Handige plek magnetron
zondag 9 september 2018 om 12:35
Hi!
Wij hebben een niet al te grote keuken, en voordat onze magnetron kapot ging hadden we boven het hoofd een plank voor de magnetron.. Echter neemt dat super veel licht weg (wat we wel kunnen gebruiken), en helaas is onze kapot gegaan en hebben we een nieuwe opgestuurd gekregen.
Maar we willen hem liever niet op de plek waar hij stond.. Alleen weten we niet zo goed waar dan?! We gebruiken hem zelden, alleen in de winter voor het ontbijt op te warmen (laten we een nacht weken dus via pannetje opwarmen is daar geen optie voor denk ik?)..
- Op het aanrecht neemt het te veel werk ruimte in beslag
- We dachten in de trapkast (zit wel een stopcontact), alleen hoe plaatsje die daar? Op de grond? Een tafeltje? We hebben geen onwijs brede trapkast, wel een redelijk lange (2,5m?) en de draai van de trap komt daarin terug.
Graag hoor ik of jullie een idee hebben, en hoe jullie het bijvoorbeeld opgelost hebben?!
P.S. Een inbouw kopen is geen optie
Wij hebben een niet al te grote keuken, en voordat onze magnetron kapot ging hadden we boven het hoofd een plank voor de magnetron.. Echter neemt dat super veel licht weg (wat we wel kunnen gebruiken), en helaas is onze kapot gegaan en hebben we een nieuwe opgestuurd gekregen.
Maar we willen hem liever niet op de plek waar hij stond.. Alleen weten we niet zo goed waar dan?! We gebruiken hem zelden, alleen in de winter voor het ontbijt op te warmen (laten we een nacht weken dus via pannetje opwarmen is daar geen optie voor denk ik?)..
- Op het aanrecht neemt het te veel werk ruimte in beslag
- We dachten in de trapkast (zit wel een stopcontact), alleen hoe plaatsje die daar? Op de grond? Een tafeltje? We hebben geen onwijs brede trapkast, wel een redelijk lange (2,5m?) en de draai van de trap komt daarin terug.
Graag hoor ik of jullie een idee hebben, en hoe jullie het bijvoorbeeld opgelost hebben?!
P.S. Een inbouw kopen is geen optie
zondag 9 september 2018 om 12:38
Wij hebben laatst de magnetron verplaatst naar onze voorraadkast. Ik denk soortgelijk aan die van jou. Onze extra vriezer staat daar ook (tafelmodel) en de magnetron staat daar op. Verder hangen er planken omheen, maar voldoende mogelijkheden voor vriezer en magnetron om de warmte kwijt te kunnen.
Wij gebruiken de magnetron een paar keer weer week. Ik vind het prima zo. Weg uit de keuken en toch goed toegankelijk.
Wij gebruiken de magnetron een paar keer weer week. Ik vind het prima zo. Weg uit de keuken en toch goed toegankelijk.
zondag 9 september 2018 om 12:46
Volgens mij weet je niet hoeveel en magnetron weegt!
Wij hebben een apart kastje met de magnetron erop. Onze mini vriezer staat op de wasmachine ivm ruimtegebrek.
zondag 9 september 2018 om 13:26
Wij wonen ook heel klein en kon de magnetron op een gegeven moment ook niet meer kwijt. Hij heeft een tijdje in de schuur gestaan maar we gebruikten hem zelden. Toen we de schuur gingen opruimen hebben we hem weggedaan. Ik mis hem niet echt. Wat Dolfje ook zegt alles kan in een pan, zo doen we het nu dus ook. Plus ik vond opgewarmde maaltijden altijd heel snel afkoelen en uit de pan blijven ze langer warm, of dat ook zo is weet ik niet eigenlijk.
Niemand is onmisbaar
zondag 9 september 2018 om 14:36
Mijn magnetron staat noodgedwongen in de bijkeuken. De enige plek waar hij eventueel zou kunnen in de keuken zelf zit geen bereikbaar stopcontact. En toen de mijne vorige week kapot ging heb ik toch wel een nieuwe gekocht. Man gebruikt hem 5 dagen per week om melk op te warmen voor Brinta (= zijn ontbijt). De melk daarvoor opwarmen in een pannetje kan wel maar kost A: veel meer tijd en B: je moet erbij blijven om te voorkomen dat de melk niet overkookt en aanbrand. Ik ben wel overgestapt van een combi naar een gewone. De oven en grill stand gebruikte ik nooit meer omdat ik ook een gewone oven heb.
woensdag 19 september 2018 om 06:55
woensdag 19 september 2018 om 14:06
Heb je nog ruimte voor zoiets?
Kan in de keuken of in the trapkast.

Daar kan ie opstaan, daaronder nog opbergruimte en als je aan de zijkant haakjes maakt, dan kun je daar ook nog je hand/thee-doek aanhangen.
Je kunt 'm ook verven in elke kleur die je wilt.
Kan in de keuken of in the trapkast.
Daar kan ie opstaan, daaronder nog opbergruimte en als je aan de zijkant haakjes maakt, dan kun je daar ook nog je hand/thee-doek aanhangen.
Je kunt 'm ook verven in elke kleur die je wilt.
"I love not Man the less, but Nature more..."
vrijdag 21 september 2018 om 09:02
Hahaha! Wij eten in de winter vaak havermout.. Dit zetten we de avond van te voren in de koelkast met wat kruiden erover en dan zuigt de havermout de melk zeg maar op!Whomi schreef: ↑19-09-2018 06:55Ik vraag me wel af wat voor ontbijt het is dat je moet opwarmen en een nacht staat te weken. Het klinkt heel smerig
Ik zou gewoon een plank ophangen in de trapkast. Of je oven in de keuken vervangen voor een combi, zodat de losse magnetron gewoon weg kanscheelt weer een apparaat!