Ziek: redmiddeltjes?
vrijdag 7 september 2018 om 06:55
Oh no! Ik ga vanavond op vakantie maar ben gister ziek geworden. Hoofdpijn, misselijk, spierpijn. Nu word ik wakker met keelpijn erbij. Is er iets wat ik kan doen/innemen om het ziek zijn te remmen/niet te verergeren of me beter te laten voelen? Zit er echt niet op te wachten nu. Eigenlijk nooit maar zeker niet op vakantie.
vrijdag 7 september 2018 om 07:10
Schepje honing voor de keel en een paar paracetamollen en ik hoop dat je nog even kunt slapen.
Ga je naar het buitenland, zoek dan even uit in hoeverre je verzekerd bent voor medische kosten. Een deel word gedekt vanuit de basisverzekering. Voor als je toch nog een dokter nodig bent daar. Blijf je in Nederland dan is het gewoon gedekt, het kan wel zijn dat je de huisarts moet betalen, ondanks dat je je zorgpas bij je hebt.
In ieder geval beterschap.
Ga je naar het buitenland, zoek dan even uit in hoeverre je verzekerd bent voor medische kosten. Een deel word gedekt vanuit de basisverzekering. Voor als je toch nog een dokter nodig bent daar. Blijf je in Nederland dan is het gewoon gedekt, het kan wel zijn dat je de huisarts moet betalen, ondanks dat je je zorgpas bij je hebt.
In ieder geval beterschap.
vrijdag 7 september 2018 om 07:23
Slapen zou ik het liefste doen, helaas is het afwachten of de kinderen tegelijk hun middagslaapje doen, dan kan ik dat nog even meepakken.
Paracetamol heb ik. Heeft vitaminepil oid nog zin? Ik vrees van niet, was het maar zo simpel.
Ik baal er echt van, je kunt er donder op zeggen dat de kinderen straks ook ziek zijn.
Paracetamol heb ik. Heeft vitaminepil oid nog zin? Ik vrees van niet, was het maar zo simpel.
Ik baal er echt van, je kunt er donder op zeggen dat de kinderen straks ook ziek zijn.
vrijdag 7 september 2018 om 07:26
Honing is leuk maar helpt echt niet tegen erge keelpijn hoor ( ik heb heel vaak keelontsteking dus kan het weten).
Ik doe het ook in mijn thee als ik een zere keel heb en het verlicht heel even wat, maar verder helpt het niks. Neem vooral wat extra vitamine C mee ( en gewoon echt fruit) en wat zuigtabletten voor je keel.
Balen zeg!
Ik ben momenteel ook niet lekker, veel keelpijn, koortsig en ellendig. Ik ga over anderhalve week op vakantie en ben ook bang dat het dan nog niet over is.
Ik doe het ook in mijn thee als ik een zere keel heb en het verlicht heel even wat, maar verder helpt het niks. Neem vooral wat extra vitamine C mee ( en gewoon echt fruit) en wat zuigtabletten voor je keel.
Balen zeg!
Ik ben momenteel ook niet lekker, veel keelpijn, koortsig en ellendig. Ik ga over anderhalve week op vakantie en ben ook bang dat het dan nog niet over is.
vrijdag 7 september 2018 om 07:38
Ja heb ik ook al vijfhonderd keer geprobeerd, ook dat werkt niet. In mijn ervaring met een keelontsteking werkt er niks tegen behalve antibiotica en uitzieken. Gorgelen werkt heel even verlichtend maar daar houdt het ook mee op. Sorry TO, ik wil je niet ontmoedigen. Keelpijn is gewoon enorm ruk, je voelt het namelijk constant want je slikt heel veel keer per dag. Toch wil de dokter mijn amandelen er niet uithalen, ondanks dat ik gemiddeld 5x per jaar keelontsteking heb. Ik zou vitamine C1000 tabletten kopen en daar 2 van nemen TO. Dat helpt sowieso voor je weerstand.
vrijdag 7 september 2018 om 07:56
geen enkeleBloemetjefresia schreef: ↑07-09-2018 07:23Slapen zou ik het liefste doen, helaas is het afwachten of de kinderen tegelijk hun middagslaapje doen, dan kan ik dat nog even meepakken.
zink helpt nog een beetje, maar eigenlijk ben je te laat
vrijdag 7 september 2018 om 08:10
Nee niets. Er zijn wat positieve resultaten geweest met extra doses zink, maar hoe eerlijk die onderzoeken zijn geweest dat weet je niet. Er zitten altijd belangen achter.
Ikzelf heb dus weleens zink ingenomen (zat in een combinatiepreparaat) bij de eerste infectietekenen maar het is niet te achterhalen of ik daardoor korter ziek ben geweest dan zonder.
Ikzelf heb dus weleens zink ingenomen (zat in een combinatiepreparaat) bij de eerste infectietekenen maar het is niet te achterhalen of ik daardoor korter ziek ben geweest dan zonder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 7 september 2018 om 08:10
Als er nou iets is wat niet werkt is dat het wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 7 september 2018 om 08:19
Als eenmaal het virus er is dan is er niets meer aan te doen. Je kan wel erger voorkomen of sneller opknappen door slaap, paracetamol (is ontstekingsremmend)
honing helpt alleen als je de juiste, dure, variant hebt. Die is ook ontstekingsremmend. Honing van de supermarkt is slechts 1 en al suiker, en daar zijn bacteriën juist weer gek op. Hete thee of heet water met citroen en gember is ook ontstekingsremmend.
honing helpt alleen als je de juiste, dure, variant hebt. Die is ook ontstekingsremmend. Honing van de supermarkt is slechts 1 en al suiker, en daar zijn bacteriën juist weer gek op. Hete thee of heet water met citroen en gember is ook ontstekingsremmend.
vrijdag 7 september 2018 om 08:19
Ik breng dit paardenmiddel altijd mee als ik weer in de UK ben:
https://www.tesco.com/groceries/en-GB/p ... /258606349
1000 mg Paracetamol, 50 mg caffeine en 12,2 mg phenylephrine hydrochloride en dat dan 4x per etmaal
heerlijk
Kom maar halen
https://www.tesco.com/groceries/en-GB/p ... /258606349
1000 mg Paracetamol, 50 mg caffeine en 12,2 mg phenylephrine hydrochloride en dat dan 4x per etmaal
heerlijk
Kom maar halen
vrijdag 7 september 2018 om 08:22
Volgens mij is paracetamol juist niet ontstekingsremmend en ibuprofen wel. Of in elk geval in mindere mate.
dolfje wijzigde dit bericht op 07-09-2018 08:23
7.69% gewijzigd
vrijdag 7 september 2018 om 08:27
Veel extra vit c. Fruit.
Goede honing met kaneel.
Thee van gember, citroen en honing.
Tegen keelpijn gorgelen met water en zout.
Tegen slijm/hoest ananassap.
Neusverkoudheid :stomen met kamille of pepermunt. Spoelen met water en zout.
Bouillon met veel ui, knoflook, thijm en oregano.
Tegen hoofdpijn en koorts paracetamol.
En veel rust.
Goede honing met kaneel.
Thee van gember, citroen en honing.
Tegen keelpijn gorgelen met water en zout.
Tegen slijm/hoest ananassap.
Neusverkoudheid :stomen met kamille of pepermunt. Spoelen met water en zout.
Bouillon met veel ui, knoflook, thijm en oregano.
Tegen hoofdpijn en koorts paracetamol.
En veel rust.