Werk & Studie alle pijlers

Halfjaar studie

09-09-2018 17:52 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

volgend jaar wil ik graag na mijn examens een paar maanden (ongeveer 4) naar Spanje gaan met een organisatie om Spaans te leren. Dit wil ik al heel lang en omdat het toch wel een grote nieuwe stap is en het erg prijzig is, wil ik voor minder dan een halfjaar gaan.
Nu zit ik er wel heel erg mee in mijn hoofd met wat ik dan na Spanje wil gaan doen. Ik wil het liefst niet alleen maar gaan werken, omdat ik het jaar erop in ieder geval met een studie wil beginnen die ik echt leuk vind en waarvoor ik dus niet te veel uit mijn schoolritme moet raken.

Mijn vraag is dus eigenlijk bij deze: weten jullie of het mogelijk is om een soort halfjaar studie te doen en dan dus binnen een halfjaar ook een propedeuse te halen? Ik weet dat je ook studies in januari kan beginnen, maar ik wil echt het liefst een mini studie doen als dat kan, zodat ik het nieuwe schooljaar erna met een paar jaar durende studie kan beginnen die ik echt graag wil.

Alvast bedankt!
Voor een propedeuse moet je een bepaald aantal studiepunten halen en dat red je niet in een half jaar.

Je kunt een cursus doen via LOI bijvoorbeeld.

En als je graag een nieuwe studie doet dan maakt het echt niets uit als je 10 maanden (want 4 maanden Spanje is ook niet te vergelijken met een studie doen) iets anders hebt gedaan. Je rolt er zo weer in.
Kun je niet gewoon in Spanje blijven na die 4 maanden taalschool? Misschien kun je ergens wat werken om in je basisonderhoud te voorzien of wellicht kun je overstappen naar een lokale school die goedkoper is.
Cafetière schreef:
09-09-2018 18:56
Voor een propedeuse moet je een bepaald aantal studiepunten halen en dat red je niet in een half jaar.
Ik heb een verkorte opleiding gedaan voor leraar. En daar kon je i
Theoretisch in een half jaar je p halen. Het lukte slechts 2 klasgenoten. Maar die waren dan ook constant met school bezig.

Ik weet niet of zoiets in Spanje ook mogelijk is. Ik zou iets van een taalcursus volgen inderdaad.

Wel heel leuk die stap die je gaat zetten. Zou het ook wel willen, alleen is helaas onmogelijk
Je raakt echt niet al in één jaar uit het studieritme. Ga lekker 4 maanden naar Spanje en werk de rest van het jaar daar of hier om wat geld te verdienen. Dan lekker fris aan de studie in september. Dan ben je er misschien ook wel weer aantoe. En heb je wat geld gespaard.
Ja ik ga in die 4 maanden ook een taalcursus doen met vaste lestijden, dus dan heb ik nog steeds dat schoolritme. In Spanje blijven is een optie, maar ik ben bang dat ik dan van plan ben te gaan werken en dat ik dan na die 4 maanden niet goed genoeg Spaans kan. De kans is misschien wel klein, maar is er wel..
Maar als het goed is kan ik na 4 maanden goed genoeg Spaans om bv. in een restaurantje te werken.
De vraag is alleen natuurlijk of ik met dat salaris genoeg voor levensonderhoud heb.
jshooij schreef:
09-09-2018 21:42
Ja ik ga in die 4 maanden ook een taalcursus doen met vaste lestijden, dus dan heb ik nog steeds dat schoolritme. In Spanje blijven is een optie, maar ik ben bang dat ik dan van plan ben te gaan werken en dat ik dan na die 4 maanden niet goed genoeg Spaans kan. De kans is misschien wel klein, maar is er wel..
Maar als het goed is kan ik na 4 maanden goed genoeg Spaans om bv. in een restaurantje te werken.
De vraag is alleen natuurlijk of ik met dat salaris genoeg voor levensonderhoud heb.
Je kunt toch ook hier in NL werken na die 4 maanden?
- Werk
- NCOI / LOI / NTI (Hebben alle overigens hun gebreken..)
- Uitwisseling
- Losse vakken van je universitaire opleiding doen aan de open Universiteit
- een bewijs halen (rijbewijs/vaarbewijs/duikbrevet) weet ik veel wat je wil.

En zo zou je meerdere dingen kunnen opnoemen hoe je je half jaar nuttig kan besteden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven