De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

Alle reacties Link kopieren
Ik kijk van tijd van tijd nog naar Married with children. Verveelt nooit! En afleveringen van Happy Days...heb de serie op dvd, af en toe even lekker terug in de tijd.. ;-D
Wat een leuke herinneringen! Mijn zus en ik besteedden de zomervakantie voor een deel aan het maken van een eigen agenda van een dik schrift. We fietsten langs tweedehandswinkels om oude tijdschriften te kopen en gebruikten de leuke folders. Mijn moeder was blij: de kinderen vermaakten zich (we gingen niet op vakantie in die tijd) én het was lekker voordelig zo'n zelfgemaakte agenda.

Grappig dat jullie schrijven over jullie afschuw van die collegeschoenen. Als statement dat ik niet in een hokje gestopt kon en wilde worden, droeg ik die soms ook. Dat werd meestal niet erg begrepen.

Ik wisselde dat vrolijk af met hoge zwarte gympen en zo'n zwarte newwave-broek met zakken aan de pijpen die ik een beetje oprolde, of zo'n zwart-wit gestreepte wijde broek met eenbrede riem. In de pauze toupeerde ik mijn haar (lekker veel van die schoolzeep erin) of kleurde het met nat crêpe-papier. Niet zo handig als het regende hahaaaa!
Hoi RockOla, Leuk! Heb je "outlander" op netflix al uit dan?;)
Ja heb ik al uit. Viel een beetje tegen dit keer..
Happy days idd RockOla, met Fonz ;)
Herinner me ook die serie waar mijn moeder naar keek de Doornvogels, weet nih dat ik dat zo'n boeiende serie vond dat een priester en Rachel Welch? verliefd waren.
Wilde altijd dat ze bij elkaar zouden komen
Weet niet of dat eigenlijk gebeurde.

Maried with children vind ik ook echt humor.
Mijn stiefvader lachte zich altijd helemaal stuk.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 15:11
1.75% gewijzigd
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik meekletste in dit topic, leuk dat er weer wat leven in zit!
Heerlijk al die nostalgie.. ;-D
Deze week bij de kassa van de bios werd ons (59 en 58) gevraagd of we recht hadden op seniorenkorting.
Vond ik toch een beetje confronterend :-?
In de de AD-zaterdagbijlage een leuk artikel over de serie Floris.
Op het schoolplein speelden we Florisje en alle meisjes waren verliefd op Rutger Hauer
amarna schreef:
09-09-2018 14:37
Deze week bij de kassa van de bios werd ons (59 en 58) gevraagd of we recht hadden op seniorenkorting.
Dat was ws zo'n jongere die ondertussen zeker op zijn/haar mobieltje keek en niet zag hoe jong jullie zijn! :there:
Zat er een jong meisje (of een jonge knul) achter de kassa dan, Amarna? Sommige jongeren vinden 40 nl. al oud.
Was de film wel leuk? Welke hebben jullie gezien?
Jammer van "Outlander", RockOla. Gelukkig zijn er nog genoeg oude series terug te kijken.
Patchouliprinses schreef:
09-09-2018 15:18
Zat er een jong meisje (of een jonge knul) achter de kassa dan, Amarna? Sommige jongeren vinden 40 nl. al oud.
Was de film wel leuk? Welke hebben jullie gezien?
Was een jonge knul, maar wel een serieuze. Ik moet er maar aan wennen. Met ons beider grijze haar zullen we vaker voor bejaard aangezien worden :-D
De film was erg goed! The Equalizer 2 met Denzil Washington. We gaan graag naar de bios.
Die Chinese schoentjes met eenbandje was ik helemaal vergeten...die had ik ook. En van ie "afzaklaarsjes"
Welke parfums vonden jullie toen lekker? Loulou? Ysatis de Givenchy?
amarna schreef:
09-09-2018 14:37
Hier nog erger wij wonen al 10 jaar in een seniorenappartement :biggrin: Nu gaan ze die volgend jaar afbreken en levensloopbestendige woningen voor terug zetten en wij mogen daar ook in. Toen dacht ik wel, sjong hoe oud ben ik (58), moet ik me gaan voelen zeg. Maar leeftijd zegt niks natuurlijk.

