren hoor......
OMG 3 weken en dan alweer zeuren om een platte buik....
Je hebt er 9 maanden over gedaan om het ding zo groot te krijgen, trek er dan ook maar 9 maanden voor uit om m weer plat te krijgen.Tis toch geen zeuren? Ze vraag het zich alleen af, vink niet echt zeuren hoor......
vrijdag 13 maart 2009 om 11:34
Eens met Schimmelteentje! Maar mijn kindje is alweer anderhalf... ook ik doe geen enkele moeite, en 's avonds hapje zus en hapje zo is ook erg gezellig.. Dan houd je de flubber...
Dan hangt dat flubbertje ook nog eens vlak boven mijn keizersnee-litteken. Moet je nagaan... Maar geen striae!!! JEEEEJ!!!
Dan hangt dat flubbertje ook nog eens vlak boven mijn keizersnee-litteken. Moet je nagaan... Maar geen striae!!! JEEEEJ!!!

vrijdag 13 maart 2009 om 11:41
Mijn buik was na de eerste bevalling heel snel weer plat. Na de tweede, afgelopen september, duurde het wat langer. Maar na een goeie griep en starten van ritalin is het weer als voorheen.
Heb na beide bevallingen trouwens niet gesport, geen puf voor. Na de eerste bevalling wilde ik ook geen buikspieroefeningen meer doen. Zolang ik niet zeker weet dat er een derde komt, ga ik dat ook echt niet doen. Graag zo min mogelijk buikspieren tijdens een keizersnee
Heb na beide bevallingen trouwens niet gesport, geen puf voor. Na de eerste bevalling wilde ik ook geen buikspieroefeningen meer doen. Zolang ik niet zeker weet dat er een derde komt, ga ik dat ook echt niet doen. Graag zo min mogelijk buikspieren tijdens een keizersnee
vrijdag 13 maart 2009 om 11:47
Hier een flubberbuik én straie. Ik ben zo goed als opoude gewicht, maar pas met geen mogelijkheid in mijn oude kleding. Wat me danig frustreert overigens. Maar ik geloof dat dat nog niet mag van SS, want mijn meisje is ook pas bijna zes weken:-p (Maar bij de eeste kon ik na een week mijn oude kleren weer aan...)
vrijdag 13 maart 2009 om 14:49
Na twee kinderen weer net zo plat als voordat ik kinderen kreeg. Ik kon al met een week of twee weer mijn gewone broeken aan, maar echt plat was het pas weer na een maand of vier/ vijf. Geen buikspieroefeningen gedaan, wel gewoon weer gesport. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik beide zwangerschappen een heel kleine buik had en altijd al dun ben geweest. Dat zal wellicht meewerken
.
En zo pas na de bevalling voelt je buik idd heeeel zacht aan. Ik dacht bij elk rommeltje ook een schopje te voelen, oh nee, dat kan niet meer...

En zo pas na de bevalling voelt je buik idd heeeel zacht aan. Ik dacht bij elk rommeltje ook een schopje te voelen, oh nee, dat kan niet meer...
vrijdag 13 maart 2009 om 14:54
oh ja, ik moet er bij zeggen, volgens mijn mensendiecktherapeute zijn er bij mij buikspieren gescheurd. ik wist niet dat dat kon, maar ze kon het zien doordat tijdens de zwangerschap mijn buik in een soort driehoekig puntje ging staaan wanneer ik vanuit liggen overeind kwam.
Vandaar ook t slechte herstel.
Vandaar ook t slechte herstel.