De ouderensoos 2
dinsdag 18 april 2017 om 14:58
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.
Dit is deel een De ouderensoos
Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.
Welkom!
Dit is deel een De ouderensoos
Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.
Welkom!
zondag 9 september 2018 om 14:16
Wat een leuke herinneringen! Mijn zus en ik besteedden de zomervakantie voor een deel aan het maken van een eigen agenda van een dik schrift. We fietsten langs tweedehandswinkels om oude tijdschriften te kopen en gebruikten de leuke folders. Mijn moeder was blij: de kinderen vermaakten zich (we gingen niet op vakantie in die tijd) én het was lekker voordelig zo'n zelfgemaakte agenda.
Grappig dat jullie schrijven over jullie afschuw van die collegeschoenen. Als statement dat ik niet in een hokje gestopt kon en wilde worden, droeg ik die soms ook. Dat werd meestal niet erg begrepen.
Ik wisselde dat vrolijk af met hoge zwarte gympen en zo'n zwarte newwave-broek met zakken aan de pijpen die ik een beetje oprolde, of zo'n zwart-wit gestreepte wijde broek met eenbrede riem. In de pauze toupeerde ik mijn haar (lekker veel van die schoolzeep erin) of kleurde het met nat crêpe-papier. Niet zo handig als het regende hahaaaa!
Grappig dat jullie schrijven over jullie afschuw van die collegeschoenen. Als statement dat ik niet in een hokje gestopt kon en wilde worden, droeg ik die soms ook. Dat werd meestal niet erg begrepen.
Ik wisselde dat vrolijk af met hoge zwarte gympen en zo'n zwarte newwave-broek met zakken aan de pijpen die ik een beetje oprolde, of zo'n zwart-wit gestreepte wijde broek met eenbrede riem. In de pauze toupeerde ik mijn haar (lekker veel van die schoolzeep erin) of kleurde het met nat crêpe-papier. Niet zo handig als het regende hahaaaa!
zondag 9 september 2018 om 14:20
Happy days idd RockOla, met Fonz
Herinner me ook die serie waar mijn moeder naar keek de Doornvogels, weet nih dat ik dat zo'n boeiende serie vond dat een priester en Rachel Welch? verliefd waren.
Wilde altijd dat ze bij elkaar zouden komen
Weet niet of dat eigenlijk gebeurde.
Maried with children vind ik ook echt humor.
Mijn stiefvader lachte zich altijd helemaal stuk.
Herinner me ook die serie waar mijn moeder naar keek de Doornvogels, weet nih dat ik dat zo'n boeiende serie vond dat een priester en Rachel Welch? verliefd waren.
Wilde altijd dat ze bij elkaar zouden komen
Weet niet of dat eigenlijk gebeurde.
Maried with children vind ik ook echt humor.
Mijn stiefvader lachte zich altijd helemaal stuk.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 15:11
1.75% gewijzigd
zondag 9 september 2018 om 15:17
zondag 9 september 2018 om 15:36
Was een jonge knul, maar wel een serieuze. Ik moet er maar aan wennen. Met ons beider grijze haar zullen we vaker voor bejaard aangezien wordenPatchouliprinses schreef: ↑09-09-2018 15:18Zat er een jong meisje (of een jonge knul) achter de kassa dan, Amarna? Sommige jongeren vinden 40 nl. al oud.
Was de film wel leuk? Welke hebben jullie gezien?
De film was erg goed! The Equalizer 2 met Denzil Washington. We gaan graag naar de bios.
zondag 9 september 2018 om 15:38
Hier nog erger wij wonen al 10 jaar in een seniorenappartement
Wat ik mij nog herinner van vroeger. Lekker buiten spelen met de hele bups kinderen uit de straat, verstoppertje, stoepranden en 's zomers als het heel warm was kwam er een buurvrouw die een tuintje had met de tuinslang naar buiten en die ons dan nat spoot, hartstikke leuk. En zo de straat oprennen met verstoppertje, weinig verkeer, moet je nu niet meer proberen.
Niemand is onmisbaar
zondag 9 september 2018 om 16:06
De geurtjes die je noemt sowieso!Patchouliprinses schreef: ↑09-09-2018 15:38Die Chinese schoentjes met eenbandje was ik helemaal vergeten...die had ik ook. En van ie "afzaklaarsjes"
Welke parfums vonden jullie toen lekker? Loulou? Ysatis de Givenchy?
Zelf had ik deze niet maar mijn moeder wel.
Had Musk, ook zo'n olie parfum in een klein flesje.
Daarnaast limara Deodorant en parfum, vooral de gele.
Le Jardin ook gehad.
Echt super lekker vond ik White linnen, Fidji, Loulou, Claude Montana in zo'n gedraaide fles.
zondag 9 september 2018 om 16:32
Die kleine flesjes Musk vond ik ook zo lekker. Kort geleden gebruikte ik de versie van de Bodyshop nog (die zonder bestanddelen van de muskusrat;))
Kennen jullie ook nog die White Musk? Die was nog een stuk sterker. De vader van een vriendin verbood ons om dat op te doen in zijn huis.
Nu begrijp ik hem wel, want ik krijg vaak hoofdpijn als er iemand in de bus stapt met een zwaar parfum, maar toen vond ik het onbegrijpelijk dat hij het niet lekker vond.
Ik las hier laatst op het forum een topic over parfums die stinken en toen las ik dat veel vrouwen Coco Chanel een oudewijvengeur vonden. Sindsdien gebruik ik het toch wat minder graag, hoewel ik wel (bijna) de categorie val;), maar ik vind 'm nog steeds heerlijk ruiken.
Kennen jullie ook nog die White Musk? Die was nog een stuk sterker. De vader van een vriendin verbood ons om dat op te doen in zijn huis.
Nu begrijp ik hem wel, want ik krijg vaak hoofdpijn als er iemand in de bus stapt met een zwaar parfum, maar toen vond ik het onbegrijpelijk dat hij het niet lekker vond.
Ik las hier laatst op het forum een topic over parfums die stinken en toen las ik dat veel vrouwen Coco Chanel een oudewijvengeur vonden. Sindsdien gebruik ik het toch wat minder graag, hoewel ik wel (bijna) de categorie val;), maar ik vind 'm nog steeds heerlijk ruiken.
zondag 9 september 2018 om 16:37
Aangezien ik in de jaren '70 ook al geboren was, hou ik natuurlijk ook erg van patchouli (zie mijn nick...zo noemt mijn man mij)
Ik kocht dat in Amsterdam in zo'n Chinees winkeltje. En ook een klein flesje met een geur die "grass" heette en overigens niets met wiet te maken had. Daar had ik toen nog nooit van gehoord:)
Ik kocht dat in Amsterdam in zo'n Chinees winkeltje. En ook een klein flesje met een geur die "grass" heette en overigens niets met wiet te maken had. Daar had ik toen nog nooit van gehoord:)
zondag 9 september 2018 om 16:39
Ja die white Musk!Patchouliprinses schreef: ↑09-09-2018 16:32Die kleine flesjes Musk vond ik ook zo lekker. Kort geleden gebruikte ik de versie van de Bodyshop nog (die zonder bestanddelen van de muskusrat;))
Was ook een bodylotion van in zon grote ronde plasic fles.
Die geur Georgio was ook vaak verboden toch?
Maar ms was dat in de jaren 90..
zondag 9 september 2018 om 16:44
Heerlijk patchouli geur.Patchouliprinses schreef: ↑09-09-2018 16:37Aangezien ik in de jaren '70 ook al geboren was, hou ik natuurlijk ook erg van patchouli (zie mijn nick...zo noemt mijn man mij)
Heb er wierook van.
Hier geboren in 1971.
Yves Roche had ook wel lekkere geuren, magnolia staat me nog iets van bij.
Avon producten en ponds cacao crème oid had mijn ma vaak.
Grass parfum zegt me ff niks.
Hoe zag t flesje uit?
zondag 9 september 2018 om 16:55
Patchouli had ik op de middelbare school. Die kochten bij Xenos (toen nieuw in NL) of bij Van Veen, een orientaals warenhuis op de Lijnbaan.
In die tijd was je qua stijl "blues" of "soul".
Blues was ik door de weeks. Megastrakke Lois, Levi's of Wrangler, Indiakatoenen bloes, of geruit flaneklen houthakkershemd, legerboots en zo'n Afghaanse jas.
In het weekend mocht ik zo gekleed niet met mn ouders mee op familiebezoek dus dan was ik soul.
Broek met wijde pijpen, lange zwarte jas met ceintuur, strak coltruitje, zwarte schoenen met bolle neuzen en ijzertjes op hak en zool.
Altijd van top-tot-teen in stijl. En dat nog steeds
In die tijd was je qua stijl "blues" of "soul".
Blues was ik door de weeks. Megastrakke Lois, Levi's of Wrangler, Indiakatoenen bloes, of geruit flaneklen houthakkershemd, legerboots en zo'n Afghaanse jas.
In het weekend mocht ik zo gekleed niet met mn ouders mee op familiebezoek dus dan was ik soul.
Broek met wijde pijpen, lange zwarte jas met ceintuur, strak coltruitje, zwarte schoenen met bolle neuzen en ijzertjes op hak en zool.
Altijd van top-tot-teen in stijl. En dat nog steeds
zondag 9 september 2018 om 17:07
Wat leuk dat jij er nog steeds van top tot teen in stijl uitziet. Dat zou ik best eens willen zien;)
Ik draag nog steeds graag blouses in Mac &Maggiestijl, maar ook, bij gebrek aan Mac &Maggie wel King Louie-jurkjes met een legging (geen witte, hoor...het grote viva-vrouwen-taboe) en stoere schoenen.
Verder koop ik regelmatig tweedehandskleding van een wat betere kwaliteit.
Ik draag nog steeds graag blouses in Mac &Maggiestijl, maar ook, bij gebrek aan Mac &Maggie wel King Louie-jurkjes met een legging (geen witte, hoor...het grote viva-vrouwen-taboe) en stoere schoenen.
Verder koop ik regelmatig tweedehandskleding van een wat betere kwaliteit.