Wat ik mij nog herinner van vroeger. Lekker buiten spelen met de hele bups kinderen uit de straat, verstoppertje, stoepranden en 's zomers als het heel warm was kwam er een buurvrouw die een tuintje had met de tuinslang naar buiten en die ons dan nat spoot, hartstikke leuk. En zo de straat oprennen met verstoppertje, weinig verkeer, moet je nu niet meer proberen.
Niemand is onmisbaar
09-09-2018 15:38
Die Chinese schoentjes met eenbandje was ik helemaal vergeten...die had ik ook. En van ie "afzaklaarsjes"
Welke parfums vonden jullie toen lekker? Loulou? Ysatis de Givenchy?
De geurtjes die je noemt sowieso!
Zelf had ik deze niet maar mijn moeder wel.
Had Musk, ook zo'n olie parfum in een klein flesje.
Daarnaast limara Deodorant en parfum, vooral de gele.
Le Jardin ook gehad.
Echt super lekker vond ik White linnen, Fidji, Loulou, Claude Montana in zo'n gedraaide fles.
Parfum toen: l'Air du Temps van Nina Ricci. En ook Fidji.
Leuk dat jullie van de film genoten hebben. Het blijft een feestelijk uitje, he?
Jaaaaaa, nu weet ik het weer, Amarna: Nina Ricci en Fidji. Van Nina Ricci kan ik me nog herinneren hoe die rook, maar van Fidji niet meer.
Die kleine flesjes Musk vond ik ook zo lekker. Kort geleden gebruikte ik de versie van de Bodyshop nog (die zonder bestanddelen van de muskusrat;))
Kennen jullie ook nog die White Musk? Die was nog een stuk sterker. De vader van een vriendin verbood ons om dat op te doen in zijn huis.
Nu begrijp ik hem wel, want ik krijg vaak hoofdpijn als er iemand in de bus stapt met een zwaar parfum, maar toen vond ik het onbegrijpelijk dat hij het niet lekker vond.

Ik las hier laatst op het forum een topic over parfums die stinken en toen las ik dat veel vrouwen Coco Chanel een oudewijvengeur vonden. Sindsdien gebruik ik het toch wat minder graag, hoewel ik wel (bijna) de categorie val;), maar ik vind 'm nog steeds heerlijk ruiken.
Aangezien ik in de jaren '70 ook al geboren was, hou ik natuurlijk ook erg van patchouli (zie mijn nick...zo noemt mijn man mij)
Ik kocht dat in Amsterdam in zo'n Chinees winkeltje. En ook een klein flesje met een geur die "grass" heette en overigens niets met wiet te maken had. Daar had ik toen nog nooit van gehoord:)
09-09-2018 16:32
Die kleine flesjes Musk vond ik ook zo lekker. Kort geleden gebruikte ik de versie van de Bodyshop nog (die zonder bestanddelen van de muskusrat;))
Kennen jullie ook nog die White Musk? Die was nog een stuk sterker. De vader van een vriendin verbood ons om dat op te doen in zijn huis.
Nu begrijp ik hem wel, want ik krijg vaak hoofdpijn als er iemand in de bus stapt met een zwaar parfum, maar toen vond ik het onbegrijpelijk dat hij het niet lekker vond.

Ik las hier laatst op het forum een topic over parfums die stinken en toen las ik dat veel vrouwen Coco Chanel een oudewijvengeur vonden. Sindsdien gebruik ik het toch wat minder graag, hoewel ik wel (bijna) de categorie val;), maar ik vind 'm nog steeds heerlijk ruiken.
Ja die white Musk!
Was ook een bodylotion van in zon grote ronde plasic fles.

Die geur Georgio was ook vaak verboden toch?
Maar ms was dat in de jaren 90..
09-09-2018 16:37
Aangezien ik in de jaren '70 ook al geboren was, hou ik natuurlijk ook erg van patchouli (zie mijn nick...zo noemt mijn man mij)
Ik kocht dat in Amsterdam in zo'n Chinees winkeltje. En ook een klein flesje met een geur die "grass" heette en overigens niets met wiet te maken had. Daar had ik toen nog nooit van gehoord:)
Heerlijk patchouli geur.
Heb er wierook van.

Hier geboren in 1971.

Yves Roche had ook wel lekkere geuren, magnolia staat me nog iets van bij.
Avon producten en ponds cacao crème oid had mijn ma vaak.

Grass parfum zegt me ff niks.
Hoe zag t flesje uit?
Patchouli had ik op de middelbare school. Die kochten bij Xenos (toen nieuw in NL) of bij Van Veen, een orientaals warenhuis op de Lijnbaan.

In die tijd was je qua stijl "blues" of "soul".
Blues was ik door de weeks. Megastrakke Lois, Levi's of Wrangler, Indiakatoenen bloes, of geruit flaneklen houthakkershemd, legerboots en zo'n Afghaanse jas.
In het weekend mocht ik zo gekleed niet met mn ouders mee op familiebezoek dus dan was ik soul.
Broek met wijde pijpen, lange zwarte jas met ceintuur, strak coltruitje, zwarte schoenen met bolle neuzen en ijzertjes op hak en zool.
Altijd van top-tot-teen in stijl. En dat nog steeds😉
Grass-parfum: een klein flesje van ongeveer 3 cm. hoog, vierkant en met een bruine dop in de vorm van een Russisch torentje. Er zat zo'n hippie-etiketje op. De vloeistof zelf was grasgroen.
Wat leuk dat jij er nog steeds van top tot teen in stijl uitziet. Dat zou ik best eens willen zien;)
Ik draag nog steeds graag blouses in Mac &Maggiestijl, maar ook, bij gebrek aan Mac &Maggie wel King Louie-jurkjes met een legging (geen witte, hoor...het grote viva-vrouwen-taboe) en stoere schoenen.
Verder koop ik regelmatig tweedehandskleding van een wat betere kwaliteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven